Tomtom GO 730 brak połączenia z komputerem

  • 6 Odpowiedzi
  • 10010 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline plebloo

  • 43
  • Sprzęt: HTC HD2
Tomtom GO 730 brak połączenia z komputerem
« dnia: Lipiec 27, 2010, 12:07:22 »
Mam problem z tomtomem go 730 i nie bardzo wiem jak sobie poradzić ponieważ ciężko sprecyzować zapytanie w wyszukiwarce.
Wszystko działa w nim poprawnie oprócz jednej rzeczy...Jak podłączam go pod komputer standardowo wyskakuje komunikat czy polączyć z komputerem,jak potwierdze ekran gaśnie i nic się nie dzieje,nawet nie można go pózniej włączyć.Jedynym lekarstwem jest reset,również żeby uzyskać połączenie z komputerem muszę najpierw za każdym razem zresetować urządzenie.
Navcore zmieniane,bootloader zmieniany,dysk formatowany i nic ciągle to samo...
Jest możliwość reinstalacji systemu operacyjnego w TomTomie?Jakieś sugestie?

*

Offline HP3715

  • ***
  • 393
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TT GO 750 Live / ip4 + TT Europe z HD Traffic Live
Odp: Tomtom GO 730 brak połączenia z komputerem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2010, 10:22:37 »
przylaczam sie do pytania..
moj go750 sie wysypuje po wlozeniu karty miniSD wiec prawdopodobnie cos nieteges z linuxem..
--
pozdrawiam :-)

Odp: Tomtom GO 730 brak połączenia z komputerem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 29, 2010, 02:46:15 »
Być może faktycznie jest problem z twoim Go730, ale żeby wyeliminować inne ewentualności, ja bym najpierw spróbował takich kroków:
- podłączyć pod inny port USB
- podłączyć pod inny komputer (może wina jest ogólnie po stronie PC - może być to zarówno soft, jak i hardware)
- podłączyć przez inną podstawkę lub kabel USB
- pomyśleć, kiedy pojawił się problem - może ostatnio coś aktualizowałeś na PC, np. antywirus, inne nowe oprogramowanie, nowa wersja TT Home itp.

Jeśli żadna z powyższych opcji nie jest przyczyną problemu, to w następnej kolejności sprawdziłbym czy może:
- jest jakiś problem z navcore na Go730, który przeoczyłeś (zła wersja? uszkodzone pliki?)

Jeśli nie to, to już nic nie przychodzi mi do głowy, z wyjątkiem problemu sprzętowego - a to już raczej kwestia do serwisu...



Połączone: [time]Lipiec 29, 2010, 02:47:18[/time]
przylaczam sie do pytania..
moj go750 sie wysypuje po wlozeniu karty miniSD wiec prawdopodobnie cos nieteges z linuxem..

Po włożeniu każdej karty SD, czy konkretnej? Może problem jest z kartą (uszkodzona?) albo z czymś, co jest na karcie.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2010, 03:04:37 wysłana przez macminer »

*

Offline plebloo

  • 43
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: Tomtom GO 730 brak połączenia z komputerem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2010, 12:55:35 »
Problem z PC albo oprogramowaniem odpada ponieważ testowałem swojego TomToma i znajomego...myślę że problem tkwi w Linuxie zainstalowanym na moim TomTomie ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: Tomtom GO 730 brak połączenia z komputerem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2010, 13:09:44 »
Navcore to jest właśnie ten linux + aplikacja do nawigacji. Nic innego nie ma.
Pytanko  - czy nie instalowałeś przypadkiem navcore nie dostosowanego do Twojej wersji urządzenia ?
Czy przypadkiem nie nadpisałeś sobie bootloadera , wersją nie dopasowaną do twojego urządzenia ?
( bardzo jest ciężko tą sytuację odwrócić )
Czy urządzenie ma system plików FAT 32 ?

*

Offline HP3715

  • ***
  • 393
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TT GO 750 Live / ip4 + TT Europe z HD Traffic Live
Odp: Tomtom GO 730 brak połączenia z komputerem
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2010, 13:51:00 »
Być może faktycznie jest problem z twoim Go730, ale żeby wyeliminować inne ewentualności, ja bym najpierw spróbował takich kroków:
- podłączyć pod inny port USB
- podłączyć pod inny komputer (może wina jest ogólnie po stronie PC - może być to zarówno soft, jak i hardware)
- podłączyć przez inną podstawkę lub kabel USB
- pomyśleć, kiedy pojawił się problem - może ostatnio coś aktualizowałeś na PC, np. antywirus, inne nowe oprogramowanie, nowa wersja TT Home itp.

Jeśli żadna z powyższych opcji nie jest przyczyną problemu, to w następnej kolejności sprawdziłbym czy może:
- jest jakiś problem z navcore na Go730, który przeoczyłeś (zła wersja? uszkodzone pliki?)

Jeśli nie to, to już nic nie przychodzi mi do głowy, z wyjątkiem problemu sprzętowego - a to już raczej kwestia do serwisu...



Połączone: [time]Lipiec 29, 2010, 02:47:18[/time]
przylaczam sie do pytania..
moj go750 sie wysypuje po wlozeniu karty miniSD wiec prawdopodobnie cos nieteges z linuxem..

Po włożeniu każdej karty SD, czy konkretnej? Może problem jest z kartą (uszkodzona?) albo z czymś, co jest na karcie.

przyznaje, ze nie sprawdzalem innej karty bo nie mam.
tzn mialem 8gb w blackberry ale pekla przy wyjmowaniu..
na razie czesc mapy mi wystarcza wiec nie grzebie, ale przyjdzie taki moment po wakacjach, ze sie za to zabiore.
na razie nie ruszam puki dziala..
--
pozdrawiam :-)

Odp: Tomtom GO 730 brak połączenia z komputerem
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 11, 2010, 19:01:38 »
Ja mam podobny problem, nie mogę połączyć TT z komputerem. Podejrzewam, że jest uszkodzone USB. Na szczęście zrobiłem kopię TT, wgrałem na kartę pamięci i teraz TT działa z karty. Przekładam kartę do kompa i TTHome widzi ją jako urządzenie czyli mogę aktualizować mapy i korzystać z wszystkich funkcji. Jak wyciągnę kartę to TT działa z pamięci wewnętrznej (stara mapa i navcore)