PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => Nawigacja GPS - ogólnie => Navigo => Wątek zaczęty przez: globus23 w Kwiecień 26, 2008, 18:24:47
-
Pojawiła się nowa strona internetowa Navigo, a na niej nowa wersja Navigo 8i, Navigo na PC w wersjach: Polska lub Europa . Narazie trudno się dowiedzieć czegos na temat aktualizacji bo większość podstron nie działa. No ale w każdym razie szykuja sie jakieś większe zmiany :)
-
I bardzo dobrze, bo konkurencja jest daleko z przodu .... no my użytkownicy czekamy na info ile nas te 8i będzie kosztować??
-
Na stronach jest informacja o cenie 279 zł (299 za wersję na karcie sd). Brak jest informacji o jakieś ofercie dla dotychczasowych użytkowników.
Na razie zainstalowałem wersję demo i patrzę co nowego się pojawiło ...
-
Na stronach jest informacja o cenie 279 zł (299 za wersję na karcie sd). Brak jest informacji o jakieś ofercie dla dotychczasowych użytkowników.
Na razie zainstalowałem wersję demo i patrzę co nowego się pojawiło ...
Skąd ją wziąłeś?
Bo (teraz przynajmniej ) strona na której powinno być demo jest niedostępna.
-
Mówiąc o demo - czy ono się nie pogryzie z już zainstalowanym N2? Czy mogę spokojnie wrzucić na PDA i nie będzie problemu z uruchamianiem obu programów - demo N8i i N2?
-
raczej nie powinno się gryźć, ale próbuj
-
Skąd ją wziąłeś?
Bo (teraz przynajmniej ) strona na której powinno być demo jest niedostępna.
Demo z fragmentem Warszawy jest tutaj:
http://navigo.pl/navigo2/pliki/NAVIGO_8i_Demo.zip
Mapa całej polski:
http://navigo.pl/navigo2/pliki/Polska_i_plany_miast_demo.zip
Trzeba usunąć jedno "navigo" z adresu który jest na stronach.Mówiąc o demo - czy ono się nie pogryzie z już zainstalowanym N2? Czy mogę spokojnie wrzucić na PDA i nie będzie problemu z uruchamianiem obu programów - demo N8i i N2?
Nie gryzą się, działają obie wersje. Nowe Navigo zastępuje jedynie skrót na Today i starą wersję trzeba uruchamiać z pliku. Dodatkowo dobrze jest zmienić nazwę katalogu z planami całej Polski jak będziesz wgrywał. Ja zmieniłem na "Polska_i_plany_miast8i" i działa.
-
Nie gryzą się, działają obie wersje.
Uważajcie tylko z odinstalowywaniem Navigo2.
Po tej czynności przestało się również uruchamiać Navigo8, konieczna była reinstalka.
Ogólnie z tego co widzę program fajny, spore zmiany na plus, wreszcie ma to wszystko co chciałem, wykorzystali praktycznie wszystkie moje sugestie z tego forum.
To tak dla tych, co twierdzili że nie warto się czepiać. ;-)
-
Ogólnie z tego co widzę program fajny, spore zmiany na plus, wreszcie ma to wszystko co chciałem, wykorzystali praktycznie wszystkie moje sugestie z tego forum.
No, to chyba Twój pierwszy pozytywny post o Navigo :D
-
Ogólnie z tego co widzę program fajny, spore zmiany na plus, wreszcie ma to wszystko co chciałem, wykorzystali praktycznie wszystkie moje sugestie z tego forum.
No, to chyba Twój pierwszy pozytywny post o Navigo :D
Mylisz się.
Jak jest za co chwalić to chwalę, jak jest za co krytykować to krytykuję.
-
Nie gryzą się, działają obie wersje.
Uważajcie tylko z odinstalowywaniem Navigo2.
Po tej czynności przestało się również uruchamiać Navigo8, konieczna była reinstalka.
pewnie korzystają z podobnych rejestrów i odinstlowując jedne załatwiłeś też drugie
Ogólnie z tego co widzę program fajny, spore zmiany na plus, wreszcie ma to wszystko co chciałem, wykorzystali praktycznie wszystkie moje sugestie z tego forum.
To tak dla tych, co twierdzili że nie warto się czepiać. ;-)
normalnie oczom nie wierzę :) no ale nie ma się co oszukiwać, mnie się też produkt podoba. Najbardziej chyba jednak to, że jeżdząc po Warszawie mam informacje o aktualnych (!) korkach i przebudowach dróg.
BTW - korzystaliście już z tej funkcji?
-
Pierwsze wrażenia są jak najbardziej pozytywne, chociaż jeszcze nie korzystałem z N 8i w trasie. Jest sporo zmian na plus, drobiazgów ułatwiających korzystanie z programu . Moim zdaniem program lepiej sie prezentuje w trybie poziomym.
Ciekawe tylko czy pojawi sie jakaś ciekawa promocja przejscia na N 8i dla dotychczasowych użytkowników N2 ...
