PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => TomTom => Wątek zaczęty przez: smiodus w Listopad 02, 2007, 09:19:50
-
witam,
Zgodnie z opublikowanym InfoSheet'em Multinet 2007.10, edycja mapy 2008.01 będzie zawierała 100% pokrycia naszego pięknego kraju (Basic Attributes). Do stycznia już niedaleko. Howgh.
link do InfoSheet'a
http://www.teleatlas.com/stellent/groups/public/documents/content/ta_ct015795.pdf (http://www.teleatlas.com/stellent/groups/public/documents/content/ta_ct015795.pdf)
pozdr
S
-
Chyba wkradła się nieścisłość. Dokument mówi o 100% pokryciu siatki dróg (Street Network (STNW) % population) w 2008.1. Zaś 'Basic Attributed' ma być dla 53,37% populacji.
-
Chyba wkradła się nieścisłość. Dokument mówi o 100% pokryciu siatki dróg (Street Network (STNW) % population) w 2008.1. Zaś 'Basic Attributed' ma być dla 53,37% populacji.
Chyba nie oczekiwałeś, że w pół roku dorobią 100% punktowych danych adresowych?
Na razie jeśli idzie o numerację domów (punktową lub zakresy) TT i tak wygrywa np. z Automapą. Po nowym roku odpadnie problem z tym, że AM ma dojazdówki do "pipidówek" (też zresztą nie wszystkich), a TT obecnie na prowincji jednak sprawdza się gorzej.
-
Chyba wkradła się nieścisłość. Dokument mówi o 100% pokryciu siatki dróg (Street Network (STNW) % population) w 2008.1. Zaś 'Basic Attributed' ma być dla 53,37% populacji.
może dlatego że fully attributed = 46,63 + basic attr = 53,37 =~ 100%
pozdr
S
-
Kwieto, jestem ciekaw czy używasz TT i Automapy ???? Ja mam te dwa programy legalnie kupione i aktualizowane. TT to zabawka w porównaniu z nową Automapą. Mieszkam w Ciechanowie, może to nie metropolia, ale i nie pipidówka. Niestety, TT jest tu bezużyteczny. Podobnie w trasie. A poza tym punkty użytkownika. Choćby dla nich nigdy nie przejdę na TT na poważnie. W tej chwili mam 65000 POI w Automapie. No i ich ciągła aktualizacja przez serwis internetowy ... Co prawda jeden minus to że program muli gdy korzysta się ze wszystkich jednocześnie. Ale wystarczy ściągnąć edytor do POI i można je sobie skonfigurować tak jak się chce. W czasie pobytu w Warszawie, albo w trasie jest to o wiele ważniejsze, przynajmniej dla mnie, niż inne bajery.
-
Kwieto, jestem ciekaw czy używasz TT i Automapy ???? Ja mam te dwa programy legalnie kupione i aktualizowane. TT to zabawka w porównaniu z nową Automapą. Mieszkam w Ciechanowie, może to nie metropolia, ale i nie pipidówka. Niestety, TT jest tu bezużyteczny.
Czemu?
TT miał zrobioną numerację Ciechanowa już w zeszłym roku, AM dorobiła się jej dopiero w maju br.
Podobnie z wieloma innymi miastami 20-50 tysięcznymi (nie mówiąc o większych) - TT ma lepsze odwzorowanie siatki ulic, częściej niż w AM spotykamy tam numerację ulic (nawet jeśli jest to numeracja zakresowa)
Podobnie w trasie.
Dokładnie - czyli jak wyżej.
A poza tym punkty użytkownika. Choćby dla nich nigdy nie przejdę na TT na poważnie. W tej chwili mam 65000 POI w Automapie. No i ich ciągła aktualizacja przez serwis internetowy ... Co prawda jeden minus to że program muli gdy korzysta się ze wszystkich jednocześnie. Ale wystarczy ściągnąć edytor do POI i można je sobie skonfigurować tak jak się chce. W czasie pobytu w Warszawie, albo w trasie jest to o wiele ważniejsze, przynajmniej dla mnie, niż inne bajery.
Dopóki istniało mobilne.net, punkty z tego serwisu można było bez problemu wrzucić do TT. Teraz jest miplo, acz słyszę o projektach konkurencyjnych (darmowych) serwisów.
AM natomiast kompletnie leży w Europie. Ja sporo jeżdżę za granicą (jeśli robię 30-40k km rocznie, to 6-10k km jest poza granicami Polski). Natomiast ściągnięcie TomTom'owych POI dla Niemiec, Austri, Słowacji, Czech, Węgier, Grecji, Belgii, Holandii.... i wielu innych państw nie jest żadnym problemem.
Wracając do siatki dróg:
Przerzuciłem się na TT kiedy miał raptem 18-23% pokrycia kraju. Do większości moich potrzeb to wystarczało i nigdy nie żałowałem tego wyboru. Teraz, widząc jaką drogę przez ostatnie 2 lata przeszedł TT, tym bardziej uważam że była to właściwa decyzja. I tylko tyle.
Jeśli Tobie bardziej odpowiada AM - w czym problem?
-
Nie jestem zaciekłym obrońcą AM, ale mieszkam przy jednej z głównych ulic w Ciechanowie i jej "dzielnicy", która istnieje od czasów Książąt Mazowieckich a w TT jest to czarna? biała? plama. Ani jednej uliczki !!!!! A już wielkie było moje zdziwienie kiedy chciałem rozładować baterię i włączyłem TT wioząc Żonę do pracy. Nie było drogi krajowej biegnącej przez centrum miasta na długości ok 2 km !!!!!!
Dla porównania : pobudowałem dom przed 5 laty wtedy jeszcze w szczerym polu. Teraz jest to duże osiedle domków. W TT nawet główna droga biegnąca koło mojego domu była koślawa.
W AM od wersji 3.9. jest pełna siatka uliczek !!!!!
