PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Pocket PC - ogólnie (WM Classic) => Wątek zaczęty przez: kichu1979 w Listopad 28, 2006, 23:16:30
-
Bedezie pytanie w cyklu tych glupich. O co chodzi z tym trybem real vga o ktorym czytam to tu to tam?
-
To jak czytasz to tu i tam to czemu tego nie wiesz ?
Moze masz problem ze zrozumieniem tego co czytasz , jesli tak pij Bilobil (na pamiec , na koncentracje) :D
-
No dobrze, to inaczej zapytam, bo moze czegos nie zalapalem. Tryb VGA
to jak wiadomo 640x480. Ale o co chodzi, jak sie pisze, ze w jakims
palmie za pomoca innych aplikacji wlacza sie tryb "real vga".
Przeciez jesli mamy palma z wyswietlaczem 320x420 to mamy QVGA,
jesli mamy 640x480 to mamy VGA.
Ponawiam pytanie o co tu chodzi ? :)
##edit
Ok, juz znalazlem. Z kolei inny pytanie... jakie to ma praktyczne zastosowanie ?
-
Chodzi o to, ze na palmie z ekranem VGA obraz moze byc wyswietlany w rozdzielczosci 640x480, ale tak naprawde jest wyswietlany w rozdzielczosci 320x240 tylko po prostu pixele sa wieksze... A tryb real VGA powoduje, ze na prawde jest te 640x480 pixeli (czyli sa mniejsze i jest jakby wiecej miejsca na ekranie - wiecej wyswietlanych pixeli na ekranie). Tak jak masz na kompie kiedy sobie zmniejszysz rozdzielczosc - Twoj monitor moze wyswietlac obraz w wiekszej rozdzielczosci, ale wyswietla w mniejszej bo tak ustawiles :)
Jesli sie myle, to niech ktos mnie poprawi :P
-
Wiec jak juz znalazles to powiem tak... Praktyczne zastosowanie to ma takie, ze ekrany VGA w trybie udajacym 320x240 (czyli nie realvga) daja ostrzejszy i bardziej wyrazny obraz. W trybie realVGA natomiast masz do dyspozycji wiecej miejsca na ekranie, co jednak przez wiekszosc aplikacji nie jest wykorzystywane...
-
Chodzi o to, ze na palmie z ekranem VGA obraz moze byc wyswietlany w rozdzielczosci 640x480, ale tak naprawde jest wyswietlany w rozdzielczosci 320x240 tylko po prostu pixele sa wieksze... A tryb real VGA powoduje, ze na prawde jest te 640x480 pixeli (czyli sa mniejsze i jest jakby wiecej miejsca na ekranie - wiecej wyswietlanych pixeli na ekranie). Tak jak masz na kompie kiedy sobie zmniejszysz rozdzielczosc - Twoj monitor moze wyswietlac obraz w wiekszej rozdzielczosci, ale wyswietla w mniejszej bo tak ustawiles :)
Jesli sie myle, to niech ktos mnie poprawi :P
Trochę źle to ująłeś ;) Pixele nie są większe. Proporcje elementów są te same na obu ekranach więc siłą rzeczy na vga muszą się składać z 4x większej ilości pikseli i nie znaczy to że jeden piksel składa sie z 4 małych o identycznym kolorze.
-
Hmm, wydaje mi sie, ze wlasnie mam racje, pixele sa wieksze i oczywiscie, ze zachowuja proporcje (sa tylko wieksze :) ). Nie napisalem ze 1 sklada sie z 4 innych. Innymi slowy zwykly tryb VGA jest o mniejszym dpi niz tryb realVGA.
