PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => Nawigacja GPS - ogólnie => Navigo => Wątek zaczęty przez: jacdym w Kwiecień 26, 2007, 09:45:51
-
Jak podają na stronie http://navigo.pl
". . . nowy przenośny zestaw nawigacji samochodowej GPS. NAVIGO2GO jest gotowy do nawigacji i zawiera: nawigator AutoNavi 3000 z oprogramowaniem NAVIGO, płytę CD z programem NAVIGO2GO Manager do pobierania bezpłatnych aktualizacji, kartę pamięci SD/MMC 256 MB, uchwyt samochodowy, ładowarkę samochodową, ładowarkę sieciową oraz kabel podłączeniowy USB. Umożliwia oglądanie zdjęć, filmów, słuchanie muzyki w trakcie nawigacji i dokonywanie ustawień urządzenia. "
-
no no...chłopaki z Navigo widać nie marnują czasu... ;)
-
na stronie Navigo pojawily sie instrukcje sprzetu i oprogramowania
-
no i nawet cena niższa niż podawano wcześniej...899PLN :D ;)
-
Faktycznie kosztuje taniej, z tego co kojarzę, to wcześniej zapowiadali, że będzie kosztować w granicy 999zł. Wydaje mi się, że to najtańszy produkt na rynku, można skompletować coś tańszego tej jakości?
-
Tak widziałem w Plusie (dyskont spożywczy :)) jakieś MyGuide z iGO (Europa Wschodnia) na pokładzie za całe 799zł,
a MM oferował TT ONE za 879zł ...
-
dobra, ale to chyba nie jest ustalona cena producenta, tylko promocja danego sklepu...ceny producenta w przypadku np tt nie wyglądają wesoło...
-
A jak jest z iGo, też są darmowe aktualizaje jak w navigo? bo to też trzeba liczyć. .
-
ktoś to już widział fizycznie na półce ??
-
Mogę się pochwalić, choć miała to być tajemnica ;) Posiadam owe urządzenie i jestem zadowolony. Co prawda mam je krótko, ale jak na razie jeździ mi się z nim bardzo dobrze ;)
-
ja miałem okazję jeździć z tym urządzeniem i powiem, że spisuje się przyzwoicie, szczególnie jeśli chodzi o szybkość (za co Navigo było ganione), poza tym po krótkiej jeździe za wiele powiedzieć nie mogę, jednak pierwsze wrażenie pozytywne
-
przydałby się praktyczny test tego urządzenia ;D
-
hmmm...no to trzeba zaproponować Jakubowi, albo może ktoś z nas coś naskrobie...
-
bikekowal - moze Ty? ;D
-
chętnie :D...tylko, że nie mam urządzenia w tej chwili dla własnego użytku...ale jak tylko dostane w swoje ręce to chętnie stworze obszerny test ;)
-
no to fajnie - czekamy :)
-
Faktycznie kosztuje taniej, z tego co kojarzę, to wcześniej zapowiadali, że będzie kosztować w granicy 999zł. Wydaje mi się, że to najtańszy produkt na rynku, można skompletować coś tańszego tej jakości?
Mio bywają w tych cenach, albo i niższych.
No a zawartość nieporównywalna, I-go/MioMap i mapy Europy Wschodniej.
To na oko z dwa razy więcej wart zestaw.
Napisane: Maj 17, 2007, 09:51:52
A jak jest z iGo, też są darmowe aktualizaje jak w navigo? bo to też trzeba liczyć. .
Na razie są darmowe.
Oczywiście rzadsze.
-
przydałby się praktyczny test tego urządzenia ;D
Podobnie jak bikekowal pierwsze wrażenie mam pozytywne. Na razie za mało pojeździłem, żeby napisać obszernie o tym urządzeniu, ale myślę, że za jakiś tydzień, dwa napiszę coś.
-
właśnie dostałem urządzenie z powrotem, zaczynam pisać... ;D
-
super. nie zapomnij o fotkach :)
-
przydałby się praktyczny test tego urządzenia ;D
Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to proszę byłem betatesterem tego urządzenia i sądzę, że trochę o nim wiem i będę mógł pomóc!!
Artnur
-
No to proszę o wrażenia - wizualne/estetyczne co do samego odbiornika - bo ciężko z tych malutkich fotek coś wywnioskować, jak szybko to działa (czy się nie przywiesza np. przy próbach szybkiego przesuwania mapy), jakość wyświetlanego obrazu, dokładność map ... co Ci się najbardziej niepodobało/irytowało/brakowało ... To tak na początek ;)
-
jeśli chodzi o samą prędkość pracy, jestem mile zaskoczony w porównaniu do pracy Navigo2, tyle na początek, pisze większy test, za niedługo się powinien ukazać...
-
jeśli chodzi o samą prędkość pracy, jestem mile zaskoczony w porównaniu do pracy Navigo2, tyle na początek, pisze większy test, za niedługo się powinien ukazać...
szybszy niz Nawigo? przecie to ta sama wersja jak sadze. u mnie Nawigo2 DEMO na szybkim przeciez Dellu pracuje wolno.
