Kolego, tak to jest, że trzeba po prostu bardzo dokładnie czytać wszystkie dokumenty, umowy i oferty, które Ci proponują. Oczywiste jest, że we wszelkich reklamach i w "pierwszych słowach" wszystkich sprzedawców uwypuklane są tylko korzyści i zalety.
W Twoim wypadku jest również oczywiste, że Orange będzie zainteresowany utrudnianiem Ci odejścia i będzie mnożył wszelkie problemy - że dużo dokumentów, że Twój telefon przestanie działać na wiele dni, że może Ci wkrótce przedstawią ofertę specjalną, itd. Dlatego poradziłem, żebyś zadzwonił do operatora, do którego chcesz się przenieść i to oni tak naprawdę przedstawią Ci w miarę obiektywnie procedurę przeniesienia numeru i powiedzą co oni zrobią ZA CIEBIE lub W TWOIM IMIENIU.
Mając tę wiedzę przestudiuj dokładnie aktualną umowę, szczególnie te punkty mówiące o zakończeniu/zerwaniu umowy (w zależności od wybranego wariantu). Jak będziesz miał tę wiedzę dzwoń do Orange i dogadaj szczegóły odejścia - jak się dobrze przygotujesz i nie dasz się zagiąć lub zbyć, to zobaczysz że rozmowa pójdzie szybko i bez problemów - Ci wszyscy ludzie BOK-ach bazują głównie na małej świadomości swoich klientów i dlatego tak łatwo udaje im się przeciągać tego typu zdarzenia lub nawet przekonać abonenta aby jednak nie odchodził
Podczas wszelkich tego typu rozmów zapisuj: datę, godzinę i imię, nazwisko konsultanta. Te informacje są czasem niezwykle pomocne (szczególnie przy wszelkich reklamacjach), bo większość rozmów jest nagrywana.
Kolejną sprawą jest oczywiście przeanalizowanie oferty sieci do której chcesz się przenieść - tego nikt za Ciebie nie zrobi. Chcąc dokładnie dobrać umowę trzeba się trochę "napracować", ale warto to zrobić. Nie ma co napalać się na "super oferty" z pierwszych stron gazet

.
Pewnie to wiesz, ale przeanalizuj jak najdokładniej takie parametry:
- ile dokładnie minut miesięcznie rozmawiasz - do tego w jakich porach dnia i przede wszystkim do jakiej sieci najczęściej dzwonisz - weź pod uwagę ostanie kilka miesięcy,
- ile wysyłasz SMS-ów,
- czy korzystasz z przesyłania danych,
- czy często korzystasz z roamingu,
- czy używasz jednego telefonu, czy dwóch (np. zwykły telefon + smartphone),
- jakość działania Biura obsługi Klienta,
- pokrycie/zasięg usług które Cię interesują,
- i pewnie można tu jeszcze coś dopisać...

Dodatkowo warto sobie określić max. kwotę, którą miesięcznie chcesz/możesz wydać na telefon i czy w wybranej taryfie warto wybrać wariant bez telefonu, czy z telefonem - taki telefon można sobie zatrzymać lub sprzedać i zatrzymać kasę lub sprzedać i kupić inny.
I jak przemyślisz i sam sprawdzisz to co opisałem wyżej, to możesz na forum zadawać konkretne pytania, bo wierz mi na wcześniejszym etapie jest to tylko strata czasu i marnowanie kilobajtów

Kilka podobnych wątków stało się zbiorem bezsensownych porad nie pasujących do początkowego problemu i pokazało też, że kupa ludzi zachowuje się jak - z całym szacunkiem - stado baranów i nie ma bladego pojęcia co podpisuje, za co płaci i co im za to płacenie przysługuje...
