GPS w samolocie

  • 24 Odpowiedzi
  • 6405 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline solex

  • **
  • 190
GPS w samolocie
« dnia: Listopad 12, 2005, 17:24:36 »
Czy można używac blutka w samolocie, a co za tym idzie GPS z Pocketem? Czy jesli tak, to czy ktos próbował?

GPS w samolocie
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 12, 2005, 18:33:05 »
Cytat: solex
Czy można używac blutka w samolocie, a co za tym idzie GPS z Pocketem? Czy jesli tak, to czy ktos próbował?
przyłączam się do pytania, 22 listopada lecę na Kanary i właśnie przymierzam się do przetestowania mojego nowego sprzętu :)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
GPS w samolocie
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 12, 2005, 22:39:54 »
Stewardessy(-dzi) dopytują się tylko, czy to aby nie telefon GSM. Jak im się grzecznie i spokojnie wytłumaczy, nie stawiają sprzeciwu.
Nacja i linie nie mają znaczenia (także tanie).
Zwracam tylko uwagę, że można to robić dopiero po sygnale, że można rozpiąć pasy po wykonaniu procedury startu oraz nie można tego robić po rozpooczęciu procedury lądowania (sygnał o zapięciu pasów).
Trzeba siąść przy oknie i czekać na złapanie fixa czasem i kilkadziesiąt minut. Ale potem jest super zabawa. Jeśli program na to pozwala, trasę trzeba wyznaczyć przełajową, wtedy wiadomo gdzie jesteśmy i ile czasu zostało do końca lotu. Pokazuje także w miarę dokładnie wysokość i prędkość.

*

Offline solex

  • **
  • 190
GPS w samolocie
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 13, 2005, 01:29:23 »
Kilkadziesiat minut :mysli:
... 45minut lotu Wawa-Wrocek minus 5 po i przed ladowaniem... zastanawiam sie czy zdazy zlapac fixa zanim nie trzeba bedzie go wylaczac.

Przy okazji, jak mapa najlepiej by sie do tego nadawała?
 Automapa Polska 50K, czy może coś innego.

*

Offline lipciopda

  • ******
  • 6801
  • Płeć: Mężczyzna
GPS w samolocie
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 13, 2005, 03:54:01 »
Cytat: solex
Przy okazji, jak mapa najlepiej by sie do tego nadawała?
 Automapa Polska 50K, czy może coś innego.
to zalezy gdzie lecisz :) jak na Kanary (jak kolega) to Automapa Polska na niewiele sie zda...

GPS w samolocie
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 13, 2005, 07:40:35 »
Cytat: lipciopda
Cytat: solex
Przy okazji, jak mapa najlepiej by sie do tego nadawała?
 Automapa Polska 50K, czy może coś innego.
to zalezy gdzie lecisz :) jak na Kanary (jak kolega) to Automapa Polska na niewiele sie zda...
co zatem polecacie i czy istnieje jakaś wersja trialowa tego programu (nie chciałbym specjalnie kupować mapy Europy dla kilku chwil zabawy) Z góry dziękuję za wszelkie info :)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
GPS w samolocie
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 13, 2005, 09:03:59 »
Cytat: solex
Kilkadziesiat minut :mysli:
... 45minut lotu Wawa-Wrocek minus 5 po i przed ladowaniem... zastanawiam sie czy zdazy zlapac fixa zanim nie trzeba bedzie go wylaczac.
Przy okazji, jak mapa najlepiej by sie do tego nadawała?
 Automapa Polska 50K, czy może coś innego.
Embraery i ATR-y na liniach krajowych nieco szybciej te procedury startowe  wykonują, szybciej można GPS włączyć, szybciej złapiesz fixa, bo odległość i czas od ostatniego fixa mniejsze.
Ja to robię tak, że włączam odbiornik już w porcie lotniczym, mam go włączonego (z fixem) aż do rozpoczęcia kołowania. Wiele zależy od jakości GPS-a
Na liniach krajowych AutoMapa nadaje się idealnie.

