PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => Nawigacja GPS - ogólnie => Wątek zaczęty przez: telemach w Luty 26, 2007, 10:58:35
-
Dyskusje poruszylem na innym subforum, nie chce dublowac postow ale tutaj na pewno zaglada wiecej uzytkownikow samego GPS'a.
Mam rozterki co wybrac
lepszy pda a gps na bt lub cf Dell x50v
lub gorszy pda lecz z wbudowanym gps Asus A636
- cala rzecz rozbija sie o to ile wytrzyma na zasilaniu jedno a drugie rozwiazanie
- czy zdarza sie zapomniec zabrac gps na bt
- czy bt na cf lub sd wazy wiecej i uniemozliwia trzymanie pda w pokrowcu
- czy zdarza sie wam sytuacja ze w akcji zaskoczy was sytuacja iz rozladuje sie bateria w jednym lub drugim urzadzeniu ?
o zasiegu generalnie nie ma co duzo dyskutowac bo oba rozwiazania dadza dostateczne rezultaty
-
Proponuje,zebys zmienil temat bo chyba ci sie skroty pomylily ;)
BT - Bluetooth, a teraz raczej ciezko znalez PPC bez BT :P
Chyba chodzi ci o GPS wbudowany/ GPS na BT
-
Proponuje,zebys zmienil temat bo chyba ci sie skroty pomylily ;)
racja, to efekt multitaskingu
-
Ja mam tez pewne pytanie - czy istnieje odbiornik na BT na ukladzie
SirfIII (tylko te mnie interesuja), ktory wytrzyma bez ladowania
jakies 20 godzin?
Jezdze zawodowo (a wlasciwie "dorobkowo") i martwi mnie troche sytuacja
jak po 2 dniach jazdy wyczerpie sie bateria w GPS... PDA nie ma problemu,
bo mam caly czas podlaczone do zasilacza samochodowego...
Mam w glowie taki pomysl - jak sie rozladuje GPS, to odlaczyc na jakis czas PDA
i podlaczyl ladowarke pod GPS bez przerywania nawigacji - pytanie tylko,
czy GPS zdazy sie naladowac zanim bateria w PDA padnie (mam na mysli
Universala) ? Po prostu niedopuszczalna by byla przerwa w nawigacji....
Dzieki za odpowiedz
-
Nie ma takiego ale jest jeden ktory nie wylacza sie sam po braku aktywnosci i mozna go na stale zabudowac i podpiac pod zasilanie w samochodzie .
tym odbiornikiem jest Navibe GB732 , test jego jest tu:
http://pdaclub.pl/view.php?news_id=11975#32806
Sam go posiadam i powiem krotko , rewelacja !
-
według tego co ja czytałem bt-338 i bt-359 wyłączają sobie auto-off po wykryciu podpięcia do stałego zasilania
dodatkowo bt-338 wytrzyma na aku prawie 20h
-
Nie ma takiego ale jest jeden ktory nie wylacza sie sam po braku aktywnosci i mozna go na stale zabudowac i podpiac pod zasilanie w samochodzie .
tak z ciekawosci spytam, robiles to sam czy zleciles to komus ??
-
OK dzieki, podpiecie na stale raczej u mnie odpada, gdyz jezdze roznymi
autami... Moim glownym pytaniem bylo czy odbiornik GPS zdazy sie
naladowac przy uzyciu ladowarki samochodowej od PDA, zanim PDA
sie wyczerpie?
-
- cala rzecz rozbija sie o to ile wytrzyma na zasilaniu jedno a drugie rozwiazanie
To zależy od tego jak mocne są baterie w obu urządzeniach. Gdzieś na forum było która kombinacja zużywa więcej prądu - poszukaj.
- czy zdarza sie zapomniec zabrac gps na bt
Tak. Tak samo jak zdarza się zapomnieć zabrać palmtopa :"P
- czy bt na cf lub sd wazy wiecej i uniemozliwia trzymanie pda w pokrowcu
Siłą rzeczy wystaje z obudowy, co w zależności od pokrowca może utrudniać trzymanie w nim palmtopa lub nie. No i z racji wystawania jest narażony na uszkodzenia.
