Gwarancja Producenta

  • 20 Odpowiedzi
  • 2734 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Gwarancja Producenta
« dnia: Grudzień 18, 2009, 20:09:11 »
Witam, na stronie HTC nie znalazłem a ciekawi mnie jaka jest gwarancja producenta na sprzęt.

Wczoraj skończyła mi się roczna gwarancja ale u sprzedawcy. Dzisiaj padł mi ekran dotykowy.
Stało się to co w użytkownikom w poście
"HTC Raphael - ekran dotykowy nie działa. "
Trzeba mieć pecha.

Więc kto wie ile producent daje gwarancji na sprzęt? Chętnie bym wysłał, jak by miał 24 miesiące...
ROM   : Black Side

Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 18, 2009, 20:45:38 »
Złóż reklamację na podstawie przepisów o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową: http://infoteka.federacja-konsumentow.org.pl/index.php?module=user&action=artykul&id=36 termin to 2 lata.

*

Offline jakubd

  • *****
  • 2820
  • Płeć: Mężczyzna
  • To error is human, to forgive is not our policy.
    • jdtech.pl
  • Sprzęt: N900, Milestone, Galaxy Tab
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 19, 2009, 01:02:45 »
Oczywiście, o ile towar nie został zakupiony z fakturą na firmę.
Sprzęt: 5MX, SimPad, BlueAngel, Hermes, N810, 8510p, k810i, PSP, 2133, MBW150, RedFly, G1, d780, HP HDX Dragon, E75, 5101, Rose, 3GS, N900, Uni, c901, Milestone, N96, Rhodium, Huawei e5, Envy 17, Galaxy Tab, e6500

*

Offline cyther

  • ***
  • 403
  • Płeć: Mężczyzna
  • W oczekiwaniu na nowe cudo z Jolla Mobile
  • Sprzęt: HTC Touch Pro/ Nokia n900/ Nokia n9/ LG 4X HD
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2009, 01:19:39 »
Oczywiście, o ile towar nie został zakupiony z fakturą na firmę.

A tak na marginesie, czy unia europejska nie obliguje w tym zakresie producenta do ochrony gwarancyjnej przez 24 miesiące niezależnie czy sprzęt był brany na firmę czy też na osobę fizyczną? Bo coś takiego obiło mi się o uszy, ale zastrzegam od razu, że mogę się mylić...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2009, 01:24:13 wysłana przez cyther »
TAEL ROM v5.23683 [30AUG10]
Radio 1.14.25.35

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 19, 2009, 03:32:00 »
tutaj macie ciekawe spostrzezenia  :wink:
link ONE - http://appleblog.pl/o-gwarancji-takze-apple-slow-kilka

slowa klucze / zwroty klucze
1. konsument ma prawo zgłaszać reklamacje do dwóch jednostek: sprzedawcy i gwaranta. Wybór zależy tylko od konsumenta, sprzedawca nie ma prawa odesłać nas do gwaranta. Jednak jeśli dokonaliśmy już wyboru, to w trakcie rozpatrywania reklamacji nie możemy zmienić obranej drogi.
2. Niestety regulacja jest mało precyzyjna, co powoduje pewną dowolność w ustalaniu szczegółów przez gwaranta, np. okres gwarancji.
3. Należy się zastanowić, gdzie będziemy reklamować towar, czy u gwaranta czy u sprzedawcy. Należy wziąć gwarancje, uważnie ją przeczytać i porównać prawa jakie nam daje z prawami wynikającymi z „ustawy konsumenckiej”. Jeśli okaże się, że prawa wynikające z ustawy są większe, należy gwarancje odłożyć do szuflady.

link TWO - http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/u3w/rzecznik/sprzedaz/
Odpowiedzialność  sprzedawcy  z tytułu niezgodności towaru z umową  uregulowana jest w  ustawie o sprzedaży konsumenckiej, co oznacza, że nie ma potrzeby określania jej w umowie i wydawania z tego tytułu jakiegoś specjalnego dokumentu. Innymi słowy, jeżeli  kupiony towar okaże  się niezgodny z umową, konsument z mocy prawa może składać reklamację  do sprzedawcy w ciągu 2 lat od  daty wydania towaru. Odpowiedzialność sprzedawcy ma charakter absolutny. Co oznacza, że sprzedawca  nie może się od niej uwolnić, jest niezależna od winy, a nawet wiedzy sprzedawcy  o niezgodności. Dlatego też mówimy, że  odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową opiera się na zasadzie ryzyka. Podnieść należy, że kupujący (konsument) w żadnym przypadku nie może ze swymi żądaniami zostać „odesłany” przez sprzedawcę  do producenta, gwaranta, hurtownika lub innego podmiotu. Jeżeli kupujący podnosi roszczenia z niezgodności towaru z umową, odpowiedzialnym jest zawsze sprzedawca.