-
szybszy niż Navigo2...a dlczego szybszy? przecież WINCE to nie to samo co WM, to znacznie okrojony system, który z założenia jest szybszy. Poza tym soft został dopasowany pod dane urządzenie co zaskutkowało tym, że mamy szybsze działanie.
-
no tak - ale ten sprzet jest chyba sporo wolniejszy od della. ale ok - dobrze, ze jest w porzadku. nic tak nie cieszy jak zdrowa konkurencja :)
-
w najbliższych dniach powinien się ukazać test mojego autorstwa, więc może obraz N2Go się trochę przybliży...
-
Jeżdziłem dziś w sumie ze 4 godziny z NAVIGO2GO. Ciekawy jestem tego testu, czy będzie pokrywał się z moimi wrażeniami...
-
w najbliższych dniach powinien się ukazać test mojego autorstwa, więc może obraz N2Go się trochę przybliży...
Czekam z utęsknieniem 8) Z tego co czytałem to jeździłeś z kilkoma nawigacjami więc jestem ciekawe jak wypadnie test. Mam nadzieje, że opinia o navigo będzie pozytywna, bo wroga będziesz miał ;)
Pozdrawiam!
-
w najbliższych dniach powinien się ukazać test mojego autorstwa, więc może obraz N2Go się trochę przybliży...
Szanowny Panie bikekowal, wykuj nam test jak na "kowala" przystało :). Jeszcze nic nie znalazłem w serwisie ...
-
test czeka na opinię Jakuba, jeśli bedzie na tyle dobry, to ukaże się na stronie głównej, jeśli nie wywieszę go tutaj...
-
Mam nadzieję, że decyzja zapadnie szybko.
-
dzisiaj wieczorem powinno być wiadomo, rano otrzymałem maila od Jakuba...
-
I jak z tym testem ? a tak wogle małe ot. co lepsze navigo czy tomtom ?
-
test się "drukuje"...zarówno ja i Jakub mamy mało czasu aby to zegrać w całość i wystawić, ale spokojnie, wszystko w swoim czasie...
a co lepsze? zależy co potrzebujesz i jakimi pieniędzmi dysponujesz...
-
W tescie w TVN Turbo tomtom strasznie się motał po mieście. Ja jestem zadowolony z Navigo.
-
I jak z tym testem ? a tak wogle małe ot. co lepsze navigo czy tomtom ?
Ani to, ani to.
Mio z MioMap lub inne pna z I-go na pokładzie.
-
Wystarczy wejść na forum z I-go i tam też sporo narzekania, tak więc do wszystkiego można sie doczepić.
I jak z tym testem ? a tak wogle małe ot. co lepsze navigo czy tomtom ?
Ani to, ani to.
Mio z MioMap lub inne pna z I-go na pokładzie.
-
na wszystko narzekają jednakowo, dla mnie MIO map to kaszan, Igo bardzo dobry program, ale to chyba zaczyna być bardziej kwestia gustu niż obiektywna ocena. Do navigo się nie przyczepiam, bo pracuje przyzwoicie i ma bardzo dobre dane na terenach na których się poruszam.
Napisane: Czerwiec 07, 2007, 22:17:57
na wszystko narzekają jednakowo, dla mnie MIO map to kaszan, Igo bardzo dobry program, ale to chyba zaczyna być bardziej kwestia gustu niż obiektywna ocena. Do navigo się nie przyczepiam, bo pracuje przyzwoicie i ma bardzo dobre dane na terenach na których się poruszam.
-
na wszystko narzekają jednakowo, dla mnie MIO map to kaszan, Igo bardzo dobry program
Tyle że to jest ten sam program z inną skórką. ;-)
Napisane: Czerwiec 07, 2007, 23:33:10
Do navigo się nie przyczepiam, bo pracuje przyzwoicie i ma bardzo dobre dane na terenach na których się poruszam.
No widzisz - a niektórzy mają dokładnie odwrotnie.
Poznań w I-go czy TT pokryty jest wybornie, są nawet rozkłady parkingów.
A Navigo - kiepściutko, błąd za błędem.
-
No widzisz - a niektórzy mają dokładnie odwrotnie.
Poznań w I-go czy TT pokryty jest wybornie, są nawet rozkłady parkingów.
A Navigo - kiepściutko, błąd za błędem.
Cavallino,
Tak jak napisaliśmy już na forum, aktualizacja map Poznania właśnie trwa. W drugim półroczu koncentrujemy się na woj. wielkopolskim, więc mamy nadzieję, że zmienisz zdanie ..... :)
Jak chcesz mieć wcześniej poprawki w Navigo lub chcesz nam po prostu pomóc i współuczestniczyć w tworzeniu produktu, to przyślij nam swoje uwagi na navigo@navigo.pl. (w poniedziałek startuje też wersja beta Serwisu Zgłoszeń Aktualizacyjnych do Danych Navigo opartego o Serwer Navigo Web Map)
Pozdrawiamy
Zespół Navigo
-
Spokojnie Cavallino, Poznań też będziesz miał dobrze pokryty...nie stresuj się tyle...
