PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => TomTom => Wątek zaczęty przez: karoalex w Marzec 23, 2011, 12:19:36
-
Czy ktoś może mi wypunktować , czym się różnią te dwa modele : go 940 vs go 950 , pomijając kwestie HD Trafica i Live...
Połączone: Listopad 14, 2014, 13:18:02
Chodzi mi o najistotniejsze różnice, kształt obudowy jest mało ważny ...
-
Czy ktoś może mi wypunktować , czym się różnią te dwa modele : go 940 vs go 950 , pomijając kwestie HD Trafica i Live..
Obudowa jest identyczna. 950 ma chyba inny kolor/ramkę.
Różnice: 1. brak transmitera FM, 2. brak TMC PRO, 3. chyba brak odtwarzacza mp3, i co najważniejsze: inne mapy:
940 ma W&CE + te kraje co dodali ostatnio, a 950 ma Europe.
Zasięg map ten sam, ale inny numerek. Skutkuje to problemami w wyborze adresu - przy 950 (podobno w ostatnich mapach to poprawili; ale ten problem dziwnym trafem wraca tylko w mapach dla 950).
Obie wersje (940 i 950) LIVE nie mają uchwytu TMC.
Ja bym powiedział, że 940 to ostatni udany model TT :P
-
1. zgadzam się , tak mi się właśnie wydawało :wink:
2. bo i po co uchwyt TMC , jak jest Live i HD Traffic
3. tu podzielam twoje zdanie w 100%
co to jest TMC PRO ?
TMC - to wiem ale co to jest te PRO ?
-
TMC - to wiem ale co to jest te PRO ?
Jak sama nazwa wskazuje jest to lepsza wersja TMC :) tomtom nazywa TMC PRO chyba TMC Premium.
Działa to m.in. w DE
http://de.wikipedia.org/wiki/TMCpro (http://de.wikipedia.org/wiki/TMCpro)
-
TMC pro to płatne informacje. W Niemczech masz zwykłe TMC, które możesz bezpłatnie odbierać na każdej nawigacji, które to obsługuje i dodatkowe info w części płatnej czyli Pro.
W Polsce jest tylko Pro, czyli płatne.
Tu jest mapka /troszkę nie aktualna, Polska na razie testowo ma, w Rosji jest w czterech aglomeracjach czynne i w Bułgarii ostatnio uruchamiają/ http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zenders/index/index.php (http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zenders/index/index.php)
-
z tym stwierdzeniem zgadzam się w 99% :
-
w TomTomie nie ma żadnych TMC Pro i weźcie pod uwagę panowie że temat wątku to " [Recenzja] TomTom GO 940 Live " i rozmawiamy o tym konkretnym modelu i w nim zawartych usługach , aplikacjach i możliwościach...
TMC PRO to usługa dodatkowa, rozszerzona i płatna. Sygnał TMC PRO jest kodowany. Różnica jest taka, że TMC PRO jest bardziej aktualne, dokładne. Ma tyle wspólnego z TT, że to producent (w tym wypadku TT) musi dogadać się z dostawcą usługi i ... płacić dostawcy za używanie TMC PRO.
W Polsce jest to chyba Destia. TT nie wykupił usługi w Destii, więc TMC nie działa w urządzeniach TT w Polsce. A działa np. w Garminie.
Nie pamiętam czy wsparcie TMC PRO jest sprzętowe i programowe (kod w programie), czy tylko w softcie.
Na tej zasadzie dla TT płacił dostawcy za używanie TMC PRO dla 940. A odkąd mają LIVE/HD to nie wspierają TMC PRO w nowych urządzeniach (od 950 począwszy).
-
karoalex wiesz jak działa TMC? W każdym urządzeniu/programie zadziała tak samo. Nieważne czy to TT, Mio, iGo czy Garmin.
Tak jak Bankier napisał, TMC pro w tym modelu masz wykupione i cenę wliczoną w urządzenie.
Live HD to to samo /chociaż nie założył bym się, nie porównywałem/ co TMC Pro tylko uzupełnione przez usługi od Google. Mogą pobierać kasę za abonament a nie tylko jednorazowo przy sprzedaży nowego urządzenia.
Porównasz sobie sam, gdy Mediamobile /dawniej Destia/ w końcu uruchomi usługę i TT się dogada.
