To teraz parę cytatów z BOK Orange (obsługa klienta biznesowego):
Orange: a jak to się dzieje, że nie może Pan zaktualizować oprogramowania?
Ja: dla S/N aparatu z Orange otrzymuję odmowę pobrania aktualizacji.
O: To może się Pan skontaktować z producentem i zapytać dlaczego tak się dzieje. A w ogóle to pewnie tak została przez nas podpisana umowa z HTC, że nie da się stosować innego oprogramowania.
Ja: Nie interesuje mnie kontakt z producentem, bo telefon dostarcza PTK Centertel i to ta firma instaluje simlock, uniemożliwiający samodzielne dokonywanie zmian oprogramowania.
O: To może sobie Pan zdjąć simlock, utraci Pan wtedy gwarancję. Poza tym telefony to tylko dodatki do naszych usług.
Ja: Proszę o dopowiedź, w jaki PTK Centertel zapewnia aktualizację oprogramowania dostarczanych przez siebie telefonów HTC Touch Dual?
O: To już jest zgłoszenie reklamacyjne, które musi Pan, z zachowaniem wymogów formalnych, przesłać faksem. Odpowiedź w terminie 14 dni.
He he, dodatki do usług. Trochę jak: "jak się Panu nie podoba, może Pan korzystać z naszych usług bez pomocy telefonu"... ręce opadają. Ja mam niestety telefon na firmę, ale jeśli ktoś ma go z Orange prywatnie, to może powalczyć. Nie przypominam sobie, by umowa lub regulamin zawierały infromację, że PTK Centertel uniemożliwia aktualizację oprogramowania do dostarczanych aparatów. Konsument spokojnie przewalczy ten temat.
EDIT: wysłałem też pytanie do HTC.