-
Spokojnie Cavallino, Poznań też będziesz miał dobrze pokryty...nie stresuj się tyle...
Nie stresuję się, po prostu stwierdzam fakt.
Gdybym jeszcze miał pewność że i sam program się zmieni w ten sposób, aby poi czy adres dało się określić bez rysika i w kilku kliknięciach byłaby pełnia szczęścia.
-
Test Navigo2Go mojego autorstwa już się ukazał na stronie głównej. Polecam lekturę:
http://pdaclub.pl/view.php?news_id=12845
-
Test Navigo2Go mojego autorstwa już się ukazał na stronie głównej. Polecam lekturę:
http://pdaclub.pl/view.php?news_id=12845
Czy ekran tego urządzenia jest 3 razy większy od ekranów pda, czy jak to masz w zwyczaju popuściłeś wodze fantazji, mówiąc o obsłudze palcem (myślę tu o wybierania adresu i używania jego klawiatury alfanumerycznej), byle tylko skrytykować niczego w Navigo2?
-
nie jest 3 razy większy, ma dokładnie 3.5 cala. Spróbuj obrócić ekran pda o tryb landscape i wbijać adres, dla mnie wielkość przycisków jest odpowiednia, problem chyba w tym, że klawiatura nie jest qwerty co wielu osobom przeszkadza...
-
nie jest 3 razy większy, ma dokładnie 3.5 cala. Spróbuj obrócić ekran pda o tryb landscape i wbijać adres, dla mnie wielkość przycisków jest odpowiednia
Rozumiem, że jesteś w stanie obsłużyć comboboxa palcem w czasie jazdy?
Podziwiam, widać mam za grube paluchy, bo ani razu mi się to nie udało.
-
nie wpisuje nigdy adresów w czasie jazdy bo żaden program tego nie umożliwia, ekran musiałby mieć wielkość chyba z 5 cali albo i więcej, poza tym zbyt "wolno" jeżdżę, żeby było to bezpieczne... ;)
-
nie wpisuje nigdy adresów w czasie jazdy bo żaden program tego nie umożliwia
Taaa, akurat nie umożliwia.....
"w czasie jazdy" = "z pda w uchwycie" czyli również na skrzyżowaniu - na światłach itd
W moim pda rysik jwyciąga się z dołu, więc bez wyjęcia pda z uchwytu nie jesteś w stanie go użyć.
Więc pojęcie o tym co da się zrobić paluchem mam spore. ;-)
Np. - skończył się lpg - chcę do trasy dodać "przez" czyli najbliższą stację lpg na trasie.
W Navigo jest to niewykonalne.
-
ale o czym Ty mówisz, bo najpierw krytykujesz wpisywanie z klawiatury, a teraz wspominasz o dodawaniu stacji benzynowej do czego klawiatura nie jest Ci wogóle potrzebna! Zdecyduj się, bo narzekanie na wszystko świadczy o tym, że na upartego próbujesz coś udowodnić, tylko OKREŚL SIĘ CO! A poza tym obsługa nawigatora na skrzyżowaniu to nie to samo co w czasie jazdy, przynajmniej dla mnie i jeśli chodzi o obsługę na postoju to ja nie mam żadnego problemu...
-
ale o czym Ty mówisz, bo najpierw krytykujesz wpisywanie z klawiatury, a teraz wspominasz o dodawaniu stacji benzynowej do czego klawiatura nie jest Ci wogóle potrzebna!
Żeby taką stację dodać do trasy to trzeba wyjść z trybu nawigacji, OD NOWA rozpocząć wpisywanie punktu startowego i docelowego w trybie planowania trasy, dodać takową stację i dopiero wtedy rozpocząc nawigację.
I do tego klawiatura jak najbardziej jest potrzebna.
W I-go rzeczywiście nie jest - tam to zrobisz w kilka sekund, 6 dotknięciami palcem, bez przerywania nawigacji - a trafienie w klawisz o wielkości 2,5cm*1cm jest możliwe nawet podczas jazdy.
-
Żeby taką stację dodać do trasy to trzeba wyjść z trybu nawigacji, OD NOWA rozpocząć wpisywanie punktu startowego i docelowego w trybie planowania trasy, dodać takową stację i dopiero wtedy rozpocząc nawigację.
I do tego klawiatura jak najbardziej jest potrzebna.
Niekoniecznie...wystarczy, że w tryb nawigacji wchodzisz poprzez planowanie trasy a nie poprzez nawiguj, wtedy masz możliwość wprowadzania zmian w wyznaczonej wcześniej trasie.
-
Niekoniecznie...wystarczy, że w tryb nawigacji wchodzisz poprzez planowanie trasy a nie poprzez nawiguj, wtedy masz możliwość wprowadzania zmian w wyznaczonej wcześniej trasie.