-
panowie ja piszę o wozie , a wy o kozie :mrgreen:
dalej żaden z was nie dał nikomu powodów do wiary w TMC Pro w TomTomie :wink:
w TT jest albo TMC RDS Traffic albo HD Traffic na LIVE i żadnego PRO ani Premium nie znalazłem , więc bardzo proszę oświećcie mnie w temacie TomToma....a nie w temacie ogólnych usług TMC
Proszę bardzo (http://www.tomtom.com/page/rds-tmc)
TomTom offers Premium RDS-TMC services in France (Via Michelin), Germany (TMC Pro) and the UK (ITIS)
Jest tam wyraźnie podane że usługi Premium (w przeciwieństwie do zwykłego RDS-TMC) są oferowane tylko w kilku krajach, dla niektórych modeli TT są one bezpłatne dla innych trzeba wykupić jako dodatkową usługę.
-
Witam.
Pacjent: TomTom Go 940 Live 3-latek
Mapa: v935
Diagnoza: Zawiesza się i nie można go uruchomić
Po ostatniej aktualizacji mapy mojego TT nawiedziły dziwne objawy, wcześniej nigdy nie występujące. Tydzień po zaktualizowaniu mapy do najnowszej wersji v935 i przejeżdżeniu z nią 3-4 tyś. km, nawigacja po wyłączeniu jej na parkingu nie włączyła się ponownie, wisząc na stronie startowej i co jakiś czas restartując od nowa....i tak w kółko aż do wyczerpania baterii. Po powrocie do "bazy" w PL, wizyta u fachowca w efekcie której wgrano nowy soft i nową mapę na nowo. Diagnoza fachowca: było w niej dużo syfu (cokolwiek to znaczy) i podejrzany plik "mapsettings.cfg" z ustawieniami do "ulubionych adresów".
Plik ten od lat kopiuję sobie przed każdą aktualizacją: czy to mapy czy całego softu i nigdy nie było z nim po wgraniu żadnych problemów. Dogrywam zawsze też do softu dodatkowe style mapy ściągnięte z oficjalnej strony firmy Tom Tom, też nigdy nie było z tym problemów.
Więc mam wgrany nowy soft i mapa...i stary plik "mapsettings.cfg" a także swoje style mapy i mój TT Go wisi na ekranie startowym. Usunąłem style i "zagadał"...gadał prawie całą trasę i ponownie zawisł stronie startowej. Objawy takie same jak poprzednio ale ja już przygotowany na taka awarię ::), więc wywaliłem z softu Tomka całkowicie własny plik "mapsettings.cfg" i znowu zadziałał aż do wczoraj kiedy po raz 3 od aktualizacji mapy, ponownie wywalił białą flagę i nie chciał biedak ruszyć z miejsca bezczelnie wisząc na "startowym". Ponowna "aputacja" nowego już pliku "mapsettings.cfg" i pacjent ponownie żyje ;)
Plik "mapsettings.cfg" powstaje w momencie zapisania w navi ulubionych adresów i program tworzy go zawsze sam. Przy ostatnim usuwaniu tego pliku, mój Win7 wywalił komunikat że na dysku nawigacji są jakieś problemy i On może je naprawić po przeskanowaniu całego dysku. Zgodziłem się dobrodusznie i przeskanowałem dysk Tomka naprawiając go z pomocą narzędzia Win7. TomTom działa na tą chwilę bez problemów i zobaczymy jak długo, nie ustawiam na razie żadnych ulubionych aby nie drażnić drania i nie dać mu powodów do focha :mrgreen:
-
po podłączeniu do PC sprawdź czy nie masz błędów na dysku - zwykły chkdsk.
-
po podłączeniu do PC sprawdź czy nie masz błędów na dysku - zwykły chkdsk.
Napisał, że to zrobił...
No i że teraz działa.
IMO błędy na dysku (pamięci tomka) to była przyczyna.
-
Sprawdziłem tomka na kompie i Win7 żadnych błędów nie melduje.
Zaktualizowałem qfxy i mapshare i lecę w trasę, zobaczę czy znowu nie wywali ekranu startowego koło Hanoveru.
Wszystkie dotychczasowe zawiechy zdarzały się dziwnym trafem w okolicy Hanowveru właśnie :mysli:
-
Nowa trasa i w czasie jej trwania (6-7godz.) komunikat na "czerwono" o niemożliwości skorzystania z adresów zapisanych w "Ulubionych". Po tym komunikacie "Dom" i "Ulubione" znikły całkowicie i nawet reset urządzenia nie pomógł. Reszta trasy upłynęła już bez żadnych niespodzianek, a pod koniec drogi wpisałem do "Ulubionych" 2 nowe adresy i normalne się zapisały nie czyniąc żadnej szkody w prawidłowym działaniu TT.
