Pracuje u jednego z polskich operatorow i jest tak ze najpierw trzeba by zerkna w karcie gwarancyjnej. Kazdy gwarant okresla w jakim terminie ma naprawic sprzet. Siemens daje 14dni, Nokia np. nie okresla jasno terminu definiujac go jako odpowiedni na naprawe. Wiekszosc serwisow uznaje wymiane po 3 znaczacych naprawach (znaczacych- to slowo daje spora manipulacje)
Jesli chodzi o ustawe o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej (niezgodnosc z umowa) to /Art. 4/ zostało ustanowione domniemanie istnienia niezgodności towaru z umową, o ile ta niezgodność ujawniła się w ciągu sześciu miesięcy od dnia wydania towaru. Oznacza to, że po upływie tych sześciu miesięcy trwa nadal odpowiedzialność sprzedawcy, lecz wówczas to kupujący musi udowodnić, że niezgodność istniała w chwili wydania towaru np. wmontowano część wadliwą, która uległa później zepsuciu -tlumaczac na polski -nieosiagalne:) Ponad to jesli sprzedawca Cie podejdzie i zapisze to a ty sie pod tym podpiszesz, ze usterka wystapila wiecej niz 2 miesiace od daty twojego zgloszenia to tracisz swoje prawa. Tak wiec przed 6miesiacem uzywania mozesz teoretycznie ubiegac sie.........no wlasnie wg ustawy jest tak, ze najpierw jest naprawa, pozniej nowy towar i na koncu zwrot gotowki ALE jest jeden knif ustawa w tej kwestii nie jest jednoznaczna bo okresla, ze serwis moze naprawaic sprzet w terminie dogodnym dla klienta (dogodny czytaj jaki serwis uzna za stosowny).
Mysle, ze pomoglem zycze powodzenia.