Cytat: markietelli
co zatem polecacie i czy istnieje jakaś wersja trialowa tego programu (nie chciałbym specjalnie kupować mapy Europy dla kilku chwil zabawy) Z góry dziękuję za wszelkie info :)
GISRussa i/lub OziExplorer CE. Oba mają wersje light/trial. Przeglądowych mapek Europy jest do nich w sieci sporo.
http://64.71.184.220/ozice/oziexplorerce1.html
http://www.gisrussa.com/

*

Offline cin2000

  • ****
  • 509
  • Płeć: Mężczyzna
GPS w samolocie
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 13, 2005, 14:11:26 »
Ciekawe to co mówicie. Z tego co pamiętam niektóre GPSy na BT nie mają wyłącznika, a tylko usypiają same po jakimś czasie braku aktywności. Wtedy nie wiadomo, czy jest włączony czy wyłączony podczas startu, a użytkownik nie ma na to wielkiego wpływu. Z tego wniosek, że BT nie może być szkodliwy dla samolotów. Nawet w czasie startu i lądowania. Niestety jak się ma MDA Compact jak ja, nie da się włączyć BT bez GSM w pockecie. :(  Wszystkim życzę miłego latania.
"Istnieją 3 typy ludzi: Ci co umieją liczyć i Ci co nie umieją liczyć."

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
GPS w samolocie
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 13, 2005, 22:56:19 »
Ktore GPSy na BT nie maja wylacznika?

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
GPS w samolocie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 13, 2005, 23:26:19 »
Cytat: cin2000
Z tego co pamiętam niektóre GPSy na BT nie mają wyłącznika, a tylko usypiają same po jakimś czasie braku aktywności. Wtedy nie wiadomo, czy jest włączony czy wyłączony podczas startu, a użytkownik nie ma na to wielkiego wpływu.

Chyba faktycznie, jak pisze Kuba, wszystkie GPS/BT mają fizyczny zał/wył. Usypianie przy braku aktywności to jedynie dodatkowy ficzer.

Cytat: cin2000
Z tego wniosek, że BT nie może być szkodliwy dla samolotów. Nawet w czasie startu i lądowania.
Z tym ryzykiem używania BT w samolocie jest pewnie podobnie, jak z ryzykiem używania telefonów komórkowych na stacjach benzynowych.
Nikt nigdy nie wykazał (żeby nie pisać: nie udowodnił) rzeczywistego niebezpieczeństwa BT dla instrumentów pokładowych i systemów samolotu.
Ja jednak mam wystarczająco "pełne portki" w czasie startu i lądowania, żeby dodatkowo nie obciążać się testowaniem tego w boju.

Jest absolutny zakaz korzystania z telefonów GSM na pokładzie samolotu. Więc wszyscy grzecznie wyłączają. Ale czemu nie wyjmują baterii, podobnie jak w czasie najbardziej poufnych rozmów na ziemskim gruncie?
Zatem kto jest w błędzie? Ci co wyłączają swój telefon w samolocie i myślą, że wszystko jest OK? Czy ci co na ziemi wyjmują baterię, bo boją się, że system jakoś nadal działa i może ich podsłuchać?

*

Offline lipciopda

  • ******
  • 6801
  • Płeć: Mężczyzna
GPS w samolocie
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 13, 2005, 23:35:10 »
Cytat: Moi
Z tym ryzykiem używania BT w samolocie jest pewnie podobnie, jak z ryzykiem używania telefonów komórkowych na stacjach benzynowych.
nie ma zadnego ryzyka - to wszystko jest na wyrost i w razie czego... a czesciowo pewnie przez zabobony - tak jak w bankach nie wolno bo zepsuja sie komputery :)) wszystkie te urzadzenia dzialaja na innych czestotliwosciach

w USA na stacji benzynowej wszyscy gadaja przez komorki

*

Offline cin2000

  • ****
  • 509
  • Płeć: Mężczyzna
GPS w samolocie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 14, 2005, 14:59:47 »
Coś mi się pokręciło - coś czytałem o Globalsacie, że się sam wyłącza i mi się wzięło, że nie ma wyłącznika (no bo się sam wyłącza). Błędnie - jedno z drugim nie ma nic wspólnego. :E
"Istnieją 3 typy ludzi: Ci co umieją liczyć i Ci co nie umieją liczyć."

GPS w samolocie
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 14, 2005, 15:29:11 »
New Bluetooth device discovered: Boeing 747. Do you want to pair and configure?

:) :) :)

A tak w temacie: na liniach Lufthansy na trasie do USA zabraniają także używania BT, ale WiFi już można (uruchamiają właśnie płatny pokładowy dostęp do sieci). W listopadzie zeszłego roku na trasie Frankfurt - Huston było i działało (wtedy jeszcze za darmo).

