TomTom HD Traffic

  • 512 Odpowiedzi
  • 216010 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

karoalex

Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #210 dnia: Lipiec 19, 2011, 15:11:25 »
Waszko - ty swojego go 940 live miałeś za granicą , dla sprawdzenia czy tam działa ?

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #211 dnia: Lipiec 19, 2011, 16:01:32 »
Nie miałem. Zaraz po zakupie pokazywał w Polsce- status podłączony.
Szef pojedzie niedługo na wakacje to mu go dam. Ale w cuda nie wierzę...

*

Offline starpodr

  • 15
  • Sprzęt: TomTom AM Garmin
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #212 dnia: Lipiec 23, 2011, 10:18:09 »
Mam ten sam przypadek co Waszko i tomaszt. Mój GO LIVE 1000 działał kilka godzin po zakupie, a następnie został uszkodzony przez oprogramowanie serwera TomTom (po podłączeniu przez MyTomTom).

Nie miałem tyle szczęścia co Waszko (czy też nie włożyłem tyle wysiłku w kontakty z TomTom) i mój sprzęt został wysłany do Holandii. Minął tydzień od zakupu (uszkodzenia) a ja nic nie wiem na temat terminu otrzymania sprawnego urządzenia. Od paru dni urządzenie jest w siedzibie TomToma, ale nie została rozpoczęta procedura naprawcza.

Nie będę używał mocnych słów i wykrzykników tylko informował o zachowaniu producenta – może potencjalnym klientom to się przyda.

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #213 dnia: Lipiec 23, 2011, 11:24:05 »
Napisz mi czy kopiłeś z polskiej dystrybucji? I gdzie.
Mnie się udało. Wymienili na nowe. Ale walki było co nie miara. Jeżeli kupuje się w sklepach typu Saturn, Media Markt itp. podobno wymiana bez problemów. Zadzwoń na infolinię, niech szukają.
Czekamy na rozwiązanie problemu. Póki co nie polecam podłączać TomTom z komputerem. Bo My TomTom automatycznie pobiera najnowszy navcore do urządzenia. Chore to. Sami powinniśmy decydować co bierze a co nie!

*

Offline starpodr

  • 15
  • Sprzęt: TomTom AM Garmin
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #214 dnia: Lipiec 23, 2011, 11:44:09 »
Z polskiej dystrybucji w internecie.

Nie starczyło mi sił na walkę o której piszesz, ale dzięki temu dowiemy się jak działa serwis TomToma. Każdego przecież może spotkać taki przypadek (dla nowych nabywców GO LIVE 1000 na rynek polski jest to bardzo prawdopodobne), a nie każdy ma taką siłę przebicia jak Ty.

Będę informował...

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #215 dnia: Lipiec 23, 2011, 14:20:30 »
Napisałeś z polskiej dystrybucji w internecie znaczy że masz pudełko z polskimi napisami tak?
Tu nie chodzi o siłę przebicia :) Pomogła jedna Pani z TT Polska ( zresztą pomoże zapewne każdemu ).
Ale z drugiej strony masz rację. Bo teraz Holandia ma dwa wyjścia: albo dostaniesz nowe urządzenie albo swoje z na nowo wgranym systemem. I to co mnie najbardziej interesuje bo daj znać jaki navcore wgrali?
Polska dystrybucja ma mapy 8.70 i 10.200. Najnowsze jest 10.201 chociaż My TomTom pokazuje inną numeracje ( 10.560 ). I tutaj może jest problem bo to jakby navcore do via a nie Go hmm... ). Ale tego nie jestem pewien.

Wersja 10.201 (10.560)
(Seria GO 1000 i seria Via z numerami seryjnymi zaczynającymi się od liter FT, FU, FY, FW, FM, FN, FO, FP, TA, TB, SA)

Wersja 10.200 (10.547)
(seria GO 1000, seria Via)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2011, 14:22:46 wysłana przez Waszko »

*

Offline starpodr

  • 15
  • Sprzęt: TomTom AM Garmin
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #216 dnia: Lipiec 23, 2011, 15:09:24 »
Tak, z polskimi napisami.
Wydaje mi się, że problem dotyczy właśnie tylko urządzeń z polskiej dystrybucji. Jedyny przypadek, który zauważyłem na międzynarodowym forum TomToma to właśnie Twój.