Po powrocie do domu zaktualizowałem mapę z wersji v935 do wersji v937, wpisałem od nowa adres domowy i parę pozycji do "Ulubionych". Na ta chwilę mój TT z najnowszą mapą i nowymi ulubionymi adresami, leży koło kompa i czeka na ponowne użycie w trasie.
Moje podejrzenia co do występujących awarii, budzi mapa v935 która mogła mieć w sobie jakiś wewnętrzny error i dlatego też TomTom bardzo szybko wydał jej update do wersji v937. Wcześniej mimo tego że odkąd pamiętam, to zawsze kopiowałem sobie ten plik Mapsettings.cfg ze starej mapy i dogrywałem do nowej, nigdy podobne awarie nie występowały u mnie.
-
Wcześniej mimo tego że odkąd pamiętam, to zawsze kopiowałem sobie ten plik Mapsettings.cfg ze starej mapy i dogrywałem do nowej, nigdy podobne awarie nie występowały u mnie.
Te twoje manewry z plikami konfiguracyjnymi wydają mi się dziwne z lekka...
Owszem, kilka lat temu sam miałem problemy z zapamiętywaniem Ulubionych i ten plik przegrywałem "ręcznie" ale już od dobrych 2 czy 3 lat (a może więcej...) nie mam takiej potrzeby. Niczego nie tracę przy aktualizacji mapy, wszystko się dzieje automagicznie przez TomTom Home
Mój sprzęt to Go750T
-
Nic w tym dziwnego, od lat tak robię i automatycznie z przyzwyczajenia kopiuję je przed każdą aktualizacją. Później z tego samego powodu je podmieniam, przy następnej aktualizacji spróbuje twojego "auto-magicznego" sposobu i sam sprawdzę co i jak :wink:
-
Ponad tydzień temu zmiana mapy na 9.37 i.......żadnych wcześniejszych problemów :proud:
ps. chyba długo już tej wersji mapy nie zaktualizuję, TomTom zdecydowanie przyśpieszył i działa jak nigdy dotąd :ok:
-
ps. chyba dług już tej wersji mapy nie zaktualizuję
za moment będzie 9.40 :P
-
ps. chyba dług już tej wersji mapy nie zaktualizuję
za moment będzie 9.40 :P
Chyba sie wstrzymam na jakiś czas z aktualizowaniem map, mój TT na nowej mapie 9.37v działa jak nigdy dotąd. Bo jak znam firmę TT, to u nich: Nowe, wcale nie znaczy lepsze!
ps. potrafią zepsuć najlepsze urządzenie aktualizując mu soft lub zabierając mu dotychczasowe funkcje w nowszym modelu :S
Połączone: Listopad 14, 2014, 13:28:58
Mam zamiar wymienić akumulator/baterię w swoim urządzeniu TT, kiedyś już to robiłem w innym wcześniejszym modelu więc operacja nie jest mi obca. Niestety coraz trudniej znaleźć akumulator do mojego urządzenia i stąd ten temat aby podzielić się w nim spostrzeżeniami z zakupu właściwego akumulatorka i jego wymiany.
Na tą chwilę dostępna jest tylko jedna wzmacniana bateria do mojego modelu, na największym polskim portalu aukcyjnym.
Info nazwie aukcji jak by ktoś chciał ją odszukać:
Wzmocniona Bateria do nawigacji TomTom Go 950
Specyfikacja:
5,92Wh 1600 mah 3,7V Li-ion
Zastępuje akumulatory:
AHL03711008
HM9420236853
GPS017
Stosowany w Tom Tom:
4CP9.002.00
8CP9.011.10
Go 940
Go 940 Live
Go 950
Go 950 Live
Pytanko brzmi: jaką pojemność ma bateria w TT GO 940 Live i czy ta z aukcji jest rzeczywiście wzmocniona i sprawdzi się w moim urządzeniu ?
Chodzi mi głównie o czyjeś doświadczenia związane z taka wymianą.
A gdyby kogoś interesowało jak nie zepsuć swojego TT GO 940 Live, to można zerknąć na fajny poglądowy filmik z wymiany takiej baterii: http://youtu.be/aqeeWqcJzTY (http://youtu.be/aqeeWqcJzTY)
Za wszelkie uwagi i spostrzeżenia z góry dziękuję :wink:
pozdrawiam
-
... potrafią zepsuć najlepsze urządzenie aktualizując mu soft ...
Dokładnie.
Ale może w końcu usuną bug z datą aktualizacji radarów - ja pomimo aktualnej subskrypcji mam 26 lipiec 2012.