*

Offline Piasecznik

  • **
  • 123
  • Sprzęt: iPhone 3GS, Omnia II, wczesniej Kaiser i Wizard, Palm...
GPS w samolocie
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 14, 2005, 15:42:58 »
Niestety to nie tak jak na stacji benzynowej.
Widziałem w Braniacs jak kolesie wsadzili do przyczepy kempingowej 8 komórek oblali benzyną załe wnętrze po czym dzwonili na te komóry wszyscy na raz.
Nic nie nastąpiło.
Koleś potem w nylonowej kurteczce stanął w misce plastikowej, powycierał się trochę i dotknął końca drutu którego drugi koniec był w przyczepie.
Wywaliło jak na filmach.
W samolocie to co innego. Tam wiele parametrów lotu sterowanych jest przez komputer, który do podejmowania decyzji posługuje się wynikami wielu bardzo czułych urządzeń pomiarowych.
Wszelkie źródła promieniowania elektromagnetycznego mogą potencjalnie wpływać na wyniki pomiarów.
Opierając się na fałszywych pomiarach, nie jeden samolot spadł...

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
GPS w samolocie
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 14, 2005, 17:26:33 »
Nie sądzę jednak, by BT był zabroniony na pokładach samolotów. Nie spotkałem się nigdy z tym, aby np. nie można było używać notebooka, a przecież wiele z nich ma w standardzie BT uruchamianego przy starcie systemu. Nikt o to nie pyta, nikt nie zwraca uwagi.
Pomijam oczywiście takie linie jak np. El-Al, bo tam można zaliczyć glebę i zostać zakutym w kajdanki nawet za głośne puszczenie bąka...

*

Offline waflo

  • ***
  • 334
GPS w samolocie
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 14, 2005, 17:46:47 »
Wiec tak, po pierwsze NIE MOZNA uzywac urzadzen Bluetooth na pokladzie samoloty ani zadnych innych z komunikacja bezprzewodowa. Mam laptopa Della i tam szybko (kombinacja klawiszy) mozna przelaczyc go w FLY MODE, wowczas zostaje wylaczona cala komunikacja bezpdzewodowa. Obsluga na pokladzie samolotow zwykle nie ma pojecia co to jest bluetooth i tylko dlatego mozna (czasem) odpalic takie urzadzenie na pokladzie.....
...ja to zrobilem i moge potwierdzic, ze i tak nie uzyskasz FIXa. Prawdopodobnie ze wzgledu na ogromna predkosc samolotu. Ja to testowalem osobiscie, sygnal z satelity jest na maksa (mialem 7 paskow na maksymalnym poziomie) ale mimo to nie bylo FIXa. Wg specyfikacji "domowych" GPSow nie dzialaja one na takiej wysokosci...jak rowniez i predkosci.

Jednym slowem zapomnij o FIXie na pokladzie samolotu. Mozesz sam sprawdzic ale jestem pewiem tego co pisze. Przestowalem 3 rozne odbiorniki podczas dwoch rejsow i lipa...nie dalo rady uzyskac FIXa:(

Tak na marginesie to w smartphonach tez jest cos takiego jak FLY MODE. Po przejsciu w ten tryb zostaje wylaczony NIE tylko odbiornik/nadajnik GSM ale rowniez Bluetooth. Po prostu telefon przestaje emitowac jakiekolwiek fale....

*

Offline jablo

  • *
  • 63
GPS w samolocie
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 14, 2005, 18:59:05 »
Używałem CF w samolocie Air France za zgodą obsługi po starcie i do momentu rozpoczecia manewru lądowania. Fixa złapałem po dobrych kilkunastu minutach. Antena zewnętrzna była przy szybie. Widzialność 4-6 satelit.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
GPS w samolocie
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 14, 2005, 19:43:23 »
Cytat: waflo
Wiec tak, po pierwsze NIE MOZNA uzywac urzadzen Bluetooth na pokladzie samoloty ani zadnych innych z komunikacja bezprzewodowa.
Przeczy to trochę możliwościom korzystania z internetu via WiFi, którą oferuje już z 10 linii.