- czy zdarza sie wam sytuacja ze w akcji zaskoczy was sytuacja iz rozladuje sie bateria w jednym lub drugim urzadzeniu ?
Co to znaczy "w akcji"?
Na dłuższe wycieczki zabieram zwykle dodatkowe zasilanie, z możliwością podpięcia pod jedno lub drugie urządzenie. Jak wycieczka będzie jeszcze dłuższa, to nic oprócz prądnicy nie pomoże.
Pod względem zasilania najlepiej sprawdzają się dedykowane odbiorniki turystyczne.
o zasiegu generalnie nie ma co duzo dyskutowac bo oba rozwiazania dadza dostateczne rezultaty
To zależy gdzie i w jakich warunkach. Generalnie mając GPS zewnętrzny (czy to w postaci odbiornika BT, czy to kablowego, czy dodatkowej anteny) daje większe możliwości manewru w trudniejszych warunkach - możesz go przełożyć w inne miejsce. Z GPS wbudowanym pole manewru jest mniejsze.
Przykładowo w czasie wędrówek po lesie mój GPS (SiRF III) noszony w kieszeni kurtki miewał momenty że gubił sygnał - jeśli np przykucnąłem by zerwać grzyba czy cos w tym rodzaju i dostatecznie go zasłoniłem.
W przypadku GPS zewnętrznego (np. BT) mogę sobie go wrzucić np. w klapę plecaka, a palmtopa trzymać w pokrowcu. W przypadku GPS wewnętrznego musiałbym już nieco kombinowac, zwłaszcza że niektóre miejsca trzymania palmtopa (np. klapa plecaka) mogą go narazić na uszkodzenia.
-
OK dzieki, podpiecie na stale raczej u mnie odpada, gdyz jezdze roznymi
autami... Moim glownym pytaniem bylo czy odbiornik GPS zdazy sie
naladowac przy uzyciu ladowarki samochodowej od PDA, zanim PDA
sie wyczerpie?
Kup sobie rozdzielacz zasilania do gniazda zapalniczki i po sprawie.
-
tak z ciekawosci spytam, robiles to sam czy zleciles to komus ??
A co to za filozofia zasilanie podpiac i schowac antene np.w schowku.
Oczywiscie ze sam robilem , kupilem rozdzielacz gniazdek i zabudowalem go w schowku i po problemie .
GPS jest na stale w samochodzie wiec go nosic nie musze , wsiadam do auta odpalam nawigacje i jazda , zero problemow i kombinowania z kablami.
-
A co to za filozofia zasilanie podpiac i schowac antene np.w schowku.
Oczywiscie ze sam robilem , kupilem rozdzielacz gniazdek i zabudowalem go w schowku i po problemie .
GPS jest na stale w samochodzie wiec go nosic nie musze , wsiadam do auta odpalam nawigacje i jazda , zero problemow i kombinowania z kablami.
w sensie rozgaleziacz do gniazdka od zapalniczki? mozesz powiedziec o tym cos wiecej? masz GPS podpiety na stale do tego gniazda?? bo elektryk samochodowy ze mnie zaden i nie wiem czy jesli podepne sie pod to gniazdko zapalniczki to czy GPS bedzie wtedy zasilany na stale niezaleznie od wlaczonego lub nie silnika..
(jesli bredze, poprawcie mnie)
jak GPS schowany w samochodzie znosi mrozy?
-
zrobilem tak , poprowadzilem nowy przewod od akumulatora - poprowadzielm go do schowka , na koncu przsewodu zamontowalem rozgaleznik na dwie wtyczku zapalniczki tak na wszelki wypadek gdybym do drugiej chcial sobie golarke podpiac lub njp.ladowarke od innego sprzetu.
Moje navibe lezy do dzis dnia w schowku samochodowym i mrozy znosi dzielnie gdyz jak ma zawsze zasilanie to w srodku ma zapewne cieplutko :)
Moje navibe mnie kocha a ja kocham moje navibe !
