Problemy z NR430BT

  • 22 Odpowiedzi
  • 8270 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline XGrzesX

  • ***
  • 468
  • Sprzęt: Motorola Milestone, HTC Tytn II, Asus A636
Problemy z NR430BT
« dnia: Kwiecień 04, 2008, 09:53:50 »
Kupiłem wczoraj urządzenie do nawigacji NR430BT. Dzisiaj po raz pierwszy chciałem go wypróbować w drodze do pracy. Niestety okazało się, że urządzenie co kilkanaście sekund gubi sygnał a jak złapie to i tak pokazuje położenie które odbiega od rzeczywistości (kilaset metrów obok) i wogóle strasznie "skacze". Opcję synchronizacji czasu poprzez GPS mam wyłączoną.

Wersja Systemu Operacyjnego 1.1.3. Wersja aplikacji 1.08.

Korzystam z Automapy którą od razu po zakupie uaktualniłem do wersji 5. Ale nie przypuszczam, żeby to była kwestia nowej wersji Automapy bo na palmtopie działa bardzo dobrze.

Proszę pomóżcie !!!
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2008, 10:15:13 wysłana przez XGrzesX »

*

Offline SwarE

  • *
  • 75
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2008, 10:42:36 »
czasem tak bywa.

Pamiętaj, że należy przy łapaniu fixa być mniej więcej w jednym miejscu. Inaczej właśnie takie misiaczki mogą się dziać. Spróbuj następnym razem poczekać z pół minuty na ustalenie pozycji i umocnienie sygnału - nie powinno być już kłopotów. Jeśli będą - to znaczy że coś jest niedobrego z urządzeniem.

*

Offline XGrzesX

  • ***
  • 468
  • Sprzęt: Motorola Milestone, HTC Tytn II, Asus A636
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 04, 2008, 11:19:25 »
czasem tak bywa.

Pamiętaj, że należy przy łapaniu fixa być mniej więcej w jednym miejscu. Inaczej właśnie takie misiaczki mogą się dziać. Spróbuj następnym razem poczekać z pół minuty na ustalenie pozycji i umocnienie sygnału - nie powinno być już kłopotów. Jeśli będą - to znaczy że coś jest niedobrego z urządzeniem.

A czy urządzenie do prawidłowej pracy powinno być w skierowane tylko anteną do góry ?
Podczas testowania urządzenia trzymałem go w poziomie bo uchwytu specjalnie nie mocowałem bo w razie czego będę próbował wymienić. Jeszcze miałem tak, że po złapaniu fixa urządzenie się zawieszało i ekran nie reagował, pomagało tylko wyłączenie i ponowne włączenie.

EDIT:
Sprawa teraz wygląda tak. Po południu wyszedłem na zewnątrz w celu złapania fixa i odczekałem kilka minut. Potem przez godzinę jeździłem samochodem i nawigacja już działa prawidłowo i sygnał był bardzo dobry. Wyłączałem i włączałem kilkakrotnie urządzenie i za każdym razem lapał prawidłowo sygnał i prawidłowo pokazywał położenie. Będe jeszcze testował ale mam nadzieje, że wcześniejszy problem był spowodowany pierwszym uruchomieniem GPS w urządzeniu.

EDIT2:
Pojaiwł się kolejny problem. Po wyłączeniu urządzenia kasuje się data i godzina. Zainstalowałem aktualizację dotyczącą: Po zainstalowaniu aktualizacji, urządzenie nie resetuje się po wyjęciu karty SD. ale nie pomogło.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2008, 18:39:17 wysłana przez XGrzesX »

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 04, 2008, 22:18:57 »
Kupiłem wczoraj urządzenie do nawigacji NR430BT. Dzisiaj po raz pierwszy chciałem go wypróbować w drodze do pracy. Niestety okazało się, że urządzenie co kilkanaście sekund gubi sygnał a jak złapie to i tak pokazuje położenie które odbiega od rzeczywistości (kilaset metrów obok) i wogóle strasznie "skacze". Opcję synchronizacji czasu poprzez GPS mam wyłączoną.

Wersja Systemu Operacyjnego 1.1.3. Wersja aplikacji 1.08.

Korzystam z Automapy którą od razu po zakupie uaktualniłem do wersji 5. Ale nie przypuszczam, żeby to była kwestia nowej wersji Automapy bo na palmtopie działa bardzo dobrze.

