Podpatrz co się dzieje "po drugiej stronie mocy":
http://www.netbsd.org/pl/Ports/
http://www.debian.org/CD/netinst/index.en.html
Tam są setki programów i jakoś się udało. Co do małych gabarytów, to trudno zrobić "skina"? Wnętrzności nie trzeba ruszać.
Programy pod Unix/Linux (i same systemy) od dawna są projektowane wielo-platformowo, już z założenia. Na tych systemach nigdy nie istniało takie pojęcie jak tylko jedna platforma, z uwagi na ich wszechstronność (routery, serwery, inne urządzenia sterujące).
Jednak zauważ, że program jest przenośny tylko na poziomie kodu źródłowego o ile nie zawiera niskopoziomowych fragmentów kodu lub innego specyficznego dla platformy
Oznacza to, że wszystkie programy (jak choćby ów Starcraft), muszą być wypuszczone w postaci kilku wersji binarnych, które w najlepszym razie będą osobno kompilowane. Najprawdopodobniej jednak musiałby być poprawiony sam kod źródłowy żeby uniezależnić go od platformy x86, przynajmniej w przypadku niektórych aplikacji.
Poprawa pod małe gabaryty to też nie zawsze takie hop siup, bo czasem gabaryty mogą być mniejsze niż założone minimum przy projektowaniu programu. I wtedy to nie jest już tylko zmiana skina.
Myślisz, że producenci to od tak, to wszystko poprawią ?