gwarancja w rtv euro agd

  • 7 Odpowiedzi
  • 10841 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline antek1

  • 5
  • Sprzęt: HTC Desire, SGS2
gwarancja w rtv euro agd
« dnia: Listopad 08, 2011, 20:33:38 »
Witam,

Jakieś półtora roku temu kupiłem w RTV EURO AGD komputerek ;) Desire A8181. Ogólnie działał dobrze, czasem się zrestartował, ale było to na tyle rzadkie, że zwykle puszczałem płazem. Teraz jednak telefon jest wykorzystywany częściej do grania w gry, co powoduje częstsze restarty - aż do takiego stopnia, że jest to bardzo uciążliwe, pomijając zupełnie fakt, że żadne restarty nie powinny mieć miejsca. Szukałem jakichś informacji na tym forum, doszukałem się właściwie dość jednoznacznego komentarza, w stylu "wymiana płyty głównej" w autoryzowanym serwisie HTC, "CRC" w Jankach w Warszawie. Jestem w stanie w sumie na to pójść, tylko nie wiem jak wygląda sprawa organizacyjna oddania telefonu na gwarancję, gdy kupiony był w EURO RTV? Pan z infolinii niestety nie wiedział, jaki mam model Desire ("ale napewno nie ma pan Desire S? Ani Desire Z? Zwykly Desire? Jaki to jest?"), więc do końca nie pamiętam, czy mam gwarancję na rok, czy dwa lata. Czy ktoś przypadkowo kupował Desire'a w EURO i pamięta, na ile czasu dawana jest gwarancja? Czy powinienem posiadać książeczkę gwarancyjną, czy panom w CRC wystarczy paragon i faktura z EURO?

Aha, jeszcze jedno. Kilka dni temu wrzuciłem aktualizację do Gingerbread, którą należało zrobić manualnie, nie OTA. Chyba nie powinienem stracić przez to gwarancji?

Z góry dzięki za jakiekolwiek info.
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2011, 20:38:58 wysłana przez antek1 »

*

Offline maniek9611

  • **
  • 148
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Iphone SE
Odp: gwarancja w rtv euro agd
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 08, 2011, 21:03:14 »
Cytuj
Jestem w stanie w sumie na to pójść, tylko nie wiem jak wygląda sprawa organizacyjna oddania telefonu na gwarancję, gdy kupiony był w EURO RTV?

Wal od razu do sklepu i tam to zgłoś z papierami. Pewnie jakbyś nie miał to zawsze to mogą tam w systemie sprawdzić ale ja bym się udał tam.

Cytuj
więc do końca nie pamiętam, czy mam gwarancję na rok, czy dwa lata

Na pewno masz na dwa.

Cytuj
Aha, jeszcze jedno. Kilka dni temu wrzuciłem aktualizację do Gingerbread, którą należało zrobić manualnie, nie OTA. Chyba nie powinienem stracić przez to gwarancji?

To rom oficjalny, nie tracisz gwarancji!

A co do samych objawów też stawiam na płytę główną. Oddaj -> czekaj -> odbierz -> ciesz się swoim sprzętem :)

*

Offline damkol

  • ****
  • 837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tajne przez poufne.
Odp: gwarancja w rtv euro agd
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 08, 2011, 21:09:24 »
Żebyś się nie zdziwił. Gwarancja jest dobrowolna - równie dobrze może jej wcale nie być.
Niezgodność towaru z umową jest na 2 lata.
Poza tym w polskim sądownictwie był wyrok mówiący, że inne oprogramowanie jak i np. zdjęty
simlock nie powodują podstaw do anulowania gwarancji na sprzęt.
Lost in universe.

*

Offline maniek9611

  • **
  • 148
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Iphone SE
Odp: gwarancja w rtv euro agd
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2011, 05:45:02 »
Ciekawe rzeczy opowiadasz, jedyną osobą która może się zdziwić to Ty :P

*

Offline damkol

  • ****
  • 837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tajne przez poufne.
Odp: gwarancja w rtv euro agd
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 09, 2011, 07:23:41 »
Nieznajomość prawa nie usprawiedliwia, zatem to prawo Cię zadziwi jeszcze nie raz :tongue:
Lost in universe.

*

Offline antek1

  • 5
  • Sprzęt: HTC Desire, SGS2
Odp: gwarancja w rtv euro agd
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 09, 2011, 12:06:47 »
Dzięki za odpowiedzi.

Za kilka dni powinna przyjść do mnie nowa bateria. Jeśli z nią objawy będą takie same (a podejrzewam, że tak będzie), będę próbował walczyć o gwarancję ;).

*

Offline maniek9611

  • **
  • 148
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Iphone SE
Odp: gwarancja w rtv euro agd
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 09, 2011, 22:24:17 »
Życzę powodzenia i wierzę...wiem, że będzie OK
Z bazaru słuchawki nie kupiłeś. Zresztą mając gwarancję podbitą, już z dowodem zakupu to nawet stamtąd by obowiązywała.

@damkol
Nie jestem studentem prawa ani niczego podobnego, bo to oni najczęściej nie mając większego pojęcia wymądrzają się znajomością czegoś czego nie skończyli :P Nie kupuje kota w worku i zanim coś kupię, upewniam się do rzeczy i dzięki temu nigdy nie "wywaliłem karpia" na twarzy :P
Skoro jesteś znawcą (wieżę że tak) doradź mu co ma zrobić. Tu nic nie zostało niestety wniesione.
Pozdro

*

Offline damkol

  • ****
  • 837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tajne przez poufne.
Odp: gwarancja w rtv euro agd
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 10, 2011, 07:20:24 »
Popsuty towar można oddać na gwarancję jeśli taka występuje i czekać na jej rozpatrzenie,
albo żądać od sprzedawcy naprawy/wymiany na nowy/zwrotu gotówki z tytułu niezgodności towaru
z umową - Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Cytuj
Art. 7. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, gdy kupujący o tej niezgodności wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć. To samo odnosi się do niezgodności, która wynikła z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez kupującego.
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
2. Minister właściwy do spraw gospodarki w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw rolnictwa po zasięgnięciu opinii Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów określi, w drodze rozporządzenia, dla towarów żywnościowych krótsze terminy zawiadomienia, mając na względzie trwałość tych towarów.
Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.
3. Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.
4. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.
Art. 11. Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową, lub przez wybór prawa obcego.

Warto znać swoje prawa.
Lost in universe.