-
Pierwsze wrażenia są jak najbardziej pozytywne, chociaż jeszcze nie korzystałem z N 8i w trasie. Jest sporo zmian na plus, drobiazgów ułatwiających korzystanie z programu . Moim zdaniem program lepiej sie prezentuje w trybie poziomym.
dopiero w trasie można docenić zalety tego programu.
Ciekawe tylko czy pojawi sie jakaś ciekawa promocja przejscia na N 8i dla dotychczasowych użytkowników N2 ...
sądząc po poprzednim podejściu, pewnie będą promocje.
-
Witam,
zainstalowałem 8i i mam pytanie:
czy ktoś próbował rejestrować ten program?
Strona chyba nie aktywna.
-
spróbuj zarejestrować przez GSM
-
Witam,
zainstalowałem 8i i mam pytanie:
czy ktoś próbował rejestrować ten program?
Strona chyba nie aktywna.
Aktywna, tylko na stronie jest zły link. Tutaj jest dobra strona:
http://navigo.pl/register.aspx?lang=pl&id=7
-
Po instalacji miałem skróty do N2 i nowego N8.
Po chwili coś się skopało i nie mogę się połączyć z anteną gps po BT żadnym softem. :-|
Chyba powinienem wreszcie pierwszy raz zrobić HR.
-
dopiero w trasie można docenić zalety tego programu.
Wady niestety też.
Nia bardzo sobie radzi z przełączaniem na inne programy - efekt jest taki że na pda z phonem potrafi się zwiesić po akcji typu odbieranie telefonu lub sms-a.
Przydałaby się więc funkcja minimalizacji tego programu do paska - wtedy twórca mógłby poćwiczyć powrót programu na pierwszy plan, bo to wyraźnie kuleje.
Druga rzecz - co prawda listboxy (np. z POI) są mocno powiększone, więc da się je obsłużyć paluchem, ale nie jest to zrobione w sposób optymalny - przesuwanie listy co jedną pozycję jest strasznie czasochłonne.
Rozwiązanie przewijania "o stronę" byłoby dużo lepsze, a jeszcze lepsze żeby opcje listy pojawiały się w takiej samej postacji jak opcje menu - np. po 6 na kolejnym ekranie w formie przycisku (tak jest w I-go).
Trzecia rzecz - wyznaczona trasa powinna być pamiętana po ponownym uruchomieniu programu.
Czwarta - opcja "w otoczeniu" - na dzień dobry powinna być bez limitów odległościowych, albo ten limit powinien być daleko większy niż metry - po wybraniu kategorii POI powinny się wyświetlać wszystkie POI danej kategorii, poczynając od najbliższych.
Tak żeby zamiast zastanawiać się nad tym, w jakiej odległości jest najbliższy hotel, od razu wiedzieć który jest najbliżej, który dalej itd.
-
dopiero w trasie można docenić zalety tego programu.
Druga rzecz - co prawda listboxy (np. z POI) są mocno powiększone, więc da się je obsłużyć paluchem, ale nie jest to zrobione w sposób optymalny - przesuwanie listy co jedną pozycję jest strasznie czasochłonne.
Rozwiązanie przewijania "o stronę" byłoby dużo lepsze, a jeszcze lepsze żeby opcje listy pojawiały się w takiej samej postacji jak opcje menu - np. po 6 na kolejnym ekranie w formie przycisku (tak jest w I-go).
to rozwiązanie przecież istnieje. Możesz przewijać "co jeden" przyciskami góra/dół lub o stronę przyciskami prawo/lewo.
Trzecia rzecz - wyznaczona trasa powinna być pamiętana po ponownym uruchomieniu programu.
po co, żebym musiał ją kasować za każdym razem gdy chcę wyznaczyć nową? Jeśli już przejechałem jakąś trasę to raczej do niej nie wracam. Jeśli chce dojechać do konkretnego punktu, do którego już kiedyś jechałem, to mam go zapisany w ostatnich. Trasę możesz sobie zapisać do pliku, ale pewnie nie o to Ci chodzi.
Czwarta - opcja "w otoczeniu" - na dzień dobry powinna być bez limitów odległościowych, albo ten limit powinien być daleko większy niż metry - po wybraniu kategorii POI powinny się wyświetlać wszystkie POI danej kategorii, poczynając od najbliższych.
Tak żeby zamiast zastanawiać się nad tym, w jakiej odległości jest najbliższy hotel, od razu wiedzieć który jest najbliżej, który dalej itd.
a jaki jest sens pokazywania np. stacji benzynowej w zakopanem jeśli szukam stancji będą w szczecinie - taki właśnie sens ma Twoja propozycja.
-
Wielkie dzięki kolegom za pomoc. :ok:
Rejestracja się udała i wszystko działa ale dopiero po HR.
Dwie mapy Navigo powodowały, że straciłem możliwość komunikacji z odbiornikiem gps po BT - nawet programami testowymi nie dało się uzyskać połączenia i odczytów.
