PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Samsung => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => Omnia 2 (i8000) => Wątek zaczęty przez: mietko666 w Lipiec 26, 2010, 18:01:09

Tytuł: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: mietko666 w Lipiec 26, 2010, 18:01:09
Poroszszę o szybką pomaoc (jak w temacie) ERA tak tak. Przy próbie łączenia z jakimkolwiek wybranym numerem wyświetla się komunikat "CFC aktywna" i nie łączy .... do mnie natomiast można sie noemalnie dodzwonić.  Syn bawił się moim telefonem i uaktywnił wideorozmowy (może coś mi poprzestawiał?) Nigdy się z czymś takim nie spotkałem.

Przestawiłem z 3G na GSM i juz mogę wykonywać połączenia
do niedawna miałem cały czas na AUTO ustawione (czyli UMTS) i nie było problemu z rozmowami.
Co to może być namieszane ???
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: PopaY w Lipiec 26, 2010, 21:12:31
Dokładnie przed chwilą dzwonił do mnie kolega, który używa i900 z takim samym problemem... Poradziłem mu by wyłączył 3G, zrobił SR, po czym włączył ponownie 3G - działa. Coś musiało się przyciąć w sieci chwilowo co zawiesiło UMTS, tak to w skrócie można wytłumaczyć. Ale... nie wszyscy tego doświadczyli - ja bynajmniej nie.
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: mietko666 w Lipiec 26, 2010, 22:22:34
Dziękuję ... porada skuteczna. Może się innym też przyda  :ok:
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: pepeg1 w Lipiec 26, 2010, 23:01:20
Witam!
Mam to samo. Przy próbie połączenia w paśmie UMTS lipa - nie można nawiązać połączenia. Przechodzę na sieć EDGE można nawiązywać połaczenia wychodzące. U mnie reset opisany powyżej niestety nie pomaga. (może robię coś nie teges - można poprosić kolegów o łopatologiczny opis resetu z wyłaczeniem G3?)
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: tomasz007 w Lipiec 26, 2010, 23:12:22
wchodzisz: start - ustawienia -połączenia sieciowe - wybór pasma, tam zaznaczasz opcję "GSM 900/1800" i masz wyłączone 3G. Teraz robisz soft reset. Jak sprzęt się uruchomi robisz to co w pierwszym zdaniu tylko w zakładce wybór pasma zaznaczasz "automatycznie" czyli wracasz na 3G jeśli jesteś w zasięgu.
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: pepeg1 w Lipiec 26, 2010, 23:15:23
Tak też czyniłem, ale u mnie nie działa ten myk.  :(
(Sieć ERA)
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: tomasz007 w Lipiec 26, 2010, 23:26:47
pewnie nie będę bardzo nowatorski ale może spróbuj HR ?
Jeśli masz możliwość włóż kartę z innej sieci i zobacz czy tam działa.
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: PopaY w Lipiec 27, 2010, 08:35:07
Nie chcę prorokować, ale może winę ponosi tutaj ROM? Albo chociaż RADIO...
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: TripleH w Lipiec 27, 2010, 10:29:54
A nie prościej spróbować przywrócić połączenia sieciowe? Taka opcja jest w ustawieniach Samsunga. Wystarczy poszukać.
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: pepeg1 w Lipiec 27, 2010, 23:37:10
Przywracanie połaczeń nic wczoraj nie dawało. Rano wszystko wróciło do normy więc problem może trapił ERĘ ?
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: PopaY w Lipiec 28, 2010, 00:05:29
No niestety tak... Mimo, iż jestem na urlopie to zaciągnąłem języka. Były problemy od wczoraj z połączeniami 3G na terenie całego kraju. Nie trapiły jednak one wszystkich, a jedynie te telefony, które akurat były zalogowane do danej stacji, która miała takowe problemy. Dziś w godzinach popołudniowych już wszystko wróciło do normy. Abonenci Ery (i sieci "towarzyszących") mogą już spokojnie wykonywać połączenia głosowe będąc zalogowanym do UMTSu.
