Soft nawigacyjny dla ciężarówek

  • 6 Odpowiedzi
  • 1326 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Soft nawigacyjny dla ciężarówek
« dnia: Marzec 01, 2006, 09:47:18 »
Map & Guide Truck Navigator

http://www.mapandguide.de/tmpl/frameset_0.asp?L=DE&ID=BIZ_TRUCKNAVIGATOR&IE=0&CN=2%2E5



Na razie zawiera tylko dane restrykcyjne dla LKW, ładunków ponadnormatywnych i niebezpiecznych tylko dla obszaru Niemiec (jest też mapa całej Europy Zachodniej).

Wśród danych są m.in. wysokości wiaduktów, szerokości na zwężeniach, maksymalny tonaż, jak również oznaczenia dróg zamkniętych dla ciężarówek.

*

Offline waflo

  • ***
  • 334
Soft nawigacyjny dla ciężarówek
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 01, 2006, 11:18:56 »
Ekstra :) Czy to dziala tylko na PDA czy jest rowniez wersja na PC ? (strona w jezyku wroga wiec sie rozczytac nie moge)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Soft nawigacyjny dla ciężarówek
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 05, 2006, 19:59:17 »
Wygląda na to, że jest tylko na pocketa.

*

Offline cin2000

  • ****
  • 509
  • Płeć: Mężczyzna
Soft nawigacyjny dla ciężarówek
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 05, 2006, 20:37:54 »
Chyba by nie było problemu dodać pare kategorii POI na tamtej lub innej stronie i wpisać wszystkie ograniczenia, które mogą być potrzebne w przypadku nawigowania jadąc czymś większym. Wystarczyło by podać w serwisie parametry samochodu i serwer sam podałby te ograniczenia, które nas dotyczą. (tak jak teraz wybieramy obszar, który nas interesuje). Wtedy każdy soft do nawigacji mógłby spełniać bez problemu takie wymagania. Zresztą to by się przydało nie tylko ciężarówkom. Ja mam samochód >2t, a czasami się zdarza to ograniczenie. No ale można se gadać, ktoś by musiał popracować nad funkcjonalnością, a potem ktoś musiałby dodać te punkty... a to niestety wymaga trochę pracy...
"Istnieją 3 typy ludzi: Ci co umieją liczyć i Ci co nie umieją liczyć."

*

Offline waflo

  • ***
  • 334
Soft nawigacyjny dla ciężarówek
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 05, 2006, 21:48:35 »
Mysle, ze tu nie chodzi o trudnosc "przerobienia" zwyklego programu do nawigacji....bo sprawa jest prosta. Chodzi raczej o to, ze soft w ciezarowkach bez watpienia sluzy cela komercyjnym wiec i jego cena jest z innej polki.

*

Offline robo

  • ***
  • 376
  • Sprzęt: SGN
Soft nawigacyjny dla ciężarówek
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 05, 2006, 22:36:21 »
Cytat: "cin2000"
Chyba by nie było problemu dodać pare kategorii POI na tamtej lub innej stronie i wpisać wszystkie ograniczenia, które mogą być potrzebne w przypadku nawigowania jadąc czymś większym.

Takie podejście nie rozwiązuje chyba problemu. Soft  nawigacyjny przecież ( niezależnie od producenta ) nie analizuje POI przy wyznaczaniu trasy a jedynie je wyświetla. Informacja zawarta w POI, że nie da się np. przejechać autem pod zbyt niskim mostem wyświetlona po dojechaniu do niego to musztarda po obiedzie. Opócz dobrej bazy miejsc i dróg ograniczających mobilność aut ciężarowych niezbędny jest też soft, który te restrykcje uwzględniałby przy wyznaczaniu trasy.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Soft nawigacyjny dla ciężarówek
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 05, 2006, 22:40:02 »
Cin,
nie jest to taka prosta sprawa. Zebranie wszystkich restrykcji dla ciężarówek - a zobacz ile ich jest! - trwa bardzo długo.
Gość od którego mam wiadukty z UK (wg. wysokości) wklepywał dane dla TomToma na podstawie atlasu AA (ichni PZMot). Kiedy opublikował (właściwie: ogłosił, że ma) pierwszą część, natychmiast odezwało się AA, że łamie ich prawa autorskie. Trzeba było częściowo wykasować posty na forum Pocket GPS. Do tej pory facet wysyła zbiór (teraz już ponad 2000 wiaduktów) wyłącznie pocztą.
Na razie próbuje walczyć o prawo do opublikowania tych danych (m.in. przez parlamentarzystów, etc.), aby potraktować tę wiedzę jako public domain. Dotychczas ze słabym skutkiem.
Gdyby nastąpiło "pospolite ruszenie" wszystkich kierowców ciężarówek, VANów, autobusów używających nawigacji GPS, pewnie dałoby się zebrać dane dość szybko. Ale nigdy w to nie uwierzę, bo pieczeniarze są nie tylko w Polsce. Korzystać - tak, zbierać - niekoniecznie...