Reklamacja a wymiana na nowy telefon Samsung Omnia

  • 6 Odpowiedzi
  • 10213 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline stopi

  • 11
  • Sprzęt: spv m3000, eten g500, diamond, omnia, htc hd,
Reklamacja a wymiana na nowy telefon Samsung Omnia
« dnia: Grudzień 20, 2009, 11:08:18 »
witam
ponieważ mój problem pewnie dotyczy wielu innych osób postanowiłem go opisać. Może tp komuś pomoże.
Postanowiłem oddać do naprawy telefon ponieważ wystąpił z nim mały problem, pojawiła się plamka lub zabrudzenie między ekranem dotykowym a ekranem. Na stronie samsunga znalazłem punkt serwisowy bo do sklepu z którego kupiłem miałem dalej (telefon kupiłem na allegro) było to poniekąd trafna decyzja ponieważ czas 14 dni na naprawę liczony jest od dnia wstawienia do takiego punktu a nie sklepu w którym telefon został kupiony. Tak przynajmniej próbowano mi wytłumaczyć jak dzwoniłem na infolinię. Tak więc telefon oddano do naprawy, a po 15 dniach pojechałem go odebrać. Okazało się, że nie ma części bo idą z centrali. Poinformowano mnie, że mam zgłosić się za kilka dni dokładnie 19 dnia naprawy. Powiedziałem, że ja już nie chcę tego telefonu ( zostało 2 miesiące gwarancji) i poproszę o nowy albo zwrot kasy. Pan w punkcie był miły ale nie szło się z nim dogadać. Poprosiłem, żeby na odwrocie potwierdzenia za telefon przystawił pieczątkę z datą żeby nikt się nie wyparł, że faktycznie tego dnia byłem. Mogli przecież się później tłumaczyć że telefon był naprawiony i na mnie czekał. Miał opory ale przystawił pieczątkę. Zadzwoniłem później na infolinię gdzie podali mi numer faxu 226074401 do działu reklamacji, oto treść:


imię nazwisko
ulica
miejscowość
kod pocztowy
nr telefonu
SAMSUNG ELECTRONICS POLSKA Sp z o.o
DZIAŁ REKLAMACJI


REKLAMACJA


    
    W  dniu xxxx oddano do autoryzowanego punkty serwisowego xxxxxxxxxxxxx telefon Samsung Omnia, powodem była widoczna na wyświetlaczu plamka. Telefon w moim imieniu oddał xxxxxxxxxxxxxxxx. Ja otrzymałem pokwitowanie nr xxxxxxxxxxx/xxxx. Telefon miałem odebrać w dniu xx.xx.xxxx. W dniu xx.xx.09 z xxxxxxxx specjalnie pojechałem do wymienionego punktu po odbiór telefonu. Tam poinformowano mnie, że nie jest jeszcze naprawiony ponieważ serwis oczekuje na części które już powinny dotrzeć. Polecono mi zgłosić się po odbiór we wtorek xx.xx.09 czyli po 19 dniach od dnia oddania do naprawy.
    Ponieważ na karcie gwarancyjnej jest informacja, że naprawa będzie dokonana w możliwie najkrótszym terminie nie przekraczającym 14 dni uważam, że nie dotrzymano warunków gwarancji, moje zdanie potwierdza pracownik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Mimo to zadzwoniłem na Państwa infolinię gdzie zostałem poinformowany o tym, że z uwagi na brak części naprawa może się przedłużyć. Nie był mi nikt w stanie powiedzieć o ile można przedłużyć oraz gdzie jest napisane że może się przedłużyć abym mógł się z tym zapoznać.
    W związku z powyższym proszę o informację jakie jest stanowisko Państwa firmy w tej sprawie. Ja uważam, że  należy mi się zwrot pieniędzy lub wymiana telefonu na nowy.
    W załączeniu przesyłam Pokwitowanie oraz na jego odwrocie pieczątka z datą potwierdzająca próbę odbioru telefonu.
 
Podpis


zgodnie nw ustawą oczekiwałem spokojnie 14 dni na odpowiedz:
USTAWA

z dnia 27 lipca 2002 r.

o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.


Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.