Z numerami dobrze kombinujesz o tyle, że problem tkwi zapewne w oprogramowaniu po stronie serwera (cykliczne pobieranie tego samego pliku). Istnieje szansa, że poprawienie błędu po stronie serwera (ewentualnie programu MyTomTom) pozwoliłoby na poprawne działanie urządzenia bez potrzeby wysyłania go do Holandii. Tyle tylko, że producent musi  wiedzieć o błędzie a odnoszę wrażenie, że mój wysiłek włożony w dokładny opis dla serwisu mojego przypadku został zmarnowany.
Problemem jest oczywiście również to, że oprogramowanie urządzenia nie jest odporne na takie błędy i użytkownik jest bezradny. A co się stanie, gdy taki błąd zdarzy się po upływie gwarancji? Naprawić go może tylko producent, który weźmie pieniądze za naprawę urządzenia zepsutego w wyniku błędu w zmienionym przez siebie oprogramowaniu po stronie serwera?

Numeru wersji  oprogramowania jaka była na moim urządzeniu nie pamiętam, natomiast mapa miała numer 8.70.

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #217 dnia: Lipiec 23, 2011, 15:53:43 »
Oprogramowanie musiałeś mieć zapewne 10.200. Jeden dystrybutor jest na Polskę więc mamy wszyscy to samo.
Na plus napiszę Ci iż załapiemy się na nowe mapy 8.75. Wyjdą do końca sierpnia. Mimo iż jeszcze nie można wykupić aktualizacji to działa na szczęście gwarancja najnowszych map. I to ona nas uratuje :)
Ale zanim mapy to trzeba podłączyć do My TomTom. A ten niestety aktualizuje automatycznie navcore. I koło się zamyka :(
Czekam z niecierpliwością jak Ci odeślą Tomka. Interesuje mnie jakie oprogramowanie Ci wgrają. 10.200, 10.201 czy może do tego czasu znajda jakąś witaminkę w postaci jeszcze nowszego usuwającego ten błąd.
Ogólnie nowy 1000 Live bardzo mi się podoba. Gdyby działał na TT Home mielibyśmy zero problemu. Eh...

PS. Najprostszym tymczasowym rozwiązaniem problemu jest możliwość stworzenia kopii zapasowej! Ona tez póki co nie jest dostępna a w tym przypadku byłaby zbawienna!

Jak masz konto na FB to zapraszam do dyskusji na :
http://www.facebook.com/TomTomPolska
Tam nasze problemy jakby bardziej dostrzegalne przez TT Polska :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 23, 2011, 15:57:50 wysłana przez Waszko »

*

Offline tomaszt

  • *
  • 59
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: GO 500
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #218 dnia: Lipiec 25, 2011, 18:41:51 »
Mam ten sam przypadek co Waszko i tomaszt. Mój GO LIVE 1000 działał kilka godzin po zakupie, a następnie został uszkodzony przez oprogramowanie serwera TomTom (po podłączeniu przez MyTomTom).

Nie miałem tyle szczęścia co Waszko (czy też nie włożyłem tyle wysiłku w kontakty z TomTom) i mój sprzęt został wysłany do Holandii. Minął tydzień od zakupu (uszkodzenia) a ja nic nie wiem na temat terminu otrzymania sprawnego urządzenia. Od paru dni urządzenie jest w siedzibie TomToma, ale nie została rozpoczęta procedura naprawcza.

Nie będę używał mocnych słów i wykrzykników tylko informował o zachowaniu producenta – może potencjalnym klientom to się przyda.


To co piszesz jest bardzo pocieszające :mysli: Mój sprzęt pojechał dzisiaj do Holandii. Jeżeli naprawa będzie przebiegała  tak jak z Twoim, to zawsze bedzie nas dwóch. A na poważnie mam (słabą niestety)nadzieję że serwis zachowa sie profesjonalnie i naprawi albo wymieni sprzęt w akceptowalnym terminie. :worried: :worried:

*

Offline starpodr

  • 15
  • Sprzęt: TomTom AM Garmin
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #219 dnia: Lipiec 25, 2011, 18:48:48 »
Zgodnie z obietnicą melduję o zdarzeniu związanym z naprawą – dostałem automatycznego maila od serwisu z informacją, że urządzenie dotarło i że zostanie wymienione/naprawione i wysłane prawdopodobnie w ciągu od 5 do 10 dni roboczych.