-
OK dzieki, podpiecie na stale raczej u mnie odpada, gdyz jezdze roznymi
autami... Moim glownym pytaniem bylo czy odbiornik GPS zdazy sie
naladowac przy uzyciu ladowarki samochodowej od PDA, zanim PDA
sie wyczerpie?
Kup sobie rozdzielacz zasilania do gniazda zapalniczki i po sprawie.
Pomysle nad tym ale to znow dodatkowe czynnosci przy zmiane samochodu..
Chce teraz wiedziec tylko jedno - ile przecietnie potrzeba na nalodowanie
zewnetrznego GPS za pomoca ladowarki samochodowej? I moze, ktory
modul laduje sie najszybciej? Slyszalem cos, ze te z bateria Nokii
sie najszyciej laduja...
Z gory dzieki
-
Pomysle nad tym ale to znow dodatkowe czynnosci przy zmiane samochodu..
Niby jakie? Wolisz w trakcie jazdy przepinać zasilanie między palmtopem a odbiornikiem, niż na starcie podłączyć oba do prądu i zapomnieć o kłopocie?
Nawet najszybciej ładujący się GPS, będzie się ładował parę godzin, zwłaszcza że będzie się ładował jednocześnie cały czas pracując.
Innymi słowy, oprócz problemu z przepinaniem kabli, pod koniec jazdy masz albo jedno, albo drugie urządzenie na wyczerpaniu (lub bliskie wyczerpania).
IMO nie ma to sensu, ale skoro tak lubisz...
Ja mam GPS'a podpiętego pod instalację w samochodzie i tylko kabel wyprowadzony tak, bym mógł go sobie zabrać ze sobą w razie potrzeby. Palmtop ma zasilany uchwyt, z tego samego źródła. Kable schowane pod tapicerką, gniazdo zapalniczki moge wykorzystać dowolnie :")
Instalacje robił elektryk, ale w taki sposób że mam po prostu dodatkowe gniazdo zapalniczki schowane pod deską rozdzielczą - i do niego mogę podłączyć dowolne urządzenie (choć wymaga to pewnego zdemontowania kokpitu). W tej chwili jest tam 3Amperowa ładowarka i podłączony (USB) kabel rozdzielający prąd na dwa urządzenia.
-
W tej chwili jest tam 3Amperowa ładowarka
aaaarghhh i ciagniesz 3 A z akumulatora ??? przeciez taki prad jest zabojczy, i nie wiem ktore urzadzenia potrzebuje do naladowania sie az tyle, nie mowiac o tym ze ladowana bateria takim pradem, nawet w impulsie skraca sobie zycie
-
W tej chwili jest tam 3Amperowa ładowarka
aaaarghhh i ciagniesz 3 A z akumulatora ??? przeciez taki prad jest zabojczy, i nie wiem ktore urzadzenia potrzebuje do naladowania sie az tyle, nie mowiac o tym ze ladowana bateria takim pradem, nawet w impulsie skraca sobie zycie
3A to max który ładowarka może uciągnąć. Ładowarki pod gniazdo zapalniczki mają od 1 do 2A, a biorąc pod uwagę że ja mam podłączone do niej 2 urządzenia, 3A wcale nie jest takim dużym prądem.
-
wracajac do tematu bo juz sie w 80% przekonalem ze jednak wbudowany gps to lipa bo przydaje sie wylacznie w aucie oraz do punktowego odczytu polozenia, po prostu praca z uruchomionym gps'em skraca czas zycia baterii
wiem ze syf star III jest the best ale obecnie mysle nad
iBlue to jego niezaprzeczalne zalety
- dlugi czas pracy
- dobrze dzialajacy uklad auto wylaczania/wlaczania
- maly rozmiar
- tanie akumulatorki
- wyjscie na antene
jako ze chce miec ten komfort ze w czasie wycieczek pieszych po miescie i w gorach moge korzystac dlugo i bez obaw to kombinacja
Loox 720 + iBlue da moim zdaniem swietne rezultaty
oba urzadzenia dlugo dzialaja na swoich bateriach a komfort dobrego wyswietlacza w loox'ie tym bardziej sie przyda przy mapach
inaczej mowiac EOT chyba ze ktos chce mnie wyprowadzic z bledu lub ma cos do dodania
-
Od miesiąca mam iBlue, jest dobry. :proud:
-
inaczej mowiac EOT chyba ze ktos chce mnie wyprowadzic z bledu lub ma cos do dodania
Dodam coś.