Nie chcę nikogo przekonywać do AM czy TT - dla mnie liczą się fakty. Śmieszne są dla mnie argumenty, że TT jest bardziej intuicyjny itp. Wystarczy skromna znajomość obsługi komutera, aby AM skonfigurować dla własnych potrzeb. Ja miałem ostatnio problem bo 65 000 POI powodowało mulenie AM. Ale wystarczy wyłączyć kilka znytecznych kategorii albo zawęzić obszar do kilku województw i wszystko śmiga. Rozwiązaniem najlepszym zmiana urządzenia....
-
46,63 to pełne dane (ulica + numer budynku) 53,37 to sama nawa ulicy bez numeracji - dane są podane w stosunku % do populacji ludzi. Czyli nie można sobie dodać 46,63 + 53,37. Moim zdaniem jest to i tak bardzo dużo. Automapa w mapach 2007.04 posiada 52% pełnych danych (ulica + nr budynku) więc róznica to tylko 5-6%. Oczywiście Automapa w mapach 2008.01 pewnie będzie miałą pokrycie powyżej 60% ale wątpię żeby utrzymała tą przewagę do połowy 2008 roku.
-
Kwieto, jestem ciekaw czy używasz TT i Automapy ???? Ja mam te dwa programy legalnie kupione i aktualizowane. TT to zabawka w porównaniu z nową Automapą. Mieszkam w Ciechanowie, może to nie metropolia, ale i nie pipidówka. Niestety, TT jest tu bezużyteczny. Podobnie w trasie. A poza tym punkty użytkownika. Choćby dla nich nigdy nie przejdę na TT na poważnie. W tej chwili mam 65000 POI w Automapie. No i ich ciągła aktualizacja przez serwis internetowy ... Co prawda jeden minus to że program muli gdy korzysta się ze wszystkich jednocześnie. Ale wystarczy ściągnąć edytor do POI i można je sobie skonfigurować tak jak się chce. W czasie pobytu w Warszawie, albo w trasie jest to o wiele ważniejsze, przynajmniej dla mnie, niż inne bajery.
A ja się boję jeździć na Automapie. Posiadam legalnego TomToma, a ostatnio, gdy AM została zcukierkowana chciałem sprawdzić co i jak w nowej czwórce. Owszem Automapa jest dokładniejsza, ale strach się zapędzać z nią w tereny nieznane. Przede wszystkim chce prowadzić pod prąd, skręcać na zakazach (spróbujcie w Krakowie ustawić trasę z mostu Dębnickiego na ulicę Kościuszki - planuje trasę każąc skręcać ewidentnie na zakazie (TomTom prawidłowo wytycza trasę przez przełączkę). Sprawdzałem wiele takich newralgicznych punktów (fakt - w samym Krakowie, ale ten znam jak własną kieszeń) - połączenie ulicy Jazowej z Opolską, drogi z zakazem oznaczone jako przejezdne. I pomyśleć jakbym miał jechać np. do Wrocławia. W TomTomie (przynajmniej w Krakowie) nie znalazłem ANI JEDNEGO takiego babola.
Automapa ma duże pokrycie, ale z błędami. TomTom odwrotnie. Wybieram tego drugiego, bo z całym szacunkiem dla Ciechanowa, do jazdy po nim nie potrzeba mi GPSa (bo to w porównaniu z Katowicami czy Gdańskiem trzy ulice na krzyż), a jadąc do takiego Wrocławia oczekuję tego, że mapa nie pokieruje mnie pod prąd.
-
Jeśli ktoś nie zauważył, ten wątek dotyczy map TeleAtlasa i ich pokrycia w wersji 2008.1, a nie porównania TTN i AM.
Od tej pory wszystkie posty dotyczące porównań AM i TTN będą kasowane jako Offtopic.
Przypominam, że jest na forum kilka wątków typu "co lepsze AM czy TTN". Tam można porównywać AM i TTN. A nie tutaj.
-
Jeśli ktoś nie zauważył, ten wątek dotyczy map TeleAtlasa i ich pokrycia w wersji 2008.1, a nie porównania TTN i AM.
Od tej pory wszystkie posty dotyczące porównań AM i TTN będą kasowane jako Offtopic.
Przypominam, że jest na forum kilka wątków typu "co lepsze AM czy TTN". Tam można porównywać AM i TTN. A nie tutaj.
Przy wątkach dotyczących nowych map, dodatkowego pokrycia itp porównania niestety "przychodzą" same, ale żeby wpisać się w faktyczny temat tego wątku napiszę tak:
Jeżeli TeleAtlas nie odwalił fuszery (a firma ta raczej nie ma tego w zwyczaju) to szykuje się naprawdę bomba. Czekam z niecierpliwością (chociaż to pewnie jeszcze z pół roku minie albo i lepiej zanim dostaniemy ją w TomTomie).
-
W TomTomie (przynajmniej w Krakowie) nie znalazłem ANI JEDNEGO takiego babola.
Automapa ma duże pokrycie, ale z błędami. TomTom odwrotnie. Wybieram tego drugiego,
bo ... oczekuję tego, że mapa nie pokieruje mnie pod prąd.
Niestety, nie każde miasto w TT jest tak idealne jak Kraków (w tą idealność i tak nie wierzę),
w Katowicach o których tu wspomniałeś, jest już znacznie gorzej,
w samym centrum mogę wskazać kilka, może nawet kilkanaście ulic, gdzie TT poprowadzi Cię właśnie pod prąd,
albo wymyśli objazd, bo jego zdaniem ulica jest jednokierunkowa, czy też zaproponuje skręt w lewo na zakazie
przez podwójną ciągłą.