Dnia 14 od wysłania reklamacji zadzwonił do mnie miły pan z serwisu w którym zostawiłem telefon i próbował mnie przekonać do odbioru telefonu z ekstra gadżetami typu pendrive i koszulki samsunga. Zadzwonił jeszcze raz o godzinie 17 i zaproponował całą nową obudowę. Twierdził, że nie dotrzymali czasu naprawy ale nie jest nigdzie napisane co się stanie jak przekroczą 14 dni. Odpowiedział, że według mnie nie dotrzymali warunków umowy w związku z tym albo dają  mi nowy telefon albo ja ją zrywam z ich winy i proszę o zwrot kasy. Pan się chwilę zastanawiał i przyznał mi rację. Po kilku dniach dostałem pismo treści nie więcej " ble ble ble ... powyższy telefon zostanie poddany procedurze wymiany. Decyzję w sprawie wymiany podejmie Dział Wymian Samsung. W tej sprawie w najbliższym czasie skontaktuje się z Panem pracownik powyższego działu. ...."

I tak czekałem na kontakt tydzień albo więcej. W końcu zadzwoniłem pod numer który był na piśmie 226074400. Już samo odbieranie telefonu przez sekretarkę wzbudziło moje obawy, że w tym miejscu prawdopodobnie nikomu się nigdzie nie śpieszy ;). Raz, drugi, dziesiąty. W końcu Pani przełączyła mnie do pana który podpisał się pod pismem. Żeby mnie nikt nie posądził o udostępnianie danych osobowych jest to Arkadiusz K. :). Wciskał mi opowieści dziwnej treści. Oczywiście miał oddzwonić jak się tylko czegoś dowie. Efekt tego był taki, że później nie odbierał ode mnie telefonu. Za którymś razem przełączania przez sekretarka podała mi do niego bezpośredni numer. Po kilkunastu dniach napisałem do nich z formularza strony internetowej wiadomość:

Witam
W związku ze zgłoszoną reklamacją dotyczącą czas naprawy telefonu otrzymałem pismo z dnia xx.xx.2009 nr sprawy AKxxxx/09 podpisane przez Arkadiusza Kxxxxx w którym to poinformowano mnie że telefon zostanie poddany procedurze wymiany. W tej sprawie w najbliższym czasie miał skontaktować się ze mną pracownik Działu Wymian Samsung Electronics Polska.
Przez jakiś czas oczekiwałem na informację ale ponieważ nikt się ze mną nie kontaktował ja zadzwoniłem do Pana Arkadiusza Kxxxxxx. Mężczyzna ten nie był w stanie powiedzieć kiedy telefon będzie wymieniony. Wielokrotnie kontaktowałem się z wymienionym Panem telefonicznie ale zazwyczaj nie odbierał telefonu. Nie wiem czy jest to zbieg okoliczności ale pomogło zastrzeżenie numeru. W zeszły tygodniu poinformował mnie, że decyzja wymiany zapadnie do piątku tj.xx.xx.09. Dzisiaj poinformował mnie, że sprawą wymiany zajmuje się Pan Pxxxx Adam i do końca tygodnia powinienem mieć nowy telefon.
  W związku z powyższym ponieważ od dnia xx.xx.2009 kiedy to zgłosiłem reklamację na niedotrzymanie terminu naprawy minął już ponad miesiąc a ja w dalszym ciągu nie doczekałem się załatwienia sprawy wymiany telefonu informuję że jeśli telefonu nie otrzymam do piątku xx.xx.2009 kupuję nowy i odstępuję od warunków umowy,  proszę też o zwrot pieniędzy.
Proszę o odpowiedz.

I to pomogło, zadzwonił do mnie pan Arkadiusz i zapytał się na jaki adres ma wysłać telefon. Teraz jest on dostępny na allegro ponieważ mi szkoda używać takiego nowego, ładnego ;) CUT
Wiem, że jedną rzecz zrobiłem, źle. W pierwszym piśmie nie podałem terminu po którym nie chcę nowego telefonu i proszę o zwrot pieniędzy ( na fakturze było to jakieś 1700zł). Myślę, że by to pomogło, a tak to zbywali mnie, kręcili w prawi i lewo.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w walce.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2009, 08:50:10 wysłana przez tomaszkap »
Dzięki temu otrzymasz zniżkę w wysokości 50zł lub 100zł na OC lub AC w AXA Direct
nr AXA:   BA1863180/00