Proszę pomóżcie !!!


to jest przypadłość odbiorników opartych na SS III. Niestety dopóki nie złapiesz fixa, lepiej się nie rozpędzać.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 05, 2008, 08:57:46 »
Już Ci odpowiadam na zasadnicze pytanie.
NavRoad NR430BT nie działa poprawnie na Automapie w ver. 5!!!
Dzisiaj w nocy przekonałem się o tym.
Gubienie sygnału co jakiś czas to normalne wyłącznie dla AM5. Nie pomaga nic! Wyłączenie aktualizacji czasu pomaga w przypadku starszej wersji AM, ale nie w 430-tce.
Wersja 4.5.3 pracuje dobrze i czytnik GPS jest odpowiednio czuły.

Oprócz ww. problemu dojdą Ci wkrótce problemy z MiploSync. Zsynchronizujesz plik i po próbie wczytania go wyzeruje Ci wszystkie zciągnięte bajty.

Taka już jest AM5...  :( Kicior! A polecają to urządzenie http://www.automapa.com.pl/?PEI=10241&lng=PL , więc powinno działać.

Dobrze Ci XGrzesX radzę: łap urządzenie i zwracaj je do sprzedawcy, bo ja jak z serwisem Jamicon zacząłem to 2 miechy trzymali w naprawie i dalej Automapy nie używam, gdyż gubienie sygnału co minutę, czasem dwie nie wystarczy, byś mógł zareklamować Automapę.
Zwracaj do sklepu całość i kupuj wszystko, tylko nie NavRoad'a.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2008, 09:11:22 wysłana przez NR430BT »

*

Offline XGrzesX

  • ***
  • 468
  • Sprzęt: Motorola Milestone, HTC Tytn II, Asus A636
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 05, 2008, 17:21:44 »
No więc sprawa chyba nie wygląda dobrze. Dzisiaj probowałem korzystać z urządzenia ale przez cały czas gubił sygnał. Nie wiem co by było na automapie 4.5 bo od razu po kupnie zainstalowałem wersję 5. Pojechałem do sklepu i zlożylem reklamację. Na razie kasy nie chcę oddać tylko wzięli urządzenie do sprawdzenia i ewentualnie mogą wymienić na inny egzemplarz.

Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 05, 2008, 21:24:02 »
Już Ci odpowiadam na zasadnicze pytanie.
NavRoad NR430BT nie działa poprawnie na Automapie w ver. 5!!!



Witam, przez kilka dni używałem na 430BT iGo8 oraz Destinatora 7 i wszystko było OK. Żadnego gubieniasygnału, zwisów itp. Stąd wnoszę, że to bug programowy (AM) a nie sprzętowy (Navroad), a skoro programowy to chyba w końcu doczekamy się jakiejś łaty!!!  Ja także wybrałem to urządzenie po "reklamie" na stronie AM i czuję się oszukany (a może nabrany?)

Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 06, 2008, 11:04:02 »
Na wersji 4.5.3 ja miałem to samo. Tak samo ciągle szukał od nowa sygnału GPS bez przyczyny.

*

Offline SwarE

  • *
  • 75
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 07, 2008, 14:56:52 »
Cytuj
EDIT:
Sprawa teraz wygląda tak. Po południu wyszedłem na zewnątrz w celu złapania fixa i odczekałem kilka minut. Potem przez godzinę jeździłem samochodem i nawigacja już działa prawidłowo i sygnał był bardzo dobry. Wyłączałem i włączałem kilkakrotnie urządzenie i za każdym razem lapał prawidłowo sygnał i prawidłowo pokazywał położenie. Będe jeszcze testował ale mam nadzieje, że wcześniejszy problem był spowodowany pierwszym uruchomieniem GPS w urządzeniu.
I bardzo dobrze, tak powinno być. Ale z reguły nie trzeba kilka minut - w Automapie i w innych programach masz status GPS więc tym możesz się kierować.
Cytuj
EDIT2:
Pojaiwł się kolejny problem. Po wyłączeniu urządzenia kasuje się data i godzina. Zainstalowałem aktualizację dotyczącą: Po zainstalowaniu aktualizacji, urządzenie nie resetuje się po wyjęciu karty SD. ale nie pomogło.


