Z miłą chęcią odpowiadam...
Muszę Cię jeszcze trochę pociągnąć za język 
1. Czy zainstalowałeś wszystkie overlay'e (speed, sector, redlights, etc.) do wszystkich państw?.
Nie, zainstalowałem wszystkie typy kamer i radarów jedynie dla Niemiec, bo tu głównie się poruszam (jeżeli chodzi o kraje w zasięgu TomToma). Ilość baz POI jest tak duża że nie ma możliwości zainstalowania ich dla wszystkich krajów - w TTN jest limit ilości baz, nie pamiętam w tej chwili dokładnej liczby ale chyba coś koło 100. Ponieważ bazy są oddzielne dla każdego kraju, dla każdego typu radaru i każdej prędkości, selekcja musi tu być stosunkowo ostra, inaczej TTN zgłasza przekroczenie ilości baz i nie wczytuje wszystkich.
2. Czy istotnie ilość POI typu camera (bo tu tylko upatruję zasadność instalacji tego typu softu) jest ta sama w CheckPoint i POIWarner? Jakoś podświadomie człowiek zakłada, że to co płatne - pewniejsze, lepsze...
Biorąc "na wagę" to bazy radarów .ov2 dla Niemiec dla POIWarner i CheckPOInt mają odpowiednio koło 270 kB/70kB ale nie ma to odzwierciedlenia w rzeczywistej ilości punktów, bo bazy POIWarnera mają sporo tekstowych opisów punktów, CheckPOInt jest natomiast goły.
Patrząc na mapy najbliższych rejonów to ilość radarów jest mniej więcej zbliżona. O dziwo bazy raczej się nie pokrywają, ale nie robiłem jakichś specjalnych porównań wiarygodności punktów. Poza autostradami poruszam się raczej wolno i traktuję tą radarową opcję "z przymrużeniem oka"

Oczywiście każda nakładka może korzystać z baz drugiej, nie ma tu żadnego ograniczenia.
3. Czy przy większych prędkościach (powiedzmy - 150-170 kmh), poiwarnery nadążają z ostrzeżeniem? Wiem, że się ustawia wyprzedzenie, ale czasem zdarza mi się jeździć powyżej 200 (np. na 130) i czy wtedy zdążę wyhamować? (Wiem, że to groźne etc., ale jeśli jest noc, pusto, prosty, dobrze oświetlony rozjazd na autostradzie, a mnie się spieszy...)
Największa prędkość zarejestrowana przez mój GPS to 248 km/h, więc też czasami lubię "dać po garach"

ale dotyczy to jedynie bardzo dobrych warunków jazdy na autostradach (i to raczej tych trzypasmowych typu A2). Oczywiście przy większych prędkościach ustawienia wyprzedzenia czasowego mogą być większe, czyli np dla radarów 130 km wyprzedzenie pierwszego ostrzeżenia można ustawić na więcej niż 30 sec, ale na ogół te 30 sec całkowicie wystarcza.
Przyznam się, że tam gdzie na autostradach są ograniczenia prędkości staram się nie jechać więcej niż 20 - 30 km/h ponad limit. Taką nadwyżkę zawsze zdążę stracić w ciągu tych 30 sekund.
4. Czy istnieje empirycznie stwierdzony optymalny kąt ustawienia i czy jest on różny dla autobahnu, a inny dla bundesstrasse?
Profile autostradowych zakrętów są znacznie łagodniejsze, więc radary "autostradowe" można ustawić na węższy kąt. U siebie ustawiłem dla radarów >=100 km/h kąt 20 stopni, dla pozostałych 30 stopni. Czy to ma jakieś zasadnicze znaczenie nie sprawdzałem.
5. Jak zmniejszyć .wav tak, by komunikat był zrozumiały/ewidentny?
W obu nakładkach można zmienić pliki dzwiękowe odtwarzane przy napotkaniu określonego POI. Jak te pliki przygotować żeby były małe a zrozumiałe - pewnie nie jest to takie proste. Ale może zamiast głosu ludzkiego zastosować sygnały podobne do tych wydawanych przez detektory radarów...