Reasumując:
14.07
Pierwszy dzień użytkowania, uszkodzenie po podłączeniu do internetu przy pomocy MyTomTom, zgłoszenie uszkodzenia do serwisu.
21.07
Urządzenie dotarło do serwisu w Holandii.
25.07
Serwis zauważył, że urządzenie dotarło.
03.08
Optymistyczny termin powrotu naprawionego urządzenia (uwzględniając czas transportu).
11.08
Pesymistyczny termin powrotu naprawionego urządzenia (uwzględniając czas transportu).

Nie wiem co rozumiesz przez akceptowalny termin, ale chyba serwis się w nim nie zmieści...

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #220 dnia: Lipiec 25, 2011, 19:22:36 »
Teraz najważniejsze jest co oni z nim zrobią. Na moje oko pewnie go wyczyszczą i wgrają nowy soft i mapy. Pytanie tylko który nawigator?
Bo jeżeli 10.200 to bez sensu. Wracamy do problemu. Jeżeli natomiast 10.201 ( najnowsze ) to jesteś szczęściarzem. I wynika z tego iż lepiej jest wysłać Tomka do Holandii ( powiedzmy do miesiąca czasu ) niż czekać na rozwiązanie problemu co może potrwać miesiącami...

*

Offline starpodr

  • 15
  • Sprzęt: TomTom AM Garmin
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #221 dnia: Lipiec 25, 2011, 19:41:25 »
Właściciela nawigacji działającej po zakupie zaledwie kilka godzin i będącej miesiąc w naprawie i to w okresie wakacyjnym, chyba trudno jednak nazwać szczęściarzem...

*

Offline tomaszt

  • *
  • 59
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: GO 500
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #222 dnia: Lipiec 25, 2011, 19:54:01 »
Właściciela nawigacji działającej po zakupie zaledwie kilka godzin i będącej miesiąc w naprawie i to w okresie wakacyjnym, chyba trudno jednak nazwać szczęściarzem...


Całkowicie się z Tobą zgadzam, ale skoro juz się stało to myślę  że kol. Waszko ma rację, bo jeżeli wgraja nawigator 10.200 to nie  ma szansy przy tempie TomTom rozwiązywaia problemów pobrać nowej mapy w sierpniu, natomiast przy 10.201 istnieje cień szansy że nie wpakowaśmy kasy z jednorazowy złom. A przy okazji - za akceptowalny ermin uważam zwyczjowe 14 dni na załatwienie reklamacji.
 :evil:

Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #223 dnia: Lipiec 26, 2011, 14:44:46 »
A czy udało się komuś uzyskać informację - jakie będą koszty LIVE po wyczerpaniu rocznego abonamentu?

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #224 dnia: Lipiec 26, 2011, 15:13:51 »
Myślę że około 50 euro.

Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #225 dnia: Lipiec 26, 2011, 15:49:55 »
ale myślisz, czy wiesz? gdzieś taka informacja została opublikowana?
w Navigon'ie jest CleverFlat za 49,95 Euro rocznie, więc te 50 Euro jest realne...

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #226 dnia: Lipiec 26, 2011, 16:14:42 »
Skoro obecnie w innych państwach jest około 50 euro z to z "bogatej" Polski chyba więcej nie zedrą  :mrgreen:

*

karoalex

Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #227 dnia: Lipiec 27, 2011, 12:41:35 »
Nie mogą zrobić wyższej ani niższej ceny niż w innych krajach...każdy z nas może się zarejestrować w innym kraju na stronie TomTom i zakupić po lokalnej cenie tą i inną usługę a także mapy....

Dla przykładu wszędzie jest cena 49,95 EUR (Niemcy , Francja , Holandia , Italia...) jedynie w Wielkiej Brytanii cena trochę wyższa , bo 47,50 GBP co na tą chwilę daje 215 zł.

Raczej jest pewne ze cena będzie oscylować w okolicy 199 zł.  :wink:

*

Offline starpodr

  • 15
  • Sprzęt: TomTom AM Garmin
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #228 dnia: Lipiec 29, 2011, 21:54:54 »
Z okazji jubileuszu (dwa tygodnie) uszkodzenia mojego urządzenia GO LIVE 1000 przez MyTomTom postanowiłem poprosić serwis w Polsce o interwencję, dokładniejsze określenie terminu naprawy i informację o rekompensacie za doznane krzywdy.
Dowiedziałem się, że serwis w Polsce nie jest w stanie mi pomóc. Na naprawę nie mają wpływu, nie są w stanie określić terminu jej zakończenia a o ewentualnej rekompensacie pogadamy później.
Dowiedziałem się również jednej rzeczy nowej: przebywanie sprzętu w serwisie może trwać miesiąc (21 dni roboczych).

