Tylko te 5% o ktorym piszesz mialoby przelozenie gdybys porownywal odbiornik powiedzmy 8-10 kanalowy z 20 kilku kanalowym. Wtedy
faktycznie to prawda
Natomiast roznice miedzy 22 kanalowym SiRF a 30-kilku kanalowym
reklamowanym tutaj to juz bedzie jednak placebo i czysty marketing.
Jako ze szansa, na zobacznie na niebie wiecej niz 12 kanalow jest w zasadzie minimalna, to po odpaleniu odbiornika SiRF3 mamy tak... szukamy wg almanachu 12 kanalow ktore teoretycznie sa nad nami, 1 kanal bierzemy na szukanie satelity SBAS (WAAS/EGNOS), zostaje nam jeszcze 9 kanalow ktore mozemy przeznaczyc na sprawdzenie w tym czasie czy moze odbieramy sygnal z pozostalych satelitow i inne pomiary.
Poza tym wez pod uwage jeszcze jedna rzecz, 20 kanalow w odbiorniku nie oznacza 20 niezaleznych zestawow sledzacych. Juz kiedys cytowalem goscia pracujacego w SiRF z innego forum, ktory dokaldnie to opisywal:
In the SiRFstarIII receiver, there really are no channels in the hardware, only a very flexible hardware architecture that can be reconfigured as necessary for the job at hand. What is really happening is we are allocating some memory for each "channel" and repeatedly processing the same data for each channel's purposes.
[...]
When we say we have 20 or 22 channels, what we really mean is that we have the ability to process the data memory for that many times before it is time to go on to the next block of memory. Memory is filled in real time as we collect data from the RF sampling, but is processed after a buffer is full. Once we finish processing the current buffer, if the next buffer is not yet full, we stop processing so that we save power.
Czyli wynika, z tego ze w SiRF 3 mamy pewien blok pamieci do ktorego wrzucane sa dane odebrane przez modul "radiowy". I kiedy ten blok sie zapelni poddawany jest analizie przez inny modul procesora, ktory w jakims powiedzmy to "pojedynczym cyklu pracy" jest w stanie przerobic te dane 22 razy czyli efekt jest taki jakbysmy mieli 22 osobne "kanaly".
Prosze zwrocic uwage na pewna rzecz, ktora gosc napisal. Pisze ze ten blok pamieci zapelniany jest w czasie rzeczywistym przez modul ktory "dekoduje" sygnal radiowy z kosmosu. I jesli zdekodujemy jeden blok pamieci, to nastepny jest poddawany obrobce dopiero jak sie caly zapelni
danymi, a jesli nastepny blok nie jest pelny, to chipset przerywa prace
modulu "kanalowego" zeby zaoszczedzic prad.
Wynika z tego to, ze sytuacje, kiedy przerobimy dane z kosmosu zanim dostaniemy porcje nastepnych do obrobki sie zdarzaja, wiec dalsze zwiekszenie ilosci kanalow czyli szybkosci obrobki danych wewnatrz procesora juz nam zbytnio czasu fixa nie przyspieszy, bo limituje
nas architektura systemu - data rate sygnalu z kosmosu - 50 bps.
Waskim gardlem na szybkiego fixa nie jest juz ilosc kanalow, ale
czas potrzebny na sciagniecie z kosmosu emfemerdy wlasnie w
tempie 50 bps. Stad tez takie rozwiazania jak A-GPS, gdzie emfemerydy
sciaga sie przez internet z serwera i laduje do odbiornika.
Jedyne co wowczas jest potrzebne do zlapanie fixa to synchronizacja nasego zegara z satelitami, tak w skrocie. A to wspolczesne odbiorniki
robia w kilkanascie sekund.
Wiec jesli zalezaloby nam na szybki TTFF to raczej nalezaloby poszukac
odbiornika obslugujacego A-GPS, a nie posiadajacego wieksza ilsoc kanalow.