Tak, wiem, ale do tego trzeba założyć że się będzie zmieniało trasę.
Dobrze by było gdyby przełączanie między trybem nawigacji i planowania odbywało się w locie, bez przerywania nawigacji.
-
Dla mnie wybór jest jasny: jadę do konkretnego miejsca, chcę tam szybko dojechać, wybieram tryb Nawiguj, potrzebuję wyznaczyć trasę skomplikowaną, z wieloma punktami przelotowymi, wybieram planowanie trasy, przecież programu używa się świadomie...
-
Dla mnie wybór jest jasny: jadę do konkretnego miejsca, chcę tam szybko dojechać, wybieram tryb Nawiguj, potrzebuję wyznaczyć trasę skomplikowaną, z wieloma punktami przelotowymi, wybieram planowanie trasy, przecież programu używa się świadomie...
Generalnie masz rację.
Problem w tym, że potrzeby czasem (a nawet często) powstają już na trasie.
A taki podział to utrudnienie i jest zbędny - w innych programach go nie ma.
-
dobra, rozumiem, ale gdyby wszyscy robili takie same samochody to byłoby chyba nudno...? jeden woli porsche, drugi ferrari...kwestia gustu...
-
dobra, rozumiem, ale gdyby wszyscy robili takie same samochody to byłoby chyba nudno...?
Ale trzeba się równać do najlepszych i nie stosować zbędnych utrudnień, a wręcz przeciwnie - ułatwiać wszędzie gdzie się da.
Z punktu widzenia programisty nie powinno być problemów aby w trybie nawigacji przejść (bez przerywania nawigacji i konieczności ponownego wpisywania trasy) do trybu planowania.
Droga przecież już jest wyznaczona, zakładam że zapisana jest w sposób identyczny jak w trybie planowania.
Wystarczy więc wywołać odpowiedni ekran.
-
Mi się wydaje, że Navigo prowadzi pewną politykę, mniej wodotrysków, może więcej jak to nazywasz utrudnień ale cenowo bardziej dostępnie.
Na dzisiaj jest to najtańsza nawigacja z bezpłatnymi aktualizacjami map i programu, a przy tym całkiem przyzwoita.
dobra, rozumiem, ale gdyby wszyscy robili takie same samochody to byłoby chyba nudno...?
Ale trzeba się równać do najlepszych i nie stosować zbędnych utrudnień, a wręcz przeciwnie - ułatwiać wszędzie gdzie się da.
Z punktu widzenia programisty nie powinno być problemów aby w trybie nawigacji przejść (bez przerywania nawigacji i konieczności ponownego wpisywania trasy) do trybu planowania.
Droga przecież już jest wyznaczona, zakładam że zapisana jest w sposób identyczny jak w trybie planowania.
Wystarczy więc wywołać odpowiedni ekran.
-
Rozumiem, że jesteś w stanie obsłużyć comboboxa palcem w czasie jazdy?
Podziwiam, widać mam za grube paluchy, bo ani razu mi się to nie udało.
Ja jedyne czego nie potrafię zrobić palcem w N2GO to wskazać punktu trasy z mapy. Ale tego używam w sumie rzadko. Reszta bez problemu. No może czasem przy wybieraniu informowania albo ostrzegania z listy. A najfajnejsze jest wprowadzanie adresu, faktycznie szkoda że niema qwerty, ale ja wpisuje np. ziel, pilk, 8 i jadę do celu albo wybieram z jednego , dwóch rezultatów. Ktoś pisał że wybieranie celu jest strasznie długie ale to nieprawda, trzeba tylko umieć wykorzystać możliwości softu.
-
Rozumiem, że jesteś w stanie obsłużyć comboboxa palcem w czasie jazdy?
Podziwiam, widać mam za grube paluchy, bo ani razu mi się to nie udało.
Ja jedyne czego nie potrafię zrobić palcem w N2GO to wskazać punktu trasy z mapy. Ale tego używam w sumie rzadko. Reszta bez problemu. No może czasem przy wybieraniu informowania albo ostrzegania z listy. A najfajnejsze jest wprowadzanie adresu, faktycznie szkoda że niema qwerty, ale ja wpisuje np. ziel, pilk, 8 i jadę do celu albo wybieram z jednego , dwóch rezultatów. Ktoś pisał że wybieranie celu jest strasznie długie ale to nieprawda, trzeba tylko umieć wykorzystać możliwości softu.
dokładnie...
-
bikekowal : fajny test, wreszcie się doczekałem.
Też nie mam problemów z obsługą palcem, kwestia wprawy, jak miałem pierwszego pc'ta to też nie mogłem myszką wcelować w ikonę.
