To co wyczytales to pewnie byl tzw. skrot myslowy. Problemem nie jest Garmin jako soft do nawigacji, ale jakosc
i aktualnosc map, czy tez jakiejs konkretnej mapy. Obecnie mapy w zasadzie we wszystkich nawigacjach komorkowych
samochodowych posiadaja informacje o kierunkowosci drog, czy tez zakazach, nakazach skretow.
Problem w tym, ze nie zawsze informacja na mapie musi zgadzac sie z rzeczystiwoscia. Od przygotowania mapy do jej
wypuszczenia troche czasu mija, a w miedzyczasie cos sie na drodze w oznakowaniu moze zmienic.
Mapa Polski do Garmina (GPMapa czy tez CIty Navigator) wie o drogach kierunkowych i w 90% przypadkow
prowadzi zgodnie z nimi. Jednakze zdarzaja sie miejsca, gdzie informacje te sa niekatualne, jak np. moja rodzinna
miejscowosc, gdzie pol roku temu przeorganizowano caly ruch wokol centrum (drogi jednokierunkowe) i poki co
zadna nawigacja nie nawiguje tutaj dokladnie, bo ma nieswieze informacje.
Jezdzilem po Polsce i z Garminem i z TomTomem i z Automapa i raz na jakis czas taka sytuacja sie przytrafi.
Bo proces produkcji mapy wyglada np. tak
w styczniu przyjezdzaja do Twojej miejscowosci Panowie, ktorzy objezdzaja wszystkie drogi, filmuja, zbieraja dane itp itd.
nastepnie firma, producent mapy to obrabia u siebie, co trwa, np. kilka miesiecy, nastepnie firma np. Garmin kupuje od firmy
mapowej dane twojej miejscowsci, pakuje to w swoj produkt nawigacyjny co zajmuje nastepne kilka miesiecy i np. w pazdzierniku
wypuszcza jako garmin mobile z gpmapa, teraz ty kupujac najnowsza mape w pazdzierniku, masz na mapie dane zebrane
w styczniu, wiec jesli w miedzyczasie cos sie na drodze zmienilo w oznakowaniu, to w trakcie jazdy bedziesz mial sytuacje,
ze tu jest zakaz skretu, a tam jednokierunkowa na przyklad
Tak wyglada cykl produkcji kazdego softu to nawigacji, wiec nie ma jeszcze producenta czy program, ktory
wolny by byl od takich sytuacji.
Reasumujac jazda z nawigacja nie zwalnia od myslenia czy patrzenia na znaki...