Za pierwszym razem program nie widział moich poi i brakowało niektórych elementów menu.
Teraz na sucho bez jazdy wszystko wygląda OK. :D
-
Jakie ograniczenia ma ta wersja demo Navigo8i ?
-
Trzecia rzecz - wyznaczona trasa powinna być pamiętana po ponownym uruchomieniu programu.
po co, żebym musiał ją kasować za każdym razem gdy chcę wyznaczyć nową?
Nie - po to aby w przypadku konieczności restartu programu (postoju) nie trzeba jej od nowa wpisywać.
A kasowanie też może być automatyczne - zazwyczaj dzieje się to po wybraniu opcji Nawiguj Do.
Czwarta - opcja "w otoczeniu" - na dzień dobry powinna być bez limitów odległościowych, albo ten limit powinien być daleko większy niż metry - po wybraniu kategorii POI powinny się wyświetlać wszystkie POI danej kategorii, poczynając od najbliższych.
Tak żeby zamiast zastanawiać się nad tym, w jakiej odległości jest najbliższy hotel, od razu wiedzieć który jest najbliżej, który dalej itd.
a jaki jest sens pokazywania np. stacji benzynowej w zakopanem jeśli szukam stancji będą w szczecinie - taki właśnie sens ma Twoja propozycja.
To sobie szukaj przez opcję POI, a nie W otoczeniu - ta ostatnia opcja służy właśnie do szukania najbliższych punktów.
-
Nie - po to aby w przypadku konieczności restartu programu (postoju) nie trzeba jej od nowa wpisywać.
A kasowanie też może być automatyczne - zazwyczaj dzieje się to po wybraniu opcji Nawiguj Do.
Ok, tylko tutaj mamy troche inną logikę. Funkcja Nawiguj, czy jak to nazwałeś nawiguj do jest skrótem przy którym mozesz podać tylko jeden punkt - punkt docelowy. Jeśli chcesz wyznaczyć trase z punktami VIA to wybierasz planuj trasę. Taka jest logika. Nie logiczne byłoby kasowanie zawartości funkcji planuj trase po wybraniu innej funkcji.
Poza tym, ile razy zdarza Ci się jechać dwa razy tą samą trasą, np tego samego dnia? Pomijając w jaki sposób miałoby być rozwiazane zapamiętanie tej funkcjonalności, jaki jest sens pamiętania ostatniej trasy jako domyślnej po uruchomieniu programu? Czy jest to komukolwiek potrzebne do życia?
To sobie szukaj przez opcję POI, a nie W otoczeniu - ta ostatnia opcja służy właśnie do szukania najbliższych punktów.
Jak sama nazwa wskazuje szukamy w otoczeniu. Dla mnie otoczenie to moze byc 100m albo 10km. W zależności od tego czego szukam lub gdzie się znajduje. Jeśli zatem chcę wyszukać w otoczeniu to po jakiego jest mi potrzebne wyświetlanie całej bazy POI? Przecież informacja o lokalizacji lotniska Okęcie nie jest mi potrzebne jeśli jestem w Pyrzowicach.
-
Funkcja Nawiguj, czy jak to nazwałeś nawiguj do jest skrótem przy którym mozesz podać tylko jeden punkt - punkt docelowy. Jeśli chcesz wyznaczyć trase z punktami VIA to wybierasz planuj trasę. Taka jest logika. Nie logiczne byłoby kasowanie zawartości funkcji planuj trase po wybraniu innej funkcji.
Rozwiązać to można na wiele sposobów, np. wystarczy aby program odpalał się nie na menu, tylko na ostatniej trasie i od razu podjemował nawigację, o ile wcześniej nie dojechaliśmy do celu.
Przejście do menu to żaden problem.
A wyobraź sobie co trzeba zrobić żeby powtórnie wbić CAŁĄ trasę po tym jak program Ci się zwiesił/wywalił podczas nawigacji.
Jak sama nazwa wskazuje szukamy w otoczeniu. Dla mnie otoczenie to moze byc 100m albo 10km. W zależności od tego czego szukam lub gdzie się znajduje. Jeśli zatem chcę wyszukać w otoczeniu to po jakiego jest mi potrzebne wyświetlanie całej bazy POI? Przecież informacja o lokalizacji lotniska Okęcie nie jest mi potrzebne jeśli jestem w Pyrzowicach.
No i o to chodzi, nie będziesz widział Okęcia, skoro BLIŻEJ masz inne lotniska.
Pyrzowice widzisz w pierwszej kolejności.
Zauważ że ja mówiłem TYLKo o braku limitu na odległość, a nie o braku kategorii POI.
-
Rozwiązać to można na wiele sposobów, np. wystarczy aby program odpalał się nie na menu, tylko na ostatniej trasie i od razu podjemował nawigację, o ile wcześniej nie dojechaliśmy do celu.
Przejście do menu to żaden problem.
A wyobraź sobie co trzeba zrobić żeby powtórnie wbić CAŁĄ trasę po tym jak program Ci się zwiesił/wywalił podczas nawigacji.