-
Panowie nie zaczynajcie od nowa sporu o wyższości TT nad AM lub odwrotnie - taki wątek już istnieje http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=79231.0
:-|
Cash
-
Nie ma co się roczulać - póki co mamy nowe mapki 2007.07 od TeleAtlasa z siatką dróg 69,5% i o nich powinniśmy otworzyć wątek i pisać co poprawili a co spier****** względem map 2007.04 (51%)
-
Może nie zostałem przekonany do tego, żeby przesiąść się na TT , ale od dziś przed wyjazdem w trasę uruchomię szukanie tras i w AM, i w TT. Osobiście myślę, że duże podświadome znaczenie w wyborze programu ma chyba jego wygląd , głos Chołka .... Przyznaję się bijąc w pierś.
-
Nie jestem zaciekłym obrońcą AM, ale mieszkam przy jednej z głównych ulic w Ciechanowie i jej "dzielnicy", która istnieje od czasów Książąt Mazowieckich a w TT jest to czarna? biała? plama. Ani jednej uliczki !!!!!
Bzdura.
Przynajmniej na legalnych, zaktualizowanych mapach TT (co deklarujesz). Jak napisałem, siatka dróg (z numeracją) w TT pojawiła się około roku temu (nie pamiętam, chyba to była mapa v652). Przed chwilą porównałem sobie plan Ciechanowa na Targeo i na Google (korzystają z TeleAtlasa, aktualność mają podobną do TT) - i niestety, ale TeleAtlas (TT) ma zarówno większą siatkę dróg (są uliczki których na Targeo brak, albo istnieje tylko połowa), jak również dokładność.
I tak jest w innych miastach o wielkości od 20 tys. mieszkańców, które miałem okazję sprawdzić (np. Wyszków, Ostrów Mazowiecka).
I tyle, kończąc offtopa (jeśli chcesz screenshoty konkretnych miejsc to zapraszam na priv)
Napisane: Listopad 04, 2007, 07:36:19
Jeśli ktoś nie zauważył, ten wątek dotyczy map TeleAtlasa i ich pokrycia w wersji 2008.1, a nie porównania TTN i AM.
Ciężko jest dyskutować o pokryciu, którego się nie widziało :"P
Napisane: Listopad 04, 2007, 07:38:29
Nie ma co się roczulać - póki co mamy nowe mapki 2007.07 od TeleAtlasa z siatką dróg 69,5% i o nich powinniśmy otworzyć wątek i pisać co poprawili a co spier****** względem map 2007.04 (51%)
Proszę bardzo:
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=83379.0
-
Bzdura.
Przynajmniej na legalnych, zaktualizowanych mapach TT (co deklarujesz). Jak napisałem, siatka dróg (z numeracją) w TT pojawiła się około roku temu (nie pamiętam, chyba to była mapa v652). Przed chwilą porównałem sobie plan Ciechanowa na Targeo i na Google (korzystają z TeleAtlasa, aktualność mają podobną do TT) - i niestety, ale TeleAtlas (TT) ma zarówno większą siatkę dróg (są uliczki których na Targeo brak, albo istnieje tylko połowa), jak również dokładność.
Taaa, jedną bzdurę zastępujesz drugą bzdurą, ładnie to tak?
Zarzucasz tjankowi, że korzysta z nieaktualnych map TT, po czym (po raz kolejny) dokonujesz porównania
wzgledem równie nieaktualnych map Targeo, które pochodzą z AM3 z zeszłego roku.
A tu trafiłeś jak kulą w płot, bo Ciechanów ma już mapy zweryfikowane, aktualniejsze i bardziej dokładne
niż w TT (np rondo Płońska/Sońska/Kasprzaka) oraz punktową numerację budynków.
A ile może być warta przybliżona numeracja w TT doskonale widać choćby na przykładzie budynków
z ulicy Kargoszyńskiej 48-56, gdzie TT doprowadzi Cię w miejsce odległe o 600-800m
od prawdziwej lokalizacji tych budynków.
-
Bzdura.
Przynajmniej na legalnych, zaktualizowanych mapach TT (co deklarujesz). Jak napisałem, siatka dróg (z numeracją) w TT pojawiła się około roku temu (nie pamiętam, chyba to była mapa v652). Przed chwilą porównałem sobie plan Ciechanowa na Targeo i na Google (korzystają z TeleAtlasa, aktualność mają podobną do TT) - i niestety, ale TeleAtlas (TT) ma zarówno większą siatkę dróg (są uliczki których na Targeo brak, albo istnieje tylko połowa), jak również dokładność.
Taaa, jedną bzdurę zastępujesz drugą bzdurą, ładnie to tak?
Zarzucasz tjankowi, że korzysta z nieaktualnych map TT, po czym (po raz kolejny) dokonujesz porównania
wzgledem równie nieaktualnych map Targeo, które pochodzą z AM3 z zeszłego roku.
A tu trafiłeś jak kulą w płot, bo Ciechanów ma już mapy zweryfikowane, aktualniejsze i bardziej dokładne
niż w TT (np rondo Płońska/Sońska/Kasprzaka) oraz punktową numerację budynków.
A ile może być warta przybliżona numeracja w TT doskonale widać choćby na przykładzie budynków
z ulicy Kargoszyńskiej 48-56, gdzie TT doprowadzi Cię w miejsce odległe o 600-800m
od prawdziwej lokalizacji tych budynków.
Marku mógłbym Ci napisać, że jedną bzdurę zastępujesz drugą i zapytać do której wersji map TT się porównujesz, ale darujmy sobie te pyskówki, wycieczki osobiste i opinie nie dotyczące meritum (/... ile może być warta przybliżona numeracja .../). Czy mogę prosić WSZYSTKICH o odnoszenie się do tematu wątku bądź podwątków z nim zbieżnych, a nie wykopywanie kolejny raz topora wojennego (AM czy TT) - ten topór jeszcze nie ociekł z krwi w ramach innego wątku.
dziękuję i pozdrawiam
S
-
Kwieto poprosze o screeny z TT ulicy Asnyka i ulicy Orylskiej. Ulica Asnyka - odpuszczę, mniej ważna istnieje tylko jakieś 20 lat, ulica Orylska troszkę więcej , łączy wzajemnie dwie drogi krajowe w kierunku Płocka i Warszawy.U mnie brak - dziura. Wykaż proszę, że jestem gamoń i nie potrafię aktualizować map od 20 lat. Każdy jest ułomny poza braćmi i Gosiem.