A tym to się w ogóle nie martw - czas się ustawi ponownie jak tylko zostanie złapany sygnał GPS, albo jak podłączysz Navroada do PC poprzez AutoSync

Łatka o której mówisz zapobiega resetowaniu urządzenia po wyciągnięciu karty SD podczas pracy (np w celu jej wymiany na inną)

*

Offline XGrzesX

  • ***
  • 468
  • Sprzęt: Motorola Milestone, HTC Tytn II, Asus A636
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 07, 2008, 15:37:54 »
Cytuj
EDIT:
Sprawa teraz wygląda tak. Po południu wyszedłem na zewnątrz w celu złapania fixa i odczekałem kilka minut. Potem przez godzinę jeździłem samochodem i nawigacja już działa prawidłowo i sygnał był bardzo dobry. Wyłączałem i włączałem kilkakrotnie urządzenie i za każdym razem lapał prawidłowo sygnał i prawidłowo pokazywał położenie. Będe jeszcze testował ale mam nadzieje, że wcześniejszy problem był spowodowany pierwszym uruchomieniem GPS w urządzeniu.
I bardzo dobrze, tak powinno być. Ale z reguły nie trzeba kilka minut - w Automapie i w innych programach masz status GPS więc tym możesz się kierować.
Cytuj
EDIT2:
Pojaiwł się kolejny problem. Po wyłączeniu urządzenia kasuje się data i godzina. Zainstalowałem aktualizację dotyczącą: Po zainstalowaniu aktualizacji, urządzenie nie resetuje się po wyjęciu karty SD. ale nie pomogło.


A tym to się w ogóle nie martw - czas się ustawi ponownie jak tylko zostanie złapany sygnał GPS, albo jak podłączysz Navroada do PC poprzez AutoSync

Łatka o której mówisz zapobiega resetowaniu urządzenia po wyciągnięciu karty SD podczas pracy (np w celu jej wymiany na inną)

Tylko, że opcję synchronizacji czasu przez GPS muszę wyłączyć bo przy włączonej gubi co kilka minut sygnał.

Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 08, 2008, 20:59:08 »
Ale i tak Ci czas będzie atkualizował :)

*

Offline SwarE

  • *
  • 75
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 09, 2008, 12:40:02 »
E tam tak naprawdę czas się ustawia nawet bez uruchomionego programu, wystarczy że urządzenie złapie sygnał. W programie możesz mieć synchro wyłączone.

*

Offline mcglow

  • *
  • 90
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, AM 6.15_EU
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 28, 2008, 22:50:08 »
Już Ci odpowiadam na zasadnicze pytanie.
NavRoad NR430BT nie działa poprawnie na Automapie w ver. 5!!!
Dzisiaj w nocy przekonałem się o tym.
Gubienie sygnału co jakiś czas to normalne wyłącznie dla AM5. Nie pomaga nic! Wyłączenie aktualizacji czasu pomaga w przypadku starszej wersji AM, ale nie w 430-tce.
Wersja 4.5.3 pracuje dobrze i czytnik GPS jest odpowiednio czuły.

Oprócz ww. problemu dojdą Ci wkrótce problemy z MiploSync. Zsynchronizujesz plik i po próbie wczytania go wyzeruje Ci wszystkie zciągnięte bajty.

Taka już jest AM5...  :( Kicior! A polecają to urządzenie http://www.automapa.com.pl/?PEI=10241&lng=PL , więc powinno działać.

Dobrze Ci XGrzesX radzę: łap urządzenie i zwracaj je do sprzedawcy, bo ja jak z serwisem Jamicon zacząłem to 2 miechy trzymali w naprawie i dalej Automapy nie używam, gdyż gubienie sygnału co minutę, czasem dwie nie wystarczy, byś mógł zareklamować Automapę.
Zwracaj do sklepu całość i kupuj wszystko, tylko nie NavRoad'a.
Pozdrawiam.


Użytkuję NR430BT od 4 miesięcy i nie mogę potwierdzić ani jednego z powyższych twierdzeń. Wszystko działa jak należy, łącznie z MiploSync.

*

Offline yaz

  • 4
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 30, 2008, 22:38:11 »
Cytuj
Użytkuję NR430BT od 4 miesięcy i nie mogę potwierdzić ani jednego z powyższych twierdzeń. Wszystko działa jak należy, łącznie z MiploSync.

mcglow, mógłbyś podzielić się informacją jak masz wgrany i ustawiony Miplosync. Mam NR430BT od lutego i do tej pory nie udało mi się zainstalować tak Miplosync aby działał bez problemu. Próbowałem wszystkich wersji, możliwości i nic.

I jeszcze jedno pytanie do użytkowników NR430BT, czy występują u Was problemy z kalibracją ekranu? Urządzenie po włączeniu pięknie działa, wszystkie klawisze dotykowe na ekranie a w pewnym momencie urządzenie działa tak jakby pogubiło kalibrację, np. klikam na mapie przycisk menu a włacza mi się komputer.