Widząc jak Tobie zależy na czasie pracy domyślam się, że potrzebujesz GPS zarówno do samochodu jak też w teren.
Najlepsza rada: należy mieć dwa GPSy. Do samochodu samochodowy (może być jak najbardziej pocket), a w teren niezależny, pancerny, wodoodporny odbiornik turystyczny pracujący od 15 do 30 godzin na dwóch aku AA. To powoli zaczyna być standardem. Nie uwierzyłbyś ilu ludzi w chwili obecnej preferuje takie właśnie rozwiązanie. To oczywiście dodatkowy, niemały wydatek, ale cóż - za komfort trzeba płacić.
-
Najlepsza rada: należy mieć dwa GPSy. Do samochodu samochodowy (może być jak najbardziej pocket), a w teren niezależny, pancerny, wodoodporny odbiornik turystyczny pracujący od 15 do 30 godzin na dwóch aku AA.
najlepiej miec niewolnika tragarza co bedzie nosil na plecach laptopa, akumulator z traktora i podawal na biezaco pozycje
nie jezdze tak duzo, nie uzywam w terenie sprzetu tak duzo
15 - 30 godzin to spokojnie i-blue wytrzyma wiec jesli go bede ladowal raz na tydzien to ok, a tak to wystarczy ze bede go trzymal w aucie caly czas a jak przyjdzie potrzeba to go wyciagne i wezme na wycieczke
natomiast sirf star III ktory moze byc tylko wlaczony albo wylaczony mnie nie zadowala bo wole sie skupic na atrakcjach niz na pamietaniu za zabieraniu dodatkowych aku do gps, ciaglym wylaczaniu zeby nie chodzil w idle a poza tym nie uzywam nokii
-
nie jezdze tak duzo, nie uzywam w terenie sprzetu tak duzo
Jasne. Widocznie wyciągnąłem błędne wnioski z Twoich postów.
Skoro tak, nie było rozmowy ......
natomiast sirf star III ktory moze byc tylko wlaczony albo wylaczony mnie nie zadowala bo wole sie skupic na atrakcjach niz na pamietaniu za zabieraniu dodatkowych aku do gps, ciaglym wylaczaniu zeby nie chodzil w idle a poza tym nie uzywam nokii
Tego nie załapałem :surprised: Rozumiem, że to nie ma nic wspólnego z moim postem ? :mysli: Zwłaszcza że ja też nie używam Nokii. A szkoda, bo jedyny sensowny telefon na świecie to Nokia 6310i.
-
Z tego co piszecie wynika, ze ten i-blue bylby dla mnie idealny... Ale jak wyglada sprawa z precyzja, trzymaniem pozycji i tolerancja na slaby sygnal w tym i-blue w porownaniu z SirfIII?
-
Z tego co piszecie wynika, ze ten i-blue bylby dla mnie idealny... Ale jak wyglada sprawa z precyzja, trzymaniem pozycji i tolerancja na slaby sygnal w tym i-blue w porownaniu z SirfIII?
sirfIII na pewno jest lepszy ale moim zdaniem nie az tak aby calkowicie deklasowac i-Blue, jak ludzie pisza Nemerix radzi sobie niemal tak samo dobrze, mysle ze kosztem niewiele mniejszej czulosci a kolosalnie dluzszym czasem dzialania odbiornik znajdzie powodzenie
znalazlem jeden dobry test tego odbiornika
http://www.cdrinfo.com/Sections/Reviews/Specific.aspx?ArticleId=16376
szkoda ze na PDAClub.pl nikt go jeszcze nie przetestowal