-
Marku mógłbym Ci napisać, że jedną bzdurę zastępujesz drugą i zapytać do której wersji map TT się porównujesz, ale darujmy sobie te pyskówki, wycieczki osobiste i opinie nie dotyczące meritum (/... ile może być warta przybliżona numeracja .../). Czy mogę prosić WSZYSTKICH o odnoszenie się do tematu wątku bądź podwątków z nim zbieżnych, a nie wykopywanie kolejny raz topora wojennego (AM czy TT) - ten topór jeszcze nie ociekł z krwi w ramach innego wątku.
Widzisz gdybyś mi zarzucił, to bym się obruszył i zapytał:
Jeżeli źle napisałem, udowodnij, co było złego. A jeżeli dobrze, to dlaczego mnie oskarżasz?
A gdybyś zapytał, to bym odpowiedział, że do najnowszej wersji dostępnej na PDA (czyli EE v.680)
Ale na szczęście nie napisałeś i nie zapytałeś, mie muszę więc z toporem bronić swego dobrego imienia :D
Gdyby zaś ściśle trzymać się tematu, to zawartość informacyjna tego wątku wyczerpała się po czwartym poście,
po tym jak uściśliłeś czym w rozumieniu TT jest owe 100%.
Z podwątków zbieżnych z tematem głównym, a nie zahaczających o porównania,
widzę jeszcze tylko część postu radoskura traktująca o tym że procenty pokrycia TT odnoszą się
do procentów populacji (dzięki czemu TT chwali się np. że osiągnął poziom 100% Major Road Network
choć do tych 100% jeszcze mu troche kilometrów brakuje), oraz ewentualnie mój pierwszy post
w którym 'sprowadzam na ziemię' oczekiwania qbusa wierzącego, że TT nie wyśle go nigdy ulicą pod prąd.
Czy jeśli zapytam Cię w tym wątku, czy w najnowszych mapach TT znalazły się już 2 odcinki dróg
bez wątpienia kategorii 'Major Road' a mianowicie oddanych do użytku w zeszłym roku:
- tunelu pod rondem na DTŚ w Katowicach, oraz
- ponad 10km drogi ekspresowej łączącej port lotniczy Pyrzowice z węzłem Podwarpie (E75,1 K-ce - W-wa)
zmieszczę się jeszcze w ramach 'podwątku zbieżnego', czy już zaczynam kolejny offtop?
-
No i na koniec. Kwieto jest Tak bardzo Mocher TT jak wyznawcy Radia Ojca Dyrektora. Postaram się jeszcze raz podsumować. Po przeczytaniu wszystkich postów jestem przekonany, że obie mapy są bardzo ułomne. Nie staram się wykazać, która jest lepsza. A nawet napisałem, że przed wyjazdem w trasę będę sprawdzał trasę w obu programach. Tymczasem obszczekujesz mnie jak rudą kotkę. Kupiłem legalnie TT i AM. Korzystam z obu programów i widzę jak wół, że w TT nie ma ulicy Orylskiej i Asnyka. Są to dwie ulice w kierunku pracy mojej Żony. Po włączeniu TT obśmiała mnie strasznie. AM uratowała honor w drodze powrotnej. Postaraj się przyjąć do wiadomości, że tak TT jak i AM to wielkie ..... choć bardzo pomocne. Ja np. nie wyobrażam sobie wyprawy do Wawy bez AM czy TT - jeden Burek
-
To może ja:
-
O matko Jedyna leżę na kolanach i przyznaję się do swojej ułomności. Co to za wersja TT????
Napisane: Listopad 04, 2007, 22:09:21
A co z ulicą Asnyka - b.b. ważna ????
Napisane: Listopad 04, 2007, 22:10:16
A no i moja wersja TT 6.100 (8330) - to ostatnia, dostępna na moje urządzenia na stronie producenta.
-
O matko Jedyna leżę na kolanach i przyznaję się do swojej ułomności. Co to za wersja TT????
Napisane: Listopad 04, 2007, 22:09:21
A co z ulicą Asnyka - b.b. ważna ????
Napisane: Listopad 04, 2007, 22:10:16
A no i moja wersja TT 6.100 (8330) - to ostatnia, dostępna na moje urządzenia na stronie producenta.
Piszesz o wersji programu, a tu chodzi o wersję map - na screenach 6.75 (do ściągnięcia tutaj (http://www.tomtom.com/products/maps/select.php?D=23&Language=9&P=329#) :E).
Asnyka załączam:
-
Asnyka też jest, w tym rejonie brakuje tylko przedłużenia Kargoszyńskiej i Wyspiańskiego
w kierunku Kargoszyna (wg AM obie częściowo gruntowe utwardzone).
A co to za urządzenie? Nie zaszkodziłoby gdybyś uzupełnił w profilu.
To co podałeś to raczej wersja programu a nie map.
-
Co Wy sie tak napinacie.
Ktos napisze zle o TT, to kwieto sie oburza, a jak ktos zle slowo powie o AM, to juz nocnyMarek skacze do gardla i tak na zmiane...
Kazdy uzywa tego, co mu sie podoba i tyle :) i pisanie, ze "Automapa jest the best a TT ssie" (nikt doslownie tego nie pisze, ale wiekszosc wypowiedzi uzytkownikow AM do tego zmierza) jest nie na miejscu :)
Wiadomo, ze na tym forum AM ma wiecej zwolennikow, bo sa w wiekszosci :) a niestety im wiecej ludzi tym wiecej szumu moga robic i zawsze przekrzycza swoich adwersarzy.
