PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Pocket PC - ogólnie (WM Classic) => Wątek zaczęty przez: Hikari w Czerwiec 22, 2008, 21:33:00
-
Hej,
Moj HTC byl juz w serwisie 4 razy:
1. plamy na wyswietlaczu - nic nie wykryli
2. plamy na wyswietlaczu - tym razem dodalem zdjecia na CF no i jednak wykryli oraz wymienili wyswietlacz
3. problemy z panelem dotykowym i znowu plamy na wyswietlaczu - wymieniony panel i wyswietlacz
4. pogorszenie dzwieku z glosnika
Czy ktos z Was wie, po ilu wizytach w CRC moge rzadac od producenta wymiany sprzetu na nowy, wolny od wad? Wydaje mi sie, ze 2, ale nie jestem pewny.
Pozdrawiam
-
Taka informacja powinna być w warunkach gwarancji
-
gdy 3 raz jest coś nie tak i na gwarancji jest reperowane musisz mieć 3 wpisynw gwarancji to wtedy mozesz sie domagac wymiany tylko pytanie czy przy 3 wpisie prosisz o nowy czy jak juz 4 raz miałbys oddawac to wtedy:/
-
niepotrzebnie skorzystałeś z gwarancji, trzeba było z niezgodności towaru z umową. wtedy za drugim razem (za pierwszym decyduje sprzedawca) Ty decydujesz czy chcesz naprawę, obniżenie ceny czy wymianę na nowy
-
No, ale teraz chyba jeszcze nic straconego - zawsze moge zadac wymiany na nowy. Zgadza sie?
-
wtedy za drugim razem (za pierwszym decyduje sprzedawca) Ty decydujesz czy chcesz naprawę, obniżenie ceny czy wymianę na nowy
Nieprawda.
Jeśli decydujesz się na reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową to Ty decydujesz czy ma być to naprawa czy wymiana. Sprzedawca nie decyduje pierwszym ani żadnym innym razem. Nie przysługuje Ci też obniżenie ceny, przynajmniej wg ustawy.
Jeśli od daty zakupu nie minęło 6 miesięcy to pakujesz telefon do pudełka, wyjmujesz gwarancję (zostawiasz w domu), robisz kopie dowodu zakupu (paragon/faktura), dołączasz do telefonu i piszesz w 2 kopiach coś takiego:
-------------------
Na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. 2002, Nr 141, poz. 1176), żądam
doprowadzenia zakupionego przeze mnie towaru .......................... – do stanu
zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na nowy.
W sytuacji w której okazałoby się, że wymiana ww. .................. na nowe jest
niemożliwa, odstąpię na podstawie art. 8 ust. 4 ww. ustawy od umowy i będę żądał zwrotu
zapłaconej przeze mnie kwoty .................. PLN.
Na podstawie art.8 ust.2 ww. ustawy żądam zwrotu kosztów poniesionych w związku z
dostarczeniem wadliwego towaru do miejsca sprzedaży, a mianowicie kwotę .......... PLN
tytułem (na przykład) przesyłki pocztowej (zgodnie z taryfą Poczty Polskiej).
--------------
Nie zapomnij dodać daty na reklamacji.
Jak już masz to gotowe to idziesz do sklepu gdzie kupiłeś telefon i zostawiasz go wraz z podpisaną przez odbiorcę reklamacją. Kopia reklamacji dla Ciebie. Jeśli masz problemy kontaktujesz się z lokalnym rzecznikiem praw konsumenta i on ma obowiązek pomóc Ci rozwiązać sprawę.
Aha, i nie ma znaczenie, że korzystałeś wcześniej z praw gwarancyjnych.
-
dzieki p77 pewnie nei jednemu z nas może kiedyś się Twój post przydać :ok:, rozwiewa on doszętnie wszystkie mity ( a było ich troche) na temat oddawania sprzętu :E
-
Należy tylko pamiętać, że reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową dotyczą wyłącznie zakupów "konsumenckich", czyli zakupów przez osoby fizyczne (w uproszczeniu "na paragon"). Jeśli towar był sprzedany firmie (na fakturę VAT), to te przepisy nie obowiązują - w tym wypadku działa rękojmia (chyba też dwuletnia).
