zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec

  • 10 Odpowiedzi
  • 657 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec
« dnia: Styczeń 20, 2007, 20:10:21 »
a wlasciwie mozliwosci tudziez nieuchronnosci jej utraty w rpzypadku zmiany ROM na "nie-firmowy" od operatora od ktorego jest telefon

czy mozna przed oddaniem do serwisu przywrocic wlasciwy ROM do stanu fabrycznego i czy zmiany rom pozostawiaja w pda jakies slady ?!

pozdr
andy

*

Offline jas_pik:: Janusz Piwiński

  • ******
  • 7793
  • Płeć: Mężczyzna
    • https://www.facebook.com/mediapik/
  • Sprzęt: Athena &amp iPhone
zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 20, 2007, 20:44:58 »
W PL jeynym OP-em dostarczającym MDA Pro jest ERA.
Dostępny jest upgrade do ostatniej wersji ROM-u ( był podawany już kilakrotnie - jesli kupiłeś MDAPro nawet z poprzednią wersją ROM-u to nikt nie może mieć pretensji jesli sam zaktualizowaleś ją na ostatnią dostępną.
Jesli zakupileś w promcji z SIm-lockiem to może być drobny problem jesli dopatrzą się jego braku - ale zgodnie z wyrokami sądów nie mogą Ci nic zrobić o ile usunięcie SIMLocka nie spowodowało awarii ktora jest przyczyną reklamacji.
Upgrade ze strony Ery zmieni Ci ROM z OS  i RadioROM czyli wyczysci wszelkie inne ingerencje w ROM-ie  :))
potrzebna zgoda

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2007, 00:19:23 »
vide tytul postu nie mowie o MDA Pro tylko ...... o jego czarnym Bracie  :P
mam oficjalna gwarancje dystrybutora w Polsce ktory zajmuje sie rowniez i serwisem ....

*

Offline jas_pik:: Janusz Piwiński

  • ******
  • 7793
  • Płeć: Mężczyzna
    • https://www.facebook.com/mediapik/
  • Sprzęt: Athena &amp iPhone
zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2007, 01:00:05 »
A więc nie masz Simlocka - jedyny mozliwy problem z głowy (ROM  O2  jest dostepny upgrade do obecnego w formie Ship-a ) .
W tym kraju wszyscy uzywają wszystkich mozliwych nazw do nazywania Universala - staram się odpowiadać precyzyjnymi odpowiedziami - ale jesli pytanie jest nieprecyzyjnie sformułowane..... :O~
..........są wieloznaczne........
O2 nie jest w chwili obecnej w PL operatorem :))
Czyli nie masz żadnego problemu - wgranie ROM-u w formie ship skutecznie i bez śladów usunie wszystkie mozliwe operacje na sofcie urządzenia. :))
Chyba że rozpoczniesz zabay na BL ..........( sprawdź jaki masz, zapamietaj i nie zmienaj)
KITL..............( nie sprawdzaj ale nie ruszaj)
Możesz sobie wrzucić ostatną wersję Crossbow - a następnie wrócić do czegol tam chcesz.........
potrzebna zgoda

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2007, 01:11:19 »
Cytat: "jas_pik"
Czyli nie masz żadnego problemu - wgranie ROM-u w formie ship skutecznie i bez śladów usunie wszystkie mozliwe operacje na sofcie urządzenia. :))
Chyba że rozpoczniesz zabawy na BL ..........( sprawdź jaki masz, zapamietaj i nie zmienaj)
KITL..............( nie sprawdzaj ale nie ruszaj)
Możesz sobie wrzucić ostatną wersję Crossbow - a następnie wrócić do czegol tam chcesz.........


BL ? KITL ? a mozna jasniej .... i jak moglbym to sprawdzic ?