Ja wole AM, bo jest ladniejsza graficznie :) choc bawilem sie TT i ma o wiele wygodniejsze sterowanie (palcem po ekranie) i jakos lepiej sie zachowuje w drodze jak zjedzie sie z wyznaczonej trasy :)
PS. Poczekajmy az TT bedzie mial pokrycie AM i wtedy zacznijcie sie klocic na powaznie, bo na razie, to TT powolutku prze do przodu z pokryciem, ale ciagle ma wiele bialych plam :)
-
Dobra, dobra, na niczyim gardle (jeszcze) śladów moich zębów nie ma :E
-
Kwieto poprosze o screeny z TT ulicy Asnyka i ulicy Orylskiej. Ulica Asnyka - odpuszczę, mniej ważna istnieje tylko jakieś 20 lat, ulica Orylska troszkę więcej , łączy wzajemnie dwie drogi krajowe w kierunku Płocka i Warszawy.U mnie brak - dziura. Wykaż proszę, że jestem gamoń i nie potrafię aktualizować map od 20 lat. Każdy jest ułomny poza braćmi i Gosiem.
Proszę bardzo, wykazuję:
(http://img505.imageshack.us/img505/715/picture3qw1.th.png) (http://img505.imageshack.us/my.php?image=picture3qw1.png)
(http://img505.imageshack.us/img505/5572/picture5lx9.th.png) (http://img505.imageshack.us/my.php?image=picture5lx9.png)
Screeny z GoogleMaps a nie z TT, bo chwilowo jestem bez Palma, podmienię wieczorem. GoogleMaps ma mapy mniej więcej 07.04, czyli odpowiednik v680 (nie ma na nich ostatnich zmian, dodanych na mapach v710).
Jak widzisz, obie ulice są... jak będę miał w rękach palmtopa, sprawdzę również starsze mapy. przypuszczam, że obie ulice będą również na mapach sprzed roku.
Napisane: Listopad 05, 2007, 06:52:48
No i na koniec. Kwieto jest Tak bardzo Mocher TT jak wyznawcy Radia Ojca Dyrektora.
Wspaniale. Czyli mam obowiązek siedzieć w weekend z nosem przy komputerze i patrzeć co tam Tjank napisał. A i nawet wtedy nie wiem czy bym się wyrobił - między prośbą o screenshoty a "podsumowaniem", wyzywającym mnie od "moherów" jest AŻ 10 minut przerwy:/
Zapostowałem screenshoty, choć widzę że inni zdążyli mnie ubiec. Tak jak przypuszczałem, na starszych mapach (v675) również obie ulice są. Pierwszy raz Ciechanów pojawił się bodaj na mapach v652, sprawdzę to wieczorem. I podejrzewam, że obie ulice tam będą.
Oczekuję przeprosin - a na razie jedyne co byłeś w stanie wykrztusić to "o matko jedyna leżę na kolanach"... i czepiać się dalej.
Napisane: Listopad 05, 2007, 06:59:42
Co Wy sie tak napinacie.
Ktos napisze zle o TT, to kwieto sie oburza,
Tylko wtedy, kiedy ktoś pisze ewidentne bzdury. Tak jak to zrobił Tjank.
Napisane: Listopad 05, 2007, 07:02:31
Asnyka też jest, w tym rejonie brakuje tylko przedłużenia Kargoszyńskiej i Wyspiańskiego
Za to w AM nie ma przedłużenia Gostkowskiej, Dom przy ul. Morawskiej da się znaleźć ale samej uliczki już nie ma.
W okolicach Monte Cassino jedne uliczki są "krótsze" w AM inne w TT - przy czym TT wydaje się mieć per saldo lepsze odwzorowanie (więcej ulic jest całych niż nie ma :"P )
Itd., itp. - czyli porównywalnie, choć jeśli miałbym ocenić tylko na podstawie mapy (w Ciechanowie bywam, ale nie na tyle często by ocenić która z map jest bardziej zgodna z rzeczywistością) to stawiałbym na TT - właśnie dlatego że więcej ulic jest tam "pełnych", są połączenia których na mapie w AM brak, itp.
Niech ktoś napisze - czy prawidłowy przebieg jednej z głównych dróg (615 zbiegająca się z 60) to jest:
A. Sienkiewicza - Tatarska - 17-go Stycznia
B. Sienkiewicza - 17-go Stycznia ?
-
Kwieto jak cię uraziłem to sorki. Ale nie pusz się tak strasznie. Ja napisałem wyraźnie, że obie mapy to wielkie .... ale nie da się bez nich żyć. Używam AM bo ładniejsza. Przed wyjazdem w trasę będę sprawdzał obie - i to też napisałem wcześniej.
Jeśli chodzi o wersjęTT to przyznaję się do błędu. Jako, że mało z niego korzystam, nie byłem up to date z jego obsługą. Sądziłem, że jeśli przy próbie aktualizacji melduje, że nie ma dla mnie nowej to mam ostatnie mapy. A tu zonk. Za aktualizację trzeba placić !!!!
Tu niestety wygrywa AM. Kupiłem ją w wersji starej 3. Pózniej darmowa aktualizacja do 3.9. Później do 4. i kilka kolejnych 4.
KWIETO MASZ RACJĘ - są te ulice, o które pytałem. Przepraszam. Niestety gamoń ze mnie. Szczęście, że są takie fora i można sobie poukładać troszkę te fałdy na mózgu.
Tyle, że teraz zasialiście we mnie niepokój bo może faktycznie, skoro Kwieto jest skłonny oddać życie za TT , to może jest on lepszy i warto zapłacić kolejny raz i go aktualizować.
Pozdrowionka
-
Za to w AM nie ma przedłużenia Gostkowskiej,
Wręcz przeciwnie, TT nie ma przedłużenia do Kargoszyna.
Dom przy ul. Morawskiej da się znaleźć ale samej uliczki już nie ma.
Nieprawda!
W okolicach Monte Cassino jedne uliczki są "krótsze" w AM inne w TT - przy czym TT wydaje się mieć per saldo lepsze odwzorowanie (więcej ulic jest całych niż nie ma :"P )
Nieprawda!