drugi link chyba konczy dyskusje ?   :P

no i jeszcze jeden link o dyrektywach unijnych w tym wzgledzie - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1210917.html
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2009, 03:44:47 wysłana przez andy_bez_wandy »

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 19, 2009, 12:42:49 »
Dziękuję Wam za odpowiedzi. Obawiam się, że jednak producent daje tylko roczną gwarancję na sprzęt.
Myślałem jeszcze, aby podejść do salonu Ery i poprosić o przyjęcie sprzętu z datą wsteczną o jeden lub dwa dni.
Ale boję się, że nawet jakby został przyjęty, to nie uda mi się wgrać oryginalnego ROM Ery, ponieważ takowy miałem przed zdjęciem HardSPL.
Czytałem posty przywracania gwarancji  ale z tego co wyczytałem nie ma dobrego dumpu Ery..
Porażka, będę musiał wymienić chyba wyświetlacz za 250 zł, boli....
ROM   : Black Side

Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 19, 2009, 13:12:10 »
Jeśli kupiłeś telefon jako osoba prywatna (nie firma) to masz do wyboru korzystać z gwarancji lub niezgodności z umową. Gwarancja się skończyła, ale możesz skorzystać z niezgodności bo tutaj jest termin ustawowy - 2 lata.
Problem mogą być tylko te zmiany, które wprowadziłeś w telefonie, postaraj się coś z tym zrobić.

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 19, 2009, 18:50:10 »
Problem mogą być tylko te zmiany, które wprowadziłeś w telefonie, postaraj się coś z tym zrobić.

No właśnie co zrobić? Czy ktoś mi może poradzić?
Skąd wziąć oryginalny ROM Ery, jaki wgrać Radio ROM, i jak zablokować telefon?
ROM   : Black Side

*

Offline HTCTP

  • *
  • 59
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 19, 2009, 22:17:03 »
witam.
to ja we wczesniejszym poscie pisalem o tym ekranie.
zadzwonilem do serwsu w jankach (regenerersis) i tam się dowiedziałem, ze gwarancja jest na 27 miesiecy od daty produkcji.
data produkcji ukryta jest w numerze si.
wystarczy potwierdzenie zakupu (niewazne czy faktura czy paragon) i oczywiscie data produkcji nie starsza niz 27 mies.
Napisane: Grudzień 19, 2009, 22:15:15
dodam tylko, ze tu bylo istotne, ze telefon byl kupiony w orange.

*

Offline Komandosik

  • ****
  • 830
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jestem jednym z tych, którzy pamiętaja przyszłość
    • Mój FB :)
  • Sprzęt: I9300
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 21, 2009, 17:46:20 »
oj ludzie. Gwarancja to jedno. a RĘKOJMIA ? ... zawsze jest 3-6-9-12 msc po dacie gwarancji. ZAWSZE.
Byłem posiadaczem: 106 telefonów
Ostatni telefon: S2 z NFC i9100P
Aktualnie posiadam: S3 White i9300
W razie chęci kontaktu: https://www.facebook.com/dawid.lubinski

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 21, 2009, 18:34:57 »
Regeneris przyjmuje Rafałki 24 miesiące od daty produkcji.
Data nabita jest na obudowie w dwóch lub trzech miejscach pod obudową.

Jeżeli nie przekracza 24 miesięcy, naprawa jest gwarancyjna. Dziś dzwoniłem.
Wysyłka kurierem DHL na Ich koszt.

Nie wiem jak zareagują na Soft Energy, ale to tylko wymiana wyświetlacza, więc chyba nie powinno być problemu z utratą gwarancji...
ROM   : Black Side

*

Offline cyther

  • ***
  • 403
  • Płeć: Mężczyzna
  • W oczekiwaniu na nowe cudo z Jolla Mobile
  • Sprzęt: HTC Touch Pro/ Nokia n900/ Nokia n9/ LG 4X HD
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 21, 2009, 19:00:22 »
Regeneris przyjmuje Rafałki 24 miesiące od daty produkcji.
Data nabita jest na obudowie w dwóch lub trzech miejscach pod obudową.

Jeżeli nie przekracza 24 miesięcy, naprawa jest gwarancyjna. Dziś dzwoniłem.
Wysyłka kurierem DHL na Ich koszt.

Nie wiem jak zareagują na Soft Energy, ale to tylko wymiana wyświetlacza, więc chyba nie powinno być problemu z utratą gwarancji...