-
jutro Ci udowodnię (bo ide już spać) na przykładzie że nie masz racji pisząc ze pixele są większe ;)
-
No to w takim razie czekam do jutra :) I tez ide juz spac :P
-
a nie jest to bardziej kwestia wielkosci ilosci DPI (dots per inch) na ekranach odpowiednio VGA i QVGA ?!
bo moim zdaniem wlasnie do tego to sie sprowadza ...
wiecej i konkretniej tutaj
http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?t=98163
(poczatek i pierwszy punkt, dalej juz o szczegolach, z punktu widzenia tego watku, zbednych)
oraz drugi link
http://www.pocketpcthoughts.com/forums/viewtopic.php?t=42446
(podobne czytadlo, bardziej rozwlekle)
-
W drugim linku, ktorym podales Darius Wey myli sie. On napisal, ze obraz jest zawsze wyswietlany w rozdzielczosci 640x480 ale przy innych dpi... Przeciez to bzdura, bo wlasnie dpi oznacza ilosc pixeli na cal. Rozdzielczosc (np 640x480) to wlasnie ilosc pixeli w pionie na ilosc pixeli w poziomie. Razem bedzie ich na ekranie 307200. Wiec zmieniajac rozdzielczosc na nizsza (np z 640x480 na 320x240) to ekran urzadzenia oczywiscie dalej jest tak samo duzy :D ale pixeli na ekranie jest mniej. Dokladnie 320 x 240 = 76800 i mieszcza sie one na calym ekranie. Jaki z tego wniosek? Pixele sa wieksze, bo jest ich mniej, a dalej musza zajac cala objetosc ekranu.
-
Przykład z literką "K", który pokaże jak to mniej więcej jest z tymi qVGA, VGA i real VGA :)
qVGA: 5x5=25, Literka "K" jest niesamowicie brzydka, wyraźnie widać wielkie klocki, z których jest zbudowana. Nie da się jej zrobić z mniejszych pikseli ponieważ ekran na to nie pozwala.
(http://img156.imageshack.us/img156/2227/qvgabn2.jpg)
W pomniejszeniu:
(http://img167.imageshack.us/img167/4708/qvga2oi7.jpg)
VGA : 10x10=100, Wielkość ekranu pozostała taka sama ale zmieniła się wielkość i liczba pikseli. Wcześniej na tej samej powierzchni mogliśmy zmieścić 25 pikseli (qVGA) a teraz aż 100 (4x więcej), przy czym warto zauważyć, że liczbę pikseli w pionie i poziomie zwiększyliśmy tylko dwukrotnie. Literka "K" jest już troszkę ładniejsza, schodki są mniejsze i skośna linia wygląda lepiej.
(http://img243.imageshack.us/img243/8800/vgacd6.jpg)
W pomniejszeniu:
(http://img329.imageshack.us/img329/2284/vga2ec9.jpg)
Real VGA: 10x10=100, Wielkość ekranu i liczba pikseli jest taka sama jak w przypadku VGA. Nasza literka "K" jest jednak zbudowana z takiej samej liczby pikseli jak w przypadku qVGA. Tracimy jakość osiągniętą dzięki VGA ale zyskujemy wolną powierzchnię. Literka ze względu na swoje rozmiary nie wygląda tak źle ale może się okazać, że niektórzy będą mieli problem z jej odczytaniem. Oczywiście na ekranie PPC bo na obrazku i tak jest dość duża.
(http://img435.imageshack.us/img435/8843/rvgalw5.jpg)
W pomniejszeniu:
(http://img346.imageshack.us/img346/9231/rvga2oe4.jpg)
-
Nie bardzo widać poprawę jakości :) Na RealVGA jest też czytelnie, nie wiem co od tego chcecie. Nie zyskujemy wolnego miejsca, tylko zyskujemy normalne środowisko ekranu VGA, bo od tego on jest, żeby go wykorzystać. Normalnie mamy QVGA i na normalnym VGA ta rozdzielczość jest interpolowana - rozciągana, przez co np. ikonki nie wyglądają zbyt ciekawie.