Cytat: waflo
Mam laptopa Della i tam szybko (kombinacja klawiszy) mozna przelaczyc go w FLY MODE, wowczas zostaje wylaczona cala komunikacja bezpdzewodowa. Obsluga na pokladzie samolotow zwykle nie ma pojecia co to jest bluetooth i tylko dlatego mozna (czasem) odpalic takie urzadzenie na pokladzie.....
W rejsie lotowskim (do Frankfurtu) dałem kiedyś odbiornik stewardessie, żeby okazała i spytała pilota o zgodę. Albo nie spytała, albo pilot (kapitan) się zgodził. Jeśli to drugie, to chyba on wiedział co robi?

Cytat: waflo
...ja to zrobilem i moge potwierdzic, ze i tak nie uzyskasz FIXa. Prawdopodobnie ze wzgledu na ogromna predkosc samolotu. Ja to testowalem osobiscie, sygnal z satelity jest na maksa (mialem 7 paskow na maksymalnym poziomie) ale mimo to nie bylo FIXa. Wg specyfikacji "domowych" GPSow nie dzialaja one na takiej wysokosci...jak rowniez i predkosci.
To znaczy, że miałem i mam "niedomowe" GPSy, bo fixa złapałem kilkanaście razy. W tym kilka na liniach krajowych.

Cytat: waflo
Jednym slowem zapomnij o FIXie na pokladzie samolotu. Mozesz sam sprawdzic ale jestem pewiem tego co pisze. Przestowalem 3 rozne odbiorniki podczas dwoch rejsow i lipa...nie dalo rady uzyskac FIXa:(
Dodam, że całe mnóstwo ludzi korzystało z odbiorników GPS na pokładzie samolotów. Więc może raczej Ty masz problem z odbiornikiem.

Cytat: waflo
Tak na marginesie to w smartphonach tez jest cos takiego jak FLY MODE. Po przejsciu w ten tryb zostaje wylaczony NIE tylko odbiornik/nadajnik GSM ale rowniez Bluetooth. Po prostu telefon przestaje emitowac jakiekolwiek fale....
Czy to oznacza, że jak wyłączysz telefon, to BT nadal działa?

*

Offline waflo

  • ***
  • 334
GPS w samolocie
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 14, 2005, 20:08:17 »
Cytat: Moi
Cytat: waflo
Wiec tak, po pierwsze NIE MOZNA uzywac urzadzen Bluetooth na pokladzie samoloty ani zadnych innych z komunikacja bezprzewodowa.
Przeczy to trochę możliwościom korzystania z internetu via WiFi, którą oferuje już z 10 linii.
...hmm, a to ciekawe, nie wiedzialem. Bezprzewodowy internet na pokladzie samolotu...czad !

Cytat: waflo
Mam laptopa Della i tam szybko (kombinacja klawiszy) mozna przelaczyc go w FLY MODE, wowczas zostaje wylaczona cala komunikacja bezpdzewodowa. Obsluga na pokladzie samolotow zwykle nie ma pojecia co to jest bluetooth i tylko dlatego mozna (czasem) odpalic takie urzadzenie na pokladzie.....
W rejsie lotowskim (do Frankfurtu) dałem kiedyś odbiornik stewardessie, żeby okazała i spytała pilota o zgodę. Albo nie spytała, albo pilot (kapitan) się zgodził. Jeśli to drugie, to chyba on wiedział co robi?
...a czy sadzisz, ze pilot samolotu musi znac sie na wszystkich elektronicznych gadzetach ? Przeciez to nie GPS maniak tylko pilot :)

Cytat: waflo
...ja to zrobilem i moge potwierdzic, ze i tak nie uzyskasz FIXa. Prawdopodobnie ze wzgledu na ogromna predkosc samolotu. Ja to testowalem osobiscie, sygnal z satelity jest na maksa (mialem 7 paskow na maksymalnym poziomie) ale mimo to nie bylo FIXa. Wg specyfikacji "domowych" GPSow nie dzialaja one na takiej wysokosci...jak rowniez i predkosci.
To znaczy, że miałem i mam "niedomowe" GPSy, bo fixa złapałem kilkanaście razy. W tym kilka na liniach krajowych.
A to ciekawe, ja testowalem odbiorniki na wysokosci blisko 9000m i przy predkosci ponad 850km/h wiec FIXa nie bylo. Byc moze ty wykonywales swoje pomiary w innych warunkach.

