Teoretycznie gwarancję traci się, gdy wgrywa się nieoficjalne oprogramowanie lub takie, które nie jest zatwierdzone przez dystrybutora (czytaj operatora komórkowego). Na szczęście jeśli wysyłasz telefon bezpośrednio do serwisu, to możesz mieć obojętnie jakie oprogramowanie, bo i tak na 99% wgrają ostatnie oficjalne wydanie. Z kolei jak idziesz do operatora i chcesz oddać na gwarancję, to mogą się pojawić problemy (wszystko zależy od obsługi w salonie, czy ktoś się kapnie, że jest inne niż "normalnie"). Eboot nie ma znaczenia, gdyż jest to część oficjalnego oprogramowania. Na początku roku jak wyszedł jeden z nowszych ROMów ludzie wgrywali sobie często tylko eboot, bo w nowszym mieli trochę więcej RAMu. A jak masz Omnię ze sklepu, to nie ma czym się przejmować, bo nie patrzą na to. No i jeśli chcesz koniecznie wysyłać telefon do serwisu, to poczytaj wątek o kurzu na wyświetlaczu i podobne, bo tam jest dużo porad i opisy doświadczeń forumowiczów.