Nie sądzę też, żeby ktoś na monitorze LCD 19", gdzie maksymalna rozdzielczość to 1280x1024 stosował 800x600, żeby zyskać na czytelności... nie zyska - wszystko będzie większe, ale mniej zmieścimy i to wcale nie będzie czytelniejsze, chyba tylko dla tych co patrzą na monitor z odległości 10cm.
-
BLAST, czyli chcesz powiedziec, ze na ekranie VGA normalnie obraz jest sztucznie skalowany x2 ?
Bo z tych obrazkow dokladnie to wynika, pierwsza literka jest wielkosci 4x5 a druga 10x8.
-
BLAST, czyli chcesz powiedziec, ze na ekranie VGA normalnie obraz jest sztucznie skalowany x2 ?
Bo z tych obrazkow dokladnie to wynika, pierwsza literka jest wielkosci 4x5 a druga 10x8.
Przecież cały czas wszyscy mówią, że jest interpolowany czyli skalowany/rozciągany/powiększany razy 2.
-
Nie jest interpolowany tylko fabrycznie wszystkie grafiki są 2x większe.
Reynevan z tego co mówiłeś na ekranie vga pixele są podwójne czyli wg Ciebie obraz na takim ekranie powinien wyglądać tak:
(http://img76.imageshack.us/img76/8451/screen002vw9.png)
a w rzeczywistości wygląda tak:
(http://img376.imageshack.us/img376/5800/screen001ga4.png)
Chyba widać różnicę? :))
-
Tak tak, macie racje :) Z drugiej strony troche tego nie rozumiem, czemu tak robia, wydaje mi sie to wszystko za duze ;)
-
Tak tak, macie racje :) Z drugiej strony troche tego nie rozumiem, czemu tak robia, wydaje mi sie to wszystko za duze ;)
I tu jest racja. Jesteśmy skazani na imitację QVGA dopóki nie uruchomi się trybu RealVGA.
Patrz - moje stare screenshoty:
(http://www.bilsoftware.com/VistaMobile/scr2.jpg)
I to:
(http://www.bilsoftware.com/VistaMobile/004.jpg)
Jest różnica, co nie? :)
-
Nie bardzo widać poprawę jakości :) Na RealVGA jest też czytelnie, nie wiem co od tego chcecie. Nie zyskujemy wolnego miejsca, tylko zyskujemy normalne środowisko ekranu VGA, bo od tego on jest, żeby go wykorzystać...
Czytelnie jest gdybym miał ekran w takiej wielkości w jakiej wklejasz zrzuty ekranu. Niestety ekran w Aximie jest mniejszy ;) Do tego jeszcze fatalnie patrzy się w trybie landscape :(
-
Tak tak, macie racje :) Z drugiej strony troche tego nie rozumiem, czemu tak robia, wydaje mi sie to wszystko za duze ;)
To się wydaje za duże TYLKO na screenach. Pamiętaj że wielkość ementów jest identyczna jak na qvga tyle że o wiele wyraźniejsza. Trzymając pda około 30cm od oczu nie widać pixeli tylko jednolity gładki obraz jakby to był wydruk na laserówce w dobrej jakości. Czegoś takiego na qvga nie ma. Widać pixele, a jak się oddali pda żeby ich nie widzieć to równocześnie sie juz nie widzi szczegółów na ekranie ;) Jeśli nie miałeś styczności z takimi pda to koniecznie sprawdź i porównaj, bo gadać można dużo a najlepiej samemu to zobaczyć :P
-
No moze w sumie jest w tym troche racji. Sam tylko chwile patrzylem na ekran VGA jakiegos Mio (juz nie pamietam nawet) ale wydalo mi sie wszystko bardzo duze. Pewnie dlatego, ze mam Wizarda i juz sie przyzwyczailem :)
-
mio vga :mysli:
-
Mio nie ma pda z vga chyba że coś mnie ominęło :P Co do wizarda to fakt. Mały ekran... ja bym nie mógł na takim pracować.
