ActiveSync za żadne skarby nie chce się połączyć z urządzeniem

  • 4 Odpowiedzi
  • 3036 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline qrzysztof

  • **
  • 247
  • Sprzęt: HTC One S
Na początek parę słów tytułem wstępu. Zdaję sobie sprawę, że wiedza wielu osób z tego forum na tematy PDA przerasta moją wielokrotnie. Niemniej jednak prosiłbym o nie pisanie "temat był wałkowany milion razy" czy "wyszukiwarka działa" bo po pierwsze temat nie był wałkowany milion razy, a nawet jeśli był to nie znalazłem rozwiązania mojego problemu - również wszelkie instrukcje od Microsoftu nie pomogły. Prosiłbym również o nie podlinkowywanie tematów gdzie autor miał ten sam problem co ja ale żadne rozsądne rozwiązanie nie padło. Moja ostatnia prośba dotyczy nie szukania najprostszych rozwiązań typu "wyłącz firewalla" - zapewniam, że rozwiązaniem problemu nie będzie pierwsza myśl, która przychodzi do głowy, a prawdopodobnie też nie druga ani trzecia.


Sprzęt:

Na komputerze PC (Windows XP, service pack 2 -akutalizacje na bieżąco) zainstalowany jest AS w wersji 4.5.

Na urządzeniu (HTC HD) mamy Windows Mobile 6.

Sposób łączenia - kabel USB dostarczony z urządzeniem.


Problem:

ActiveSync nie wykrywa urządzenia. Ważna uwaga: Ten sam problem miałem z innym urządzeniem - PDA Ausus z Windows Mobile 5 - TAK WIĘC WINA NIE LEŻY PO STRONIE URZĄDZENIA. Wyłączenie firewalla nic nie zmienia. Wyłączenie programu antywirusowego też nie. Ani reinstalacja AS. Restart komputera i urządzenia oczywiście również nie. Kabel jest sprawny. Port USB również. Zarówno komputer jak komputer posiadają AS skonfigurowany do połączeń przez USB:



Zrzutu z urządzenia nie zrobię, ale w sekcji "Połączenia" programu ActiveSync zaznaczona jest opcja "Synchronizuj wszystkie komputery PC przy użyciu tego połączenia" i wybrane "USB".

Jedyne co udaje się osiągnąć to wirująca na zielono ikonka AS w trayu z napisem "Connecting".

Zwracane błędy:

-na PC:



-w urządzeniu:

pojawia się komunikat, że na komputerze należy zainstalować AS w wersji 4.5 lub nowszej (zainstalowany oczywiście jest 4.5).



Po użyciu narzędzia Troubleshooter for ActiveSync na PC dostaję następujący raport:

1) To synchronize e-mail, calendar appointments, and contacts with your PC, Microsoft Outlook XP (or later) must be installed

2) Unable to obtain an IP address for the device. Get up-to-date solutions to common IP address problems. Please click the following link:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=65461

3) Unable to establish a connection between the PC and the device. Get up-to-date solutions to common connection problems. Please click the following link:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=65257

Proponowane w linkach rozwiązania jak zwykle w takich przypadkach nie działają.



Mam podejrzenia, że problem może leżeć gdzieś w konfiguracji sieci - ale nie znam się za bardzo na tym więc trudno mi o tym przesądzać. Korzystam z routera bezprzewodowego, do którego podpięta jest neostrada. Nie wiem na ile używanie routera może wpłynąć na AS. Gdzieś przeczytałem, że adres IP urządzenia musi być większy od adresu IP na PC. A u mnie początkowo było tak:

urządzenie: 192.168.1.2
PC: 192.168.1.3

Przy czym włączone było DHCP. Teraz trochę pokombinowałem i zarezerwowałem 192.168.1.2 dla kompa a urządzenie dostaje 192.168.1.3  z DHCP. Zmieniałem też oba na statyczne, ale żadne z tych ustawień nic nie zmieniło. Ten modem (Cerberus) ma też sporo ustawień, o których mało wiem i wolałbym ich nie ruszać - ale nie sądzę by były jakoś specjalnie odległe od domyślnych. A może w połączeniach sieciowych w Panelu Sterowania coś trzeba pokombinować? Tylko nie mam za bardzo pomysłu co.

