Tungsten i GPS.

  • 6 Odpowiedzi
  • 4568 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Tharkan

  • *
  • 70
  • Sprzęt: MIO P560, Omnia II
Tungsten i GPS.
« dnia: Kwiecień 16, 2005, 22:41:58 »
Witam,
czy T|T będzie działał z odbiornikiem GPS na BT?
Czy ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenia z odbiornikami dla tego palma?

Pozdrawiam

Tungsten i GPS.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2006, 03:09:42 »
Rowniez jestem zainteresowany podobnym rozwiazaniem. Jakie hardware + software dla T|T, bo z tego co widze TomTom5 nie dziala :( Moze ktos z was wie cos na temat Holux GPSlim 236 Bluetooth GPS Receiver SiRF Star III 3?

*

Offline ce

  • 2
TT i BT
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2006, 20:19:47 »
TT oczywiście działa z GPS na BT, wszystko zależy przede wszystkim od rodzaju protokołu komunikacyjnego GPS BT z oprogramowaniem mapowym - obecnie głównie NMEA. Sam łączę swoje TT z GPS BT NemeriX, z oprogramowaniem Emapa PDA Nawigator oraz Handmap wszystko działa znakomicie  :D

Tungsten i GPS.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 12, 2006, 05:38:21 »
Dzieki wszystkim za info. Wlasnie nabylem na eBayu Rikaline GPS 6033 Bluetooth GPS receiver. Jak dostane i przetestuje to zdam relacje.

Tungsten i GPS.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 19, 2006, 02:05:21 »
Otrzymalem wlasnie zakupiony odbiornik GPS firmy Rikaline 6033. i postaram sie opisac dla zainteresowanych efekt moich doswiadczen z w/w GPSem.

ODBIORNIK

Sam odbiornik prezentuje sie dosc solidnie. Ma wbudowany przelacznik ON-OF-AUTO oraz wyjscie antenowe. Dodatkowym atutem sa wbudowane magnesy, ktore umozliwiaja zamocowanie odbirnika do jakiejs metalowej czesci w samochodzie (jezeli takowej nie mamy w opakowaniu jest krazek metalowy z folia adhezyjna). W zestawie poza odbiornikiem jest ladowarka stacjonarna, ladowarka samochodowa, ow metalowy krazek, uproszczona instr. obsl. oraz CD z instrukcja i setrownikami (???).

W DZIALANIU

Po zalecanych 10-12 godzinach ladowania zabralem sie za przetestowanie odbiornika w dzialaniu. Na pierwszy ogien poszedl oczywiscie Palm (dokladnie Tungsten T). Wykrycie oraz parowanie urzadzenia odbylo sie bezproblemowo. Kolejny krok to oczywiscie sprawdzenie dzialania GPSu z oprogramowaniem dla map. Jako pierwsze na przetestowanie idzie Mapopolis. Ustawiam polaczenie GPS przez BT, start GPS i.... kupa. Sprawdzam kolejny raz - to samo. Robie reinstal GPSa na Palmie ale efekt jest ten sam.  :?  Dla sprawdzenie czy nie jest to problem dzialania GPSu z Palmem postanowilem zainstalowac DeLorme Street Atlas na kompie stacjonarnym. Po skonfigurowaniu ustawien dla GPSa wlaczam funkcje wykrywania pozycji ze skutkiem ujemnym. Jako "stary wyjadacz" z prawa Murphy'ego wine zwalilem na bledy usera :P Doglebsze sprawdzenie odkladam na dzien nastepny.

Dzien 2. Pakuje Palma i GPS w samochod, ktory pozostawiam na chodzie aby sie rozgrzal. Wracam po 15 min. i co widze - dioda informujaca o "namierzeniu" przez satelite zaczela sie swiecic! Widac "kalibracja" musiala byc dokonana na zewnatrz a nie w budynku oraz to ze trwa dosc dlugo. Wszystko ladnie. Czas na sprawdzenie dzialania GPSu w ruchu, ale o tym napisze nastepnym razem  :wink:

Tungsten i GPS.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 20, 2006, 02:02:30 »
Jak juz wpomnialem jako software to przetestowania uzylem Mapopolis. Sam soft i jego opcje jakos nie powalaja na kolana, przez co moze wydawac sie dosc zniechecajaco.

Test nr 1 - wskazywanie polozenia podczas jazdy

Streszczajac caly test w kilku zdaniach wypadl on dosc pomyslnie. Wskaznik polozenia zgadzal sie z tym co bylo w rzeczywistosci, tylko czasami przy max. zoomie ochylka byla kilku milimetrow (na mapce). Duzy minus Mapopolis to brak wskaznika predkosci z jaka porusza sie punkt na mapce. Odradzam przelaczenie widoku z 2D na 3D - Mapopolis jakos z tym nie radzi ciekawie

Test nr 2 - routing

Do wygenerowania mapki wybralem punkt startowy jako punkt wskazany przez GPS, natomiast docelowy jako wskazany adres. Wyszukiwanie adresu zabralo troche czasu (Tungsten T ;)) ale sama generowanie trasy juz nie tak dlugo. Podczas trasy przy kazdym skrzyzowaniu Mapopolis informuje nas glosem o odleglosci jaka mamy do pokonania.  I tutaj pojawil sie kolejny mankament software'u badz wskaznika GPS - mimo ze bylem na skrzyzowaniu Mapopoilis informowalo mnie ze mam do przebycia 100 stop (ok. 30m), a wskaznik znajdowal sie niemalze na skrzyzowaniu przy max. zoomie.

Test nr 3 - zabladzenie w trasie

Polegal na wytyczeniu trasy na Palmie i zjechaniu z niej w rzeczywistowsci. Tutaj Mapopolis zdal egazmin w 100% - wygenerowal nowa trase do wskazanego punktu w dosc szybkim czasie.


Podsumowujac:

GPS Rikaline 6033 Bluetooth
+ergonomiczny ksztalt
+przelacznik ON-OFF-AUTO
+wyjscie antenowe
+wbudowane magnesy mocujace

-dlugi czas "kalibracji" z satelita
-kiepska bateria (instrukcja mowi o 12h - moja padla po 5h)

Mapopolis
+funkcje voice dla routingu
+wyszukiwanie alternatywnych tras
+szybkie przelaczanie sie mapek
+duza baza adresowa
+tryb obracania sie mapy zgodnie z ruchem obiektu

-w trybie max. zoom polozenie nie zawsze zgadza sie z rzeczywistoscia
-brak informacji na mapkach o stacjach beznynowych itp.
-toporne wyswietlanie w trybie 3D
-drogi boczne nie zawsze sa uwzglednione badz sa zle rozrysowane
-jedna opcja (1h) dla trybu ON Palma

latka do TOMTOMa
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2006, 11:07:53 »
kwieto

Czesc! Napisales o latce dla Tungstena T2. Szukalem tego w bardzo wielu miejscach!!! :) Blagam, przypomnij sobie choc nazwe, jak to wpisac. Crashuje mi sie z TomTOmem 5.