-
mialem 2'8 i fakt malutkie tam wszystko
-
Czytelnie jest gdybym miał ekran w takiej wielkości w jakiej wklejasz zrzuty ekranu
A w jakiej ja wrzucam? Chyba sobie nie będziemy screenshotów linijką na monitorze mierzyć :D Monitor monitorowi też nie równy i nie ma co pikseli obracać na rozmiar rzeczywisty. Dla mnie jest czytelne ;)
-
Tak tak, macie racje :) Z drugiej strony troche tego nie rozumiem, czemu tak robia, wydaje mi sie to wszystko za duze ;)
I tu jest racja. Jesteśmy skazani na imitację QVGA dopóki nie uruchomi się trybu RealVGA.
Patrz - moje stare screenshoty:
(http://www.bilsoftware.com/VistaMobile/scr2.jpg)
I to:
(http://www.bilsoftware.com/VistaMobile/004.jpg)
Jest różnica, co nie? :)
Mam Mda Pro i dosc dobry wzrok, wiec chcialbym uruchomic tryb real vga i miec taki wyglad windowsa jak na drugim obrazku. Przepraszam, ze odchodze troche od tematu i prosze o pomoc.
-
Jest temat jak uruchomić RealVGA (wpisz RealVGA w szukajce, wyskoczy kilka konkretnych wyników) i wpisz "Vista Mobile" w wyszukiwarce jeśli chcesz ten sam theme (screenshot wyżej jest z wersji beta, nowa jest na http://www.bilsoftware.com/VistaMobile , tylko też tam są stare shoty).
-
Jest temat jak uruchomić RealVGA (wpisz RealVGA w szukajce, wyskoczy kilka konkretnych wyników) i wpisz "Vista Mobile" w wyszukiwarce jeśli chcesz ten sam theme (screenshot wyżej jest z wersji beta, nowa jest na http://www.bilsoftware.com/VistaMobile , tylko też tam są stare shoty).
Mam takie pytanie nie do końca związane z tematem, ale na pasku menu masz po prawej stronie trzy przyciski. I czy tam masz na środkowym programik do minimalizacji czy co??, czy to jakieś menu??
-
Przyciski już obecnie nie są po prawej stronie, możesz zobaczyć nową wersję w temacie o ekranach Today :) Mam tak: od lewej - minimalizacja, potem środek - odpala się programik do oknowania (wiadomo o co chodzi :) ) i centruje mi okno (nie jest od razu na fullscreen) i po prawej zamyka. Przy przytrzymaniu mam minimalizację jako X50mix, oknowanie jako schowek, zamykanie jako minimalizacja (to jest bezsens) ;)
-
Próbowałem się przekonać do Real VGA i w końcu się udało ale... Czemu tak często musi być "ale"? :(
Najpierw zainstalowałem "OzVGA" dla ROMu A12. W sumie ok ale nie do końca.
Najlepiej jak przedstawię na obrazkach:
(http://img239.imageshack.us/img239/2373/screen001br9.png)
Nie wszystko zostało pomniejszone tak jak powinno.
Poza tym napis w taskbarze jest przesunięty trochę do góry a nie wyrównany do środka.
Tutaj kolejny dowód na to, że się niektóre rzeczy kaszanią :S
(http://img402.imageshack.us/img402/4763/screen002gz7.png)
Udało mi się jednak dorwać inny programik do RVGA - "MvRTrueVGA"
Niestety zaraz po resecie przywitał mnie taki ekran:
(http://img74.imageshack.us/img74/7407/screen003vw1.png)
Trudno nie zauważyć, że coś dziwnego podziało się z tapetą. Niestety żadna inna tapeta oprócz tej standardowej Windows nie wyświetla się poprawnie. Za to jest pewna poprawa bo tekst w taskbarze jest ładnie wyrównany do środka :)
Nie ma też problemów z wielkością tekstu co miało miejsce w "OzVGA"
(http://img75.imageshack.us/img75/1785/screen004my4.png)
Więc teraz pytanie czy macie problemy z wielkością literek i tym brakiem poprawnego wyrównania tekstu w OzVGA?
