Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
(Dz.U. nr 141, poz. 1176 z późniejszymi zmianami) domniemywa się, że w
przypadku stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową
przed upływem 6 miesięcy od wydania towaru, niezgodność ta istniała w
chwili wydania.
W ciągu 2 lat od momentu wydania rzeczy sprzedawca odpowiada za
niezgodność towaru z umową ( art. 10 ustawy o szczególnych warunkach
sprzedaży konsumenckiej).
Na mocy art. 8 niniejszej ustawy kupującemu przysługuje możliwość
żądania doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną
naprawę lub wymianę na nowy. Odpowiedź na reklamacje powinna być
rozpatrzona w terminie 14 dni od daty złożenia. Jeżeli sprzedawca nie
udzieli odpowiedzi, domniemywa się, iż uznał je za uzasadnione.
Jednakże, jeśli towaru nie da się naprawić albo wymienić, kupujący ma
prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.
Sam osobiscie ostatnio oddałem telefon na gwaranacji ( tzn nie tyle gwarancji co na podstawie przepisu o rękojmi )
Do salonu orange. Oddalem go bo obudowa szybko sie zuzywala i dookola koleczka zrobilo sie sloneczko.
Przyjeli bez problemu ( wg. orange na ich stronie rekojmia obowiazuje przez 6 miesiecy po zakupie, to tyczy sie kazdego zakupu)
Poczekalem ponad tydzien lekko, i dostalem nowy telefon

.
To tak na przyszlosc dla innych.
Duzo ostatnio latałem za gwarancjami z moim aparatem foto musialem niezle bojowac sie, bylem u rzecznika pisalem do nich itp itd.
Troche duzo sie dowiedzialem, do 12 miesiecy najlepiej stosowac niezgodnosc towaru z umową ( nie trzeba powolywac sie na gwarancje).
no to tak jakby ktos kiedys mial takie problemy