-
Ja jedyne czego nie potrafię zrobić palcem w N2GO to wskazać punktu trasy z mapy. Ale tego używam w sumie rzadko. Reszta bez problemu. No może czasem przy wybieraniu informowania albo ostrzegania z listy. A najfajnejsze jest wprowadzanie adresu, faktycznie szkoda że niema qwerty, ale ja wpisuje np. ziel, pilk, 8 i jadę do celu albo wybieram z jednego , dwóch rezultatów. Ktoś pisał że wybieranie celu jest strasznie długie ale to nieprawda, trzeba tylko umieć wykorzystać możliwości softu.
dokładnie...
Przestańcie pielinić jak potłuczeni, tylko zróbcie prosty test.
W ostatni weekend byłem nad morzem - pensjonat: Ostrowo ul. Lazurowa.
Wpiszcie te namiary PALCEM jako cel dla Navigo2.
Podajcie czas jaki Wam to zajęło.
W I-go zajmuje to 10 sekund.
PALCEM.
(dla ułatwienia - Ostrowo jest między Karwią i Jastrzębią Górą).
-
Ja jedyne czego nie potrafię zrobić palcem w N2GO to wskazać punktu trasy z mapy. Ale tego używam w sumie rzadko. Reszta bez problemu. No może czasem przy wybieraniu informowania albo ostrzegania z listy. A najfajnejsze jest wprowadzanie adresu, faktycznie szkoda że niema qwerty, ale ja wpisuje np. ziel, pilk, 8 i jadę do celu albo wybieram z jednego , dwóch rezultatów. Ktoś pisał że wybieranie celu jest strasznie długie ale to nieprawda, trzeba tylko umieć wykorzystać możliwości softu.
dokładnie...
Przestańcie pielinić jak potłuczeni, tylko zróbcie prosty test.
W ostatni weekend byłem nad morzem - pensjonat: Ostrowo ul. Lazurowa.
Wpiszcie te namiary PALCEM jako cel dla Navigo2.
Podajcie czas jaki Wam to zajęło.
W I-go zajmuje to 10 sekund.
PALCEM.
(dla ułatwienia - Ostrowo jest między Karwią i Jastrzębią Górą).
Cavallino, podałeś szczególny przypadek ...
Ostrowo jest częścią miasta Władysławowo. W naszym modelu danych do tej pory była możliwość przypisania ulic tylko do miejscowości podstawowej w tym przypadku do Władysławowa. Czyli jak wpiszesz Władysławowo, ul. Lazurowa to znajdziesz miejsce bez problemu. W tej chwili ten problem dotyczy w naszej bazie danych Władysławowa oraz Chałup i Juraty. Oczywiście lepiej by było, aby móc wyszukiwac ulice również w częściach miejscowości i dlatego rozszerzyliśmy nasz model. W przygotowywanej na lipiec wersji danych nie będzie takiego problemu ...
Problem pozostaje oczywiście w przypadku podania nazwy miejscowości, która występuje w Polsce kilkadziesiąt razy (Stara Wieś). Pracujemy nad tym i wkrótce zaproponujemy wygodniejsze podejście umożliwimy podanie pierwszych liter gminy w której znajduję się ta miejscowosci albo kodu pocztowego.
Natomiast warto też zauważyć (tak jak Puntosz), że w wielu przypadkach obecnie dostępna możliwość podania podczas wyszukiwania tylko kilku liter miasta i ulicy, skraca czas wyszukiwania miejsca docelowego w stosunku do wielu konkurentów.
Pozdrawiamy
Zespół Navigo
-
Cavallino, podałeś szczególny przypadek ...
Ostrowo jest częścią miasta Władysławowo. W naszym modelu danych do tej pory była możliwość przypisania ulic tylko do miejscowości podstawowej w tym przypadku do Władysławowa. Czyli jak wpiszesz Władysławowo, ul. Lazurowa to znajdziesz miejsce bez problemu.
Taaa - ja zawsze mam jakieś szczególne przypadki, gdzie bym nie chciał jechać z Navigo. ;-)
Ciekawe że w innych navi (MM, AM i I-go) Ostrowo jest jak najbardziej oddzielną miejscowością.
Administracyjnie chyba również - jest oznaczane na drogach tablicami z nazwą miejscowości (białe na zielonym tle), a nie dzielnicy (niebieskie na białym tle).
Ale nie o to chodzi, chodzi o czas niezbędny do uzyskania zamierzonego efektu.
Pochwali się ktoś ile mu zajęło wybranie tego celu (w dowolny sposób)?
-
Cavallino, podałeś szczególny przypadek ...
Ostrowo jest częścią miasta Władysławowo. W naszym modelu danych do tej pory była możliwość przypisania ulic tylko do miejscowości podstawowej w tym przypadku do Władysławowa. Czyli jak wpiszesz Władysławowo, ul. Lazurowa to znajdziesz miejsce bez problemu.
Taaa - ja zawsze mam jakieś szczególne przypadki, gdzie bym nie chciał jechać z Navigo. ;-)
Ciekawe że w innych navi (MM, AM i I-go) Ostrowo jest jak najbardziej oddzielną miejscowością.
