Problem - prośba o poradę

  • 6 Odpowiedzi
  • 7182 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline mmartyn

  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TomTom GO 720
Problem - prośba o poradę
« dnia: Listopad 30, 2008, 21:22:16 »
Cześć,

w piątek wieczorem postanowiłem zaktualizować moją starą mapę EE w GO720. Poprzednio miałem wersję 6.80, a właśnie wybierałem się na weekend w nieznane tereny.
Transakcja przeszła gładko - zapłaciłem, załadowało się, więc wyłączyłem urządzenie i poszedłem spać. Włączyłem je dopiero w sobotę już w trasie - i natychmiast ujawnił się problem wyrażony komunikatem:

Problem z mapą
Nie można używać tej mapy w tym urządzeniu:
Eastern_Europe-19


Najprawdziwszy kłopot polega na tym, że w pośpiechu nie zrobiłem backupu ZANIM zabrałem się za ładowanie i obecnie nie mam żadnej mapy EE. Europa Zachodnia działa bez problemu, ale to nie pomaga zanadto na Mazurach.
Poradźcie, co powinienem teraz zrobić? HelpLinia TomTom rozpocznie działać jutro, ale o 9 już powinienem być znów w drodze. Może cos podpowiecie...
Dodatkowe informacje: TT Home pokazuje dostępność mapy 815.2003, ładuje uakltualnienia... Jednak za każdym włączeniem żąda w poskudnej polszczyźnie włączenia i wyłączenia urządzenia. Robię to, ale i tak nastęnym razem znów tego żąda. Wyłączałem i włączałem w każdy możliwy sposób - ale bez skutku.

*

Offline Bankier

  • ****
  • 763
  • Sprzęt: TomTom 1015
Odp: Problem - prośba o poradę
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2008, 21:40:31 »
Cześć,

w piątek wieczorem postanowiłem zaktualizować moją starą mapę EE w GO720. Poprzednio miałem wersję 6.80, a właśnie wybierałem się na weekend w nieznane tereny.
Transakcja przeszła gładko - zapłaciłem, załadowało się, więc wyłączyłem urządzenie i poszedłem spać. Włączyłem je dopiero w sobotę już w trasie - i natychmiast ujawnił się problem wyrażony komunikatem:

Problem z mapą
Nie można używać tej mapy w tym urządzeniu:
Eastern_Europe-19


Najprawdziwszy kłopot polega na tym, że w pośpiechu nie zrobiłem backupu ZANIM zabrałem się za ładowanie i obecnie nie mam żadnej mapy EE. Europa Zachodnia działa bez problemu, ale to nie pomaga zanadto na Mazurach.
Poradźcie, co powinienem teraz zrobić? HelpLinia TomTom rozpocznie działać jutro, ale o 9 już powinienem być znów w drodze. Może cos podpowiecie...
Dodatkowe informacje: TT Home pokazuje dostępność mapy 815.2003, ładuje uakltualnienia... Jednak za każdym włączeniem żąda w poskudnej polszczyźnie włączenia i wyłączenia urządzenia. Robię to, ale i tak nastęnym razem znów tego żąda. Wyłączałem i włączałem w każdy możliwy sposób - ale bez skutku.

TT Home podmienia mapę przy aktualizacji/zakupie nowej mapy. Wyglada na to, że jest jakiś problem z aktywacją mapy.
Zakupioną mapę można zaladować na nowo (mapa jest przypisana do urządzenia). Spróbuj ściągnąć na nowo. Później: odlacz (TT home zostaw wlaczone), zrestaruj urządzenie i podlacz na nowo do TT Home.

Wydaje mi się, że to jakiś problem z aktywacja mapy.

BTW jaką masz wersję programu ?? Dla Go 720 powinno być 8.300. Jeśli masz jakiś stary navcore, to może być przyczyną tego, że mapa nie dziala.
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2008, 21:43:14 wysłana przez Bankier »

*

Offline mmartyn

  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TomTom GO 720
Odp: Problem - prośba o poradę
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2008, 21:49:35 »
Dzięki za błyskawiczną reakcję i porady.
Navcore mam 8.300 - sprawdziłem. Załaduję mapę powtórnie, skoro to możliwe.
Napisane: Listopad 30, 2008, 21:47:28
No tak - czy powinienem najpierw skasować obecną mape z urządzenia?

*

Offline Bankier

  • ****
  • 763
  • Sprzęt: TomTom 1015
Odp: Problem - prośba o poradę
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 30, 2008, 21:58:55 »
Dzięki za błyskawiczną reakcję i porady.
Navcore mam 8.300 - sprawdziłem. Załaduję mapę powtórnie, skoro to możliwe.
Napisane: Listopad 30, 2008, 21:47:28
No tak - czy powinienem najpierw skasować obecną mape z urządzenia?

Spróbuj najpierw bez kasowania mapy. Jak się nie da, to wywal tylko katalog Eastern_Europe. Po skasowaniu katalogu mapy nie stracisz mapy. Bez obaw.

Jak skasujesz mapę, to będziesz musial ją na nowo __ściągnąć__. Cale szczęście ona zajmuje tylko ok. 170mb.
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2008, 22:02:09 wysłana przez Bankier »

*

Offline mmartyn

  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TomTom GO 720
Odp: Problem - prośba o poradę
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 09, 2008, 19:50:38 »
Słuchajcie, ile czasu potrzebuje przeciętnie TomTom na załlatwienie jednego zgłoszenia? Ja do dziś czekam i ciągle nie mam kupionej mapy...

*

Offline szybki

  • *
  • 75
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: ..:: Do wyboru do koloru ::..
Odp: Problem - prośba o poradę
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 09, 2008, 20:47:06 »
Przed wgrywaniem/aktualizacją pobierz ze strony Tom Tom-a program ClearFlash.
Pozdro

*

Offline sbi

  • ****
  • 592
  • Sprzęt: 6630, Tungsten T3, N73, GO930, 5800XM, HTC Hero
Odp: Problem - prośba o poradę
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2008, 20:55:02 »
Cytuj
Słuchajcie, ile czasu potrzebuje przeciętnie TomTom na załlatwienie jednego zgłoszenia? Ja do dziś czekam i ciągle nie mam kupionej mapy...

Chyba coś nie tak poszło z tą transakcją, normalnie trwa to kilka, kilkanaście minut. A ściągnęło ci pieniądze z karty ?