III kw. 2005 - rekordowe wyniki sektora GPS

  • 0 Odpowiedzi
  • 534 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
III kw. 2005 - rekordowe wyniki sektora GPS
« dnia: Październik 29, 2005, 11:52:36 »
Z pobieżnego oglądu finansowych raportów kwartalnych, notowanych na giełdach spółek z sektora nawigacji GPS wynika, że dla branży ten rok jest sensacyjny.

Wszelkie rekordy bije TomTom, którego sprzedaż TT GO była co prawda tylko o 5% wyższa od ilości sprzedanych egzemplarzy w II kw. 2005, ale stanowiła aż 632% sprzedaży III kw. 2004 r.
Wszystkich urządzeń TTG sprzedano w III kw. 2005 aż 538 tys. - 180 tys. miesięcznie!!! Nie ujęto w tym licencji softu standalone, np. TTNx dla PDA i smartfonów.
Ogółem przychody ze sprzedaży wyniosły za III kw. 205 mln EUR, zaś zysk netto 58,7 mln EUR, w porównaniu do odpowiednio 52,8 mln EUR i 7,9 mln EUR w III kw. 2004 r.

Dla TeleAtlasa wartości te wyniosły odpowiednio 50,5 mln EUR (sprzedaż) i 1,7 mln EUR (zysk netto).

Dla Navteq'a - sprzedaż: 123 mln USD (102 mln EUR), zysk netto: 101 mln USD (84 mln EUR). Faktyczny zysk III kw., to jednak ok 30 mln USD (25 mln EUR), bo reszta jest efektem odpisów podatkowych.

Należy podkreślić, że dynamika przychodów (III kw. 2005/III kw. 2004) wynosi dla TeleAtlasa 156%, zaś dla Navteq'a 126%.

Z interesujących polski rynek spółek podam jeszcze Garmina w III kw. br.:
Sprzedaż - 251,3 mln USD (209 mln EUR) - wzrost o 30% w porównaniu do III kw. 2004 r.,
Zysk netto - 102,5 mln USD (85,4 mln EUR), lecz w tym jest 36,4 mln USD z tytułu różnic kursowych (Garmin rozlicza się w dolarach tajwańskich), co daje rzeczywisty zysk za III kw. na poziomie 66,1 mln USD (55 mln EUR).
Jest to 15% dynamika w stosunku do III kw. roku 2004.
W III kw. 2005 r. Garmin sprzedał 708.000 urządzeń, co stanowi 31% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku 2004.

Dla porównania - kwartalne przychody ze sprzedaży PPWK to jakieś 3-5 mln złotych, co daje 0,75-1,25 mln EUR kwartalnie. Oczywiście w PPWK będzie świeca z tytułu sprzedaży GeoInvent/Navigo (przypomnę: 6,35 mln EUR, podzielonych na 4 AFAIR transze), ale oddaje to mizerię finansową (ale także IMHO managerską) polskiego rynku.

Dlatego po raz kolejny podkreślę mój niestający podziw dla AutoMapy i jej dokonań, w porównaniu z takimi gigantami jak TomTom, czy Garmin.