Kwieto przestań wreszcie w dyskusjach posługiwać się prehistorycznymi mapami AM z czasów, gdy nie byłeś na nią obrażony (v3n).
-
Kwieto jak cię uraziłem to sorki. Ale nie pusz się tak strasznie. Ja napisałem wyraźnie, że obie mapy to wielkie .... ale nie da się bez nich żyć. Używam AM bo ładniejsza. Przed wyjazdem w trasę będę sprawdzał obie - i to też napisałem wcześniej.
Po prostu tak się składa, że w Ciechanowie bywam. Jakoś rok temu zarejestrowałem, że pojawiła się tam numeracja - nawet był wątek na pdaclubie w którym ktoś się żalił, że w AM jej brakuje - stąd mój post o tym, że w TT pojawiła się ona wcześniej. I stąd "oburzenie", kiedy w oparciu o przestarzałe dane forsowałeś stan niezgodny z rzeczywistością.
Jeśli chodzi o wersjęTT to przyznaję się do błędu. Jako, że mało z niego korzystam, nie byłem up to date z jego obsługą. Sądziłem, że jeśli przy próbie aktualizacji melduje, że nie ma dla mnie nowej to mam ostatnie mapy. A tu zonk. Za aktualizację trzeba placić !!!!
Za subskrypcję AM również trzeba płacić.
Tu niestety wygrywa AM. Kupiłem ją w wersji starej 3. Pózniej darmowa aktualizacja do 3.9. Później do 4. i kilka kolejnych 4.
A koszt subskrypcji? Roczna subskrypcja AM kosztuje mniej więcej tyle co aktualizacja map w TT. Jedyna różnica jest taka, że w ramach rocznej subskrypcji masz 3 aktualizacje, podczas gdy w TT mapy są aktualizowane mniej więcej raz na pół roku (i jeśli chciałbym skorzystać z obu aktualizacji, musiałbym zapłacić dwa razy)
KWIETO MASZ RACJĘ - są te ulice, o które pytałem. Przepraszam. Niestety gamoń ze mnie. Szczęście, że są takie fora i można sobie poukładać troszkę te fałdy na mózgu.
:")
Tyle, że teraz zasialiście we mnie niepokój bo może faktycznie, skoro Kwieto jest skłonny oddać życie za TT , to może jest on lepszy i warto zapłacić kolejny raz i go aktualizować.
Ja nie "oddaję życia" za TT. Jeśli znajdzie się lepsza alternatywa dla moich potrzeb, nie będę się specjalnie wahał i TT pójdzie w odstawkę.
Nie lubię natomiast dyskusji opierających się na przekłamanych danych (vide Ciechanów). Dyskutujmy, porównujmy, ale odnosząc się do rzeczywistej sytuacji, a nie stanu sprzed lat.
Napisane: Listopad 05, 2007, 09:48:45
Nieprawda!
Kwieto przestań wreszcie w dyskusjach posługiwać się prehistorycznymi mapami AM z czasów, gdy nie byłeś na nią obrażony (v3n).
Pokaż screenshoty.
Niestety jak widzę Aqurat bardzo się wstydzi swoich map i nie udostępnia aktualnych wersji w sieci. W przypadku TeleAtlasa mamy GoogleMaps, które jest zwykle dość na bieżąco (teraz ich mapy odpowiadają v680 TomToma).
Nie mam AM i nie będę jej kupował tylko po to, by sprawdzić parę uliczek w Ciechanowie (czy innym mieście). Ale myślę sobie tak: skoro numeracja w Ciechanowie pojawiła się w AM w maju br., oraz numeracja Ciechanowa jest dostępna np. w Targeo, to wnioskuję, że mapa w Targeo przedstawia stan map AM co najmniej na maj 2007. I tam uliczek o których pisałem nie ma.
Może się mylę, natomiast jakoś to tak dziwnie jest, że gdy powołuję się na Targeo to słyszę iż "tam są stare mapy", ale jakoś nikt nigdy nie zapostował screenshota z aktualną sytuacją, ani nie podał linka do strony gdzie mógłbym zobaczyć aktualniejszy stan.
Dlatego póki nie zobaczę zrzutów z AM, póty wam po prostu nie wierzę :")
Dopisek:
A po prawdzie, to cała ta dyskusja jest bezprzedmiotowa. Za parę miesięcy (styczeń 08 ?) pokrycie TA skoczy do 100% i wszystkie pipidówki do których brakuje dojazdówek w TT, będą te drogi miały. To już nie jest pytanie "czy", ani "kiedy" - to jest kwestia nadejścia ściśle określonej daty w kalendarzu.
-
Ha ha ha ale numer - no tak miałem grzecznie kupionego TT z mapą 650. Teraz oświecony przez Kwieta mam 680. I co ???? Tak jak przypuszczałem - pojawiła się Asnyka , ale już to co miałem w 650 - cała ulica Kargoszyńska i przejazd przez Kargoszyn zostało jednym machnięciem wymazane z powierzchni mapy. Co ciekawe to przez ostatatnie 5 lat cały ten rejon przeszedł totalną metamorfozę. Kiedyś były tu szczere pola - i były obecne w TT - teraz jest wielkie osiedle, a w TT zrobiono niwelację gruntow. Ha Ha Ha
W AM sukcesywnie pojawia się całe osiedle łącznie z uliczkami, które niestety można nazwać szczególnie po doszczu i jesienią, drugą Wenecją.
Ciekawi mnie polityka TT?
Napisane: Listopad 05, 2007, 10:26:34
Kwieto, ale przyznaję, że będę teraz częściej korzystał z TT. Przekonało mnie pojawienie się w Ciechanowie wielu uliczek, których wcześniej nie było. Sądze, że to samo jest w całej Polsce.