*

Offline beju

  • Android Singularity
  • ******
  • 7093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mini poradnik przed zakupem - co wybrać
Odp: Reklamacja a wymiana na nowy telefon Samsung Omnia
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2009, 17:59:45 »
Arek wyszedł ci na rękę, gó**o samsunga obchodzą twoje roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową.
Niezgodność się reklamuje u sprzedawcy a nie producenta.
iPhone SE 10.1
NEXUS 4 5.1
i780 6.1

*

Offline stopi

  • 11
  • Sprzęt: spv m3000, eten g500, diamond, omnia, htc hd,
Odp: Reklamacja a wymiana na nowy telefon Samsung Omnia
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2010, 07:45:16 »
Arek wyszedł ci na rękę, gó**o samsunga obchodzą twoje roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową.
Niezgodność się reklamuje u sprzedawcy a nie producenta.
hm nie odniosłem wrażenia że ktoś mi chciał iść na rękę, brak kontaktu, ciągłe zbywanie i ten czas. Domyślam się, że mam do czynienia z kolegą Pana Arka. Nie mam mu za złe że tak długo musiałem czekać, grunt to zniechęcić klienta na przyszłość, sam bym inaczej nie robił. Wqrw....o mnie tylko to ciągłe nieodbieranie telefonów. Jak bym płacił za połączenia to koszt przekroczyłby wartość telefonu bo oczywiście najpierw w słuchawce komunikat, potem czekanie, sekretarka, przełączenie, czekanie i dupa blada, od początku. 3-5 minut.

Dobra jak zwał tak zwał może i znasz się bardziej jeśli chodzi o niezgodność towaru. Faktycznie w ustawie jest mowa o sprzedawcy, ale co takiej sytuacji jeśli reklamacja złożona była bezpośrednio w serwisie ?
Dzięki temu otrzymasz zniżkę w wysokości 50zł lub 100zł na OC lub AC w AXA Direct
nr AXA:   BA1863180/00

Odp: Reklamacja a wymiana na nowy telefon Samsung Omnia
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 22, 2010, 23:28:36 »
Witam  Wszystkich

Sorki  jestem tu nowy.

Proszę o pomoc. Mam podobny problem jak Stopi tyle że chodzi o Samsunga Ultra Touch.
Też nie naprawili w terminie /tłumaczą że były święta/.
ale po kolei:
Telefon zakupiłem w październiku 2009
18.12.2009  oddanie tel. do naprawy gwar.  do autoryzowanego serwisu Samsunga  Firma TOMI w Krakowie
Kontakt z Firmą Tomi 30.12.2009   - odp. telefon został przesłany do centrali  trzeba czekać
04.01.2010 jadę osobiście do  Tomi   - telefonu nadal niema.  żądam wymiany na nowy wolny od wad.
04.01.2010 kontakt z "centralą"  firmą REGENERSIS   telefonu u nich niema przynajmniej tak twierdzą.
04.01.2010 kontakt z infolinią SAMSUNG - konsultant odpowiada że postara się pomóc.
06.01.2010 dostaję maila z numerem  listu kurierskiego w którym przesłano telefon do "centrali" data  05.01.2010  czyli po ustawowym terminie 14 dni
06.01.2010  Wysyłam pismo reklamacyjne do SAMSUNGA /wraz z kopią dostarczenia do serwisu, opisem , skanem listu przesyłki/
08.01.2010 Dzwoni serwis że telefon jest naprawiony i można go odebrać z serwisu
22.01.2010 nadal brak odpowiedzi - Dzwonię do Samsunga
      Konsultant odnajduje reklamację, i jest też odpowiedź.
Drogi Panie    ble ble ble  itd.  bo były święta, a tak pozatym to zrobili to "PRIORYTETOWO'  no i winienem odebrać naprawiony telefon  
ale że Samsung jest "super" jako przeprosiny wysyłają mi 2Gb pamięci.  HE HE HE
podpisano Arkadiusz K.
i tyle konsultant miał do powiedzenia. Takie jest stanowisko Samsunga
22.01.2010  Więc dzwonię jeszcze raz. odbiera inny gostek  ale niestety  nie połączy z nikim z działu reklamacji, ani też z nikim z kierownictwa.