A co do samej gwarancji, to daje ona tylko takie uprawnienia jakie są napisane w jej treści - zarówno jeśli chodzi o czas trwania, możliwość lub brak możliwości zwrotu, zasady dokonywania napraw, itp. Jedyne zapisy, które chyba można kwestionować, to te nakazujące nabywcy zachowywanie oryginalnych opakowań...
-
To jeszcze zapytam co sie robi, jesli telefon jest na firme (faktura)???
-
witam,
miałem podobne problemy, ale to nie był palmtop ale pc. za 4 bodajże (lub już 3) razem kiedy go oddawałem do serwisu zażądałem wymiany sprzętu na nowy (wcześniej dzwoniłem z pytaniem). więc nie wiem, czy to zależy od firmy/sklepu/czy też może takie jest prawo.. w każdym razie jeśli nie łapiesz się na 'niezgodność towaru z umową' to po prostu za którymś razem (u mnie to był 3 lub 4 - nie chcę skłamać, nie pamiętam) żądasz wymiany...
pozdrawiam
-
To jeszcze zapytam co sie robi, jesli telefon jest na firme (faktura)???
To co Ci przysługuje w ramach gwarancji jest napisane w karcie gwarancyjnej - nie ma innych uregulowań na ten temat, bo jest to całkowicie dobrowolne świadczenie producenta sprzętu. Natomiast o rękojmi możesz poczytać chociażby tutaj http://e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=1012
Napisane: Czerwiec 24, 2008, 19:44:00
witam,
miałem podobne problemy, ale to nie był palmtop ale pc. za 4 bodajże (lub już 3) razem kiedy go oddawałem do serwisu zażądałem wymiany sprzętu na nowy (wcześniej dzwoniłem z pytaniem). więc nie wiem, czy to zależy od firmy/sklepu/czy też może takie jest prawo.. w każdym razie jeśli nie łapiesz się na 'niezgodność towaru z umową' to po prostu za którymś razem (u mnie to był 3 lub 4 - nie chcę skłamać, nie pamiętam) żądasz wymiany...
pozdrawiam
Ehhhh, przez takie "chyba, bodajże, nie wiem, nie pamiętam, może" to tylko ludzie mają mętlik w głowach... albo trzeba pisać precyzyjnie, albo lepiej w ogóle nie pisać...
-
Skorzystanie z gwarancji w żaden sposób nie ogranicza praw wynikających z ustawy.
Szczegółowe zasady odpowiedzialności za towar konsumpcyjny uregulowano w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Niniejsza ustawa wprowadza szerszą odpowiedzialność sprzedawcy, który odpowiada za niezgodność towaru z umową oraz inne terminy dochodzenia uprawnień przewidzianych w ustawie.
-
Skorzystanie z gwarancji w żaden sposób nie ogranicza praw wynikających z ustawy.
Szczegółowe zasady odpowiedzialności za towar konsumpcyjny uregulowano w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Niniejsza ustawa wprowadza szerszą odpowiedzialność sprzedawcy, który odpowiada za niezgodność towaru z umową oraz inne terminy dochodzenia uprawnień przewidzianych w ustawie.
Jest tylko drobne ale :-| w tym wypadku nie mamy do czynienia ze sprzedażą konsumencką... :(
To jeszcze zapytam co sie robi, jesli telefon jest na firme (faktura)
-
/..../
Jeśli od daty zakupu nie minęło 6 miesięcy to pakujesz telefon do pudełka, wyjmujesz gwarancję (zostawiasz w domu), robisz kopie dowodu zakupu (paragon/faktura), dołączasz do telefonu i piszesz w 2 kopiach coś takiego: /.../
Z ciekawości:
- a jak postepować w przypadku jezeli minęło wiecej niz 6 m-cy od daty zakupu?
- i co w sytuacji, jeżeli sprzedawcy już nie ma, sklep/firma nie istnieje (co zapewne może mieć niejednokrotnie miejce w przypadku np. zakupów allegrowych - mam tu na myśli oczywiście zakup od sprzedawców prowadzących działalność gosp. i wystawiających paragony fiskalne)
Pozdrawiam -
Stanley
-
- a jak postepować w przypadku jezeli minęło wiecej niz 6 m-cy od daty zakupu?