Administracyjnie chyba również - jest oznaczane na drogach tablicami z nazwą miejscowości (białe na zielonym tle), a nie dzielnicy (niebieskie na białym tle).
Ale nie o to chodzi, chodzi o czas niezbędny do uzyskania zamierzonego efektu.
Pochwali się ktoś ile mu zajęło wybranie tego celu (w dowolny sposób)?
Cavalinno, chcesz to wierz, nie to nie. Takich przypadków w Polsce jest tylko kilka. Fakt jest też taki że mimo tablic na drogach są to części miejscowości a nie samodzielne miejscowości.
Poza tym wykonaliśmy przed chwila TEST na 3 różnych systemach i wcale nie jest tak łatwo jak mówisz. Chyba wprowadziłeś trochę użytkowników forum w błąd. Na AM 4.0 np. nie znaleźliśmy wcale takiej ulicy !!! Znalezienie samej miejscowosci też nie było proste. W "Zumi" (te same dane co Mapa Map) ulica Lazurowa też nie wyszukuje się w miejscowości Ostrowo tylko we Władysławowie, a więc jest dokładnie tak samo jak w Navigo. W Tom Tom się udało znaleźć, ale też trzeba było przeglądać długą listę rezultatów.
Możemy znaleźć wiele przypadków, gdzie w Navigo można wyszukać obiekty szybciej niż w innych produktach nawigacyjnych, ale nie jest to naszym celem, szkoda czasu. Ewentualnie zapraszamy do nas do firmy to wspólnie potestujemy różne przypadki i porozmawiamy o wynikach, o tym co można polepszyć - to byłoby znacznie bardziej konstruktywne.
Tak czy inaczej będziemy się starać, aby wyszukiwanie było jak najlepsze...
Pozdrawiamy
Zespół Navigo
-
Poza tym wykonaliśmy przed chwila TEST na 3 różnych systemach i wcale nie jest tak łatwo jak mówisz. Chyba wprowadziłeś trochę użytkowników forum w błąd. Na AM 4.0 np. nie znaleźliśmy wcale takiej ulicy !!!
1. A gdzie ja mówiłem że na AM jest cokolwiek łatwego?
Mówiłem że na AM Ostrowo to osobna miejscowości, nic więcej.
A ta ulica na niej istnieje, tylko nie wiedzieć czemu nazywa się Okopowa.
2. Co do MapyMap - to co napisaliście nie jest prawdą, miejscowość Ostrowo na portalu z MapąMap (www.mapgo.pl) jak najbardziej daje się znaleźć.
3. W kwestii łatwości mówiłem o I-go, gdzie te 10 sekund zmierzyłem stoperem.
4. Chętnie sprawdzę punkty które ponoć w Navigo łatwiej wyszukać (i wprowadzić) niż u konkurencji - proszę o przykłady.
-
Mówiłem że na AM Ostrowo to osobna miejscowości, nic więcej.
A ta ulica na niej istnieje, tylko nie wiedzieć czemu nazywa się Okopowa.
Pewnie dlatego, że tak się nazywa, bądź nazywała.
W AM nazwa jest zgodna z tą, króra figuruje na mapie oficjalnej strony gminy Władysławowo.
A to, że nadmorskie pensjonaty wolą mieścić się na ul. Lazurowej niż na Okopowej to chyba nikogo nie dziwi? ;)
-
A to, że nadmorskie pensjonaty wolą mieścić się na ul. Lazurowej niż na Okopowej to chyba nikogo nie dziwi? ;)
Ciekawe gdzie jest błąd, skoro oficjalny adres to Lazurowa, tabliczka z nazwą ulicy to też Lazurowa.
-
A może Panowie zechcą opisać działanie NAVIGO2GO w działaniu w dużych miastach, na skomplikowanych skrzyżowaniach i rozjazdach , bądź na złożonych węzłach drogowych. Istotne było by też zachowanie się systemu na drogach jednokierunkowych ? Myślę że to będzie cenna informacja dla nowych użytkowników tego systemu ( sam się przymierzam do zakupu ) ? Jak się bowiem czyta opis działania tego, czy innego zestawu GPS w jakimś mieście - pisanego przez mieszkańca tego miasta - to można odnieść wrażenie, że tych programów nie da się używać, tyle jest błędów ??? Przyznam, że to bardzo utrudnia podjęcie decyzji osobom , które potrzebują GPS, aby dotrzeć bez kłopotów tam, gdzie im potrzeba a z oczywistych powodów ( braku doświadczenia )nie znają topografii miejsc, gdzie chcą dojechać, a także nie potrafią ocenić walorów praktycznych tej czy innej nawigacji GPS.
-
Ja pisząc test jeździłem głównie po drogach Warszawy, okolic oraz drogach południa Polski, więc trochę dużych miast zaliczyłem...co konkretnie chcesz wiedzieć żeby się nie rozpisywać na całą stronę...