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: koart w Lipiec 28, 2010, 08:16:34
Nie wiem jak inne sieci ale ERA co i rusz ma jakies problemy z 3G albo globalne albo lokalne. Swojego czasu mialem tak ze jak bylem zalogowany w 3G i przejezdzalem z jednego miejsca w Lublinie do drugiego to tracilem polaczenie z netem. Po mojej telefonicznej interwencji przyznali sie do problemow, ale zanim usuneli problem minal tydzien. Od tego czasu jade na zwyklym GSM, poki co wystarcza.
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: mgcompany w Lipiec 28, 2010, 11:24:51
Ja pamiętam, że od kilku lat są takie same problemy z Erą. Osobiście używam Orange, ale nie raz widziałem wpisy na forum, że nagle nie można się połączyć przez UMTS w Erze i zawsze ktoś podawał sposoby na zmianę częstotliwości, a na końcu się okazywało, że Era ma problem z siecią lub nadajnikami w jakimś obszarze, bo np. 100 metrów dalej gdzie działa inny BTS już problemu nie ma. Także lepiej jest poczekać jakiś czas, albo zadzwonić do operatora i się zapytać czy są problemy, zwłaszcza jeśli telefon wcześniej działał jak należy.
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: PopaY w Lipiec 28, 2010, 13:06:24
Nie wiecie co piszecie niestety. Każda sieć ma takie same problemy, ale nie każdy je odczuwa! Trzeba to zrozumieć. Ja bynajmniej nigdy nie miałem problemów z zasięgiem czy to 2G czy 3G. Wykonuję dziennie sporo rozmów, zarówno głosowych jak i wideo i nic nigdy się nie dzieje więc pisanie, że to tylko Era ma i Era miała problemy to po prostu bzdury. Z racji wykonywanej pracy wiem co się dzieje z zasięgiem nie tylko w Erze, ale i w innych sieciach i te problemy zawsze się zdarzają u każdego operatora tylko, powtarzam, nie każdy abonent je odczuwa!
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: DarekWa w Lipiec 28, 2010, 13:30:17
to samo było kiedyś w Orange. Teraz jestem w Play i czasami też się zdarza, ale sieć ładnie przełącza z UMTS na GSM
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: mgcompany w Lipiec 28, 2010, 15:24:39
@PopaY, się tak nie spinaj chłopie. :grin: Dobrze wiemy co piszemy. Nikt tu nie napisał, że takie przypadki są tylko w Erze, tylko że najczęściej o tej sieci jest głośno na forum. Mi się coś takiego nie przytrafiło, co najwyżej sieć w mieście była tak zapchana w godzinach szczytu, że nie szło wykonać połączenia, ale po chwili działało wszystko normalnie. No i nie tylko ty wykonujesz dużo rozmów, inni również. ;)
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: dziadek7 w Marzec 30, 2011, 11:22:30
Mam aktualnie też ten napis CFC aktywna jak dzwonię do kogoś ale telefon działa w obie strony normalnie ..... sieć PLAY.
Robiłem to wyłączanie ....... 3g .........SF-------- i ustawienie sieci -pasma automatyczne ale to nic nie dało ten napis pojawia się nadal

???
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: folekkutno w Marzec 30, 2011, 15:32:35
i tak ma być, to normalne ze pojawia się CFC, gdzieś w dziale o i900 było wyjaśnione co to jest dokładnie to jakiś filtr cyfrowy z tego co pamietam
Tytuł: Odp: [i8000] brak połączenia - CFC aktywna
Wiadomość wysłana przez: tomasz007 w Marzec 31, 2011, 00:18:44
Jak napisał @folekkutno tak ma być. Więcej informacji masz tu
 http://pdaclub.pl/forum/omnia-lite-omnia-2-i-omnia-pro/cfc-aktywna-co-to-jest/ (http://pdaclub.pl/forum/omnia-lite-omnia-2-i-omnia-pro/cfc-aktywna-co-to-jest/)