AM szczególnie od 4 stała się mniej przyjazna. Ładniejsza ale mniej przyjazna. Ostatnio mało nie rozbiłem auta bo mi ciągle się gubiła, a ja ją resetowałem. Okazuje się, że to już nie mapa dla normalnego użytkownika. Żeby z niej korzystać , najpierw trzeba zadeklarować wiele ustawień, które odpowiadają ze jej prawidłowe działanie. Myślę, że profesjonalizm wydawcy i programu powinien polegać na tym, że Kowalski włącza aplikację i ta działa idealnie, a kolega informatyka grzebie w ustawieniach i dopiero ma zabawę. A tu niestety o ile w 3 wszystko działało OK , o tyle w 4 najpierw przeżyłem stres w Warszawie, dopiero ją ustawiłem na tyle, że teraz działa ok.
Napisane: Listopad 05, 2007, 10:34:49
A jeśli chodzi o subskrypcję AM , no to przecież po kupnie mam rok darmowych aktualizacji. Dopiero za kolejny muszę wyjąć kasę. Przyznaję , że AM zaskoczyła mnie tym, że przejście z 3 na 4 również zmieściło mi się w ramach darmowej aktualiacji.
Kupując ją razem z urządzeniem dodatkowo dostałem b.dużą zniżkę.
Jeśli chodzi o TT to miałem preinstalowany w wersji map 650, która okazuje się w momencie kupna była mocna podstarzała. Sądze, że choć przy pierwszej rejestracji przez internet powina być możliwoś aktualizacji do stanu obecnego. A tu niestety - zaskoczenie.
-
Ha ha ha ale numer - no tak miałem grzecznie kupionego TT z mapą 650. Teraz oświecony przez Kwieta mam 680. I co ???? Tak jak przypuszczałem - pojawiła się Asnyka , ale już to co miałem w 650 - cała ulica Kargoszyńska i przejazd przez Kargoszyn zostało jednym machnięciem wymazane z powierzchni mapy. Co ciekawe to przez ostatatnie 5 lat cały ten rejon przeszedł totalną metamorfozę. Kiedyś były tu szczere pola - i były obecne w TT - teraz jest wielkie osiedle, a w TT zrobiono niwelację gruntow. Ha Ha Ha
To ciekawe, nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem żeby ulica która była na mapie, całkowicie zniknęła po aktualizacji.
Hmmm - może zgłoś do supportu (na stronie mają moduł do zgłaszania błędów, można też zgłosić bezpośrednio na stronie TeleAtlasa)
Kwieto, ale przyznaję, że będę teraz częściej korzystał z TT. Przekonało mnie pojawienie się w Ciechanowie wielu uliczek, których wcześniej nie było. Sądze, że to samo jest w całej Polsce.
Owszem. Mnie zawsze dziwiło, że AM potrafi mieć numerację w miawsteczkach 5-10 tys. mieszkańców, a jednocześnie w 50-cio tysięcznikach pojawia się ona wolniej niż w TT.
AM szczególnie od 4 stała się mniej przyjazna. Ładniejsza ale mniej przyjazna. Ostatnio mało nie rozbiłem auta bo mi ciągle się gubiła, a ja ją resetowałem. Okazuje się, że to już nie mapa dla normalnego użytkownika. Żeby z niej korzystać , najpierw trzeba zadeklarować wiele ustawień, które odpowiadają ze jej prawidłowe działanie. Myślę, że profesjonalizm wydawcy i programu powinien polegać na tym, że Kowalski włącza aplikację i ta działa idealnie, a kolega informatyka grzebie w ustawieniach i dopiero ma zabawę. A tu niestety o ile w 3 wszystko działało OK , o tyle w 4 najpierw przeżyłem stres w Warszawie, dopiero ją ustawiłem na tyle, że teraz działa ok.
Miałem podobne doświadczenia z 3-ką - dlatego zresztą zaryzykowałem przesiadkę na TT. Wtedy (2 lata temu) wyszedłem z założenia że nawigacji potrzebuję poza Polską, w PL wystarczą mi główne drogi. I póki co nie żałuję tego wyboru, choć TT również ma swoje narowy i również zdarzają się sytuacje kiedy mam ochotę go wyrzucić za okno (na szczęście rzadko :"P ). TT wygrywa prostotą obsługi oraz tym, że mam do niego większe zaufanie niż do AM (która kiedyś np. wyprowadziła mnie samochodem na piesze przejście graniczne)
A jeśli chodzi o subskrypcję AM , no to przecież po kupnie mam rok darmowych aktualizacji. Dopiero za kolejny muszę wyjąć kasę. Przyznaję , że AM zaskoczyła mnie tym, że przejście z 3 na 4 również zmieściło mi się w ramach darmowej aktualiacji.
Owszem, i TT ma tu trochę do nadrobienia (np. podobnie jak Ty uważam, że powinna być darmowa aktualizacja do najnowszej wersji w przypadku "pudełkowych" wersji programu).
Aczkolwiek dla mnie nie ma specjalnej różnicy, czy wykupię aktualizację na rok, czy zapłacę dopiero przy zakupie nowej mapy.
Teoretycznie AM daje częstsze update'y, ale zdarzało jej się robić np. dwie aktualizacje pod rząd, pod koniec roku...
-
Pokaż screenshoty.
Załączam na końcu
mapa w Targeo przedstawia stan map AM co najmniej na maj 2007.
Dużo wcześniejsze, myślę, że jeszcze z 2006r.
A po prawdzie, to cała ta dyskusja jest bezprzedmiotowa. Za parę miesięcy (styczeń 08 ?) pokrycie TA skoczy do 100% i wszystkie pipidówki do których brakuje dojazdówek w TT, będą te drogi miały. To już nie jest pytanie "czy", ani "kiedy" - to jest kwestia nadejścia ściśle określonej daty w kalendarzu.
Jest więcej niż pewne, że wszystkie mapy, niezależnie od wydawcy zmierzają do 100% pokrycia. Pytanie kiedy to nastąpi, bo nie tylko TA wydaje nowe mapy (np. nowe mapy AM powinny się pojawić na dniach), a te 100% dotyczy siatki dróg. Pokrycie 100% adresów jeszcze długo żaden program nie osiągnie.