Muszę Cię zmartwić, ale Rafałek z Energy nie przejdzie. Prawdopodobnie dostaniesz całkiem pokaźny kosztorys :( Z tego co czytałem w oryginale miałeś soft od ery, a co za tym idzie musisz wgrać zrekonstruowany rom, odpowiednie radio, splash screen oraz SPL-a. Jest wątek o zrekonstruowanym romie od ery, ale jak na razie nic się tam "kupy" nie trzyma.
TAEL ROM v5.23683 [30AUG10]
Radio 1.14.25.35

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 21, 2009, 19:10:19 »
Muszę Cię zmartwić, ale Rafałek z Energy nie przejdzie. Prawdopodobnie dostaniesz całkiem pokaźny kosztorys :( Z tego co czytałem w oryginale miałeś soft od ery, a co za tym idzie musisz wgrać zrekonstruowany rom, odpowiednie radio, splash screen oraz SPL-a. Jest wątek o zrekonstruowanym romie od ery, ale jak na razie nic się tam "kupy" nie trzyma.

Wiesz może jaki "pokaźny" to kosztorys? To może chociaż jakoś wgrać na "sztukę", byle numery RADIO ROM i OS się zgadzały? Mam problem z wyświetlaczem dotykowym, przestał działać, więc co może ich obchodzić soft, skoro nie działa dotyk?

PS. Czy po tym kosztorysie przysyłają sprawnego?
ROM   : Black Side

Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 21, 2009, 22:21:04 »
oj ludzie. Gwarancja to jedno. a RĘKOJMIA ? ... zawsze jest 3-6-9-12 msc po dacie gwarancji. ZAWSZE.

Oj człowieku, kolega - "założyciel" tematu, kupił ten telefon chyba prywatnie, więc jako konsumenta jego obchodzą przepisy o sprzedaży konsumenckiej i niezgodności towaru z umową, a nie przepisy k.c. o rękojmi.

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 22, 2009, 16:31:35 »

Oj człowieku, kolega - "założyciel" tematu, kupił ten telefon chyba prywatnie, więc jako konsumenta jego obchodzą przepisy o sprzedaży konsumenckiej i niezgodności towaru z umową, a nie przepisy k.c. o rękojmi.

Dokładnie tak, kupiłem prywatnie, ale te przepisy mogą się przydać innym, którzy może kiedyś (czego nie życzę) zainteresują się wątkiem.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2009, 17:59:13 wysłana przez dlugilong »
ROM   : Black Side

*

Offline Krejzi

  • **
  • 133
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moja Muzyka
  • Sprzęt: HTC HD2  ( LEO )
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 24, 2009, 00:05:03 »
 
Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
(Dz.U. nr 141, poz. 1176 z późniejszymi zmianami) domniemywa się, że w
przypadku stwierdzenia niezgodności  towaru konsumpcyjnego z umową
przed upływem 6 miesięcy od wydania towaru, niezgodność ta istniała w
chwili wydania.
 
W ciągu 2 lat od momentu wydania rzeczy sprzedawca odpowiada za
niezgodność towaru z umową ( art. 10 ustawy o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej).
 
Na mocy art. 8 niniejszej ustawy kupującemu przysługuje możliwość
żądania doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
naprawę lub wymianę na nowy. Odpowiedź na reklamacje powinna być
rozpatrzona w terminie 14 dni od daty złożenia. Jeżeli sprzedawca nie
udzieli odpowiedzi, domniemywa się, iż uznał je za uzasadnione.
Jednakże, jeśli towaru nie da się naprawić albo wymienić, kupujący ma
prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.



Sam osobiscie ostatnio oddałem telefon na gwaranacji ( tzn nie tyle gwarancji co na podstawie przepisu o rękojmi )
Do salonu orange. Oddalem go bo obudowa szybko sie zuzywala i dookola koleczka zrobilo sie sloneczko.
Przyjeli bez problemu ( wg. orange na ich stronie rekojmia obowiazuje przez 6 miesiecy po zakupie, to tyczy sie kazdego zakupu)
Poczekalem ponad tydzien lekko, i dostalem nowy telefon :).

To tak na przyszlosc dla innych.
Duzo ostatnio latałem za gwarancjami z moim aparatem foto musialem niezle bojowac sie, bylem u rzecznika pisalem do nich itp itd.
Troche duzo sie dowiedzialem, do 12 miesiecy najlepiej stosowac niezgodnosc towaru z umową ( nie trzeba powolywac sie na gwarancje).
no to tak jakby ktos kiedys mial takie problemy
« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2009, 00:11:22 wysłana przez Krejzi »

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 22, 2010, 07:22:24 »


Muszę Cię zmartwić, ale Rafałek z Energy nie przejdzie. Prawdopodobnie dostaniesz całkiem pokaźny kosztorys :( Z tego co czytałem w oryginale miałeś soft od ery, a co za tym idzie musisz wgrać zrekonstruowany rom, odpowiednie radio, splash screen oraz SPL-a. Jest wątek o zrekonstruowanym romie od ery, ale jak na razie nic się tam "kupy" nie trzyma.

