PDA + GPS + Programowanie

• 7 Odpowiedzi
  • 1910 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

« dnia: Luty 15, 2006, 12:51:37 »
Witam jestem studentem i chciałem sprobowac napisac projekt ktory bedzie pobieral dane o lokacji z odbiornika GPS i wyswietlal je. Wydaje mi sie ze nie moze byc to zbyt skomplikowane. Mam IPaq'a na WM2003SE i odbiornik GPS G-SPACE na CF. Moje pytanie jest nastepujace na ile skomplikowany byl by to projekt ? Czy ktos moze polecic mi literature traktujaco o tematyce GSP i programowaniu PDA ? W jakiej postaci odbiornik GPS przekazuje prze (w moim przypadku COM4) port dane ? Mam doswiadczenie w pisaniu tradycyjnych aplikacji w .Net C# i znam podstawy wiekszosci jezykow programowania.

Bede bardzo wdzieczny za pomoc gdyz gdyby sie udalo sprobowal bym rozwinac temat i polaczyl bym przyjemne z pozyteczny oraz oczywiscie udostepnil efekt pracy :)

pozdrawaim i mam nadzieje ze nie porywam sie na cos z czym sobie nie poradze

pzd Maciej J

*

Offline Heban

• 35
  • Htc Touch HD

Re: PDA + GPS + Programowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 16, 2006, 09:01:14 »
Cytat: "Aneo"

Bede bardzo wdzieczny za pomoc gdyz gdyby sie udalo sprobowal bym rozwinac temat i polaczyl bym przyjemne z pozyteczny oraz oczywiscie udostepnil efekt pracy :)

wszystkie znane mi gpsy komunikuja sie poprzez port szeregowy, w zasadzie wszsytkie moga sie komunikowac w standardzie nmea (http://www.gpsinformation.org/dale/nmea.htm) jesli potrafisz czytac "z portu" dane przesylne tekstowo "sentencjami" opisanymi w linku powyzej. Jest jeszcze tzw. lepsza droga :) w windows mobile 5 mozesz skorzystac z gotowego obiektu ktorego metody pozwalaja na zwrocenie pozycji, otwarcie portu itd. Dalsza  dyskusja to juz chyba powinna odbywac sie na foroum dev.

pozdrawiam i zycze owocnej pracy
Sebastian

« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2006, 10:00:46 »
Dzieki za odpowiedzi ... :) rzeczywiscie nie wyglada na cos z czym sobie nie poradze

pzd Maciej