Nie ma i na razie nie będzie prawdziwie dwurdzeniowych procesorów dla Nawigacji PNA. To, że sprzedawcy wciskają ludziom kit jest niestety normą. Ani "dwurdzeniowy" sirf IV, ani tym bardziej "dwurdzeniowy" Samsung (ostatnio się pojawiły), nie mają nic wspólnego z dwurdzeniowymi procesorami w komputerach PC. Ich moc obliczeniowa wynika wprost z taktowania i ewentualnie cache, czy typu zastosowanej pamięci RAM. I tak "dwurdzeniowy" Sirf Atlas IV 530 MHz wykazuje moc obliczeniową większą od MTK, czy Atlasów III, ale mniejszą, niż Sirf Titan 600 MHz (o którym nikt nigdy nie pisał bzdur typu "dwurdzeniowy"). Ostatnio sprawdzałem też Samsunga 400 MHz (w Trak 515 też niby dwurdzeniowy) i nie był ani odrobinę lepszy od typowego Samsunga z Nokii 500, czy Route 66 jakiego miałem 3 lata temu.
Rzecz w tym, że na rynku obecnie są w zasadzie 3 najpopularniejsze typy procesorów do nawigacji. MTK, Sirf Atlas IV i Samsung. O ile Samsung i MTK świetnie współpracują z systemem operacyjnym CE 5.0, o tyle do Atlasów IV wymagany jest już podobno CE 6.0, którego zalety trudno na razie znaleźć. Goclever wypuścił jeden model nawigacji z Atlasem IV, czyli 5055 (licząc nietypowy nieco model 350 Rider, nawet dwa), jednak sprzedaż jego chyba nie była najlepsza, a masa problemów z CE 6.0 na pewno jej nie poprawiała. Dlatego póki co chyba wcale nie robią tak źle, unikając tego modelu procesora.