Antywirus i Firewall na PPC

• 4 Odpowiedzi
  • 949 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

« dnia: Luty 21, 2006, 11:39:09 »
Mam prośbę: podajcie jakieś oprogramowanie bezpieczeństwa typu Antywirus, Firewall na PPC. Tak, wiem, że był ten temat już poruszany i chciałbym w związku z tym podzielić się swoimi spostrzeżeniami.

Na początku przyznać muszę, że w temacie PPC i łączności WiFi jestem jeszcze początkujący, a co za tym idzie prosiłbym o wyrozumiałość. Inaczej sprawa się ma z komputerami stacjonarnymi i łącznością przewodową (pracuję w Polskim NCIRC'u). Z doświadczenia wiem, że jesli dana platforma jest mało popularna, to niewiele szkodliwego kodu się na nią pojawia co nie oznacza, że jest ona bezpieczna. Zawsze znajdzie się programista, który zrobi trojana lub rootkita by przejąć kontrolę nad sprzętem. To jest po prostu opłacalne. Każdy, kto używa swojego PPC do czegoś innego niż granie i korzystanie z internetu dla przyjemności POWINIEN zabezpieczyć swój komputer, jakikolwiek by on nie był. Jeśli korzystacie z banku łącząc się z PPC to jest to NIEZBĘDNE. Dużo łatwiej bowiem potencjalnemu hacker'owi umieścić w waszym komputerze program szpiegujący niż przejąć komunikację z bankiem w rodzaju Man-in-the-Middle lub przekierowaniu z zespoofowanym mac'iem. Dla przykładu: wiele osób korzystających z linuksa nawet nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia. To przecież na systemach typu UNIX/LINUX rozpoczęły swe "życie" rootkity! I dużo trudniej je odnaleźć niż w Windowsie, na którego pomysł został zaadaptowany.

Proszę zatem, nie mówcie, że nie potrzebne jest oprogramowanie bezpieczeństwa na PPC bo nie macie racji. Nie jest moim celem podawać tutaj kody konkretnych malware'ów bo byłoby to niezgodne z etyką mojego zawodu.

Pozdrawiam

*

Offline czayna

• **
  • 114
    • megasite.republika.pl
  • Sprzęt: HTC magician,BigStorage,2GBsandisc Motorola HT-820->HTC Kaiser i Asus P750
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2006, 13:59:29 »