Może trzeba coś ustawić w OzVGA aby pozbyć się tych błędów?
W ostateczności skontaktuję się z gościem od tego "MvRTrueVGA" i zobaczymy czy coś doradzi.
No i na koniec jeszcze jedna sprawa - gry. Te, które są w VGA działają OK. Niestety w resztę nie da się grać - trzeba wyłączyć RVGA :S Czy jest na to jakiś sposób, jakieś zmiany w rejestrze czy niestety soft reset pozostaje jedynym rozwiązaniem?
-
Spróbuj Nyditot Virtual Display (przed instalacją zrób Backup).
Działa super!! Jedyny wyjątek to to że on ma własne sterowniki obrazu, własne sterowniki ekranu dotykowego, własne sterowniki myszy USB, własne sterowniki GAPI, Direct i inne sterowniki. Działa niesamowicie i nie zjada baterii i pamięci, no chyba że ustawimy wirtualną rozdzielczść to przy skomplikowanych obliczeniach nieco tnie.
-
BLAST - czcionki modyfikujesz w konfiguracji OzVGA - pokombinuj. Niestety kaszani się tylko standardowe oprogramowanie WM5, tj. ustawienia i podstawowe programy typu kalendarz, zegar itp. A to wszystko przez to, że WM5 był tworzony tylko z myślą o QVGA. Przy używaniu RealVGA polecam Wisbara + program do oknowania (znajdziesz w dziale dev). Tym, że przy OzVGA nazwa aktualnego programu jest na górze, a nie na środku to normalka przy tym i raczej nie przeszkadza - w Wisbarze jest normalnie. Po kombinacjach może być tylko lepiej, to też wymaga przyzwyczajenia :) Co do gier - gry są sztucznie rozciągane i niestety w grach QVGA na dotyk reaguje tylko prostokąt 320x240 w jednym rogu - tam też są rozmieszczone niewidocznie elementy i np. kliknięcie w okolicach środku ekranu zamyka nam WWP :) Ale do gier polecam przełączać tryb, ja już się przyzwyczaiłem, niestety trzeba :(
A co do zmiany trybu na żywo to jest taka możliwość poprzez rejestr, ale głupi WM czyta te klucze dopiero przy bootowaniu, więc softreset jest wymagany :wkurzony: Jednak podobno Nyditot potrafi wszystko w trybie rzeczywistym, chyba się nim też pobawię :)
-
Jednak podobno Nyditot potrafi wszystko w trybie rzeczywistym, chyba się nim też pobawię :)
+ Nie tyle podobno co on naprawdę tak potrafi. Ja dodałem sobie go jako ikonkę w trayu, a po kliknięciu wychodzi mi małe menu i w podmenu klikam na tryb.
+ Posiada obsługę kursora (mam włączone jako bajer) i podobno działa z myszą USB.
+ Oprócz rozdzielczości fizycznej obsługuję też sztuczną, dzięki której na wyświetlaczu 320x240 mogę osiągnąć rozdzielczość 640x480 a kompresja obrazu jest na tyle dobra że przy 640x480 wszystko jest czytelne
+ Ma możliwość podania dowolnej rozdzielczości wcale nie muszącej być w przekątnej 4:3 a można pobawić się w kwadratowy ekran 240x240 i inne.
+ Obsługuje każde położenie ekranu (czyli 0*, 90*, 180*, 270*).
+ Można zmienić kolory okien, pasków, cznionek.
+ Oszczędny na pamięci i procesorze nawet przy sztucznej rozdzielczości.
- Niektóre gry wymagają przełączenia najpierw na tryb portrait żeby ekran dotykowy mógł działać normalnie w poziomie (np. Snails, Syberia).
- Prawdopodobnie działa tylko z ARM
- Najlepiej zrobić Backup
! Zdarza się że po zamknięciu gry 3D, taksbar spada na dół. Pomaga uruchomienie i zamknięcie jakiejkolwiek aplikacji napisanej pod WindowsCE.
