Witam,
Dziękuję trzem Panom za odpowiedź

Pokrótce opowiem jak to z tym moim 950 GO Live było, jest.
Zakupiony na początku 2011 roku. Był tylko włączany, bez podpinania pod TTH. Od pierwszego fixa załączył się Live i przez rok mam za free, zdaje się, że do kwietnia 2012 roku. Wstępnie mapa była 8.35. Jakoś w wakacje podłączyłem pod TTH i na dzień dobry zrobił mi aktualizację wszystkiego co się tam dało w Live + navcore + mapa do wersji 8.75. wszystko za free, bez opłat. Przez ten czas, za każdym razem jak podłączyłem pod TTH, przynajmniej dwa razy w miesiącu, aktualizował mi wszystko z usługi Live, raz navcore do 9.061, ale o aktualizacji mapy, tzn subskrypcji rocznej nic nie śpiewał. Stwierdziłem, że może i miał prawo, bo w KUP MAPY ciągle wisiała 8.75. Jak weszła 8,80 także cisza, a jedynie na 90 dni przed upływem Live (na początku stycznia) pojawił się komunikat, że jest już dostępna aktualizacja map, za coś około 80 zł na rok. Jak to sobie wybrałem, to przeniosło mnie do sklepu i pokazało dwie pozycje:
1. Premium Speed Cameras Europe
2. 50% zniżki
Wówczas zacząłem sie lekko niecierpliwić, więc napisałem do DOK, lub Support TT (jak zwał, tak zwał), o co w tym chodzi (
zaznaczam, że nikt nie wspomniał o wykupieniu najpierw mapy 8.80, a potem o wykupieniu rocznej subskrypcji - powiem szczerze, że się zastanawiałem, czy czasem tak trzeba zrobić i jak to zrobię, to wówczas pokaże się możliwość wykupienia subskrypcji, ale nie chciałem im tego sugerować). Porobiłem im screen-y i wysłałem w pełnym pakiecie, co by mogli sobie zobaczyć co mi wyskakuje w TTH gdziekolwiek nie wejdę itp.
Odpowiedzi miałem różne, podaję chronologicznie:
1. Odinstalowanie TTH i zainstalowanie ponowne po zassaniu ze strony TT - oczywiście nic nie dało, więc napisałem do nich ponownie.
2. Odpowiedź TT -
"nawiązując do wcześniejszej korespondencji uprzejmie informuję, że prośba o rozwiązanie została już wysłana do technika w Holandii.".
3. Odpowiedź TT -
"W nawiązaniu do Pana zapytania informuję, iż obecnie program oferuje Panu tylko aktualizację fotoradarów. Dostaliśmy od drugiej linii wsparcia informację, iż obecnie jest to nierozwiązalny problem na naszym serwerze. Naszy technicy caly czas pracują nad rozwiązaniemm tego blędu. Jedyne co teraz można zrobić - wykupić pojedynczą mapę ze strony www.tomtom.com" - Rączki nie opadają? Napisałem im co nie co, subiektywnie określam to jako "delikatnie".
4. Odpowiedź TT -
"w nawiązaniu do Pana wiadomości proponuję utworzyć nowe konto na stronie www.tomtom.com pod innym adresem mailowym. Ewenrtualnie mogę usunąć Pańskie konto z systemu i Pan ponownie pod adresem **** utworzy konto na naszej stronie. To możę rozwiązać problem z wykupieniem usługi. Naszy informatycy pracują nad rozwiązaniem tego zagadnienia ale nie wiemy dokladnie kiedy to zostanie rozwiązane." - zgodziłem się i tak zrobiliśmy, niestety także nic to nie dało.
5. Odpowiedź TT -
"w nawiązaniu do Pana wiadomości informuję, iż prośba o rozwiązanie Pańskiego zagadnienia została wyłana do producenta. O wszystkich postępach poinformuję Pana drogą mailową." - no i jaką odpowiedź dostałem? Chyba łatwo się domyśleć...
6. Odpowiedź TT -
"z przykrością informuję, iż w chwile obecnej Pański problem z progremem TomTomHome jest nierozwiązalny i nie możemy Panu pomóc z wykupieniem usługi aktualizacji. Jedyne co można zrobić to wykup pojedynczej mapy." - jedyne co mogłem zrobić to soczyście pod nosem zakląć. Napisałem ponownie swoje smutki i żale...
7. Odpowiedź TT -
"jedynie co mogę doradzić w tej sytuacji to spróbować zainstałować program TomTomHome na innym computerze i skorzystać z innego łącza internetowego. Dodatkowo informuję, iż w chwili obecnej mapy sprzedawany ze zniżką 25% do końca stycznia." - to się nazywa marketing

Coś tam jeszcze było o "książce skarg i zażaleń" i pisaniu do Holandii listów, na papeterii, nie mailowo, jeżeli mi nie pasuje ich obsługa i to by było na tyle... Zapytałem jedynie o backup jeszcze i dostałem to...
8. Odpowiedź TT -
"z przykrością informuję, iż nie jesteśmy w stanie pomóc Panu z wykupieniem usługi aktualizacji. Proszę spróbować zainstałować program TomTomHome na innym computerze i skorzystać z innego łącza internetowego. W chwili obecnej nie ma możliwości zrobienia kopii zapasowej przez program TomTomHome. Jest to blędęm najnowszej wersji programu. Proszę zrobić kopie zapasową mapy ręcznie. W tym celu należy podłączyć urządzenie do komputera, następnie uruchomić urządzenie. W celu sporządzenia kopii folderów z mapami proszę przejść do Mój komputer -> TomTom i z tego miejsca skopiować foldery z mapami do komputera (np. na pulpit)." - nic już nie odpisałem...
To wszystko na przestrzeni 10-12 dni. Sam już nie wiem czy śmiać się czy płakać - zgłupiałem totalnie.
Pozostaje mi najpierw skorzystać z porady co do innego kompa i dostawcy internetu (mam taką możliwość), potem ewentualnie zrobię to co poradził
sbi. To o czym mówicie koledzy
kolczan i
Slavekk, to słyszałem o tym, ale jak sie to ma do tego, że przez 3 miesiące miałem mapke 8.75 po aktualizacji w ramach 30-dniowej usługi najnowszych map i przez ten czas nawet "słowem" TTH się nie zająknął co do wykupienia rocznej subskrypcji? Sam już nie wiem co o tym sądzić. Może po upływie promocji na mapy, 25%, nagle pojawi mi sie oferta rocznej subskrypcji? Niezły przewał by wtedy był

Pozdrawiam,
RM