Jeśli program wywalił Ci się podczas nawigacji to tak czy inaczej ustawienia Ci się nie zapiszą - musisz wyjść z aplikacji i włączyć ją ponownie, chyba, że zapisujesz coś do pliku (plik tymczasowy lub plik wymiany). Tak czy inaczej, dla mnie jedynym uzasadnieniem takiej funkcji jest to co opisałeś - wywałka podczas nawigacji - wtedy plik wymiany zachowywałby ustawienia z domyślnym plikiem trasy. Jest to pomysł, ale jeśli taka funkcja miałaby działać cały czas - chciałbym móc ją wyłączyć.
No i o to chodzi, nie będziesz widział Okęcia, skoro BLIŻEJ masz inne lotniska.
Pyrzowice widzisz w pierwszej kolejności.
Zauważ że ja mówiłem TYLKo o braku limitu na odległość, a nie o braku kategorii POI.
no ok, ale w czym przeszkadza Ci limit odległości?
-
Jeśli program wywalił Ci się podczas nawigacji to tak czy inaczej ustawienia Ci się nie zapiszą - musisz wyjść z aplikacji i włączyć ją ponownie, chyba, że zapisujesz coś do pliku (plik tymczasowy lub plik wymiany). Tak czy inaczej, dla mnie jedynym uzasadnieniem takiej funkcji jest to co opisałeś - wywałka podczas nawigacji - wtedy plik wymiany zachowywałby ustawienia z domyślnym plikiem trasy. Jest to pomysł, ale jeśli taka funkcja miałaby działać cały czas - chciałbym móc ją wyłączyć.
Nie tylko wylotka - stajesz na obiad, to navi wyłączasz.
Po diabła potem nabijać trasę od nowa, albo kombinować z zapisywaniem, jak mogłoby to być z automatu.
A trasa mogłaby się zapisywać od razu po jej wyznaczeniu - wtedy co by się nie działo to ona by pozostała.
Zauważ że ja mówiłem TYLKo o braku limitu na odległość, a nie o braku kategorii POI.
no ok, ale w czym przeszkadza Ci limit odległości?
A w tym że wymaga niepotrzebnego klikania.
Domyślnie ma być to czego najczęściej szukasz, więc zamiast limitu wystarczy odpowiednie sortowanie wyników.
Na cholerę utrudniać życie i nie pokazać żadnej stacji benzynowej, bo najbliższa jest o 101 m a domyślny limit to 100 m.
To co jest 100 m od Ciebie to zazwyczaj widzisz gołym okiem, nie musisz w POI szukać.
Kolejna rzecz to zmiany to proporcje panelu w stosunku do mapy podczas nawigacji.
1/3 ekranu zabrana na panel to zdecydowanie za dużo, to już lepiej zrobić panel przezroczysty - tak aby dane z niego były większe i wyświetlały się na samej mapie (może to być ustawialne).
-
1. Jak dla mnie czcionka przy opisach ulic jest za duża - wolałbym mniejszą i więcej ulic opisanych - by był wybór wielkości czcionki oraz ilości opisanych ulic.
2. Szybkość renderingu i całej aplikacji jest już znośna.
3. Oddalenie obrazu porównując np. z AutoMapą jest chyba lepiej zrealizowane - program stopniuje widoczność ulic - w przypadku AM obraz oddalony dziwnie gubi szczegóły. Nie wiem, czy nie za dużo czasu N8i traci na rysowanie pięknych dróg kosztem prędkości wyświetlania.
4. Brak trybu 2D lub go nie zauważyłem. Przejrzałem pliki konfiguracyjne i też nie ma odniesienia trybu 2D. Dla mnie to wada. Jest chyba przy dużym oddaleniu, ale nie można tym sterować. Jest to dla mnie dużą wadą. Dla mnie brak trybu 3D nie był problemem, narzekałem na brak zoom'u.
5. Połączenie via GSM. Jest opcja połączenia przez dowolne łącze (wifi, modemowe - dowolne dostępne na moim PDA), ale system wymaga ode mnie posiadania modułu GSM na pokładzie. W związku z tym nie wiem po co jest tryb połączenia przez dowolne łącze i jednocześnie obowiązek posiadania GSM. Podłączam, gdy potrzebuję, komórkę po BT i mam połączenie z Internetem. N8i pozwoliło zestawić to połączenie, ale nie wiem w jakim celu ono funkcjonuje, do czego N8i może je wykorzystać i czego mieć nie będę nie mając modułu GSM.
6. Wielkość panelu nawigacyjnego jest rzeczywiście bizantyjska - kawał ekranu jest tracony na zbędne niebieskie płaszczyzny, wolałbym tego uniknąć. Można wyłączyć całkowicie, ale może przynajmniej w tym trybie powinno być tak, że bardzo małą czcionką jest to podawane na górnym panelu, z nazwą ulicy.
