Czyli - nic się nie zmienia.
Aktualny (maj 2006) udział Garmina w rynku odbiorników GPS w Stanach Zjednoczonych wynosi 47%, zaś TomToma 26%. Co ciekawe, szybko rośnie udział Sony i wynosi już 2%, a trzeba pamiętać, że debiut Sony w branży PNA/PND nastąpił 9 kwietnia. Nie ma precyzyjnych danych co do udziału Magellana.
Jednak na północnoamerykańskim rynku jest dość duża zmienność na czołowych pozycjach. Np. Garmin miał 45% kwietniu, ale aż 53% w marcu. TomTom w grudniu 2005 zajmował 25%, ale w styczniu 2006 tylko 15%.
Numerem jeden w USA jest Garmin nuvi 350 (800$), zaś #2 - Garmin c330 (500$).
Z kolei w Europie TomTom jest zdecydowanym liderem - 57% w styczniu i lutym 2006, Garmin ma ok. 10%.
Dane dot. rynku USA pochodzą od firmy Dougherty & Co. LLC, zajmującej się rynkowym wsparciem analitycznym dla dużych spółek.
Dane o udziałach w rynku europejskim zostały ogłoszone przez TT i Garmina.
Artykuł ukazał się w Kansas City Business Journal (Olathe, Kansas - siedziba Garmina), zaś skrót można przeczytać m.in. w Yahoo Finance:
http://biz.yahoo.com/bizj/060615/1302582.html?.v=2