PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Samodzielne Nawigacje GPS - PNA / PND (Windows CE) => Nawigacje PNA / PND - Ogólnie => Wątek zaczęty przez: jerzu w Sierpień 27, 2012, 17:34:56
-
Teść odziedziczył po mnie nawigację Lark 43.2. Pojawił się problem z ładowarką samochodową. Otóż w Citroenie C4 gniazdo zapalniczki jest usytuowane między przednimi fotelami fotelami, jak na fotce niżej:
(http://www.autogaleria.pl/fotografie/citroen/citroen_c4_1.6_thp_exclusive_2009_17.jpg)
Kabel oryginalnej ładowarki ma niecałe 100 cm i go nie starcza. Wymyśliłem że kupię teściowi ładowarkę USB podobną do tej:
(http://nokautimg1.pl/p-da-d1-dad16377aab2113a4c119d98ac27a104500x500/ladowarka-samochodowa-usb-2a-dual-m-life.jpg)
I tutaj pojawia się kwestia kabla. Czy może to być dowolny kabel USB - mini USB o długości ok. 2 metrów? Skąd to pytanie? W telefonach z androidem przy kiepskim kablu (kwestia zwartych/rozwartych pinów) telefon wykrywa ładowarkę jako ładowanie z gniazda USB i ogranicza prąd do 500 mA. Przy dobrym kablu (w moim przypadku oryginał SE zastosowany w SE Xperia Neo V) ładowarka wykrywana jest jako źródło AC, czyli tak jak ładowarka sieciowa, bez ograniczenia prądowego. Czy Lark jest na tyle inteligentny że to wykrywa, czy oleje i będzie ładował na maxa niezależnie od typu kabla?
-
To nie tyle kwestia "dobrego" kabla, co "właściwego". Jak się przyglądniesz rozpisce pinów miniUSB, to znajdziesz jeden nazywany często NC (pin nr 4). Zazwyczaj jest on niewykorzystany, ale w wielu nawigacjach służy jako "detekcja" ładowarki i w zależności od producenta może być na niego podawana albo masa (Mio, Mediony), albo +5 V (nowe nawigacje na Atlasie IV i V). Larkowi 43.2 bliżej do Mediona, więc albo będzie potrzebował masy, albo wcale nie zwróci uwagi na pin 4 (nie miałem okazji sprawdzać ładowania w 43.2).