Cytat: waflo
Jednym slowem zapomnij o FIXie na pokladzie samolotu. Mozesz sam sprawdzic ale jestem pewiem tego co pisze. Przestowalem 3 rozne odbiorniki podczas dwoch rejsow i lipa...nie dalo rady uzyskac FIXa:(
Dodam, że całe mnóstwo ludzi korzystało z odbiorników GPS na pokładzie samolotów. Więc może raczej Ty masz problem z odbiornikiem.
Problem z trzema odbiornikamia ?! ...a poza tym to "mnostwo" to chyba mocno przesadzone okreslenie...

Cytat: waflo
Tak na marginesie to w smartphonach tez jest cos takiego jak FLY MODE. Po przejsciu w ten tryb zostaje wylaczony NIE tylko odbiornik/nadajnik GSM ale rowniez Bluetooth. Po prostu telefon przestaje emitowac jakiekolwiek fale....
Czy to oznacza, że jak wyłączysz telefon, to BT nadal działa?
...to oznacza TYLKO I WYLACZNIE tyle, ze w trybie FLY telefon wylacza rowniez bluetootha, wiec widocznie nie jest on dozwolony na pokladzie samolotu....

*

Offline makii

  • 44
    • www.makii.pl
  • Sprzęt: htc TyTN
GPS w samolocie
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 14, 2005, 20:12:01 »
Moja Fortuna Clip-On fixa zlapala po ok.10 minutach. Uruchomilem TTN i wiecie co mi napisal ??? nie pamietam dokladnie komunikatu, ale bylo cos o tym, ze jade za szybko! jak zmienilem w opcji predkosc na max 900 km/h wszystko dzialalo ok.. pociesznie tylko wygladalo, jak program "skakal po drogach".
Polecam taka zabawe :)
A co do urzadzen BT w samolocie... to jak wlaczylem iPAQa... to wykryl ich okolo 10... w tym telefony!!! czyzby byly wlaczone ?? :surprised:

Pozdrawiam,
Makii

*

Offline waflo

  • ***
  • 334
GPS w samolocie
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 14, 2005, 20:12:44 »
...hmm...nie wiedzialem ze wprowadzaja interek bezprzedwodowy na pokladzie samolotow. Gdzie moge znalezc wiecej info na ten temat ?

Co do pilota to czy sadzisz, ze ten gosc powinien znac sie na wszystkich elektronicznych gadzetach ?

Ja wykonywalem swoje proby z GPSem na wysokosci blisko 9000m i przy predkosci ok 850km/h. Byc moze Ty robiles swoje pomiary w innych warunkach...

Cytat: waflo
Tak na marginesie to w smartphonach tez jest cos takiego jak FLY MODE. Po przejsciu w ten tryb zostaje wylaczony NIE tylko odbiornik/nadajnik GSM ale rowniez Bluetooth. Po prostu telefon przestaje emitowac jakiekolwiek fale....
Czy to oznacza, że jak wyłączysz telefon, to BT nadal działa?[/quote]
..to oznacza tylko tyle ze w trybie FLY telefon wylacza rowniez bluetootha, nie robi chyba tego bez powodu....widocznie takie sa wymogi lini lotniczych.


[Dodano: 2005-11-14 20:18:27]
Cytat: makii
Moja Fortuna Clip-On fixa zlapala po ok.10 minutach. Uruchomilem TTN i wiecie co mi napisal ??? nie pamietam dokladnie komunikatu, ale bylo cos o tym, ze jade za szybko! jak zmienilem w opcji predkosc na max 900 km/h wszystko dzialalo ok.. pociesznie tylko wygladalo, jak program "skakal po drogach".
Polecam taka zabawe :)
A co do urzadzen BT w samolocie... to jak wlaczylem iPAQa... to wykryl ich okolo 10... w tym telefony!!! czyzby byly wlaczone ?? :surprised:

Pozdrawiam,
Makii

...byc moze moj bled lezal po stronie cierpliwosci. Nie czekalem az 10 min na FIXa. Po ok 5 min oczekiwania odpuscilem, a widocznie warto bylo poczekac :) Uzywalem laptopa i programu autoroute wiec w moim przypadku nie bylo by skakania po drogach :)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
GPS w samolocie
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 14, 2005, 20:31:32 »
Cytat: waflo
A to ciekawe, ja testowalem odbiorniki na wysokosci blisko 9000m i przy predkosci ponad 850km/h wiec FIXa nie bylo. Byc moze ty wykonywales swoje pomiary w innych warunkach.
Boeingi i Airbusy mają dość standardowe parametry przelotowe, więc "fixowanie" odbywa się w podobnych warunkach.