Pozostaje mi czekać na pismo gdy dojdzie i odesłać im ten wspaniałomyślny dar /2Gb/, następnie napisać odwołanie od decyzji działu reklamacji lub skierować sprawę do sądu
Chyba wybiorę to drugie wyjście

Myślę że gdyby było więcej takich poszkodowanych może w Polsce bardziej zaczęto by dbać o Klienta.

Pozdrawiam wszystkich.

proszę jeszcze kolegę   "STOPI"   o kontakt na maila   Wysłałem Ci prywatną wiadomość na  stopi

 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2010, 23:33:28 wysłana przez Kurdziel »

Odp: Reklamacja a wymiana na nowy telefon Samsung Omnia
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 19, 2010, 23:51:46 »
Witam ponownie

No i doczekałem się  :)

Jak wcześniej pisałem tak zrobiłem.
Odesłałem "gratis"  do samsunga wraz z odwołaniem od decyzji.
po 3 dniach zadzwonił do mnie pan z REGENERWIS i starał się mnie przekonać że oni zrobili wszystko by naprawic telefon w terminie  i naprawili gdyż telefon był do odbioru w 14 dniu.
No tak  ale w 14 dniu roboczym. Poinformował mnie że niema napisane że ma to być 14 dni kalendarzowych.  Więc i ja go poinformowałem iż zgodnie z KC oraz wyrokami sądów jeśli niema wyszczególnione w gwarancji iż ma to być 14 dni roboczych przyjmuje się że chodzi o 14 dni kalendarzowych i w związku z tym nie cofnę swoich żadań i domagam się od Firmy SAMSUNG wymiany tel, na NOWY WOLNY OD WAD.
W dniu następnym 8 lutego zadzwonił do mnie Pan ARKADIUSZ K  Specjalista ds. reklamacji z informacją iż uznano moją reklamację i zobowiązano serwis do wymiany tel. na NOWY WOLNY od WAD.
     WCZORAJ ODEBRAŁEM Z SERWISY   NOWIUTKI TELEFONIK    SAMSUNG ULTRA TOUCH   

WIĘC KOLEDZY   WALCZCIE Z NIEUCZCIWYM SERWISEM   WARTO


pozdrawiam wszystkich .
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2010, 23:56:27 wysłana przez Kurdziel »

Odp: Reklamacja a wymiana na nowy telefon Samsung Omnia
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 27, 2010, 13:04:32 »
Witam,

Mam bardzo podobny problem z serwisem Regenersis, salonem orange i telefonem HTC SPV E650, telefon był już raz w serwisie wysłany przez orange, gdzie nie znaleziono usterki, potem poszedł bezpośrednio do regenersis przez kuriera, nie uznali gwarancji, wycenili koszt naprawy na ponad 800zł, a jak nie to koszty ekspretyzy i transportu, składałem chyba 3 reklamacje, wkońcu odesłali telefon bez kosztów. Za każdym razem telefon trzymano ponad miesiąc, przy czym telefon nadal jest niesprawny, zastanawiam się co teraz zrobić? Iść do salonu Orange, zgłosić NIEZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ, potem po 14 dniach iść po NOWY telefon?

Mam też pytanie prawne dot. Art. 8.3 Ustawy z dn. 27 lipca 2002r o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego, które mówi, że:
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione."


Co oznacza, ustosukowanie się w terminie 14 dni.
Oznacza to, że musi zostać naprawione w ciągu 14dni, czy ma być tylko odpowiedź, czy telefon zostanie naprawiony czy nie?

*

Offline folekkutno

  • ****
  • 516
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsungi: i8000&i600
Odp: Reklamacja a wymiana na nowy telefon Samsung Omnia
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 27, 2010, 13:48:31 »
ufosi, miałem identyczne problemy z tym samym urządzeniem, nigdy nie mogli stwierdzić usterki, a jak tylko go odbierałem z orange, to się pojawiała, w końcu go sprzedałem i tyle,
niezgodność towaru z umową możesz zgłaszać chyba do roku od zakupu, później zostaje tylko zwykła gwarancja
i8000+i600=i8600 :D