BL - to pewnie boot loader ;-))
ale tego drugiego to sie nie domysle, nie domylse sie tez jak moglbym to sprawdzic

*

Offline jas_pik:: Janusz Piwiński

  • ******
  • 7793
  • Płeć: Mężczyzna
    • https://www.facebook.com/mediapik/
  • Sprzęt: Athena &amp iPhone
zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2007, 01:39:53 »
BL- bootloader ( musisz w niego wejść aby sprawdzić który masz - ale żeby wyjść musisz uzyć specjalnego progsa od Buzz'a) lub wgrać inny ROM( radio)
KITL - bezpośredni dostęp do ROM-u - jesli nie wiesz to nawet nie sprawdzaj.....popatrz się na chyba wczorajszego posta dotyczącego uwalonego ROM-u
potrzebna zgoda

*

Offline CePeK

  • 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Dni z życia Androida
  • Sprzęt: HTC Diamond, Era G1, HTC Universal
zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 30, 2007, 01:54:31 »
Troszkę odkopię ten temat, ale nie chcę robić bałaganu na forum i tworzyć nowych ;)
Na dniach dołączę do grona (mam nadzieję) szczęśliwych posiadaczy MDA Pro (z Ery). Jako, że ze sprzętem nigdy nic nie wiadomo, żal byłoby rozstawać się z gwarancją i tu moje pytania. Rozumiem, że nie ma możliwości w żaden sposób przywrócić simlocka, ale odnosząc się do słów:

Cytuj
Jesli zakupileś w promcji z SIm-lockiem to może być drobny problem jesli dopatrzą się jego braku - ale zgodnie z wyrokami sądów nie mogą Ci nic zrobić o ile usunięcie SIMLocka nie spowodowało awarii ktora jest przyczyną reklamacji.


-Jesteś pewien-znasz jakieś przykłady, gdzie ktoś wygrał taką sprawę? (I ile zabawy z tym jest? )
-Jak udowodnić, że awaria nie jest przyczyną usunięcia Simlocka? (Chodzi mi o awarie takie poważniejsze z płytą główną itp. bo wiadomo że niedziałający głośniczek to nie wina zabawy z oprogramowaniem ;) )
-Na ile drobny jest to problem? To znaczy można liczyć, że mogą przymknąć oko na to?
-Czy operator nigdzie nie zastrzega, że zdjęcie simlocka równa się z utratą gwarancji?
-Czy zmiana ROMu przynosi, aż tak wielkie korzyści aby poświęcić gwarancję i język polski w urządzeniu? (chociaż czytając opinie ludzi raczej należy to pytanie traktować jako retoryczne :) )

Z góry dzięki ! ;)

*

Offline jas_pik:: Janusz Piwiński

  • ******
  • 7793
  • Płeć: Mężczyzna
    • https://www.facebook.com/mediapik/
  • Sprzęt: Athena &amp iPhone
zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 30, 2007, 02:42:57 »
-To nie sprawa jednostkowa  tylko wyrok sądu rozciągający się na wszystkich  w tym temacie - ogólny ( poszukaj było to chyba pół roku temu w prasie - dość głośne)
-W urządzeniach HTC ( i nie tylko ) zdjęcie Simlocka polega na podaniu kodu odblokowującego - jesli operacja realizowana jest przez operatora - my robimy za pomocą oprogramowania ( np specjalnie spreparowanych radio Romów lub bezpośredniej ingerencji w obszar ROM-u niedostępny podczas standardowego flaszowania - tam gdzie jest numer urządzenia/simlock)
-Jesli padnie płyta główna - to i serwis nie odczyta twoich ingerencji programowych
- to zależy od serwisu 8)
-Poczytaj kartę gwarancyjną ( w nowych zapis o zdjęciu  simlocka - który powoduje utratę gwarancji został usunięty bo ..patrz pkt1)
-MDA PRo nie ma PL romu
- Tak - jesli używasz tego nie jako  prezes/lanser tylko jako uzytkownik - szybkość, dodatkowe funkcje itp..
potrzebna zgoda

*

Offline CePeK

  • 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Dni z życia Androida
  • Sprzęt: HTC Diamond, Era G1, HTC Universal
zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 30, 2007, 03:05:40 »
Cytat: "jas_pik"