Cytat: waflo
Problem z trzema odbiornikamia ?! ...a poza tym to "mnostwo
" to chyba mocno przesadzone okreslenie...[/quote]
Tu już bywały dyskusje. Poza tym, możesz przekonać się na pl.rec.gps wcześniej alt.pl.gps), pl.rec.turystyka(.tramping), sci.geo.satellite-nav, uk.rec.gps (Google Groups). Chyba większość fan(atyk)ów GPS wypróbowuje swoje odbiorniki w czasie lotu.

Cytat: waflo
...to oznacza TYLKO I WYLACZNIE tyle, ze w trybie FLY telefon wylacza rowniez bluetootha, wiec widocznie nie jest on dozwolony na pokladzie samolotu....
Przyznam, że jest to dla mnie niezrozumiałe (ten ewentualny zakaz).

GPS w samolocie
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 14, 2005, 20:41:38 »
Cytat: waflo
...hmm...nie wiedzialem ze wprowadzaja interek bezprzedwodowy na pokladzie samolotow. Gdzie moge znalezc wiecej info na ten temat ?

http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/info_services/mobile_services?l=en&nodeid=1144212

*

Offline lipciopda

  • ******
  • 6801
  • Płeć: Mężczyzna
GPS w samolocie
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 15, 2005, 01:29:55 »
Cytat: waflo
...hmm...nie wiedzialem ze wprowadzaja interek bezprzedwodowy na pokladzie samolotow. Gdzie moge znalezc wiecej info na ten temat ?
czy to, ze czegos nie wiesz oznaczac ma, ze jest niedozwolone?

Lufthansa od poczatku zeszlego roku wprowadza internet WiFi na pokladach swoich Airbusow dalekiego zasiegu - rejsy transatlantyckie oraz na daleki wschod - jako pierwszy bodajze byl w niego wyposazony samolot latajacy z Frankfurtu do Los Angeles - do kona tego roku beda wyposazone wszystkie samoloty - internet mozna wykupic na godziny albo na caly lot (koszt ok 20-30$ na caly rejs) - pisze to wszystko z glowy ale jesli sie gdzies myle to w linku, ktory podal rpczarnec mozna sobie wszystko zobaczyc

nastepnym razem jak bede lecial do Europy nie omieszkam sprawdzic :)

[Dodano: 2005-11-15 01:39:59]
dodam jeszcze (jako ciekawosteke), ze na poczatku tego roku powstala w USA nowa linia - jetBlue - podczas calego lotu jako jedyni w lotach kontynentalnych oferuja kanaly telewizji satelitarnej - ok 40 kanalow

nazywa sie to direct tv
http://www.jetblue.com/havefun/directv/directv.html

lista kanalow na pokladzie
http://www.jetblue.com/havefun/directv/guide/channels.html

tu jak ktos chce sa fajne reklamowki tej linii
http://www.jetblue.com/havefun/media/media.asp

ostatnio jeden z ich samolotow mial ladowanie awaryjne - zablokowalo sie kolo przedniego podwozia (obrocilo sie o 90 stopni podczas staru i nie chcialo sie schowac) - samolot latal kilka godzin zeby wylatac paliwo, a pasazerowie ogladali sami siebie na zywo w CNN :) podobno jazda byla nie z tej ziemi - wyladowali szczesliwie chociaz z kola lecialy iskry jak w nowy rok

a tu jak ktos jest ciekaw zdjecia z ladowania tego samolotu - bylo to 2 miesiace temu
http://www.aerospaceweb.org/question/planes/q0245a.shtml

*

Offline matmic

  • ****
  • 583
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mateusz Miciński
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S21 Ultra
GPS w samolocie
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 16, 2006, 12:17:21 »
Ja za tydzień będę leciał z Pyrzowic do Corku w Irlandii WizzAir'em.
Mam Pocketa Mitac Mio 168 z AutoMapą Polski i Destinatorem.
Mam zamiar włączyć mapke i GPS.
Nie wie ktoś czyt WizzAir nie zabrania tego i czy Mio 168 złapie sygnał?
Samsung Galaxy S21 Ultra
Microsoft Surface Pro 6