-
A może Panowie zechcą opisać działanie NAVIGO2GO w działaniu w dużych miastach, na skomplikowanych skrzyżowaniach i rozjazdach , bądź na złożonych węzłach drogowych. Istotne było by też zachowanie się systemu na drogach jednokierunkowych ? Myślę że to będzie cenna informacja dla nowych użytkowników tego systemu ( sam się przymierzam do zakupu ) ? Jak się bowiem czyta opis działania tego, czy innego zestawu GPS w jakimś mieście - pisanego przez mieszkańca tego miasta - to można odnieść wrażenie, że tych programów nie da się używać, tyle jest błędów ??? Przyznam, że to bardzo utrudnia podjęcie decyzji osobom , które potrzebują GPS, aby dotrzeć bez kłopotów tam, gdzie im potrzeba a z oczywistych powodów ( braku doświadczenia )nie znają topografii miejsc, gdzie chcą dojechać, a także nie potrafią ocenić walorów praktycznych tej czy innej nawigacji GPS.
Błędy w mapach zdarzają się w każdym programie nawigacyjnym.
A to od map zależy czy program poprowadzi Cię prawidłowo czy nie, sam soft nawigacyjny ma tu mniejsze znaczenie, on co najwyżej może sprawić że wygoda użytkowania będzie mniejsza lub większa.
Dojechać do celu (o ile on w ogóle istnieje na mapie danego programu) dojedziesz, co najwyżej kilka razy program przeliczy od nowa trasę, np. jak nie skręcisz gdzie on każe bo np. jest zakaz.
Generalnie zdarza się iż programy, w tym również Navigo są w stanie poprowadzić Cię przez miasto lepiej niż zrobiłby to mieszkaniec, o ile zależy Ci na najkrótszej trasie.
Z najszybszą będzie większy problem, bo często nie kategoria drogi decyduje czy jedzie się po niej szybko czy nie.
Reasumując:
O ile masz pda i nie chcesz władować dużej kasy w soft, oraz zamierasz jeździć TYLKO po Polsce, oraz możesz wybaczyć mniejsze niż u konkurencji pokrycie kraju, to program Navigo2 to dobry wybór.
Jeśli któryś z tych warunków nie jest spełniony, to już zły, to osobiście nie kupiłbym na przykład Navigo2Go, jeśli za tą samą cenę mogę dostać u konkurencji produkt zawierający mapy całej Europy, oraz dużo lepszy soft typu I-go czy TT.
-
Cavallino...używałeś Navigo2Go?
-
Cavallino...używałeś Navigo2Go?
A niby po co?
Ma jakieś różnice w oprogramowaniu lub mapach w stosunku do Navigo2 dla pda?
Z tego co wiem - nie.
-
no właśnie...Dandre powyżej masz opinię osoby, która Navigo2Go wogóle nie używała...
-
no właśnie...Dandre powyżej masz opinię osoby, która Navigo2Go wogóle nie używała...
Za to doskonale zna program który w nim zainstalowano i mapy którymi się on posługuje.
Produkty konkurencyjne (pna) zresztą tak samo - nie trzeba ponaciskać klawiszów w pna, żeby wiedzieć ile jest wart program który w nim siedzi (o ile oczywiście to program znany na rynku) czy mapy które do niego dołączono.
Na tej samej zasadzie nie trzeba używać TEGO SAMEGO programu na Viście, skoro już na xp był taki sobie, żeby wiedzieć że z tytułu odpalenia go pod Vistą się nie poprawił.
-
no właśnie...Dandre powyżej masz opinię osoby, która Navigo2Go wogóle nie używała...
Za to doskonale zna program który w nim zainstalowano i mapy którymi się on posługuje.
Produkty konkurencyjne (pna) zresztą tak samo - nie trzeba ponaciskać klawiszów w pna, żeby wiedzieć ile jest wart program który w nim siedzi (o ile oczywiście to program znany na rynku) czy mapy które do niego dołączono.
Na tej samej zasadzie nie trzeba używać TEGO SAMEGO programu na Viście, skoro już na xp był taki sobie, żeby wiedzieć że z tytułu odpalenia go pod Vistą się nie poprawił.
no i właśnie tutaj się mylisz, bo oprogramowanie w Navigo2Go nie pracuje tak samo...ale Twoje nastawienie już znam i wcale nie obchodzi mnie czy je zmienisz czy nie...
-
no i właśnie tutaj się mylisz, bo oprogramowanie w Navigo2Go nie pracuje tak samo...
Eee tam, czym niby się różni?
W twoim teście o niczym takim nie było mowy, ekrany też te same.
To że może pracować szybciej to wierzę, bo to mocno zależy od sprzętu, sam byłem zaskoczony OGROMNĄ różnicą między pracą Navigo2 na HP 6500 a Etenem, pewnie była większa niż przy przejściu na Navigo2Go.
Tyle że to nijak nie zmienia reszty plusów i minusów, a obecną prędkość pracy da się przeżyć nawet na pda.
-
Jako całkiem nowicjusz w temacie GPS oczekuje od niego ( sprzęt + program + mapy )że...........