[...]
-Poczytaj kartę gwarancyjną ( w nowych zapis o zdjęciu  simlocka - który powoduje utratę gwarancji został usunięty bo ..patrz pkt1)
-MDA PRo nie ma PL romu
- Tak - jesli używasz tego nie jako  prezes/lanser tylko jako uzytkownik - szybkość, dodatkowe funkcje itp..


ad. 1 - jak tylko będę w posiadaniu to poczytam ;)
ad. 2 - fakt nie zwróciłem na to uwagi ;)
ad. 3 - myślę, że tygodnia bym nie wytrzymał na standardowym ROMie - taka już moja (zła) natura, że ze wszystkiego staram się wyciągać możliwie jak najwięcej przydatnych możliwości, chociaż przyznam, że w dużym stopniu też chce zobaczyć co ta maszynka potrafi ;) (jakby zależało na szpanie to myślę, że znalazłyby się ciekawsze urządzenia :) )

Jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedź, rozwiało to sporo moich wątpliwości :)

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 30, 2007, 08:02:59 »
Cytat: "jas_pik"
-Jesli padnie płyta główna - to i serwis nie odczyta twoich ingerencji programowych
- to zależy od serwisu 8)
-Poczytaj kartę gwarancyjną ( w nowych zapis o zdjęciu  simlocka - który powoduje utratę gwarancji został usunięty bo ..patrz pkt1)
-MDA PRo nie ma PL romu
- Tak - jesli używasz tego nie jako  prezes/lanser tylko jako uzytkownik - szybkość, dodatkowe funkcje itp..


hmmm, no tak i nie tak, bo jesli z tym MDA Pro jest stara karta gwarancyjna a nie nowa, a to sie okaze w momencie zakupu to moze byc roznie, bo potem niby ktos mialby wymieniac karte gwarancyjna .. jak ? u kogo ? na jakiej podstawie ? zmiany zapisow ? wyroku sadu ? przeciez w salonie by go chyba wysmiano .... i odeslano do centrali operatora

ad romu mda pro .... to nie szkodzi czy jest polski czy nie, bo nikt nie mowil nigdy ze rom MUSI BYC polski w takim urzadzeniu, zatem .... w intepretacji ... mojego egz .... ma i moze byc to najnowszy OFICJALNY rom ze strony qteka .... przenoszac to na era ... najnowszy rom z t-mobile (jako ze era jest "wlasnoscia" tmobile)
de facto, ja nie moge wgrywac innego romu bez straty gwarancji .... tojak serwis na to spojrzy to juz inna sprawa i bardzo ... indywidualna, raz nic nie powiedza raz stwierzda ze przepadla gwarancja .... czy warto ryzykowac ? moim zdaniem chyba nie ....  bo jakichze wododryskow moglbym sie spodziewac do mda pro ... oprocz wm60 bety (najnowszy oficjalny rom qteka ma juz A2DP)
wiec, w sumie, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia ... jak sie nie ma gwarancji ... nie ma nad czym sie zastanawiac, bo i tak ryzyko w 100% jest po stronie uzytkownika, jesli ma sie gwarancje to juz inna sprawa .... w kazdym badz razie jest nad czym sie zastanowic

nie jestem prezesem ani lanserem .... i poki co nie zmieniam romu na wm60 .... jak juz gdzes tutaj na forum, nie bawi mnie to .....  i dlatego wlasnie podoba mi sie nokia ... wlacza sie i dziala ;-)) i nie ma potrzzeby co i rusz dogrywania patchy, romow i poprawek .... bo to ma dzialac i tyle

*

Offline CePeK

  • 19
  • Płeć: Mężczyzna
    • Dni z życia Androida
  • Sprzęt: HTC Diamond, Era G1, HTC Universal
zmiana wersji ROM a kwestie gwarancji .... XDA Exec
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 31, 2007, 22:33:43 »
Właśnie trzymam gwarancje w łapkach i jedyny podpunkt do którego mogliby się doczepić to:

Cytuj
Gwarancją nie są objęte:
f. wad powstałych na skutek zainstalowania oprogramowania dostarczonego przez kogoś innego niż gwaranta lub Serwisu


o SimLock`u nic nie piszą... :)