Drobiazg, ale dokładnie pokazuje całą nędzę tej padającej firmy :mrgreen:
-
dzięki, teraz nikt już nie odpowie już na mój temat :(
-
dzięki, teraz nikt już nie odpowie już na mój temat :(
Spróbuję :mrgreen:
jaką pojemność ma bateria w TT GO 940 Live ...
Rozebrałem mój wrak i na baterii jest ledwo widoczne oznaczenie: AHL03714000 - 3.7 V - 1000 mAh - Malaysia.
Oprócz tego dużo napisów w języku robaczkowym :mrgreen:
-
@Komarek.pl, dziękuję :ok:
Czyli jest możliwość że bateria o sugerowanej pojemność 1600 mAh, może będzie działać dłużej od tej oryginalnej :mysli:
W czasach swojej młodości mój TT GO 940 Live potrafił działać 3-4 godziny, w zależności od wykorzystywania funkcji Live i intensywności komunikatów TMC. Teraz po odłączeniu zasilania 5 minut to szczyt jego możliwości. Jako że już kiedyś zmieniałem baterię w poprzednim modelu TT GO 930, dlatego też teraz chyba się zdecyduję na ten sam krok. Wtedy po zmianie baterii przez 1,5 roku aż do moment sprzedania, TT działał na nowym akku około 3 godzinek.
Jeszcze raz dzięki za info :wink:
-
Czyli jest możliwość że bateria o sugerowanej pojemność 1600 mAh, może będzie działać dłużej od tej oryginalnej ...
Jasne :ok: jak sam zmienisz baterię to zawsze warto.
Zanim żona przysiadła dupskiem na moim to trzymał może z pół godziny a miał niecałe trzy lata.
Jak był nowy to też nie było szału - może z 1.5 godziny trzymał.
-
Niestety problem powrócił, nawi przejechała 2 trasy i na końcu 2 wywaliła komunikat na niebieskim tle: nie można zapisać ustawień mapy do pliku, plik jest uszkodzony...podziałała jeszcze parę godzin wywalając co jakiś czas taki sam komunikat i na pewnym parkingu już nie odpaliła ponownie, wisząc na ekranie startowym.
Plik z ustawieniami wykasowałem i nawi wstała normalnie znowu na parę godzin po czym sytuacja powtórzyła się.
Dzisiaj wykasowałem wszystko z nawi i sformatowałem cały dysk, dałem jej nowy oprogramowanie i najnowsza mapkę.
Jutro trasa i sprawdzę czy dalej się wiesza czy może choroba minęła :wink:
-
Sformatowanie i wgranie wszystkiego od nowa nie rozwiązało problemu ze znikającymi danymi z ulubionymi i danymi do aktualnej trasy.
Zauważyłem że jeżeli nawi wyłączyła się sama po zaniknięciu źródła prądu z auta, to resetowała wszystkie dane od zera. Jeżeli wyłączę ją sam to wtedy wszystkie ulubione zostają na swoim miejscu i nawigacja nie resetuje się sama.
Stawiam na 99% że to wina całkowicie padniętej baterii (trzyma 30s) :mysli:
Właśnie kupiłem nową i czekam na dostawę do domu...
Edit: 06.12.2014
Bateria dotarła po jednym dniu od zakupu i zaczęły się małe schodki z narzędziami serwisowymi. Jeżeli ich nie mamy (a nie mamy bo nie jesteśmy serwisem), to aby rozebrać TT Go 940 Live należy zaopatrzyć się w Torxa nr T6 i szczelinomierz płytkowy. Do lekkiego podważenia zaślepek użyłem najpierw blaszki 0,20 mm a ostatecznie 0,30 mm.
Cała operacja musi być bardzo ostrożna i precyzyjna, mnie przy demontażu rozleciał się całkowicie włącznik składający się z malutkiej blaszki i malutkiego plasticzku...zanim go poskładałem do właściwego stanu minęła chyba godzina.
Ostatecznie udało mi się poskładać Tomcia do stanu pierwotnego z zainstalowaną nową baterią 3,7 V i 1600 mAh Li-ion.
Ładuję nową baterię poprzez kompa i potem sprawdzę czas jej rozładowania...
Edit: 07.12.2014
Pierwsze naładowanie nowej baterii do pełna za pomocą stacji dokującej:
- włączona prezentacja trasy i TT działa 1 godzinę i 50 minut... 1,50 h troszkę krótko jak na podobno wzmacnianą baterię 1600 mAh Li-ion (TT wyłączyłem sam jak komunikat o słabej baterii pokazał się co najmniej 3-4 raz a ikonka stanu naładowania mrugała pusta od paru minut). Nowa i zupełnie pusta bateria, ładowała się w stacji dokującej około 1,30 minut.
