PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Pocket PC - ogólnie (WM Classic) => Wątek zaczęty przez: Pluszak w Sierpień 05, 2004, 09:18:20
-
Witam Grupowiczów.
Mam dwa pytanka:
1) czy normalne jest grzanie sie Ipaqa (w dolnej części) podczas ładowania ładowarką samochodowa? czy nie zaszkodzi to baterii?
2) czy ładowarka samochodowa może służyć jako źródło bezpośredniego zasilania, czy słuzy tylko do ładowania baterii, z których następnie pobierany jest prąd?
-
Jaka ladowarka, jakie napięcie !!
-
Ładowarka samochodowa model: YF-051000, napięcie wejścia: 12-24V, napięcie wyjściowe 5V, prąd: 850mA
-
Jesli grzeje sie wyraznie więcej niz przy ladowarce z cradla to raczej faktyczne napięcie jest 5.2-5.5V. Powoduje to szybsze ładowanie, prądem ok 0.5-06 A i ... radziłbym takiego ładowania nie robić dłużej niz 30 min a potem dac mu ostygnąć. Ale żeby byc pewnym trzeba pomierzyć napięcie podczas takiego ładowania. To zasilacz z wyj USB ?
odp. na pkt 2. Oczywiscie i ładuje akumulator i umozliwia równoległą prace.
-
Potrzebuje, abu Ipaq był zasilany w sposób ciągły ze złącza zapalniczki przez okres około 6 do 8h.
W tym czasie bardzo często będzie pracowało podświetlanie (wręcz bez przerwy), więc podejrzewam, że pomimo "plecków" z dodatkową baterią, zostanie ona bardzo szybko rozładowana...
Co mógłbyś Mi doradzić w kwestii tej ładowarki? Obniżenie napięcia ładowania do równych 5V (podejrzewam, że spadek napięcia po podpięciu Ipaqa byłby raczej znikomy)
-
mam troche droższa metodę ale myśle ze najskuteczniejszą:
Kup sobie samochodowa przetwornice napięca 12v na 220v w wetknij standardowy zailacz od pda
w razie jak ci sie popsuje ppc to nikt ci nie powie że używałeś nie orginalnej ladowarki :)
-
Co mógłbyś Mi doradzić w kwestii tej ładowarki? Obniżenie napięcia ładowania do równych 5V (podejrzewam, że spadek napięcia po podpięciu Ipaqa byłby raczej znikomy)
Musisz zmierzyć jakie jest naprawdę napięcie , ja tylko tak przypuszczam.
-
Dziekuje za informacje i pozdrawiam... :)
[Dodano: 2004-08-05 13:15:57]
Spróbuję wdrożyć ewentualne obniżenie napięcia ładowarki samochodowej...
Dam znać, o wynikach... może ktoś jeszcze skorzysta...
-
Tak jak obiecałem sprawdziłem konfigurację ładowarki samochodowej YF-051000, oraz Ipaqa 3950 podczas ładowania ciągłego przez okres około 8-10 godzin w terenie (jazda quadem z GPS)
O dziwo! Ipaq nie grzał się tak jak kiedyś, gdy podłączony był w samochodzie... Nie wiem jak to wyjaśnić, może to była wina instalacji w aucie?? Na quadzie wszystko jest jak na razie OK...
Pozdrawiam
-
W samochodzie napiecie moze byc ponad 15 V wiec jak zasilacz jest slaby to nie stabilizuje na rowne 5V tylko np na 5,5V albo wiecej - ja bym to dokledniej sprawdzil miermikiem zebys nie spalil ipaqa. Na quadzie moze byc napiecie blizsze 12V i wtedy za zasilaczem jest rowno 5V. Jak bedziesz mierzyl napiecie to rob to pod obciazeniem - szczegolnie w przypadku slabych (jakosciowo) zasilaczy napiecie moze zmienic sie nawet o kilka volt porownujac obciazony zasilacz i bez obciazenia.
Ale sie rozpisalem;) Pozdrawiam
-
Wytlumaczenie jest nastepujace. Jesli zasilales tylko IPAQ-q to był mniejszy pobór prądu, wiec /prawdopodobnie/ ladowarka byla mniej obciazona i dawala napiecie > 5.2 V-5.4V. Po dolaczeniu i IPAQ i GPS gdzie pobor prad wzrosl o ok 80-100 mA, prawdopodobnie spadlo napiecie do np. 4,8-5 V. I to dalo efekt nominalnego zasilania.
To nieco uproszczone tlumaczenie bo zasilania IPAQ-q jest nieliniowe, ale przyjmnijmy ogólnie że tak jest.
Wniosek jest taki ze ladowarka ta nie gwarantuje stabilnego napiecia 5V w calym zakresie obciazenia od 0-800 mA. Zreszta rzadko która /lącznie z firmowymi/ tak naprawde to gwarantuje.
Z punktu widzenia bezpieczenstwa wazne jest czy posiada podwojne zabezpieczenie, jakie spotyka sie w niektorych modelach. Podwojne to znaczy takie ze nawet gdy 'strzeli' stabilizator to jest jeszcze szeregowy opornik "duzej" mocy, na ktorym redukuje sie napiecie z 14V do ok 7-8 V przy pradzie ok 200-300 mA. Takie rozwiazania sa rowniez w niektorych ladowarkach samochodowych do telefonow.
-
Witam,
Nie zauwazyłem, aby był tam jakiś większy opornik... ale jest bezpiecznik topikowy i myślę, iż powinno to wystarczyć w razie jakichś ewentualnych zwarć...
A co do napięcia w zapalniczce samochodowej, to faktycznie! człowiek normalnie zapomina o podstawowych rzeczach, takich jak regulator napięcia ładowania, więc mogłoby to być napięcie bliższe 14V (nie pamiętam dokładnie)
Pozdrawiam