Na uploadzie na 4shared wrzucilem wersje "quake 1" przerobiona przeze mnie na potrzeby i780 - plik quake.rar . W porownaniu z oryginalnym portem (
http://quake.pocketmatrix.com/) zmiany obejmuja:
1. gra sie odpala na calym ekranie 320x320 w trybie portrait - bez nieaktywnych paskow z boku jakby to bylo 240x320.
2. Gra nie potrzebuje pada 4-kierunkowego, a wiec do sterowania nie potrzeba juz i780cursor. Gra normalnie reaguje na r,c,d,g jakby to byly gora, dol, lewo, prawo. Problem z i780cursor byl taki, ze blokowal dzialanie i780kbfix - programu, ktory naprawial blad windowsa polegajacy na braku reakcji przy wcisnieciu kilku klawiszy na raz. Suma sumarum, teraz mozna uzywac i780kbfix i dzieki temu mozna jednoczesnie biegac, skakac i strzelac :-).
Specyficzne uwagi:
1. ze wzgledu na prawa autorskie i piractwo wrzucilem tylko to co jest open source, freeware itp. Do pelni szczescia brakuje pliku pak1.pak, ktory trzeba wykopiowac z oryginalnej wersji gry z PC i dograc do katalogu ID1. Nie jestem pewny (bo nie pamietam), ale chyba trzeba tez dograc plik pop.lmp, rowniez z oryginalnej wersji gry do katalogu ID1.
2. Katalog quake trzeba wgrac na szczyt karty SD (u mnie w podkatalogu nie dziala).
3. gre odpalamy albo przez pocketquake.exe - do trybu single player, albo omicron lub reaper - do trybu multiplayer z botami. Osobiscie polecam omicron - zawiera drobne zmiany graficzne (np. luski po pociskach, widoczny celownik) i fajne boty.
4. sterowanie: z ekranu powitalnego wychodzimy enterem, do menu wchodzimy klawiszem z satelitą. W menu: akceptacja opcji enterem. Niestety nie ma backspace, zeby wrocic w menu do poprzedniej opcji. Celujemy rysikiem, biegamy r,c,d,g, strzelamy f lub e, skaczemy spacja (tak skonfigurowalem w omicron). Klawisze mozna konfigurowac (oprocz tych do biegania) w plikach .cgf. W omicron, dodawanie bota: enterem - juz podczas gry.
5. granie na wlasnych mapach (pliki .bsp - pelno ich w internecie): wrzucamy je do ID1\MAPS. w samej grze: klawisz z satelita-> menu->options-> console i w konsoli wpisujemy map nazwa_mapy i zatwierdzamy enterem. Wgralem kilka map i nazwalem je m1, m2, m3, m4 (zeby w konsoli nie trzeba bylo duzo pisac

).
6. są pewne problemy: co jakis czas gra bardzo dlugo sie wczytuje (kilka minut wisi na ekranie powitalnym). U mnie pomaga wyjecie i wlozenie karty sd + soft reset.
7. Czasami w trybie multiplayer, jak nas zabiją i sie odradzamy, to gra sie zawiesza - to ma cos wspolnego z nastepujacym faktem. Parametry miejsca, gdzie sie odradzamy to wspolrzedne X,Y,Z i kąt pod ktorym bedziemy zwroceni twarzą przy odrodzeniu. Gra ma problemy, gdy kąt jest różny od zera. Recepta to wyedytowac na PC pliki z mapami (albo same .bsp w katalogu maps albo pliki .bsp w plikach .pak) za pomocą programu ented. Chodzi o obiekty info_player_deatchmatch i pola "angle": trzeba ustawic na zero. Pliki .pak otwieramy programem pakexpl. Ented i pakexpl wrzucilem tez na 4shared.
Prosze o komentarze. Milego grania :-)