- i co w sytuacji, jeżeli sprzedawcy już nie ma, sklep/firma nie istnieje (co zapewne może mieć niejednokrotnie miejce w przypadku np. zakupów allegrowych - mam tu na myśli oczywiście zakup od sprzedawców prowadzących działalność gosp. i wystawiających paragony fiskalne)
jeśli od daty zakupu minęło 6 miesięcy udowodnienie, że wada istniała w momencie zakupu jest problemem reklamującego. Gdy reklamowałem telefon na podstawie ww ustawy po ok. roku od daty zakupu posłużyłem się kopią kartą gwarancyjnej na której była nabita naprawa (2 miesiące od kupna) wraz z opisem z serwisu.
Jeśli sprzedawca "zwinął" sklep pozostaje Ci droga prawa cywilnego. Ale to gra często niewarta świeczki. Wtedy pozostaje gwarancja u gwaranta.
-
-------------------
Na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. 2002, Nr 141, poz. 1176), żądam
doprowadzenia zakupionego przeze mnie towaru .......................... – do stanu
zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na nowy.
W sytuacji w której okazałoby się, że wymiana ww. .................. na nowe jest
niemożliwa, odstąpię na podstawie art. 8 ust. 4 ww. ustawy od umowy i będę żądał zwrotu
zapłaconej przeze mnie kwoty .................. PLN.
Na podstawie art.8 ust.2 ww. ustawy żądam zwrotu kosztów poniesionych w związku z
dostarczeniem wadliwego towaru do miejsca sprzedaży, a mianowicie kwotę .......... PLN
tytułem (na przykład) przesyłki pocztowej (zgodnie z taryfą Poczty Polskiej).
--------------
Nie zapomnij dodać daty na reklamacji.
Jak już masz to gotowe to idziesz do sklepu gdzie kupiłeś telefon i zostawiasz go wraz z podpisaną przez odbiorcę reklamacją. Kopia reklamacji dla Ciebie. Jeśli masz problemy kontaktujesz się z lokalnym rzecznikiem praw konsumenta i on ma obowiązek pomóc Ci rozwiązać sprawę.
Aha, i nie ma znaczenie, że korzystałeś wcześniej z praw gwarancyjnych.
[/quote]
fakt to, ze gwarancja nie wyklucza odpowiedzialnosci sprzedawcy, ale z tego drugiego tytulu chyba mozesz zlozyc tylko na inna wade??
"żądam doprowadzenia zakupionego przeze mnie towaru .......................... – do stanu
zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na nowy." - a czy przypadkiem w tym momencie sprzedawca nie wysyla sprzetu do ekspertyzy i jezeli jest mozliwosc to w pierwszej kolejnosci doprowadzenie do stanu zgodnego z umowa bedzie poprzez naprawe serwisowa- tutaj dochodzi termin "niezwlocznie" - czyli tak do 2 tygodni? dopiero pozniej nowy sprzet lub zwrot kwoty widniejacej na paragonie.
-
fakt to, ze gwarancja nie wyklucza odpowiedzialnosci sprzedawcy, ale z tego drugiego tytulu chyba mozesz zlozyc tylko na inna wade??
Wadę produktu możesz reklamować. Wybierasz przy tym z jakich praw chcesz skorzystać - gwarancyjnych czy niezgodności towaru. Jeśli nie jesteś zadowolony np. z naprawy gwarancyjnej możesz bezproblemowo złożyć kolejną reklamację wynikająca z ustawy. To nie jest tak, że wada produktu może być tylko na gwarancję lub niezgodność. Ważne jednak, że w danym momencie możesz reklamować wykorzystując tylko jedne prawa: gwarancyjne lub ustawowe.
jezeli jest mozliwosc to w pierwszej kolejnosci doprowadzenie do stanu zgodnego z umowa bedzie poprzez naprawe serwisowa
to Ty decydujesz w reklamacji czy żądasz wymiany czy naprawy. Sprzęt oczywiście trafia do ekspertyzy i w ciągu 2 tygodni dostajesz info czy Twoje żądania zostały przyjęte czy nie. W pierwszych 6 miesiącach od daty zakupu masz bardzo ułatwione zadanie.