Jeśli TT będzie miał 100% siatki dróg, to rzeczywiście dużo zyska, bo obecnie często wypada żenująco.
Napisane: Listopad 05, 2007, 10:53:53
Jeszcze kilka - ostatnie 2 są w większym oddaleniu, stąd brak szczegółów.
-
A wy w innym watku nie możecie porównywać tych map ?
-
A wy w innym watku nie możecie porównywać tych map ?
Już się zamykam.
Akubit - dzięki za screenshoty.
-
Nie no ale dyskusja wpłynęła na mnie pozytywnie. Może troszkę nie w temacie wątku ale jedna (moja) duszyczka została uratowana. Tak żyłbym w nieświadomości, że AM albo śmierć. Teraz przychylniej patrzę na TT.
A tak z ciekawości zapytam - widzę, że głęboko siedzicie w temacie. Ja niestety mam czas na komputer tylko sporadycznie. Jak TT i AM ma się do innych programów ??? Jakieś tam MioMap IGo Destinator itp. ?
-
Napisane: Listopad 05, 2007, 06:59:42
Co Wy sie tak napinacie.
Ktos napisze zle o TT, to kwieto sie oburza,
Tylko wtedy, kiedy ktoś pisze ewidentne bzdury. Tak jak to zrobił Tjank.
No tak, prawo pisania ewidentnych bzdur jest nierozłącznie związane z Twoją osobą. Tobie wolno je pisać, innym nie. :evil:
w AM nie ma przedłużenia Gostkowskiej,
Bzdura,
Gostkowska jest cała, a nawet więcej niz cała*, można nią dojechać aż do Kargoszyna, a wg TT ten odcinek jest ślepy,
*prawdopodobnie część ulicy, która w AM nosi nazwę Gostkowskiej to już ul. Komunalna,
w TT nazwa jest prawidłowa, za to brak połączenia z Kargoszynem.
Dom przy ul. Morawskiej da się znaleźć ale samej uliczki już nie ma.
Następna bzdura,
można znaleźć zarówno ulicę jak i adresy domów.
W okolicach Monte Cassino jedne uliczki są "krótsze" w AM inne w TT - przy czym TT wydaje się mieć per saldo lepsze odwzorowanie (więcej ulic jest całych niż nie ma :"P )
Jeszcze jedna bzdura,
ten rejon jest niemal identyczny, jedynie w TT brak odcinka ul.Modrzejewskiej pomiędzy Krupińskiego, a Różyckiego.
Jedyny prawdziwy zwrot w tym zdaniu to 'wydaje się', prawdziwy choć niekompletny, brakuje tam słowa 'mi'.
Jeśli chcesz udowadniać jaki to TT jest wspaniały i lepszy od AM, ja nie mam nic przeciwko temu, pisz sobie na zdrowie :P
pod jednym warunkiem, że zadasz sobie trud i użyjesz prawdziwych argumentów,
i skończysz porównywać aktualne mapy TT z archiwalnymi mapami z AM3.
ps. może jednak znajdzie się jakiś litościwy mod :) i skasuje albo przeniesie te posty porównawcze do innego wątku?
Napisane: 05-11-2007, 12:45:55
pps.
Widzę, że niepotrzebnie się naprodukowałem, akubit dzielnie mnie zastąpił :ok:
tak to jest jak się człowiek bierze za pisanie odpowiedzi, nie przeczytawszy wpierw całego wątku :|
-
No tak, prawo pisania ewidentnych bzdur jest nierozłącznie związane z Twoją osobą. Tobie wolno je pisać, innym nie. :evil:
No cóż, ale przynajmniej mój post odniósł efekt i dostałem screenshoty, o które generalnie ciężko się jest doprosić :"P
Napisane: Listopad 05, 2007, 14:03:24
A tak z ciekawości zapytam - widzę, że głęboko siedzicie w temacie. Ja niestety mam czas na komputer tylko sporadycznie. Jak TT i AM ma się do innych programów ??? Jakieś tam MioMap IGo Destinator itp. ?
iGo miał mapy od TeleAtlasa (to samo co TomTom), natomiast ostatnio kolaboruje z Emapą. Dzięki temu ma pono lepsze pokrycie od Automapy, za to ma dużą ilość błędów (zła kierunkowość ulic, kategoryzacja, itd.). Siłą iGo jest to, że niektóre mapy otrzymywane są od lokalnych dostawców (np. Węgry, Rumunia), więc ma tam lepsze pokrycie niż TeleAtlas.
MioMap to to samo co iGo.
Jest jeszcze Garmin, który AFAIK ma również pokrycie co najmniej porównywalne z AM, a do tego stosunkowo dobrą jakość tych map. kuleje natomiast obsługa programu, więc nie jest zbyt popularny. Tutaj opieram się głównie na zasłyszanych opiniach, bo mapę Garmina miałem w ręku może ze dwa razy w życiu.
-
...natomiast ostatnio kolaboruje z Emapą. Dzięki temu ma pono lepsze pokrycie od Automapy, za to ma dużą ilość błędów (zła kierunkowość ulic, kategoryzacja, itd.).
Zgadza się. MioMap (tego aktualnie używam) jeśli chodzi o Polskę ma mapy z Emapy, które mają chyba najlepsze pokrycie z map omawianych w tym wątku. Te wszystkie uliczki i inne zakamarki, którymi dyskutanci tu walczą (AM contra TT) tak jak patrzę to w MioMap (Emapa) są. Ale tak jak Kwieto napisał, niestety posiadają pewne błędy, głównie w kategoryzacji dróg i kierunkowości, ale nie tragizujmy - nie jest tak źle, żeby nie można było jej używać. Ja jestem póki co zadowolony i jeszcze nie zdarzyło się, żebym miał gdzieś w trasie przez nią problemy.
Jeśli chodzi o Europę Zachodnią to mapy głównie z TeleAtlasa, czyli to samo co w TT.