1) Bez problemów będzie wytyczał trasę z puntami, bądź bez punktów przelotowych.
2) Jeśli trasa zostanie wytyczona i zakceptowana to bedzie pewnie się jej trzymał., a w przypadkach konieczności rekalkulacji zrobi to prawidłowo z zachowaniem kierunkowości dróg jednokierunkowych.
3) Wskaźnik położenia auta nie bedzie latał gdzieś tam po rowach, poboczach , chodnikach etc. a bedzie trzymał sie pasa drogowego, po którym się poruszam ( pisano tutaj często, że dzieje sie inaczej w wielu zestawach GPS ).
4) Na skomplikowanych rozjazdach, wielopoziomowych skrzyżowaniach, estakadach nie zaprowadzi mnie w ślepy zaułek, a pewnie poprowadzi ( z komendami głosowymi włącznie ) przez nie, bo w nieznanym sobie miejscu bedę bez szans, aby zweryfikować to co pokazuje i mówi.
5) To co wyżej mój zestaw powinien robić w sensownie krótkim czasie, aby np. rekalkulacja trasy pozwalała zachować tempo jazdy i nie uczyniła ze mnie zawalidrogi.
I to by było wszystko....prawda że nieduzo chcę ;) ?
A wszelkie problemy związane z interfejsem, punktami POI, radarami itp. są dla mnie personalnie drugo i trzeciorzędne, bo to tylko dodatki , które byc może nabiorą znaczenia, jak juz będę bardziej wtajemniczony i więcej kapryśny ;)........ ale do podstawowego zadania GPS sa moim zdaniem zbędne.
Tak to teoretycznie ( bo praktyki zero ) sobie wyobrażam.
-
jeśli chodzi o Twoje wymagania to każda nawigacja ma to w założeniu...również Navigo...i te wymagania spełnia...
-
jeśli chodzi o Twoje wymagania to każda nawigacja ma to w założeniu...również Navigo...i te wymagania spełnia...
Dokładnie tak - w założeniu ma każda.
Jak która się zachowuje w rzeczywistości - możesz poczytać na forum dotyczącej danego zestawu (sprzęt+program+mapa).
Przeczytaj jeszcze raz mój poprzedni post, bo chyba nie do końca spróbowałeś zrozumieć co chciałem nim przekazać.
-
Czy można gdzieś zobaczyć mapę Polski zaimplementowaną w tym urządzeniu ?
Chciałbym zobaczyć swoje okolice. Oczywiście znam je dokładnie, ale na tej podstawie chciałbym wyrobić sobie opinię o szczegółowości mapy.
-
Tu masz mapy Navigo:
http://mapa.pf.pl/
-
Tu masz mapy Navigo...
a tutaj (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=64548.0) możesz je jeszcze porównać z innymi.
-
Dzięki Panowie piotrus99 i nocnyMarek za namiary na mapy :-).
Obejrzałem sobie mapy :
Automapy z Targeo
Navteq,a z ich strony www
Navigo z Panoramy Firm
Autopilota
Teleatlasa z Google.
Zdecydowanie najlepsze wrażenie zrobiła na mnie mapa Autopilota.
Łódź, Piotrków Trybunalski, Bełchatów i okolice są w niej odwzorowane
najdokładniej z w/w.
Niestety nie mogę wiedzieć jak to jest w konkretnych nawigacjach, chociaż
podejrzewam, że tam jest dokładniej ?
Z tego co widzę, to wybrałbym urządzenie z Autopilotem.
Krótka opinia :
Jedynie na mapie Autopilota i Navteq,a zawarte są nazwy ulic, pokazanych
na mapach w mniejszych i całkiem małych miejscowościach.
Pokazane są ulice jednokierunkowe ( szczególnie w Autopilocie jest to dobrze pokazane).
No i mam zgryz, bo test urządzenia z mapami Navigo wypadł całkiem dobrze ?
Czym tu sie kierować przy wyborze GPS-u ???
-
Mam AP i zdecydowanie nie podzielam Twojego zachwytu nad mapami AP.
-
Mam AP i zdecydowanie nie podzielam Twojego zachwytu nad mapami AP.
Pewnie przypadek, okręg łódzki był testowym w AP, więc pewnie dopracowali go lepiej niż resztę map.
W mojej okolicy w Poznaniu AP ma chyba najwięcej błędów.
-
Mam AP i zdecydowanie nie podzielam Twojego zachwytu nad mapami AP.
Pewnie przypadek, okręg łódzki był testowym w AP, więc pewnie dopracowali go lepiej niż resztę map.
W mojej okolicy w Poznaniu AP ma chyba najwięcej błędów.
To nie żaden zachwyt, a ocena tego, co widze na tych mapach.
Pisałem wcześniej, że nie mam zadnych doświadczeń z GPS.
Chyba poczekam do końca 2012 roku. Wtedy to już pewnie wybudują wszystkie drogi
i mapy beda kompletne :-))).
Na te wakacje pojade z papierowym atlasem.