7. Albo mi się wydaje, albo w tej wersji demo mapy są przesunięte o 10 w różne strony - jakby straciły dokładność, pomijam bezwład przy skręcie, ale w trybie lokalizacji niektóre ulice są wyraźnie z boku.
-
Nie tylko wylotka - stajesz na obiad, to navi wyłączasz.
Po diabła potem nabijać trasę od nowa, albo kombinować z zapisywaniem, jak mogłoby to być z automatu.
A trasa mogłaby się zapisywać od razu po jej wyznaczeniu - wtedy co by się nie działo to ona by pozostała.
generalnie gdy wychodzę z samochodu, bo zatrzymałem się na stacji itp. to nie wyłączam całego programu, ale po prostu przenoszę w standby całe urządzenie - to daje prostą zależność - po przyjściu do samochodu, urządzenie wstaje i problem z głowy.
1. Jak dla mnie czcionka przy opisach ulic jest za duża - wolałbym mniejszą i więcej ulic opisanych - by był wybór wielkości czcionki oraz ilości opisanych ulic.
ulic na mapie?
2. Szybkość renderingu i całej aplikacji jest już znośna.
4. Brak trybu 2D lub go nie zauważyłem. Przejrzałem pliki konfiguracyjne i też nie ma odniesienia trybu 2D. Dla mnie to wada. Jest chyba przy dużym oddaleniu, ale nie można tym sterować. Jest to dla mnie dużą wadą. Dla mnie brak trybu 3D nie był problemem, narzekałem na brak zoom'u.
jest, wystarczy, że dwa razy klikniesz w kompas w lewym górnym rogu
5. Połączenie via GSM. Jest opcja połączenia przez dowolne łącze (wifi, modemowe - dowolne dostępne na moim PDA), ale system wymaga ode mnie posiadania modułu GSM na pokładzie. W związku z tym nie wiem po co jest tryb połączenia przez dowolne łącze i jednocześnie obowiązek posiadania GSM. Podłączam, gdy potrzebuję, komórkę po BT i mam połączenie z Internetem. N8i pozwoliło zestawić to połączenie, ale nie wiem w jakim celu ono funkcjonuje, do czego N8i może je wykorzystać i czego mieć nie będę nie mając modułu GSM.
GSM jest po to, aby mieć ostrzeganie o korkach itp. Zestaw połączenie i kliknij w przycisk W Sieci.[/quote]
-
Instalował ktoś DEMO na WM2003SE ?
-
generalnie gdy wychodzę z samochodu, bo zatrzymałem się na stacji itp. to nie wyłączam całego programu, ale po prostu przenoszę w standby całe urządzenie - to daje prostą zależność - po przyjściu do samochodu, urządzenie wstaje i problem z głowy.
Taka prosta to ta zależność nie jest, zwłaszcza w kontekście zwieszania się/wylotek przy odbieraniu połączeń.
Pamiętaj że na pda są inne wymagania - przede wszystkim to telefon i ma się dać dzwonić, a włączone Navigo skutecznie to utrudnia.
Wyjście z programu jest szybsze/pewniejsze.
GSM jest po to, aby mieć ostrzeganie o korkach itp. Zestaw połączenie i kliknij w przycisk W Sieci.
[/quote]
No ale po co GSM, w tym celu wystarczy połączenie z netem.
Niekoniecznie realizowane via wbudowany gprs.
Może być po wifi lub usb i activsync - nie wiem jak to ostatnie uzyskać z Navigo.
Nie będę wydawał codziennie 2 zł na gprs tylko po ro żeby sobie informacje o korkach ściągnąć - nie bardzo wierzę zresztą w skuteczność takie mechanizmu.
No bo skąd te informacje o korkach mogą być - tylko dzięki sms-om od userów zapewne.
A ilu z nich ma Navigo 8 i zechce CODZIENNIE wysyłać płatne sms żeby dobrze innym zrobić?
Moje kolejne zastrzeżenie - obsługa klawiszy sprzętowych (prawo-lewo-góra-dół) i możliwość wyłączenia klawiszy + i - na ekranie - niepotrzebnie zabierają i tak mały ekran.
-
Odnośnie połączenia z Internetem - chyba jednak N8i musi mieć moduł GSM - połączenie z Internetem nic nie daje - czy jest to ActiveSync, wifi czy połączenie przez BT.
Nie widzę przycisku: "w sieci" - nie mam takiego przycisku, a N8i pokazuje, że jest połączone - zestawiony GPRS.
Jeździ się bardzo fajnie, pełne demo do czerwca, czekam niecierpliwie na informacje o upgrade.
-
wiadomu juz cos o aktualizacji z N2 do N8i? Jest za free?
-
GSM jest po to, aby mieć ostrzeganie o korkach itp. Zestaw połączenie i kliknij w przycisk W Sieci.
No ale po co GSM, w tym celu wystarczy połączenie z netem.
Niekoniecznie realizowane via wbudowany gprs.
Może być po wifi lub usb i activsync - nie wiem jak to ostatnie uzyskać z Navigo.