Drugie ładowanie także poprzez stację dokującą, później sprawdzę jej wytrzymałość ponownie na prezentacji trasy.
Myślę że pełne spektrum wiedzy co do długości działania na nowej baterii uzyskam dopiero po pełnym naładowaniu za pomocą ładowarki samochodowej zintegrowanej z uchwytem. A to nastąpi dopiero jutro przy następnej trasie po EU.
to be continued.... :wink:
-
Od wymiany baterii na nową w TT GO 940 Live minęło 14 dni i jakieś 15 tyś. km po EU i PL.
Wcześniejsze znikanie danych z ulubionych nie powtórzyło się przez ten czas ani razu.
Można przyjąć na pewniaka: winnym znikania danych z zakładki Ulubione, była całkowicie niesprawna bateria :wink:
TT na nowej baterii w czasie trasy i poza nią trzyma Tylko 2 godz. i 5 minut :S
ps. mam jeszcze nadzieję na długą współpracę z wymienionym modelem tomtoma :)
-
Witam.
Dostałem nowe auto w pracy i w miejscu gdzie do tej pory w takim samym modelu było gniazdko 12 V pod zapalniczkę, pojawiło się złącze USB. Nie wiem po co to dodatkowe złącze zamiast gniazdka zapalniczki ale jest i nie bardzo wiem jak się go pozbyć, bo auto nowe tygodniowe i jeszcze długo na gwarancji.
Problem jest taki że po podłączeniu TT Go 940 za pomocą kabla USB, urządzenie pyta czy połączyć z komputerem a jak nie odznaczę połączenia z kompem to po około minucie wyłącza się, bez żadnego komunikatu. Dokładnie tak samo zachowuje się jak jest podłączony do stacji dokującej.
Czy są jakieś ustawienia które pozwalały by korzystać z niego jeżeli jest zasilany z gniazda USB ?
-
Po odznaczeniu połączenia z komputerem powinien normalnie pracować. Wyłacza się tylko gdy przez dłuższy czas nie ma sygnału GPS - czyli powinien normalnie nawigować (tak było u mnie w 930). Jak nie chcesz aby się pytał o to połączenie to musi zastosować inny kabelek USB - taki, który ma tylko przewody od zasilania, bez przewodów sygnałowych.
-
@sbi, dzięki za info :ok:
Gdzie takiego kabla USB szukać i jak rozpoznać że nie ma w nim przewodów sygnałowych ?
Po wybraniu opcji "połącz z komputerem", zaczyna łączyć....aż mnie szlag trafia :S
-
Po wybraniu opcji "połącz z komputerem", zaczyna łączyć....aż mnie szlag trafia :S
Wybierz: nie łącz z komputerem, i zacznij normalnie używać nawigacji - jak będzie miała sygnał GPS to nie powinna się wyłączyć.
Kabelek można "zrobić" samemu - wystarczy w dobrym kabelku przeciąć przewody sygnałowe, albo zaizolować środkowe piny na wtyku USB A. Oczywiście po takiej przeróbce kabel nie będzie nadawał się do połączenia nawigacji do komputera.
Możesz też poszukać kabla USB do podłączenia dysku przenośnego z dodatkowym zasilaniem np. coś takiego jak na tej aukcji (http://allegro.pl/kabel-usb-minib-2xusb-a-podw-zasilanie-1m-delock-i5447803807.html) - podłączasz zasilanie do czerwonej wtyczki
-
Witam.
Dzięki za info w sprawie tego kabla, ten z aukcji jest okey tylko dlaczego za wysyłkę żądają aż 10 zł ?
Wysyłka takiego kabelka to koszt coś kolo 5 zł listem poleconym.
Kupię chyba zwykły kabelek i dam kumplowi do przeróbki. Ten kabel USB z Aukcji (http://allegro.pl/kabel-mini-usb-canon-navi-jvc-sony-olympus-hp-i5578818271.html) chyba będzie pasował do TT Go 940 ?
-
Niestety dokładnie rok temu zakupiona nowa bateria do mojego Go 940 Live właśnie zakończyła swój żywot. I w dodatku nie bardzo sygnalizując soją słabość. Jakiś miesiąc temu trzymała jakąś godzinę a w sobotę nawigacji już nie dało się włączyć inaczej jak przez podłączenie do stacji dokującej. Po podłączeniu do kompa zdążyłem zaktualizować poprawki mapshare i pojawiło się info: batery low.
Przy podłączonym zasilaczu odpala i po uruchomieniu programu od razu komunikat i wyłącza ją.
I muszę znowu kupić nową...szukam teraz oryginału jak by co :wink: