HTC Touch -> "serwis" CRC - ile mozna czekać

  • 8 Odpowiedzi
  • 2129 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline -Matti-

  • *
  • 83
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio P550 -> FS Loox n560 -> HTC Touch Enhanced
HTC Touch -> "serwis" CRC - ile mozna czekać
« dnia: Marzec 27, 2008, 18:13:51 »
Witam
Czy ma ktoś jakiś pomysł jak wyegzekwować wymianę urządzenia na nowe - sprawne lub naprawę uszkodzonego? Jakiś czas temu a konkretnie 26.02.2008 nawalił mój touch i pojechał do serwisu CRC. Został tam zarejestrowany 28.02.2008 i do dzisiaj jest cisza... Status jest cały czas "w seriwisie" a mnie szlag jasny trafia, bo co dzwonię do CRC to każą czekać bo... (nie ma części, sprowadzają, cośtam cośtam... - mozna wybrać). Ja wszystko rozumiem, ale nich mi nikt kitu nie wciska, że sprowadzenie płyty gł. czy innej części trwa ponad miesiąc czasu!
Może ktoś z forumowiczów ma jakąś radę, ew. czym ich postraszyć. Wysłałem nawet maila ze skargą do HTC - niestety nikt nie raczył mi odpisać.
Status naprawy można sprawdzić na stronce:
http://www.crc-polska.com/pl/?go=stan&imei=356785011576531&option=wyswietl
Ostatnia aktualizacja jest 18 marca, ale...NIC sie nie zmieniło! Przed 18 marca i PO jest dokładnie ten sam status...

Dziekuję za wszelkie sugestie
mateusz
--
pozdrawiam
Mateusz

*

Offline juniorkm7

  • **
  • 159
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC TyTN II
Odp: HTC Touch -> "serwis" CRC - ile mozna czekać
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2008, 19:03:53 »
Udaj się do rzecznika praw konsumenta, aby wystosował do nich pismo. Przy przedłużającym się czasie naprawy mają obowiązek wymienić ci sprzęt na wolny od wad, gdyż według prawa nie są w stanie go naprawić. Dodatkowo możesz skołować sobie jakieś paragony, czyli wymyślić straty związane z tym, że nie mogłeś używać urządzenia (np jak używasz jakichś specjalistycznych programów do prowadzenia firmy). W związku z tym że mają 14 dni roboczych na usunięcie usterki to muszą zapłacić ci odszkodowanie za te straty, które poniosłeś po tych 14 dniach, co w twoim przypadku to sporo... Co zrobisz tymi kosztami to już twoja wola.

*

Offline jajacek100

  • 19
  • Sprzęt: HTC POLARIS
Odp: HTC Touch -> "serwis" CRC - ile mozna czekać
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2008, 19:09:14 »
Jeżeli w karcie gwarancyjnej nie ma określonego terminu w jakim mają naprawić to mogą go trzymać nawet rok . Twoim błędem było reklamowanie go jeśli faktycznie się popsuł z tytułu gwarancji , trzeba było od razu atakować sprzedawcę z tytułu niezgodności towaru z opisem ( w końcu nie działa ) lub z tytułu rękojmi ( ważna rok ,pod warunkiem zakupu na firmę ) , musiał by wtedy od ręki wymienić lub zwrócić kasę . Teraz możesz to też zrobić ale dopiero jak oddadzą go sprawnego z serwisu i znów się popsuje . Miałem taką samą przygodę z serwisem Nokii , trzymali go w naprawie 2 miesiące a w między czasie skończyła się rękojmia .

*

Offline ..k..l..m..n..

  • ******
  • 2602
  • Sprzęt: LG Swift 3D, HTC Leo, Eten M700
Odp: HTC Touch -> "serwis" CRC - ile mozna czekać
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2008, 19:16:44 »
Sugeruję wczytanie się dokładnie w przysługujące Ci prawa (np. na http://www.federacja-konsumentow.org.pl/). Nie znamy wszystkich szczegółów oddania do naprawy Twojego sprzętu. Intuicyjnie można zakładać, że racja jest po Twojej stronie i powinno udać uzyskać się satysfakcjonujące rozwiązanie. Można udać się na bezpłatne konsultacje do jakiegoś lokalnego przedstawiciela federacji konsumentów - sam korzystałem już kilka razy z takich porad. Będą w stanie być może nawet na miejscu ocenić jak rozkładają się Twoje szanse na satysfakcjonujące rozwiązanie.

Powodzenia!
LG Swift 3D: Froyo
HTC Leo: EnergyROM 28244 Sense 2.5 Cookie 2.0
Eten M700: _TB_TB_ WM6.1

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: HTC Touch -> "serwis" CRC - ile mozna czekać
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2008, 22:00:18 »
rzecznik praw konsumenta. A jeśli chcesz się poczuć lepiej to zadzwoń do nich i powiedz co o tym myślisz. Temat przenoszę.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline mmaciek3905

  • *
  • 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Sprzęt: SAMSUNG i780, Samsung Galaxy i5700
Odp: HTC Touch -> "serwis" CRC - ile mozna czekać
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2008, 22:04:48 »
Serwis ma czas naprawy do 14 dni roboczych, jeżeli termin przekracza to możesz zażądać zwrotu pieniędzy za sprzęt lub wymiany na nowy, najlepiej pogadać z rzecznikiem praw konstumenta. Miałem taką samą sytuację z odbiornikiem GPS. Zażądałem wymiany sprzętu i wymienili bo innego wyjścia nie mieli..

EDIT: Jeżeli gdzieś by było napisane że więcej niż 14 dni a Ty się pod tym podpisałeś to nie ma o co się z nimi kłócić. Jeżeli tego nie było to można zmienić warunki ich gwarancji itd. 
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2008, 22:12:45 wysłana przez Maciej Melańczuk »

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: HTC Touch -> "serwis" CRC - ile mozna czekać
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 27, 2008, 22:36:37 »
podstawą prawną jest prawo konsumenta, gwarancja ma w tym przypadku niższy priorytet. Z tego co wiem, w karcie HTC nie ma zapisu o terminie wykonania prac serwisowych. Pozostaje RPK.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline mmaciek3905

  • *
  • 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Sprzęt: SAMSUNG i780, Samsung Galaxy i5700
Odp: HTC Touch -> "serwis" CRC - ile mozna czekać
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 27, 2008, 22:39:15 »
Czyli  w takim razie 14 dni roboczych i gwarancja zerwana ze strony firmy..

*

Offline jajacek100

  • 19
  • Sprzęt: HTC POLARIS
Odp: HTC Touch -> "serwis" CRC - ile mozna czekać
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 28, 2008, 09:00:11 »
Niestety ale zgodnie z kodeksem producent nie ma obowiązku naprawić wadliwej rzeczy w ciągu 14 dni roboczych jeżeli nie jest to napisane w karcie gwarancyjnej , musi jedynie ustosunkować się do pisemnego wezwania do naprawy , bądź wymiany lub zwrotu kasy . Na podstawie praw z karty gwarancyjnej nie można żądać wymiany sprzętu lub zwrotu kasy a jedynie naprawy . Ządanie wymiany  lub zwrotu kasy mamy prawo żądać na podstawie rękojmii przez rok ( dotyczy to tylko zakupów na firmę ) , lub na podstawie nie zgodności towaru z umową . Jeżeli zdecydowałeś się naprawiać z tytułu gwarancji to niestety trzeba czekać , w tym momencie nie działa niezgodność towaru z umową . Jeżeli popsuje się jeszcze raz to żądaj od SPRZEDAWCY wymiany lub zwrotu kasy na podstawie niezgodności towaru z umową .

Do poczytania :
http://www.cyberfoto.pl/gielda/53276-abc-reklamacji-prawa-konsumenta.htm

http://klient.cogdziekupic.pl/kodeks_cywilny