Nie będę wydawał codziennie 2 zł na gprs tylko po ro żeby sobie informacje o korkach ściągnąć - nie bardzo wierzę zresztą w skuteczność takie mechanizmu.
[/quote]
Nie wiem, czy można to zrealizować po GPRS czy też nie, trzeba by znać konkretny sposób działania aplikacji.
Nie będę wydawał codziennie 2 zł na gprs tylko po ro żeby sobie informacje o korkach ściągnąć - nie bardzo wierzę zresztą w skuteczność takie mechanizmu.
No bo skąd te informacje o korkach mogą być - tylko dzięki sms-om od userów zapewne.
wątpię, że tylko od userów. Prosta sprawa. Jechałem dzisiaj ulicą Górczewską w Warszawie o godzinie 7.30. Dostałem info o korku. Jeżdzę tą trasę codziennie, w tych samych godzinach i korek zdarza się w danym miejscu bardzo rzadko. Dzisiaj jednak był i ostrzeżenie dostałem. Odpada w takim razie algorytm taki jaki ma np. Naviexpert. Ktoś musial tą informację wysłać. Jechałem dalej. Standardowe zakorkowane miejsce to al. Prymasa Tysiąclecia. Znowu miałem info o korku. Naprawdę wątpię, aby w ciągu dwóch dni (bo tyle mniej więcej wisi nowa strona) znalazło się już tylu użytkowników, żeby skutecznie obstrzelać wszystkie korki. No chyba, że akurat ja miałem takiego farta, że trafiłem na dobre miejscówki.
wiadomu juz cos o aktualizacji z N2 do N8i? Jest za free?
jeszcze chyba nic nie wiadomo.
-
wątpię, że tylko od userów. Prosta sprawa. Jechałem dzisiaj ulicą Górczewską w Warszawie o godzinie 7.30. Dostałem info o korku.
A w jakiej formie dostałeś?
No bo cudów nie ma, co najwyżej mogą być już w programie zaszyte miejsca i godziny w których korki są zawsze.
-
wątpię, że tylko od userów. Prosta sprawa. Jechałem dzisiaj ulicą Górczewską w Warszawie o godzinie 7.30. Dostałem info o korku.
A w jakiej formie dostałeś?
No bo cudów nie ma, co najwyżej mogą być już w programie zaszyte miejsca i godziny w których korki są zawsze.
w jakiej formie? W formie ikony ostrzegania - coś podobnego jak ostrzeganie o fotoradarze. Na pewno to miejsce nie jest zaszyte, bo akurat korki w tym miejscu są bardzo rzadko. Ale dla pewności sprawdzimy jutro.
-
wiadomu juz cos o aktualizacji z N2 do N8i? Jest za free?
Dzwoniłem dzisiaj do nich i taką dostałem odpowiedź pisemną bardzo szybko.
Szanowny Panie,
Po wpisaniu adresu www.navigo.pl nowa strona automatycznie jest uruchamiana,
aktualizacja wersji programu "navigo2" do "navigo8i" będzie również dostępna bezpłatnie na urządzenia "AutoNavi3000" (Navi2GO). Dokładnego terminu jeszcze nie ustalono,
update map w nowej wersji będzie również bezpłatny.
Z poważaniem
Rafał Gumieniak
-
no to w takim razie będizemy mieli pełną wersję za free :grin: :ok:
-
no to w takim razie będizemy mieli pełną wersję za free :grin: :ok:
Nie koniecznie wszyscy, z powyższego maila wynika, że bezpłatna aktualizacja programu będzie dostępna na Navi2GO. Co z wersją PDA, dalej nie wiadomo ...
-
Witam.
Nie mogę zarejestrować N8i. Nie chce mi przyjąć numeru z opakowania oryginalnego Navigo2. Czy na stronach rejestracji powinienem wpisać właśnie oryginalny klucz z opakowania Navigo2 czy jakiś inny?
-
http://212.203.137.203/produkty/pda/demo
masz napisany klucz z opakowania.
-
Dzięki. Co ślepemu po oczach.
-
Cóż, po informacji jak zmienić tryb 3D na 2D i pojeżdżeniu jestem pod wrażeniem - nie jest to demon prędkości - ale obecna prędkość jest już przyzwoita. Natomiast wrażenia wizualne - porównując do TomToma (nie wiem której wersji), AutoMapy 4.x i AutoPilota - to moim skromnym zdaniem - nie ma porównania. Tak zwyczajnie - jest po prostu pięknie (ale może dlatego jest wolno?) - nawet w trybie uproszczonym.
Co do aktualizacji via Internet - nie wiem, bo na razie chyba nie ma żadnej dokumentacji w PDFie, ale bez modułu GSM wbudowanego w PDA nie da się tego zrealizować, a szkoda, wielka szkoda. N8i pozwala zestawić połączenie przez BT, ale co z tego, skoro nie mogę z niego skorzystać bo mówi prosto z mostu: "brak modułu GSM". A mogłoby być idealnie, no, tylko Europy brak.
