Jeżeli preferujesz CF, to tak jak piszesz - jedynie z wejściem na antenę zewnętrzną. W niektórych autach może się okazać że miejsce które daje najlepszą percepcję ekranu nie jest wystarczająco dobre dla odbioru sygnału GPS i cały sprzęt staje się delikatnie mówiąc nieporęczny. Antena zewnętrzna ratuje w takim wypadku sytuację.
Jeżeli uwzględniasz opcję okresowego zabierania ppc z auta i używania go np. do nawigacji w czasie krótkich spacerów, to jednak preferowałbym GPS na BT. Konstrukcja mechaniczna modułów CF jest dosyć słaba i w przypadku noszenia w ciasnej kieszeni zawsze istnieje ryzyko złamania/pęknięcia. Zwykle noszę pocketa w bocznej lub wewnętrznej kieszeni kurtki, więc również i ze względu na siłę sygnału opcja CF nie jest najszczęśliwsza. Dodatkowo, nie wszystkie futerały dla ppc umożliwiają zamknięcie przy zainstalowanym module CF.
Moduł na BT daje:
- możliwość umieszczenia w miejscu najlepszym dla odbioru sygnału GPS (np. kieszonka na ramieniu, klapa plecaka itp.), sam moduł ma na ogół zwartą konstrukcję, niektóre są wodoodporne;
- pocketa w tym wypadku możesz umieścić w bezpiecznym miejscu i ochronić go dowolnym futerałem/obudową;
- moduł BT ma niezależne zasilanie więc odciążasz baterię ppc. Dzięki temu, bez szczególnych inwestycji masz system zdolny do niezależnej pracy przez jakieś 8 - 10 godzin. Jeżeli potrzebowałbyś dłużej to niestety bez extendera dla modułu się nie obejdzie. Z drugiej strony nie znam pocketa który na standardowej baterii pociągnąłby siebie i GPS CF dłużej niż kilka godzin.
Co do dodatkowego zasilania w samochodzie, to na dłuższe trasy trzeba je jednak zapewnić. Część modułów GPS BT była/jest sprzedawana z ładowarkami łącznie z rozdzielaczem umożliwiającym jednoczesne zasilanie ppc i GPS, dla innych dostępne są osobne ładowarki. Jeżeli przygotowujesz się do dłuższego wakacyjnego wyjazdu, to instalacja rozdzielacza i ładowarki w aucie i ukrycie ich gdzieś pod deską rozdzielczą czy tapicerką jest kwestią kilkunastu minut.
Ogólnie mówiąc, jak dla mnie moduł GPS BT jest jednak bardziej uniwersalny. Osobiście używam obu rozwiązań, ale CF jedynie wtedy gdy jestem zmuszony brać auto z wypożyczalni i instalować w nim system na dzień czy dwa. Wtedy rzeczywiście uchwyt uniwersalny i jeden kabel załatwiają sprawę (plus czasami ta antena zewnętrzna).
Dla wszystkich innych zastosowań poręczniejszy jest jednak BT.