Owszem dostałem kosztorys, ale nie wyraziłem zgody na "wymianę płyty głównej" bo ją chcieli wymienić(?) i zażądałem wymiany wyświetlacza. Wymienili z oporami, ale wymienili. Wczoraj odebrałem od Kuriera wyglądający jak nowiutki, z wgranym najnowszym softem HTC po polsku! :)
ROM   : Black Side

Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 25, 2010, 10:12:57 »
Owszem dostałem kosztorys, ale nie wyraziłem zgody na "wymianę płyty głównej" bo ją chcieli wymienić(?) i zażądałem wymiany wyświetlacza. Wymienili z oporami, ale wymienili. Wczoraj odebrałem od Kuriera wyglądający jak nowiutki, z wgranym najnowszym softem HTC po polsku! :)

Rozumiem ze masz HTC Touch Pro od ery czyli tak naprawdę ich MDA Vario IV. Czy wgrali Ci nie brandowany soft do fona od Ery? Jeśli można wiedzieć ile kosztowała wymiana wyświetlacza?

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 05, 2010, 20:43:58 »

Rozumiem ze masz HTC Touch Pro od ery czyli tak naprawdę ich MDA Vario IV. Czy wgrali Ci nie brandowany soft do fona od Ery? Jeśli można wiedzieć ile kosztowała wymiana wyświetlacza?

Wgrali mi inny - oryginalny najnowszy soft HTC (nie Ery). Wymiana wyświetlacza nic nie kosztowała. Wszystko w ramach gwarancji. Wykłóciłem się, że płyta główna nie ma nic wspólnego z wyświetlaczem więc wyświetlacz wymienili gwarancyjnie a płyta nie wymieniona i działa elegancko :)
ROM   : Black Side

Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 06, 2010, 04:59:28 »
Witam

Podłącze się pod ten wątek, żeby nie zaczynać już nowego.

Niedawno kupiłem rafałka na allegro.Telefon jak do mnie przyszedł był nowy - nie widziałem śladów otwierania na foliach na pudełku i działa bez zarzutów, ale zastanawiam się jak to będzie w przyszłości. Telefon jest bez gwarancji - nie posiadam dowodu zakupu (faktura, paragon).
Od sprzedawcy dowiedziałem się, że został kupiony przez z salonu Orange przez pewną firmę wraz z innymi telefonami w związku z tym nie dostanę faktury, jej ksera, ani żadnego potwierdzenia. Co za tym idzie jestem pozbawiony gwarancji.
Chciałbym, żebyście napisali mi czy w razie jakiejś awarii telefonu muszę radzić sobie sam czy mógłbym powalczyć o reklamacje i w jaki sposób to zrobić.
Z góry dziękuję za odpowiedź

*

Offline pawcio79

  • *
  • 67
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gwarancja Producenta
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 07, 2010, 20:03:33 »
To ja sie podczepie i dodam swoje 5 groszy w sprawie rafałka, Regenersis i sklepu tego niby nie dla idiotów....
Rafałek kupiony w sklepie w maju 2009 za kwote 2399zł :( pierwsza awaria telefonu w sierpniu (wymieniaja kilka części i oprogramowanie) dodam że wtedy oddałem na zasadach gwarancji ( o ja głupi :( ).
Stycześ 2010 kolejna awaria telefonu i tym razem reklamuje jako towar niezgodny z umową. Sklep odsyła telefon do Regenersis i teraz uwaga........ wgrywają nowy soft i twierdza że telefon jest OK. Ja pytam jakim prawem najpierw grzebią, wgrywaja a potem że jest ok. Przepraszam ja oddawałem do naprawy czy diagnozy??? Sklep odrzuca moja reklamacje. dzwonie do sklepu, molestuje kierownika, ten mnie unika :/ Odbieram telefon. W ich gotowym piśmie potwierdzam odbiór telefonu ale skreślam to że sie godze na sposób załatwienia reklamacji.

Najlepsze na koniec....... telefon następnego dnia traci obraz :) i jest juz w gorszym stanie niż przed wizyta w serwisie (poprzednio sie tylko resetował).

W najbliższych dniach jade do Miejskiego Rzecznika Konsumentów sporządzić odpowiednie pismo.

Swoja drogą mam "uwalony" czujnik wyjęcia rysika (blokuje sie rysik przy wkładaniu). Ciekawe czy powołując sie na ten czujnik moge sie powoływać na niezgodność towaru z umową.
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2010, 20:59:38 wysłana przez pawcio79 »
Alkohol niszczy skórę, głównie na kolanach i łokciach :)