-
mnie podoba się funkcja, której nie było w N2 - kliknięcie na mapę powoduje jej wycentrowanie na obiekt wskazany. Działanie mapy też mocno przyspieszyło. Wykonałem mały test - to o czym wspominał Cavallino - zawieszanie podczas odbierania rozmów - zauważyłem spowolnienie pracy programu, ale pocket się nie zawiesił - pewnie to kwestia ilości wolnego RAMu, u mnie przed startem programu miałem 18.97 MB.
-
Chyba znalazłem mały błąd w programie. Po przełączeniu mapy na widok nocny, program zawsze uruchamia się z tą opcją, mimo że przełączałem z powrotem na widok normalny. Pomogło dopiero ponowne wczytanie mapy. Nie wiem czy to tylko u mnie ?
-
Już wiem czego mi brak - dostępu do menu systemowego - sterowania jasnością, głośnością - teraz jest to nie możliwe, w programie nie zauważyłem tych opcji. Smutno mi też będzie, gdy potrzebny będzie PDA z gsm'em, bo go nie mam i nie zamierzam mieć - mam i tak za dużo kart w innych telefonach, a nie podobają mi się pda z funkcją telefonu (ani telefony, do których można ładować nawigację).
-
będzie Ci potrzebny jeśli chcesz korzystać z ostrzegania - bez GSM program chyba działa jako zwykły nawigator?
-
:) chyba jednak nie do końca - bo ostrzeganie to tylko bardzo mała część tego, co chce PPWK, by zaczęli robić użytkownicy - dlatego wymagają modułu GSM, by w pełni panować nad tym, co robią użytkownicy - wysyłanie smsów, może nawet łączenie się przez ich numer (transmisja GPRS) - tak mi coś to wygląda, gdy czytam o nowych funkcjach to kryje się gdzieś za tym kasa, kasa, kasa.
Nie wiem, czy dobrze to rozumiem, ale na moim PDA mogę i teraz sprawdzać pogodę, przeglądać Internet, pytanie tylko na ile trzeba być zdesperowanym by na małym ekranie to robić... Owszem korki, doczytywanie informacji o najbliższych obiektach - ale nie wiem jaki model biznesowy wymyśliło sobie PPWK, jak to będzie finansowane skoro aktualizacje będą gratis. No nic, poczekam na oficjalny komunikat, bo za dużo próbuję zgadnąć wróżąc w praktyce z fusów.
I jeszcze cytat ze swojej wypowiedzi na stronie znalazłem :) Akurat nic specjalnego, ale się nieźle uśmiałem...
-
I jeszcze cytat ze swojej wypowiedzi na stronie znalazłem :) Akurat nic specjalnego, ale się nieźle uśmiałem...[/B
Jak poszukasz to cytują Cię nawet dwa razy :)
-
I jeszcze cytat ze swojej wypowiedzi na stronie znalazłem :) Akurat nic specjalnego, ale się nieźle uśmiałem...[/B
Jak poszukasz to cytują Cię nawet dwa razy :)
kurcze, a mnie nie zacytowali :(
-
kurcze, a mnie nie zacytowali :(
No ja też jestem w szoku.
A tak bardzo się starałeś im się przypodobać. ;-)
-
kurcze, a mnie nie zacytowali :(
Mnie też nie, ale wcale im się nie dziwię ... :evil:
-
Dostałem odowiedź w sprawie upgrade dla PDA:
Szanowny Panie,
Update programu "Navigo2" do programu "Navigo8i" będzie bezpłatny dla zarejestrowanych użytkowników, natomiast nie jest jeszcze ustalona data zamieszczenia nowej wersji programu na stronie. W tej chwili do dyspozycji jest wersja demo, którą może Pan ściągnąć i zainstalować. Klucz z opakowania, w celu rejestracji, jest umieszczony pod linkiem programu na stronie www.navigo.pl. Wersja demo obowiązuje do 30.06.2008.
czyli będzie za free :D
-
Dla tych co mają HP z kwadracikiem tj. 240x240 mam przykrą wiadomość:
"Szanowny Panie,
Informacja o rozdzielczości dużo wyjaśniła. Nowa aplikacja "Navigo8i", w przeciwieństwie do "Navigo2", nie jest kompatybilna z rozdzielczością 240x240.
Z poważaniem"
Tak więc albo zmiana sprzętu, albo dalej Nawigo2 :(
-
A ja mam pytanie do osób posiadających pda zintegrowane z telefonem, czyli moduł gsm na pokładzie. Na ekranach:
1 i 2 - w sieci
4 - zgłoś, pobierz, w drodze
6 - zgłoś, korek, pobierz, patrol, w drodze, utrudnienia, sos
7 - wycieczki, przewodniki, pogoda, konkursy, obrazki, portale
wszystkie te przyciski / aktywne pola pojawiają się tylko wtedy, gdy jest gsm? Jeżeli tak, to kiszka. Jeżeli mają to być usługi dostępne odpłatnie to chyba prościej można było zrealizować to przy pomocy połączeń zestawianych via gprs, haseł jednorazowych itd.