Nowy terminarz wygląda więc tak:
14.07
Pierwszy dzień użytkowania, uszkodzenie po podłączeniu do internetu przy pomocy MyTomTom, zgłoszenie uszkodzenia do serwisu.
21.07
Urządzenie dotarło do serwisu w Holandii.
25.07
Serwis zauważył, że urządzenie dotarło.
03.08
Optymistyczny termin powrotu naprawionego urządzenia (uwzględniając optymistyczny czas transportu). Teoretycznie jeszcze możliwy, choć mało prawdopodobny.
29.08
Pesymistyczny termin powrotu naprawionego urządzenia (uwzględniając pesymistyczny czas transportu).

Obiecałem nie używać mocnych słów i (z trudem) będę się tego trzymał. Przypomnę jedynie, że chodzi tu o urządzenie, które działało po zakupie kilka godzin i zostało uszkodzone w wyniku ewidentnego błędu producenta a nie ukrytej wady materiału. To, że mamy okres wakacyjny i wtedy nawigacja jest najbardziej potrzebna – to wszyscy wiedzą.

Żeby była jasność: w serwisie w Polsce pracują ludzie życzliwi klientom i brak możliwości pomocy nie wynika z ich złej woli. Tak mi się przynajmniej wydaje.

*

Offline Akwafan

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TomTom
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #229 dnia: Lipiec 30, 2011, 10:19:26 »
Proponuję jak najwięcej o tym pisać na focebooku na stronie TT, gdyż administratorzy tej strony cynicznie sugerują, że są to jedynie odosobnione wymysły nadmiernie roszczeniowych klientów (w domyśle) z problemami emocjonalnymi...:)

To co od jakiegoś czasu dzieje się w tej firmie jest skandalem na skalę światową.

Połączone: Lipiec 30, 2011, 10:24:25
"starpodr" - widzę, że jesteś użytkownikiem sprzętu TT i Garmin dlatego mam do Ciebie pytanie: jak byś porównał obie te nawigacje? Chodzi mi o plusy i minusy Garmina na tle TT, jak np. dokładność map, wyznaczanie trasy itp.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2011, 10:24:25 wysłana przez Akwafan »

*

Offline starpodr

  • 15
  • Sprzęt: TomTom AM Garmin
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #230 dnia: Lipiec 30, 2011, 11:05:44 »
Mam Garmina Oregon, czyli nawigację turystyczną - trudno więc o jakieś porównania.

*

Offline starpodr

  • 15
  • Sprzęt: TomTom AM Garmin
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #231 dnia: Sierpień 01, 2011, 08:25:45 »
Proponuję jak najwięcej o tym pisać na focebooku na stronie TT, gdyż administratorzy tej strony cynicznie sugerują, że są to jedynie odosobnione wymysły nadmiernie roszczeniowych klientów (w domyśle) z problemami emocjonalnymi...:)

Posłuchałem i napisałem, ale ...
Na tej stronie dzieją się jakieś dziwne rzeczy. Udało mi się umieścić dwa komentarze. Drugi wywołał pewną reakcję niezadowolonych klientów, która nagle się skończyła, a wszystkie moje następne komentarze są widoczne tylko dla mnie. Nie poruszam się biegle po facebooku i póki co nie chcę nikogo o nic posądzać ale z innymi stronami nie mam żadnych problemów.
Może ktoś spotkał się z taką sytuacją?

*

Offline Bankier

  • ****
  • 763
  • Sprzęt: TomTom 1015
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #232 dnia: Sierpień 01, 2011, 09:53:05 »
(...) niż czekać na rozwiązanie problemu co może potrwać miesiącami...