Dobrze, że to urządzenie wygrałem, bo jakbym wydał tyle kasy za urządzenie, które tak działa to bym z miejsca kazał zwrócić pieniądze.

*

Offline mcglow

  • *
  • 90
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, AM 6.15_EU
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 31, 2008, 19:20:04 »

mcglow, mógłbyś podzielić się informacją jak masz wgrany i ustawiony Miplosync. Mam NR430BT od lutego i do tej pory nie udało mi się zainstalować tak Miplosync aby działał bez problemu. Próbowałem wszystkich wersji, możliwości i nic.


Dobrze trafiłeś, bo przed kilkunastoma minutami zainstalowałem MiploSynca 1.4.0.1.
Zrobiłem to tak:
1. Podłączyłem NR kablem synchronizacyjnym przez USB do PC-ta i włączyłem go (NR),
2. Zaczekałem, aż otworzy się okno Microsoft Active Sync z wyborem trybu synchronizacji,
3. Zaznaczyłem "Nie" i kliknąłem "OK",
4. Uruchomiłem na PC-cie instalator MiploSync,
5. W oknie zapytania o to, czy chcę zainstalować program w domyślnym katalogu, kliknąłem "Tak",
6. Nastąpiła instalacja,
7. W końcowej fazie, na ekranie NR ukazało się okienko z pytaniem, czy chcę zainstalować program,
8. Używając stylusa, kliknąłem "Tak",
9. Następnie ukazało się na ekranie NR okienko z informacją, że jakiś tam plik (nie pamiętam nazwy) jest przez coś używany lub jest w innym miejscu (nieważne),
10. Kliknąłem "Nie",
11. Po raz drugi pokazało się okienko opisane w punkcie 9 i jeszcze raz kliknąłem "Nie",
12. Program MiploSync zainstalował się na NR w katalogu domyślnym (My Device\Program Files\MiploSync),
13. Na ekranie PC-ta pojawiło się okno komunikujące zakończenie instalacji,
14. Teraz, korzystając z NR tapnąłem na jego ekranie kolejno przyciski "Ustawienia", "Eksplorator plików", "Program Files", "MiploSync", "MiploSetup",
15. W zakładce "Sync" odhaczyłem "W domu, przez AS/WMDC" i "Nie wysyłaj moich propozycji POI", ustawiając synchronizację co 12 godzin,
16. W zakładce "Katalog" odhaczyłem interesujące mnie kategorie i podkategorie POI do pobrania,
17. W zakładce "Opcje" tapnąłem "Nowy" i utworzyłem plik PTS o nazwie "poi.ambdata" w katalogu My Device\SDMMC (to znaczy na karcie pamięci, jak zaleca Miplo),
18. Na karcie "Konto" sprawdziłem tylko swój login i hasło (używałem na tym NR poprzednich wersji MiploSync do AM 5.0.7),
19. Następnie tapnąłem z dwoma czerwono-różowymi strzałeczkami i rozpocząłem pobieranie POI (uruchomił się MiploTransfer),
20. Po zakończeniu transferu, sprawdziłem status synchronizacji w zakładce "Status" i wyszedłem do ekranu początkowego,
21. Uruchomiłem nawigację,
22. Następnie tapnąłem "Menu" -> "POI" -> "Zarządzanie",
23. Tapnąłem przycisk z symbolem kartki z odgiętym rogiem i w menu, które się rozwinęło "Wczytaj plik",
24. Otworzyło się okno z zawartością karty SD i tapnąłem plik "poi.amp", który utworzyłem w punkcie 17,
25. Dane z pliku zostały wczytane,
26. Na ekranie z punktu 23 tapnąłem "OK",
27. Nastąpiła reorganizacja pliku i program powrócił do ekranu z mapą.

To już koniec i ... działa.
Jeszcze tylko w ustawieniach POI (wyświetlanie i zarządzanie) należy ustawić co się chce widzieć i słyszeć.

Jeżeli chodzi o kalibrację ekranu, to nie dotykałem się do tego. Fabrycznie skalibrowany działa dobrze, to po co psuć?

Pozdrawiam.

*

Offline mcglow

  • *
  • 90
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, AM 6.15_EU
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 31, 2008, 20:24:33 »

mcglow, mógłbyś podzielić się informacją jak masz wgrany i ustawiony Miplosync. Mam NR430BT od lutego i do tej pory nie udało mi się zainstalować tak Miplosync aby działał bez problemu. Próbowałem wszystkich wersji, możliwości i nic.


A ja mam z kolei pytanie do użytkowników Navroada 430BT: jak sobie radzicie z instalacją i rejestracją AutoMapy na karcie SD umieszczonej w czytniku?

