PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => Nawigacja GPS - ogólnie => Wątek zaczęty przez: dwarf99 w Październik 11, 2005, 14:18:55
-
czy posiadaja je odbiorniki w Mio 168 lub Mio 168RS????
-
To juz jakas porazka, odpal google i wklep mio 168 WAAS , znajdziesz info bez problemu
-
no tak ... poszukac to ja poszukalem ale dalej nic nie wiem . niestety ciezko znalesc jest dokladna specyfikacje .
jesli wiesz czy mio 168RS ma WAAS to po prostu napisz i bedzie po sprawie
dzieki
-
Nie , mio 168 i mio 168 rs nie ma mozliwosci obslugi Waas
-
Jakub w teście MIO 168 z dhia 28 sierpnia 2004r. podał między innymi: "...Teraz coś o samym module GPS. Według danych producenta, odbiornik systemu nawigacji satelitarnej jest skonstruowany na bazie chipsetu SiRF zgodnego z protokołem NMEA i obsługującego WAAS (Wide Area Augmentation System), który sprawia, że dokładność pomiarów zbliża się do granicy 3 metrowego błędu...."
Patrz http://www.pdaclub.pl/view.php?news_id=8608
-
W sieci sa sprzeczne informacje, ale wynika ze Mitac chwalil sie tym troche na zapas. Sprzet (chipset GPS w Mio 168) obsluguje WAAS/EGNOS, ale oprogramowanie chyba nie jest przystosowane do tego programowo. Co do Mio 168 RS to niby w sieci pisza ze jest WAAS enabled... ale sam nie wiem czy mozna im ufac :)
Swoja droga to chyba wiesz ze WAAS/EGNOS na nie wiele Ci sie przyda przy normalnej nawigacji po polskich drogach.
-
Sądziłem, że przy pisaniu testów autorzy posługują się formalnymi danymi producenta a nie danymi medialnymi czy marketingowymi. Po powyższym komentarzu będę przyjmował dane o produktach (podawane przez Jakuba) jako marketing a nie dane fabryczne.
[Dodano: 2005-10-11 19:30:07]
Sądziłem, że przy pisaniu testów autorzy posługują się formalnymi danymi producenta a nie danymi medialnymi czy marketingowymi. Po powyższym komentarzu będę przyjmował dane o produktach (podawane przez Jakuba) jako marketing a nie dane fabryczne.
-
Czyli mialem dzwonic do Mitaca na Tajwan i pytac o szczegoly? :) Opieram sie tylko i wylacznie na tym co producent napisal w sieci, lub na tym co samemu udalo mi sie sprawdzic. Nie oczekuj cudow...
-
http://www.mio-tech.be/support/faqs/index.php?
Poczytaj jeżeli znasz trochę angielski.
W Mio 168 EGNOS nie działa.
-
Faktycznie w obecnych czasach bardzo trudno o rzetelną informację techniczną o produktach ze strony producentów. Króluje wszechogarniający marketing medialny, faktycznie będący zalegalizowaną formą manipulacji, często wyrachowanych niedopowiedzeń lub wręcz kłamstwa, mających prowadzić do zdobycia klientów. Każdy z nas z osobna stoi napewno na straconej pozycji w możliwościach zdobycia rzetelnych informacji technicznych o produktach. Dlatego pdaclub jako medium (i firma) publikujące recezje powinno moim zdaniem dołożyć trochę starań (jest poczta elektroniczna do producentów) w zdobyciu rzetelnych danych technicznych, jeżeli będą olewać zapytania to publikować te fakty. Myślę, że prędzej czy później zauważą to i zmienią swoje postępowanie. To może być mała cegiełka w walce ze wszechogarniającym marketingiem o rzetelną informację. Myślę ,że pisząc należy podawać jednoznacznie źródło informacji, czy medialne czy bezpośrednio od producenta. Wówczas każdy będzie wiedział jak informację przyjąć.
Jakubie piszę nie złośliwie, czytam i cenię Twoje publikacje. Jest zapotrzebowanie na rzetelne informacje techniczne, jako firma medialna macie większe możliwości ich zdobycia. Kończę przydługie wywody.
-
PDAclub jest niczym dla wiekszosci firm... szczegolnie tych zachodnich, nie mowiac nawet o polskich ich oddzialach. Malo ktory producent (tym bardziej w naszym kraju) traktuje internet malo powaznie. Wydaje Ci sie tylko ze My cos znaczymy...
-
wracajac do tematu watku, zaciekawilo mnie zdanie Jakuba dlaczego WAAS nie przyda sie w nawigacji po polskich drogach???
-
dlatego, ze nie ma znaczenia czy bedziesz 3m od drogi czy 10m - oprogramowanie jest tak napisane (rowniez Automapa), ze przyciaga twoja pozycje do drogi, ktora jedziesz - niedokladnosc map jest tak duza, ze gdyby nie bylo takiej opcji ciagle praktycznie jechalbys po polu obok drogi
WAAS/EGNOS jest funkcja przydatna w turystyce pieszej, w wyznaczaniu dokladnym polozenia oraz w obliczeniach powierzchni gruntu na podstawie GPS a nie w nawigacji samochodowej - jest to tylko i wylacznie dzialanie marketingowe i psychologiczne podejscie do sprzedazy - po prostu swiadomosci ludzi, ktorzy ta opcje maja jest tak wielka, ze sprawia, ze im sie lepiej jezdzi :D
poza tym jesli sie nic nie zmienilo w Polsce jest widoczny jeden satelita wspomagajacy WAAS/EGNOS a i tak czesciej jest wylaczony niz w dzialaniu
-
dlatego, ze nie ma znaczenia czy bedziesz 3m od drogi czy 10m - oprogramowanie jest tak napisane (rowniez Automapa), ze przyciaga twoja pozycje do drogi, ktora jedziesz - niedokladnosc map jest tak duza, ze gdyby nie bylo takiej opcji ciagle praktycznie jechalbys po polu obok drogi
WAAS/EGNOS jest funkcja przydatna w turystyce pieszej, w wyznaczaniu dokladnym polozenia oraz w obliczeniach powierzchni gruntu na podstawie GPS a nie w nawigacji samochodowej - jest to tylko i wylacznie dzialanie marketingowe i psychologiczne podejscie do sprzedazy - po prostu swiadomosci ludzi, ktorzy ta opcje maja jest tak wielka, ze sprawia, ze im sie lepiej jezdzi :D
poza tym jesli sie nic nie zmienilo w Polsce jest widoczny jeden satelita wspomagajacy WAAS/EGNOS a i tak czesciej jest wylaczony niz w dzialaniu
W nawigacji samochodowej AM nie używam funkcji przyciągania pozycji do siatki dróg, ma tę funkcje wyłączoną a pomimo to prawidłowo porsza się punkt po siatce dróg, znalazłem tylko jedną drogę gdzie jedzie się obok i błąd wynosi ok 20 metrów ale to tylko jedna droga na dwa lata użytkowania systemu czyli nie jest tak źle, po za tym systemy nawigacji mają zastosowanie nie tylko do nawigacji samochodowej ale również pieszej czy do pomiarów więc jednak wyższa dokładność przyda się wieli użytkownikom a WASS ma niedługo działać już non stop, teraz jest to okres póbny.
Dla mnie zwiększenie dokładności nawigacji ma duże znaczenie i dopiero dokładność 1 metra mnie zaspokoi choć dalsze zwiększanie będzie tylko na plus.
W niedługim czasie wiele zmieni się pod względem precyzji wyznaczania pozycji, powoli powstaje europejski system i nie długo będą pojawiać się odbiorniki wieloczęstotliwościowe a także wielosystemowe, liczba dostęnych satelitów do wyznaczania pozycji sięgnie 80 szt. choć we wszystkich systemach razem wziętych i dla tego są tworzone chisety obsługujące np. 32 kanały a nie 12, kiedyś to nie miało by sensu ale nie długo może mieć duże znaczenie dla niektórych użytkowników, dla przeciętnego użytkownika wykorzystującego nawigacje wyłącznie do samochodu obecny system w zupełności wystarcza.
-
W nawigacji samochodowej AM nie używam funkcji przyciągania pozycji do siatki dróg, ma tę funkcje wyłączoną a pomimo to prawidłowo porsza się punkt po siatce dróg,... .
Automapa ma taką dziwną przypadłość, że jeśli masz wyznaczoną trasę to i tak przyciąga do drogi mimo wyłączonej opcji "przyciągaj do siatki dróg". Przyciąganie nie działa tylko jeśli jedziesz z włączonym GPS-em bez wyznaczonej trasy.
-
W nawigacji samochodowej AM nie używam funkcji przyciągania pozycji do siatki dróg, ma tę funkcje wyłączoną a pomimo to prawidłowo porsza się punkt po siatce dróg,... .
Automapa ma taką dziwną przypadłość, że jeśli masz wyznaczoną trasę to i tak przyciąga do drogi mimo wyłączonej opcji "przyciągaj do siatki dróg". Przyciąganie nie działa tylko jeśli jedziesz z włączonym GPS-em bez wyznaczonej trasy.
Z tego co wiem przyciąganie działa cały czas o ile nie wyłączysz tej funkcji w menu. :)
-
Też mi się tak wydawało - zresztą to logiczne - jednak z moich doświadczeń wynika że tak nie jest. Mimo wyłączenia przyciągania w trybie nawigacji z wyznaczoną trasą - przyciąga.
-
W nawigacji samochodowej AM nie używam funkcji przyciągania pozycji do siatki dróg, ma tę funkcje wyłączoną a pomimo to prawidłowo porsza się punkt po siatce dróg,... .
Automapa ma taką dziwną przypadłość, że jeśli masz wyznaczoną trasę to i tak przyciąga do drogi mimo wyłączonej opcji "przyciągaj do siatki dróg". Przyciąganie nie działa tylko jeśli jedziesz z włączonym GPS-em bez wyznaczonej trasy.
A czy ja gdzieś pisałem że jeżdże tylko z wyznaczoną trasą ? dużo częściej jężdże bez wyznaczania trasy a AM jest włączona tylko po to aby sygnalizować mi "poi" czyli hopki i inne suszarki czy przejazdy kolejowe więc chyba widzę czy jadę po drodze czy po polu i muszę przyznać że wyświetla to precyzyjnie do tego stopnia że widać którą stroną drogi się poruszam lub którym pasem drogi dwu czy trzy pasmowej ale czasami jest gorsza precyzja wyświetlania i zdarza sie że jade prawym pasem a widze punkt na lewym ale przeważnie jest dobrze, mam ustawioną średnią szerokość dróg.