Jak dla mnie to już jest jakaś groteska. Urządzenia na rynku od roku. MyTT nadal nie działa.
Wielkie zabezpieczenia przed piractwem, rok obsuwy, a ostatecznie...
Coś mi się wydaje, że niezależni specjaliści  :mrgreen: szybciej rozwiążą problem niż programiści TT.
Ci pierwsi mają chyba lepszą motywację :)

*

Offline pws31

  • 43
  • Sprzęt: TT Via 120 Live, TT XL (30 Series) TTS / 330S
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #233 dnia: Sierpień 01, 2011, 11:14:29 »
Krotki update. Przejechalem 3tys kilometrow po Polsce i Niemczech w ciagu ostatnich tygodni. HD traffic dzialal, pokazywal budowy i korki w obu krajach, ale nie wszystkie. Zdarzalo sie, ze byl korek (na szczescie nie w moim kierunku), ktorego TT nie pokazal, albo pokazywal budowe ktorej nie bylo (to akurat mi nie przeszkadzalo az tak bardzo). Ale poniewaz, dopiero HD traffic wszedl do Polski, wiec jak na pierwsze wyniki, to nie jest najgorzej.

Uzywam Via 120 Live kupione w Niemczech.

Pozdrawiam.

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #234 dnia: Sierpień 01, 2011, 16:32:11 »
Ja też pozytywnie- działa w Polsce raczej poprawnie. Nie widzi może jeszcze wszystkich korków ale te co są naprawdę widoczne. Nie wiem jak z wypadkami bo ikonki jeszcze nie widziałem.
Dzisiaj jadąc nad morze trafiłem na korek przed Ciechocinkiem ( 5-6 km bo światła na skrzyżowaniu ). TT pokazał ładnie że jest problem i tuż przed korkiem skierował mnie w lewo na objazd. Nie stałem ani minuty :) Objechane, wrażenie jak najbardziej pozytywne!

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #235 dnia: Sierpień 01, 2011, 16:42:39 »
Dokładnie, ta niedostępność podstawowych funkcji trwa już za długo. Dziwne to bardzo bo nie wierzę iż nie mają tam ludzi którzy by sobie z tym poradzili  :-|
Jak zrobią to niezależni specjaliści to raczej ośmieszą Holandię.
PS. Znając życie to pierwsi będą Ci ze wschodu ;)

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #236 dnia: Sierpień 02, 2011, 19:50:57 »
Przecież to jest oczywiste, że korka może nie być w informacjach. Po pierwsze - w korku musi utknąć wystarczająco dużo użytkowników TT, żeby serwery odnotowały korek Ewentualnie inna informacja o nim musi być dostępna. Czyli lekko licząc z 10-15 minut musi upłynąć.
Następnie - urządzenie nie sprawdza to w sposób ciągły, tylko co kilkanaście minut albo i rzadziej.
W skrajnym przypadku informacja o korku może być spóźniona nawet z pół godziny.
To niestety tak działa i trzeba się przyzwyczaić.

Z drugiej strony wielokrotnie zdarzało mi się jechać (bez problemu i całkiem szybko) w miejscach, w których TT pokazywał mi masakryczny korek. Po prostu ja znając miejsce, wiedziałem, że tego dnia i o tej godzinie korka już nie będzie (i faktycznie nie było) a serwery TT wciąż jeszcze nad tym myślały.

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #237 dnia: Sierpień 02, 2011, 23:04:17 »
Jeszcze jedno- serwery aktualizują informacje najszybciej ze wszystkich nawigacji czyli co 2 minuty...

*

Offline rafusmaximus

  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
  • Slipknot & Mazda
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #238 dnia: Sierpień 02, 2011, 23:18:50 »
a u mnie śmiga - ważne jeszcze do maja 2012 roku, ja nie wiem co wy tam macie... sprzęt odpalony w lutym 2011, zakupiony we Francji, na początku nie było, ale odkąd odpalili w PL Live to wszystko ładnie śmiga: traffic, pogoda, google itp. Fakt, że jeszcze nie podpinałem pod konta i TTHome, bo czekam na najnowszą mapę (bez tej dziwnie urwanej trasy na granicy, na Odrze.
TomTom GO 950 Live, navcore 9.061, mapa v8.75

*

Offline starpodr

  • 15
  • Sprzęt: TomTom AM Garmin
Odp: TomTom HD Traffic
« Odpowiedź #239 dnia: Sierpień 03, 2011, 13:27:57 »
A moje GO LIVE 1000 właśnie do mnie wraca. Na analizę całej sytuacji poczekam do odbioru przesyłki.