Zaśnieżony ekran...

  • 6 Odpowiedzi
  • 2139 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline azazello

  • 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch Pro
Zaśnieżony ekran...
« dnia: Listopad 16, 2009, 17:02:33 »
Mam problem (nie wiem jeszcze, jak poważny) ze swoim HTC Touch Pro. To nowy sprzęt, mam go niecały miesiąc. Telefon się zawiesza, czasem raz na pięć dni, a czasem dwa razy dziennie, raz po razie. Po zawieszeniu się ekran wyświetla zaśnieżony obraz, taki jak w telewizorze po odłączeniu anteny czy kabla od kablówki. Raz też zdarzyło mi się, że zawiesiło mi się czy też uległo awarii TouchFLO - obszar na ekranie z TouchFLO przypominał popękaną szybę (w tym czasie pozostałe elementy, np. menu start z Windowsa, były wyświetlane prawidłowo).

Ponieważ nie wiem, czy to wina sprzętu czy oprogramowania, do tej pory przeprowadziłem kilka testów. Zresetowałem telefon do ustawień fabrycznych, był spokój przez pięć dni, potem znów pojawił sie zaśnieżony ekran. Wyjąłem też z urządzenia w ramach testów ośmiogigową kartę pamięci (gdzieś przeczytałem, że ktoś miał problem z zawieszaniem się przy używaniu kart o zbyt dużej pojemności, przy mniejszych wszystko było ok). Na razie jest spokój, ale nie wiem, jak długo to potrwa. Staram się również jak najrzadziej synchronizować telefon z PC, bo zauważyłem, że do zawieszania się najczęściej dochodzi wkrótce potem: synchronizuję, odłączam, wyłączam ekran, odkładam na półkę, przychodzi jakiś sms i prawdopodobnie właśnie w tym momencie telefon pada, o czym dowiaduję się po jakimś czasie, gdy na przykład chcę gdzieś zadzwonić.

Szczerze powiedziawszy nie wiem, co jeszcze mógłbym zrobić. Telefon pochodzi z Orange, oczywiście jest na gwarancji (dostarczał go kurier, może rzucił paczką o ziemię?). Zastanawiałem się nad wgraniem zupełnie nowego systemu, oryginalnego, nie z Orange, ale nie mam pojęcia, jak to zrobić ani czy nie spowoduje to utraty gwarancji.

Będę wdzięczny za jakieś sugestie:-)

*

Offline LukAnt

  • **
  • 228
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zaśnieżony ekran...
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 16, 2009, 18:48:01 »
Co do ostatniego, utraty gwarancji i wgraniu innego romu, to wszystko jest na forum. Nawet przyklejone w tym dziale.

Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
- Szukałem, ale nie znalazłem

*

Offline cyther

  • ***
  • 403
  • Płeć: Mężczyzna
  • W oczekiwaniu na nowe cudo z Jolla Mobile
  • Sprzęt: HTC Touch Pro/ Nokia n900/ Nokia n9/ LG 4X HD
Odp: Zaśnieżony ekran...
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2009, 18:54:16 »
Jakiego producenta jest ta  8 GB karta?
TAEL ROM v5.23683 [30AUG10]
Radio 1.14.25.35

*

Offline azazello

  • 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch Pro
Odp: Zaśnieżony ekran...
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2009, 21:37:47 »
Karta to Kingston microSD 8GB SDHC. Teoretycznie powinna współpracować z urządzeniem bez problemu, znalazłem w specyfikacji mojego HTC informację, że ten model akceptuje karty właśnie do 8 GB.

*

Offline cyther

  • ***
  • 403
  • Płeć: Mężczyzna
  • W oczekiwaniu na nowe cudo z Jolla Mobile
  • Sprzęt: HTC Touch Pro/ Nokia n900/ Nokia n9/ LG 4X HD
Odp: Zaśnieżony ekran...
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2009, 22:23:10 »
Tak właśnie myślałem. Też miałem problemy z kartą Kingstona(4 GB). Nie występował co prawda u mnie zaśnieżony ekran, ale Rafałek strasznie mulił. Po SR wszystko wracało do normy. Zmieniłem na SanDiska i jak ręką odjął.  Może Tobie też trafił się jakiś felerny egzemplarz. Napisałeś, że od momentu wyjęcia karty nic złego się nie dzieje. Proponuje potestować w związku z tym Rafałka bardziej intensywnie, synchronizuj go jak najczęściej i obserwuj co się dzieje.
TAEL ROM v5.23683 [30AUG10]
Radio 1.14.25.35

Odp: Zaśnieżony ekran...
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 16, 2009, 23:39:04 »
A ja mam kartę SanDisk 8GB i miałem podobne problemy. Tak samo "popękana szyba" i czasami zaśnieżony ekran. Nie za często, ale jednak czasem się pojawiało. Po zmiane ROMu ze standardowego (Orange) jak ręką odjął (teraz używam Energy).
Z tego co pamiętam to gdzieś czytałem, że "pęknięta szyba" to jakiś znany błąd...

Pozdrawiam
Maciek

*

Offline azazello

  • 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch Pro
Odp: Zaśnieżony ekran...
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 17, 2009, 00:12:39 »
Dzięki wielkie za odpowiedzi:-) Faktycznie mój HTC po wyjęciu karty reaguje jakby szybciej i na razie - odpukać - nic złego się z nim nie dzieje. Synchronizuję go teraz z PC jak najczęściej i obserwuję. Zobaczymy, co będzie dalej. Mam nadzieję, że to tylko wina karty, za parę dni spróbuję go przetestować z jakąś kartą SanDisk i napiszę o efektach. Jeszcze raz dzięki!

Pozdrawiam,
Darek