I jeszcze jedna uwaga, jeśli reklamujesz z niezgodności nie dołączaj karty gwarancyjnej.
-
...
jezeli jest mozliwosc to w pierwszej kolejnosci doprowadzenie do stanu zgodnego z umowa bedzie poprzez naprawe serwisowa
to Ty decydujesz w reklamacji czy żądasz wymiany czy naprawy. Sprzęt oczywiście trafia do ekspertyzy i w ciągu 2 tygodni dostajesz info czy Twoje żądania zostały przyjęte czy nie. W pierwszych 6 miesiącach od daty zakupu masz bardzo ułatwione zadanie.
Eee yy, nie można skutecznie żądać wymiany tj można sobie żądać a sprzedawca wcale nie musi na to przystać. To on wybiera jak doprowadzi sprzęt do stanu zgodnego z umową na podstawie swojej oceny kosztowności. Nie ma nawet jasnego obowiązku zrobienia tego w określonym czasie. Ma tylko ustosunkować się w ciągu 14 dni. Tylko w tym kontekście warto żądać wymiany czy nawet odstąpienia.
I jeszcze jedna uwaga, jeśli reklamujesz z praw gwarancyjnych nie dołączaj karty gwarancyjnej.
Chyba z tyt. niezgodności z umową.
-
[
Eee yy, nie można skutecznie żądać wymiany tj można sobie żądać a sprzedawca wcale nie musi na to przystać. To on wybiera jak doprowadzi sprzęt do stanu zgodnego z umową na podstawie swojej oceny kosztowności.
tyle Twojej opinii. Jak nie wiesz, nie wprowadzaj innych w błąd.
A teraz Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
Rozdział 1, artykuł 8, pkt. 1
Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
Jeśli masz problem z egzekwowaniem ustawy zgłoś się do rzecznika praw konsumenta. Ma obowiązek Ci pomóc (bezpłatnie).
Napisane: Lipiec 04, 2008, 00:10:37
Chyba z tyt. niezgodności z umową.
poprawione.
-
[
Eee yy, nie można skutecznie żądać wymiany tj można sobie żądać a sprzedawca wcale nie musi na to przystać. To on wybiera jak doprowadzi sprzęt do stanu zgodnego z umową na podstawie swojej oceny kosztowności.
tyle Twojej opinii. Jak nie wiesz, nie wprowadzaj innych w błąd.
A teraz Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
Rozdział 1, artykuł 8, pkt. 1
Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
...
To przecież dokładnie potwierdza to, co napisałem, że Ty sobie możesz żądać wymiany, ale sprzedawca może odmówić kierując się nadmiernością kosztów. Może nie tyle może wybrać sposób doprowadzenia, jak napisałem, ile po prostu uznać, że żądanie wymiany jest nieuzasadnione.
-
skoro nie rozumiesz ustawy przeczytaj wytłumaczenie http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
-
skoro nie rozumiesz ustawy przeczytaj wytłumaczenie http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Po co w ogole dyskutujesz z nim, przeciez on zawsze wie lepiej, i jest tak uparty, ze nie da sobie nic powiedziec. szkoda Twojego czasu.
-
skoro nie rozumiesz ustawy przeczytaj wytłumaczenie http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Znowu powołujesz się na informacje, które tylko potwierdzają, co napisałem:
"Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt?
Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.
"
-
jednak nie rozumiesz co czytasz.
Oleyek ma rację, dalsza dyskusja jest bez sensu.
Jeśli masz dalsze wątpliwości po prostu zadzwoń do lokalnego rzecznika praw konsumenta i sobie wyjaśnij.
Dla mnie EOT.
-
jednak nie rozumiesz co czytasz.
Oleyek ma rację, dalsza dyskusja jest bez sensu.
Jeśli masz dalsze wątpliwości po prostu zadzwoń do lokalnego rzecznika praw konsumenta i sobie wyjaśnij.
Dla mnie EOT.
O czym ten gość pisze ?! Czy ja mu sygnalizowałem jakieś wątpliwości ? Zacytowałem fragmenty wskazanych przez niego informacji by wszyscy mogli sobie przeczytać.