PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
PDA Ogólnie => Operatorzy GSM => Wątek zaczęty przez: tomidzi w Maj 19, 2010, 09:21:53
-
Witam
Wczoraj dostałem pisemko z Ery,że zmieniają zapis regulaminu i mam możliwość zerwania umowy tylko dopisują jeszcze,że mogą się domagać zwrotu zniżek jakie mi dali.
Czy tak jest naprawdę czy tylko tak straszą?
Pozdrawiam
-
Wszystko zalezy co zmienili w regulamini. Jezeli zmienili na korzysc abonenta to zaplacisz kare za zerwanie umowy, jezeli zmienili zapisy na gorsze niz byly dotychczas to mozesz zerwac bez kar.
-
Dzięki.
To muszę przeczytać ten regulamin i sprawdzić czy będzie to lepsze czy gorsze dla mnie :)
-
Witam,
czy moze juz wiesz czy mozna zerwac umowe bez kary? Ja dostalem cos podobnego: informuja, ze paragraf, w ktorym pisza ze moja umowa jest do konca kwietnia 2011 ulega zmianie na: umowa jest do konca kwietnia 2011, po czym zmienia sie w umowe na czas nieokreslony. Czy mozna to podciagnac pod zmiane warunkow na gorsze??
-
nie. zerwanie umowy z tego tytulu to od razu naliczenie kary umownej.
nie zmienił się regulamin cenniku Twojej promocji tylko został jej czas został zmieniony z czasu okreslonego na czas nieokreślony co nie wpływa na jakoś, cene dzialania Twojego telefonu.
Zmieniło się pare słów a że UKE tego wymaga to musieli Ci te pismo wysłać.
-
nie. zerwanie umowy z tego tytulu to od razu naliczenie kary umownej.
nie zmienił się regulamin cenniku Twojej promocji tylko został jej czas został zmieniony z czasu okreslonego na czas nieokreślony co nie wpływa na jakoś, cene dzialania Twojego telefonu.
Zmieniło się pare słów a że UKE tego wymaga to musieli Ci te pismo wysłać.
Art. 60a. Ustawy Prawo telekomunikacyjne:
1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych:
1) doręcza abonentowi na piśmie treść każdej proponowanej zmiany warunków
umowy, w szczególności, o której mowa w art. 56 ust. 3,
2) doręcza abonentowi na piśmie oraz podaje do publicznej wiadomości treść
każdej proponowanej zmiany warunków umowy określonych w regulaminie,
o którym mowa w art. 59 ust. 1, oraz
3) podaje do publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany warunków
umowy określonych w regulaminie, o którym mowa w art. 60
- z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem
tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany
o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych
zmian.
2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust. 1,
dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje
roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6,
o czym abonent powinien zostać także poinformowany.
Kara umowna jest roszczeniem odszkodowawczym ponieważ jest surogatem odszkodowania.
Po za tym jest jeszcze Kodeks Cywilny . Zmieniony regulamin wiąże jeśli został doręczony. Przy zmianie regulaminu można wypowiedzieć umowę w najbliższym terminie wypowiedzenia i nie ma znaczenia to czy przedsiębiorca raczy o tym uprawnieniu poinformować - z reguły tego nie robią. Wynika to z art 384(1).
-
Szkoda, ze jak juz sie wysyliles zeby zajzec do ustawy nie raczyles przeczytac jej calej i czytasz wybiorczo narazajac innych na narazenie sie na kary, a wystarczylo przeczytac nastepny punkt art.59:
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.
-
tylko ze kolega mówi tutaj o zmiane cennika:
"Informujemy że 1 lipca 2010 r. w częsci cennika "Promocje usług dla taryf Nowa Era" wprowadzamy zmiane polegajaca na zastapieniu daty "30.06.2010 r." słowami "do odwołania"
chodzi tu nie o abonament tylko o usługi które MOŻNA uruchomić na tel z taryfami Nowa Era.
i dalej:
"W przypadku braku akceptacji wskazanej zmiany w cenniku, przysługuje Państwu prawo do rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Rownoczesnie informujemy iz w przypadku rozwiazania umowy przed uplywem terminu, na ktory zostala ona zawarta, Operator uprawniony bedzie do żadania od Państwa odszkodowania ( kary umownej) tytulem przyznanej ulgi związanej z tą Umową"
pismo zostało zatwierdzone przez UKE.
Jak chcesz to sie kloc w sądzie - porazka gwarantowana.
-
Cenników dotyczy art 61:
5. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych doręcza abonentowi na piśmie oraz podaje do publicznej wiadomości treść każdej zmiany w cenniku, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostaç poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmiany w cenniku.
6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, abonent powinien zostać poinformowany także o tym, że w razie skorzystania z prawa wypowiedzenia
umowy w przypadku braku akceptacji podwyższenia cen dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której mowa
6a. Przepisu ust. 6 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany, o której mowa w ust. 5, następuje na skutek zmiany przepisów prawa.”;
-
6a. Przepisu ust. 6 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmiany, o której mowa w ust. 5, następuje na skutek zmiany przepisów prawa.”;
Można wiedzieć jaka to zmiana przepisów prawa zaszła wymagająca takiej zmiany?
-
barteksquall: No właśnie: żaden. Czyli w razie rezygnacji należy się operatorowi odszkodowanie.
-
Jeśli chodzi o cennik, a nie regulamin to rzeczywiście, dopóki nie dojdzie do podwyższenia ceny, odszkodowanie się należy. Co do zmian w prawie - to niepotrzebnie zaniechałem wklejenia zakładając że prawo się nie zmieniło (bo zapewne się nie zmieniło), teraz będę kopiował całe ustawy :grin:
-
Ok, nie doczytalem, bo bylem przekonany, ze UKE nakazalo, co nie zmienia faktu, ze zerwanie umowy w tym przypadku skutkuje koniecznoscia zaplacenia kary, poniewaz zmiana jest na korzysc abonenta, i po prostu przedluzaja promocje, wiec nie ma podstaw aby rozwiazac umowa z winy operatora.
-
to chyba jakas plaga bo w play tez cos zmienili (roaming), ale jest jasno napisane ze dostane kare jak zerwe umowe
-
Jaka plaga? A z jakiej racji operator ma byc stratny, dlatego, ze daje wiecej uzytkownikom? Kazdy swiadomie podpisuje umowy, a te zapisy zostaly wprowadzone wlasnie przez to, ze ludzie naduzywali prawa do wypowiedzenia.