*

Offline yaz

  • 4
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 31, 2008, 20:51:46 »
Cytuj
9. Następnie ukazało się na ekranie NR okienko z informacją, że jakiś tam plik (nie pamiętam nazwy) jest przez coś używany lub jest w innym miejscu (nieważne),
10. Kliknąłem "Nie",
11. Po raz drugi pokazało się okienko opisane w punkcie 9 i jeszcze raz kliknąłem "Nie",

to mi się nie pokazuje...

Cytuj
17. W zakładce "Opcje" tapnąłem "Nowy" i utworzyłem plik PTS o nazwie "poi.ambdata" w katalogu My Device\SDMMC (to znaczy na karcie pamięci, jak zaleca Miplo),

nie mogę stworzyć pliku na karcie, chyba NR nie ma możliwości zapisu na karcie SD.

Cytuj
Jeżeli chodzi o kalibrację ekranu, to nie dotykałem się do tego. Fabrycznie skalibrowany działa dobrze, to po co psuć?

mi coś świruje ekran i musiałem robić kalibrację. Coś mi się wydaje, że urządzenie wyśle do serwisu.

Cytuj
A ja mam z kolei pytanie do użytkowników Navroada 430BT: jak sobie radzicie z instalacją i rejestracją AutoMapy na karcie SD umieszczonej w czytniku?

z tym nie mam problemu. Raz przez przypadek przerwało mi instalację, bo zerwało łącze z internetem. Pomogło formatowanie karty SD i instalacja od zera. Punktów POI nie straciłem.

Wychodzi na to, że rzeczywiście nie mam możliwości zapisu na karcie SD z poziomu NR. Wie ktoś może gdzie to zmienić?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2008, 21:53:49 wysłana przez yaz »

*

Offline mcglow

  • *
  • 90
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, AM 6.15_EU
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 31, 2008, 22:10:34 »
Spróbuj z poziomu NR, poprzez eksplorator, utworzyć nowy folder o jakiejkolwiek nazwie. Musi się dać to zrobić. W przeciwnym razie, może to być jakieś uszkodzenie Windows.
Napisane: Lipiec 31, 2008, 22:07:15
A której wersji AM używasz?
Z 5.0.7 Miplo współpracowało nieco lepiej.

*

Offline yaz

  • 4
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 31, 2008, 22:11:19 »
Nie daje się nic utworzyć, wyskakuje błą "Problem creating folder "New Folder""  :-|

*

Offline mcglow

  • *
  • 90
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, AM 6.15_EU
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 01, 2008, 07:58:36 »
Nie daje się nic utworzyć, wyskakuje błą "Problem creating folder "New Folder""  :-|

No to jest, jak wydaje się, problem z samym systemem operacyjnym. Chyba serwis lub znajomy informatyk.

Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 01, 2008, 13:14:01 »

mcglow, mógłbyś podzielić się informacją jak masz wgrany i ustawiony Miplosync. Mam NR430BT od lutego i do tej pory nie udało mi się zainstalować tak Miplosync aby działał bez problemu. Próbowałem wszystkich wersji, możliwości i nic.


A ja mam z kolei pytanie do użytkowników Navroada 430BT: jak sobie radzicie z instalacją i rejestracją AutoMapy na karcie SD umieszczonej w czytniku?

Bezproblemowo, od wersji 5.1 nie trzeba nawet instalować programu w urządzeniu i potem doinstalowywać mapy w czytniku. Robiłem to wielokrotnie i jeden jedyny raz mi odmówił rejestracji, ale ponowiłem próbę i poszło bez problemu.

*

Offline yaz

  • 4
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 01, 2008, 13:35:38 »
Nie daje się nic utworzyć, wyskakuje błą "Problem creating folder "New Folder""  :-|

No to jest, jak wydaje się, problem z samym systemem operacyjnym. Chyba serwis lub znajomy informatyk.

Dzwoniłem do serwisu, za 4 razem odebrali telefon (to chyba u nich standard  :-|). Powiedziałem o braku możliwości zapisu na karcie SD i problemy z kalibracją ekranu. Odpowiedź: urządzenie kwalifikuje się do naprawy. W przyszłym tygodniu wyślę. Zobaczymy ile czasu zajmie serwis.

*

Offline mcglow

  • *
  • 90
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, AM 6.15_EU
Odp: Problemy z NR430BT
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 19, 2008, 22:22:52 »
 :worried: Nikt nie ma problemów z NR430BT? Jest dobrze. :ok: