PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => Nawigacja GPS - ogólnie => Navigon => Wątek zaczęty przez: paw_brz w Listopad 09, 2008, 21:34:06
-
Pojawiły się nowe mapy do Navigona 6-6.5 w wersji Q4. Z tego co widzę poprawki wreszcie są poważne. Szczególnie tu gdzie mieszkam.
-
Do wersji 7 też już się pojawiły.
-
Gdzie znalazłeś tą informację, bo cosik jej nie widzę na stronie NAVIGON-a ???
-
link z najbardziej aktualnymi mapami do Navigon-a
http://www.navigon.com/site/de/de/maps_services/products/1/device
-
I widzisz tam Q4/2008 ??? Bo ja widzę tylko Q2/2008 dla MN6 oraz Q3/2008 dla MN7. Przez Navigon Fresh, też mam tylko do wyboru, to co podałem wcześniej. Nigdzie nie widzę map Q4/2008 i stąd moje dopytywanie.
-
Do wersji 7 też już się pojawiły.
Co było źle w moich stronach, jest nadal źle. A1 tez tylko do Swarożyna pociagnieta
-
Nie wiem dlaczego na stronach Navigona nie ma jeszcze tych map. W każdym razie mam je już w PDA Loox N560 oraz Navigonie (PNA) 2100Max
-
Te nowe mapy Q4 ze swoją dokładnością daleko odbiegają od map do TomToma czy chociaż iGO - nawet od Emapy. Nie polecam.
-
Niestety kategoryzacja w mapach NAVTEQ (w niektórych krajach) kuleje - większość dróg wygląda tak samo, tak jakby nie było podziału na drogi gruntowe, osiedlowe, lokalne, krajowe itp. Chyba kategoryzacja sprowadza się tylko do Autostrady i reszty dróg... Ja już z tym wczesniej się spotkałem w mapach Navteqa w garminie będąc w Hiszpanii (będąc nagminnie kierowany w wąskie uliczki między hotelami gdzie 200 metrów dalej prowadziła ładna obwodnica. TeleAtlas wyraźnie powiększa przewagę i dodatkowo zaczął słuchać społeczności (mapshare) - więc suma sumarum chcąc coś bardzo uniwersalnego na Europę (szczególnie zachodnią i centralną) trzeba się zaopatrzyć w soft korzystający z rozwiązań TeleAtlasa.
-
Te nowe mapy Q4 ze swoją dokładnością daleko odbiegają od map do TomToma czy chociaż iGO - nawet od Emapy. Nie polecam.
Zabawne. A myślisz że z czyich map korzysta iGo? Co do map TomToma to w różnych krajach różnie z tym bywa. Natomiast jeżeli miałbym szukać najbliższej stacji benzynowej lub parkingu przy trasie w TomTomie to musiałbym nadłożyć kilkanaście a nierzadko kilkadziesiąt kilometrów. Baza danych POI Teleatlasa w porównaniu z Nawteqiem to jakiś żart. Rozumiem, że Wasze opinie oparte są o osobiste długotrwałe doświadczenie kierowcy pokonującego tysiące km w całej Europie...
-
Hmmmm chyba lekko przesadzasz wystaczy włączyć ostrzeganie o punktach użyteczności (np o stacjach paliw) i ostrzega na podaną przez użytkownika liczba metrów. Po drugie w tomtom home masz naprawdę sporą darmową bazę różnych POI więc można sobie wgrać wg własnych upodobań.
Nie wiem co jest zabawnego w wypowiedzi dagetto ale mówi prawdę bo tomtom korzysta z teleatlasa a iGO z emapy - przynajmniej piszemy o wersjach oficjalnych :-) i obie te mapy w Polsce spisują sie lepiej. Nie ma co polemizować Navteq ma w Europie gorsze mapy od TeleAtlasa, natomiast w Ameryce północnej jest zupełnie odwrotnie. Może nie jest to jakaś kolosalna różnica na niekorzyść Navteqa ale jednak jakaś jest. Wcale też nie uważam, że Navigon jest kiepskim produktem, wręcz przeciwnie - jest to najlepszy produkt opaty o mapy Navteqa - bo moim zdaniem lepszy od Garmina, który olewatorsko podchodzi do klientów i daje aktualzacje na Europe raz rocznie i do tego za spore pieniądze.
-
Zabawne. A myślisz że z czyich map korzysta iGo?
iGO korzysta z TeleAtlas na terenie Europy i EMapy w najnowszej wersji na terenie Polski kolego.
-
iGO korzysta z TeleAtlas na terenie Europy i EMapy w najnowszej wersji na terenie Polski kolego.
W nawigacji Beckera, która również używa iGO są mapy Navtecha - w tym również Polska.
-
To akurat jakaś mała jednostka w porównaniu z wszystkimi produktami navNgo. Poza tym "uwielbiam" wszelkiego rodzaju beckery, clariony, blaupunkty, sony itp. Firmy które cale życie produkowały elektronię z wyższej półki dla samochodów - nagle weszły na rynek nawigacji - totalnie nie mając o nim pojęcia. Oczywiście z pomocą przyszedł outscoring i zlecenie wyprodukowania nawigacji innej firmie i korzystanie z "cudzych" rozwiązań. Jednym słowem zero własnej myśli technicznej, totalnie niewypały. Jednym słowem wolałbym kupić jakiegoś Larka czy Akirę :mrgreen:
Ale jak czytam posty na onecie - "Becker najlepszy, Clarion" itp. to po prostu ze śmiechu idzie z krzesła się sp*******.
-
Ale jak czytam posty na onecie - "Becker najlepszy, Clarion" itp. to po prostu ze śmiechu idzie z krzesła się sp*******.
Ależ radoskurze, ja nie piszę, że Becker najlepszy - ja tylko piszę, że używa map Navtecha, a nie TeleAtlasa, a ma na pokładzie iGO. Swoją drogą, widać, że TeleAtlas od przejęcia przez TomToma znacznie podniósł jakość, ale też znacznie podrożał - Auto Mapa też już używa map Navtecha, zamiast TA.
-
Hmmmm chyba lekko przesadzasz wystaczy włączyć ostrzeganie o punktach użyteczności (np o stacjach paliw) i ostrzega na podaną przez użytkownika liczba metrów. Po drugie w tomtom home masz naprawdę sporą darmową bazę różnych POI więc można sobie wgrać wg własnych upodobań.
Z człym szacunkiem ale chyba nie za bardzo wiesz co mówisz, lub akurat jeździłeś tam gdzie mogło wyglądać to podobnie. Nie chodzi mi o ostrzeganie, ale o liczbę POI zaszytych w mapie. Na trasie staram się korzystać z TomToma szczególnie w warunkach irlandzkich gdzie jakakolwiek nawigacja przeliczając trase za każdym razem podaje inną drogę :) Natomiast jeżeli zależy mi na aktualnej i pełnej bazie stacji paliw na trasie i parkingów w miastach to mapy Teleatlasa nie umywają się do Navteqa. O dokładności map dyskutować nie chcę, bo każdy jeździ na tym co mu aktualnie najlepiej się sprawdza w danym rejonie. Chętnie dostosuję się do Twoich rad, jeżeli istnieje gdzieś porównywalna baza POI stacji i parkingów na Europę dla TA, aczkolwiek wątpię. Nowe iGo jak i Automapa przechodzą już na mapy Navteqa. Nie wiem czy dlatego, że tańsze niż TA czy wystarczająco dobre.
-
A no kolego...
Irlandia swego czasu była traktowana przez TeleAtlasa tak jak Polska - po prostu jej nie było :-) W produktach TomTom'a wystepuje chyba dopiero od 2 lat... więc nie pisz na podstawie jednego kraju że wszędzie nie ma stacji czy innych punktów bo jest to nie prawdą...
Po drugie nie wiem jakiej wersji map i sprzętu TT używasz bo jeżeli ma funkcjonalność IQRoutes - to jak najbardziej będzie za każdym razem liczyć coś innego na podstawie dnia tygodnia, weekendu, godzin szczytu itp.
Tak jak pisałem TT Home = od groma dodatkowych POI - więc stacje benzynowe też znajdziesz dodatkowe (nie tylko te co standardowa mapa oferuje)
iGO nie przechodzi na mapy navteqa tylko niektóre produkty (typu Becker i inne niedorobione PNA) które korzystają z oprogramownaia navNgo, aczkolwiek mapy kupują we własnym zakresie od jednego dostawcy po to żeby mieć tańszy produkt. NavNgo nie zmusza do korzystania z wielu dostawców jak ma to we własnym produkcie iGO 8 czy iGO 2006 plus.
PS. Przejście Automapy z TA na Navteq nie spotkało się ze zbyt wielkim entuzjazmem użytkowników. Większość uważa, że był to krok do tyłu. No i oczywiście odpowiedź na Twoje pytanie TAK Navteq jest tańszy od TeleAtlasa i ma bardzo s********** mapy Europy wschodniej :mrgreen:
Ot tyle co miałem do powiedzenia :-)
AHA i postaraj się mnie zrozumieć ja nie bronię TomTom'a czy TeleAtlasa ani nie oczerniam Navteqa czy Navigona, sam pisałeś, że w jednym kraju lepiej w dugim gorzej, ale jak zsumujesz wszystko to jednak TA ma mapy bardziej dopracowane. Poszperaj nawet w szukajce na forum, kiedyś nocnymarek wklejał bardzo fajną fotke symbolizującą kategoryzację dróg w TeleAtlasie i w Navtequ
-
W nawigacji Beckera, która również używa iGO są mapy Navtecha - w tym również Polska.
Tak, masz racje. Chyba w wersji Q2 była też mapa od NAVTEQ. Ale ze swoich doświadczeń wiem, żę najbardziej porządane w iGO są mapy od TeleAtlas.
-
PS. Przejście Automapy z TA na Navteq nie spotkało się ze zbyt wielkim entuzjazmem użytkowników. Większość uważa, że był to krok do tyłu. No i oczywiście odpowiedź na Twoje pytanie TAK Navteq jest tańszy od TeleAtlasa i ma bardzo s********** mapy Europy wschodniej :mrgreen:
Z moich doświadczeń - mapa Słowacji TA i N są porównywalne, przy czym N ma dużo dokładniej przypisane atrybuty dróg (czytaj ograniczenia prędkości). Mapa Polski jest o wiele mniej dokładna niż mapa Emapy (tam, gdzie w Emapie jest siatka dróg i nazwa miejscowości, , w Navtechu jest tylko siatka dróg) oraz (uwaga!) ma w okolicach, które sprawdzałem o wiele gorszą kategoryzację dróg (a wydawać by się mogło, że gorzej niż w Emapie być nie może).
Mapa Czech zawiera dziwne błędy, które powodują, że routing na jednej z głównych międzynarodowych dróg wygląda co najmniej dziwnie.
-
Mapa Czech zawiera dziwne błędy, które powodują, że routing na jednej z głównych międzynarodowych dróg wygląda co najmniej dziwnie.
Mozesz podać trasę? Chętnie bym ją obejrzał i porównał w AM z mapami TA i NQ.
-
Mapa Czech zawiera dziwne błędy, które powodują, że routing na jednej z głównych międzynarodowych dróg wygląda co najmniej dziwnie.
Mozesz podać trasę? Chętnie bym ją obejrzał i porównał w AM z mapami TA i NQ.
Trasa szybka z Cieszyna do Brna przez Ołomuniec, a właściwie z Krakowa do Brna - po pierwsze przez Polskę prowadzi przez Rybnik (co już jest dziwne, bo najszybsza trasa prowadzi przez S1 koło Bielska), następnie przez Czechy prowadzi przez Ostrawę. Wymuszenie jako punktu pośredniego Cieszyna prowadzi przez Polskę dobrze, ale we Frydku-Mistku robi przedziwną pętlę - odbija na Ostrawę. Dodanie kolejnego punktu przelotowego we Frydku-Mistku (na ul. Priborskiej) kończy się komunikatem, że punkt przelotowy jest niedostępny przy aktualnych ustawieniach. Jak na ten raz błąd (kierunkowości?) jest na współrzędnych N50.07835 E19.90416
-
ale we Frydku-Mistku robi przedziwną pętlę - odbija na Ostrawę. Dodanie kolejnego punktu przelotowego we Frydku-Mistku (na ul. Priborskiej) kończy się komunikatem, że punkt przelotowy jest niedostępny przy aktualnych ustawieniach. Jak na ten raz błąd (kierunkowości?) jest na współrzędnych N50.07835 E19.90416
Nic takiego nie mam, trasy w zasadzie identyczne, na obu mapach przez Cieszyn,
(no ale to nie Navteq, a Geosystems) we Frydku zwyczajnie, prosto po E462,
trasy różnią mi się o 3 km, ale to gdzieś jakiś drobiazg, nie znalazłem miejsca w którym się różnią.
A ze współrzędnymi coś pomieszałeś, te są z Krakowa, (Zaczarowane Koło 5).
-
A ze współrzędnymi coś pomieszałeś, te są z Krakowa, (Zaczarowane Koło 5).
Co do współrzędnych - masz rację - miało być N49,66938 i E18,31926.
Co do map, zaszło pewne nieporozumienie - pisałem o mapach Navtecha, ale dla Beckera (czyli pod iGO83), bo do takich mam dostęp. Widać z tego, że Becker kupił odrobinkę inne mapy, niż Navigon (pomijając, że te do Navigona są o pół roku bardziej aktualne).