[wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza

  • 14 Odpowiedzi
  • 14523 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline iksbed

  • *
  • 56
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS2
[wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« dnia: Luty 04, 2014, 21:59:42 »
Pierwsze próby z ustawieniami kompensacji nic nie dały, jutro będę kontynuował.

A co do zaniżania prędkości przez gps to raczej prędkościomierze zawyżają (wg. różnych teorii spiskowych  :wink: to taka niepisana umowa między producentami samochodów) i u mnie rozbieżność zwiększa się ze wzrostem prędkości. Nie jest to raczej liniowa zależność ale przy prędkościach max (max mojego samochodu) nawet ok. 15km/h. Już od dawna zbieram się żeby posadzić na fotelu pasażera kogoś ze stoperem i pomierzyć, bazując na słupkach kilometrowych rzeczywistą prędkość. Np. na autostradzie gdzie da się przejechać dłuższy odcinek ze stałą prędkością.

Fotoradary działają zupełnie inaczej - w uproszczeniu - wysyłają mikrofale (chyba) i na podstawie pomiaru częstotliwości odbitej fali określają prędkość.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2014, 22:30:58 »
.......Problem w tym, że GPS pokazuje prędkość zaniżoną 6 km/h w przedziale 50 -80 km/h i ok. 3 km/h przy prędkościach 100 -130 km/h
........
Możesz kolego napisać czym to zmierzyłeś :-?
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2014, 23:05:58 »
Rozporządzenie obowiązujące w UE:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:120:0040:0048:PL:PDF

Esencja:

Wskazywana prędkość nie może być mniejsza od rzeczywistej prędkości pojazdu. (...) zależność między prędkością wskazywaną na tarczy prędkościomierza (V1) a prędkością rzeczywistą (V2) jest następująca:

0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 V2 + 4 km/h

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 05, 2014, 08:07:30 »
No i Świat się zawalił :terrified:
 Jak teraz żyć ze świadomością że nasz samochód nie jest tak szybki jak nam się wydawało :worried:
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2014, 09:34:18 »
Porównywałem kiedyś prędkość mierzoną przez smartfon (GPS Test) z tą którą podaje profesjonalny prędkościomierz gps zamontowany na szybkiej łodzi motorowodnej (urządzenie klasy A). W zakresie 1-85km/h odchyłka pomiaru wynosiła max. 2km/h.
Natomiast przy zastosowaniu nie 'Gps Test' a jakiejś aplikacji do nawigacji (morskiej) wyraźnie zauważyć można było nieco spowolnioną reakcję smarfona - czyli gwałtowne zmiany prędkości odwzorowywane były po pewnym czasie (1-5 sekund).
Podejrzewam że analogiczna sytuacja ma miejsce przy aplikacjach do nawigacji samochodowej. Wszystko zależy od aktualnego obciążenia smarfona przez sama nawigację i inne aplikacje pracujące w tle.

*

Offline mif

  • 19
  • Sprzęt: S Galaxy S3
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2014, 16:13:07 »
.......Problem w tym, że GPS pokazuje prędkość zaniżoną 6 km/h w przedziale 50 -80 km/h
Możesz kolego napisać czym to zmierzyłeś :-?
Jest to różnica między wskazaniem GPS w aAM, Yanosiku, AR (niższa prędkość) i prędkościomierza w samochodzie.
Przepraszam za nie precyzyjne sformułowanie postu.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1044
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 05, 2014, 18:42:47 »
Predkosciomierz w samochodzie mozesz potraktować jako zabawkę, a nie miernik.
Jedziesz z taką prędkością jaką ci GPS pokazuje.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline MonsterLolek

  • **
  • 241
  • Sprzęt: Iphone 6s 64GB
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 05, 2014, 19:42:11 »
Czy te ciekawe analizy akademickie są zgodne z tematem wątku,  a może to zapowiedź długiego sezonu ogórkowego, bo teraz pewnie do wakacji posucha będzie w temacie aAM 1.8

*

Offline adrianos287

  • **
  • 153
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Mini 2 S6500D
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 06, 2014, 00:53:44 »
Czy te ciekawe analizy akademickie są zgodne z tematem wątku,  a może to zapowiedź długiego sezonu ogórkowego, bo teraz pewnie do wakacji posucha będzie w temacie aAM 1.8

Pozwólcie gadać o pirackich wersjach to szybko temat się rozwinie ;)
Niestety mentalność taka a nie inna.

*

Offline MonsterLolek

  • **
  • 241
  • Sprzęt: Iphone 6s 64GB
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2014, 06:37:58 »
A to z pewnością.  :ok: Kilka lat temu jak producent intensywnie rozwijał swój program, to był ruch na forum. Teraz aktualizacje programów to rzadkość, a zwłaszcza aktualizacje, które wnoszą coś istotnego, wiec ludzie się zniechęcili. To jedna z przyczyn, że forum umarło, a pisze tutaj stałe kilkuosobowe grono i praktycznie nikt więcej. Jest też drugi powód, że ludzie odeszli z tego forum już dawno, ale nie chce o tym pisać, bo to temat zapalnik, a nie ma potrzeby siać niepotrzebnej dyskusji, która niczego nie zmieni, a tylko będzie irytować.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2014, 06:39:39 wysłana przez MonsterLolek »

*

Offline Antej

  • Ekspert HTC Blueangel
  • ******
  • 3005
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 06, 2014, 10:07:51 »
0 ≤ (V1 – V2) ≤ 0,1 V2 + 4 km/h



Nie znałem wzoru ale przyjęło się że prędkościomierz uznaje się za sprawny jeśli wskazania licznika mieszczą się w błędzie 10%.
Różnica prędkości GPS a tej ze wskazań prędkościomierza to temat wałkowany od lat.

A teraz "miszczowie":
jakie macie rozmiar felg i opon w swoich "wyścigówkach" bo każde odstępstwo od wartości nominalnych wpływa na przekłamania licznika.
Prędkościomierz to jedno, ale jego wynik wpływa na dystans.
Czy 200km w GPS to 200km na waszych licznikach?  :evil:

Do stabilnych testów polecam typowe urządzenia GPS, lub sprzęt na WinMobile, andki mają bardzo duże lagi (dystans zliczą ale prędkość chwilowa jest mało realna).
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2014, 10:09:49 wysłana przez Antej »

*

Offline lola

  • *****
  • 1240
  • Sprzęt: S7, Axim x51v
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 06, 2014, 10:22:43 »
Teraz aktualizacje programów to rzadkość, a zwłaszcza aktualizacje, które wnoszą coś istotnego,
Mapy wydaja dalej 6 razy do roku, więc jest o czym dyskutować ;).

Ad pomiaru szybkości - jak ktoś ma moduł OBD2, warto w Torque ustawić na jednym ekranie prędkość podawaną przez ODB2, przez GPS-a i porównywać to ze wskazaniami licznika. Nierzadko okaże się, że to 3 różne (choć oczywiście zbliżone) wartości. W moim aucie wskazaniom ODB2 bliżej do wskazań GPS-a niż licznika.


Pozdrawiam,
Ł.O.
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2014, 10:39:50 wysłana przez lola »

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 09, 2014, 11:36:32 »
GPS dość sprawnie zmienia prędkość. moim zdaniem w czasie rzeczywistym. Problem w tym, że GPS pokazuje prędkość zaniżoną 6 km/h w przedziale 50 -80 km/h i ok. 3 km/h przy prędkościach 100 -130 km/h
GPS pokazuje prawidłową prędkość, to licznik samochodu zawyża.

Do tego GPS zawsze będzie "trochę" w plecy z prędkością- przy przyspieszaniu będzie pokazywał trochę niższą, przy hamowaniu - wyższą. Wynika to z zasady działania pomiaru prędkości (z GPSa urządzenie zna twoją pozycję i aktualny czas, zna poprzednią pozycję i czas jej zmierzenia, z tego wylicza ile przejechałeś w jakim czasie => wychodzi prędkość średnia na tym małym odcinku, a nie rzeczywista w drugim punkcie pomiaru).
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline iksbed

  • *
  • 56
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS2
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 09, 2014, 14:13:42 »
Ad pomiaru szybkości - jak ktoś ma moduł OBD2, warto w Torque ustawić na jednym ekranie prędkość podawaną przez ODB2, przez GPS-a i porównywać to ze wskazaniami licznika. Nierzadko okaże się, że to 3 różne (choć oczywiście zbliżone) wartości. W moim aucie wskazaniom ODB2 bliżej do wskazań GPS-a niż licznika.


Pozdrawiam,
Ł.O.
Zrobiłem taki test i po "zapięciu" tempomatu wynik był następujący:
- OBD 50km/h
- GPS 49,7km/h
- prędkościomierz ~52km/h
Jak można się było spodziewać i jak pisał kocureq GPS miał nieznaczne opóźnienie przy zmianach prędkości.

*

Offline Antej

  • Ekspert HTC Blueangel
  • ******
  • 3005
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o prędkości wg GPS i wg prędkościomierza
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 09, 2014, 14:27:27 »
Zwiększ częstotliwość odświeżania pozycji w GPS ( ustawienia NMEA) będziesz miał lepsze wyniki.