I na koniec jeszcze dodam, że z Wi-Fi i Bluetooth nie mam problemów (przy zwykłej transmisji danych) - natomiast wykorzystać ich przy synchronizacji również się nie da - co wskazywałoby, że coś musi być z tymi adresami IP jednak. Ale to już eksperci osądzą.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.








Napisane: Grudzień 16, 2008, 12:22:33
Nie wiem czy ostatnia część mojego posta nie jest bezsensowna bo co ma adres IP na routerze do tego jeśli komunikacja odbywa się przez USB?

ActiveSync powinien chyba tworzyć nowe połączenie sieciowe. Ale ja nie widzę by w tej sekcji w Panelu sterowania coś się u mnie zmieniało - ani po odistalowaniu AS ani po zainstalowaniu, ani przy próbie nawiązania komunikacji.
Pomyśl dwa razy zanim skierujesz kogoś do wyszukiwarki!

*

Offline gader

  • *****
  • 1455
  • Płeć: Mężczyzna
    • gader - Play - Nowi znajomi
  • Sprzęt: Magic  & i200
Odp: ActiveSync za żadne skarby nie chce się połączyć z urządzeniem
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 16, 2008, 13:12:46 »
Sprobuj to:
http://www.pocketpcfaq.com/faqs/activesync/LSPvalue.reg
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]
"AllowLSP"=dword:00000000
Be more digital.
pıoɹpuɐ

*

Offline qrzysztof

  • **
  • 247
  • Sprzęt: HTC One S
Odp: ActiveSync za żadne skarby nie chce się połączyć z urządzeniem
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 16, 2008, 14:03:53 »
Przede wszystkim dzięki za odpowiedź gader i sory za zmarnowanie Twojego czasu bo błąd okazał się być jednak po mojej stronie.

Rozwiązanie było jednak proste i jednak związane z firewallem. Okazało się, że wyłączenie firewalla (Jetico) po starcie systemu to było za mało. Uruchamiając się przy starcie zdążył poblokować już pewne rzeczy, co - nawet mimo jego późniejszego wyłączenia - powodowało, że AS nie działał. Także problem rozwiązany.

Konkluzją niech będzie, że czasem samo wyłączenie firewalla nie gwarantuje, że nasze kłopoty nie są z nim związane. Żeby się upewnić, że nie są należy go wyrzucić z autostartu (tak ja zrobiłem) a w skrajnych przypadkach pewnie i odinstalować.
Pomyśl dwa razy zanim skierujesz kogoś do wyszukiwarki!

*

Offline gader

  • *****
  • 1455
  • Płeć: Mężczyzna
    • gader - Play - Nowi znajomi
  • Sprzęt: Magic  & i200
Odp: ActiveSync za żadne skarby nie chce się połączyć z urządzeniem
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2008, 18:56:00 »
Albo go poprawnie ustawic.
Be more digital.
pıoɹpuɐ

*

Offline qrzysztof

  • **
  • 247
  • Sprzęt: HTC One S
Odp: ActiveSync za żadne skarby nie chce się połączyć z urządzeniem
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 18, 2008, 15:18:01 »
Albo go poprawnie ustawic.
To jak najbardziej prawda.

Szkoda tylko, że wszyscy użytkownicy Windows Mobile są skazani na ActiveSync. Ja w tej aplikacji widzę przynajmniej 3 cechy złośliwego oprogramowania:

1) nie da się tego w normalny sposób wyłączyć (jedyna metoda - zabić proces),

2) przy każdym włączeniu samo automatycznie próbuje się dodać do autostartu (w trybie niejawnym oczywiście)

3) jakoś dziwnie podpina się pod WMP (przynajmniej u mnie) - każde włączenie playera powoduje automatyczne włączenie AS (co z kolei automatycznie pociąga dodanie AS do autostartu - patrz punkt 1).

Po dłuższej pracy zawiesza mi również kompa. Z w/w powodów zrezygnowałem w ogóle z AS w moim poprzednim PDA, teraz jednak nie mam już wyjścia. Jedyna nadzieja, że wyjdzie nowa wersja. Tyle, że poprzedni PDA kupiłem 2 lata temu wraz z wersją 4.5, która nadal obowiązuje jako najnowsza.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2008, 15:21:08 wysłana przez qrzysztof »
Pomyśl dwa razy zanim skierujesz kogoś do wyszukiwarki!