-
To się chyba dzisiaj nim pobawię :) Mam jakiś tydzień do hard resetu więc to dobry czas na takie zabawy :P
[Edit]
Pobawiłem się tym ale to nie jest to. Nie potrzebuję tylu funkcji. Poza tym każda zmiana wymaga soft resetu :S
Na razie zostaję więc przy "MvRTrueVGA" no i oryginalnym motywie Windows ;)
Może skontaktuję się z autorem programu albo jeszcze przeglądnę dokładnie Aximsite. Jak tylko uda się rozwiązać problem z tymi motywami to wydaję mi się, że jest to najlepszy programik do RVGA.
-
Problem chyba nie jest w programie a raczej w motywach, porobiłem teraz jakieś (między innymi rozszerzone i VGA) i jest ok :D
Teraz tylko muszę się przyzwyczaić do soft resetu przed niektórymi grami.
BatSk8 miałeś rację z tym RVGA - o wiele lepiej się teraz korzysta z pocketa ;)
Mógłby się ten M$ szarpnąć i zrobić WM dla RVGA.
-
Pobawiłem się tym ale to nie jest to. Nie potrzebuję tylu funkcji. Poza tym każda zmiana wymaga soft resetu :S
Czy chodzi ci o Nyditot Virtual Display? Jeżeli tak, to on wymaga soft resetu tylko raz, aby sie zaaktywować. Potem już wszytko można robić bez resetowania, tzn. obracanie ekranu, zmiana rozdzielczości itp.
-
No to czemu mi się za każdym razem wyświetlał komunikat, że aby zmiany zostały wprowadzone urządzenie zostanie zresetowane :( Ale już nawet pomijając te resety, to jakoś mi windows mulił na starcie - przy "OzVGA" i "MvRTrueVGA" tego nie ma.
Tak czy inaczej to z tych trzech programów OzVGA wypada według mnie najgorzej ze względu na te błędy, które pokazałem na zrzutach ekranu.
-
No to czemu mi się za każdym razem wyświetlał komunikat, że aby zmiany zostały wprowadzone urządzenie zostanie zresetowane :( Ale już nawet pomijając te resety, to jakoś mi windows mulił na starcie - przy "OzVGA" i "MvRTrueVGA" tego nie ma.
Tak czy inaczej to z tych trzech programów OzVGA wypada według mnie najgorzej ze względu na te błędy, które pokazałem na zrzutach ekranu.
Jak wchodzisz w ustawienia to w głównej zakładce dla wybranej konfiguracji i dalej w zakładce Miscellaneous zaznaczasz Keep Settings after Reset.
Zapisujesz to i masz!
Jak chcesz to w podzakładce pointer masz opcje Kursora lub myszy jeżeli masz ją na USB.
-
Tak czy inaczej to z tych trzech programów OzVGA wypada według mnie najgorzej ze względu na te błędy, które pokazałem na zrzutach ekranu
Moim zdaniem wypada najlepiej, bo po dobrej konfiguracji błędów nie ma :)
Jak chcesz to w podzakładce pointer masz opcje Kursora lub myszy jeżeli masz ją na USB.
Nie po to chciałem mieć ekran dotykowy, żeby się z myszą ciaćkać :D
-
WItam
mam MDA PRO z ekranem VGA jak aktywować ten tryb real VGA ??
czy on jest już włączony ??
-
Ja mam jeszcze pytanie apropos aplikacji i korzystania z nich, a szczególnie excel dosyć często muszę z niego korzystać na moim Aximie i nie ukrywam że ciągłe bawienie się zoomem jest trochę wkurzające.
Jak ktoś mógłby jeszcze jakieś screeny dorzucić
-
to wie ktos jak włączyć ten tryb real VGA w MDA PRO ??
-
redharry - próbowałeś po prostu za pomocą ozvga?