(1) ekran - sprawdź czy nie jest porysowany, czy nie ma jakichś plam, martwych pikseli, czy podświetlenie jest równomierne, czy daje się dobrze skalibrować,
(2) bateria - ciężko to szybko sprawdzić, ale jest to dość ważny (i drogi) element palmtopa. Zużyte baterie szybko się ładują, ale również szybko rozładowują...
(3) stan obudowy, śrubek, wszelkich zaczepów - czy aby nie była otwierana, czy nie ruszają się jej fragmenty,
(4) gniazda kart pamięci - najlepiej włożyć odpowiednią kartę i sprawdzić czy działa,
(5) rysik i inne wyposażenie fabryczne (kabelki, podstawki, zasilacze, zaślepki) łącznie z dokumentacją i oprogramowaniem. Jak jest firmowe opakowanie to też dobrze. Z reguły w instrukcji obsługi i na opakowaniu jest lista z czego składa się fabryczny komplet. Wszystkie te elementy świadczą też o raczej legalnym pochodzeniu sprzętu,
(6) karta gwarancyjna - w przypadku niektórych urządzeń gwarancja jest dłuższa niż 1 rok (np. na LOOX-a jest 24 m-ce gwarancji),
(7) może warto zrobić przy sprzedającym hard-reset żeby sprawdzić czy programowo wszystko jest O.K.
(

jeśli "w cenie" jest dodatkowe oprogramowanie, to trzeba poprosić o wersje instalacyjne na CD + jakiś dowód zakupu + kody rejestracyjne.
To na razie tyle - jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy to napiszę

[Dodano: 2003-11-20 14:01:23]
(9) jakość odtwarzania i nagrywania audio - czy działa (i jak działa) głośniczek, czy działają słuchawki, czy działa mikrofon,
(10) wszelkie ślady wskazujące na zalanie palmtopa jakimś płynem powinny go raczej dyskwalifikować,
(11) warto chyba też sprawdzić, czy jest wykrywany przez normalnego PC-ta,