-
wszystkie te przyciski / aktywne pola pojawiają się tylko wtedy, gdy jest gsm? Jeżeli tak, to kiszka. Jeżeli mają to być usługi dostępne odpłatnie to chyba prościej można było zrealizować to przy pomocy połączeń zestawianych via gprs, haseł jednorazowych itd.
Nie wiem kiedy się nie pojawiają, po prostu są aktywne po skonfigurowaniu (wskazaniu) wybranego połączenia..
I jak najbardziej są zestawiane przez gprs.
Nie wiem więc po co szukanie gsm na siłę.
-
Dla tych co mają HP z kwadracikiem tj. 240x240 mam przykrą wiadomość:
"Szanowny Panie,
Informacja o rozdzielczości dużo wyjaśniła. Nowa aplikacja "Navigo8i", w przeciwieństwie do "Navigo2", nie jest kompatybilna z rozdzielczością 240x240.
Z poważaniem"
Tak więc albo zmiana sprzętu, albo dalej Nawigo2 :(
Dziwne, bo na ich stronie znalazłem takie coś:
Czy mogę zainstalować Navigo 8i na ekranie kwadratowym (240x240 pikseli)?
Navigo 8i zostało dostosowane do obsługi ekranów kwadratowych o rozdzielczości 240 x 240 pikseli.
-
Nie wiem kiedy się nie pojawiają, po prostu są aktywne po skonfigurowaniu (wskazaniu) wybranego połączenia..
I jak najbardziej są zestawiane przez gprs.
Nie wiem więc po co szukanie gsm na siłę.
No nie do końca, bo mam zestawione połączenie GPRS - jest w stanie połączonym i nic mi się nie pojawia tylko dalej uparcie marudzi o braku modułu GSM. Ponadto według informacji z PPWK informacje o korkach w jedną i w drugą stronę (z PDA do PPWK oraz z PPWK do PDA) wędrują SMSami, może do tego potrzebny jest GSM? Drugie ponadto: jak wyobrażasz sobie finansowanie tego typu usług dodanych? Moim zdaniem - właśnie z trochę drożej płatnych sms'ów - w końcu informacja, że za chwilę wbijesz się w korek może być bezcenna (w Warszawie w szczególności).
-
hmmm... przed uruchomieniem usługi chciałbym wiedzieć na 100% jaki będzie koszt tych usług dodatkowych.
Może ktoś kto korzystał już z Navigo w połączeniu on-line z PPWK niech sprawdzi swój billing ?
Będzie widać czy to idzie:
- GPRSem - jaka to jest ilość danych
- SMSem - pod jaki numer i jak często idą te smsy
Będziemy mieli jasność co do tej kwestii.
W sumie to dziwne, że uruchomili tego typu usługi nie podając tak ważnych informacji.
Co do samego programu brakuje mi iksa - wyłączenia Navigo prosto z ekranu nawigacji.
-
Dla tych co mają HP z kwadracikiem tj. 240x240 mam przykrą wiadomość:
"Szanowny Panie,
Informacja o rozdzielczości dużo wyjaśniła. Nowa aplikacja "Navigo8i", w przeciwieństwie do "Navigo2", nie jest kompatybilna z rozdzielczością 240x240.
Z poważaniem"
Tak więc albo zmiana sprzętu, albo dalej Nawigo2 :(
Dziwne, bo na ich stronie znalazłem takie coś:
Czy mogę zainstalować Navigo 8i na ekranie kwadratowym (240x240 pikseli)?
Navigo 8i zostało dostosowane do obsługi ekranów kwadratowych o rozdzielczości 240 x 240 pikseli.
He, he - widać, że nie mają wspólnej polityki informacyjnej. Generalnie na 240x240 przy WM2003SE nie działa i dlatego wysłałem im zapytanie, a odpowiedź zacytowałem :mrgreen:
Chyba, że dostosowali je wczoraj po 16.00 :evil:
-
- SMSem - pod jaki numer i jak często idą te smsy
Gdzieś na ich stronie czytałem, ze jeśli wysyłasz informacje o utrudnieniach, korkach i patrolach to idą sms-em na bezpłatny numer.
-
Nie wiem kiedy się nie pojawiają, po prostu są aktywne po skonfigurowaniu (wskazaniu) wybranego połączenia..
I jak najbardziej są zestawiane przez gprs.
Nie wiem więc po co szukanie gsm na siłę.
No nie do końca, bo mam zestawione połączenie GPRS - jest w stanie połączonym i nic mi się nie pojawia tylko dalej uparcie marudzi o braku modułu GSM.
No przecież piszę że nie wiem po co to szukanie GSM na siłę - chodzi o szukanie przez program.
Napisane: Kwiecień 30, 2008, 09:29:49
http://212.203.137.203/produkty/pda/demo
masz napisany klucz z opakowania.
A gdzie się podział system zgłaszania błędów w mapach?
Znalazł go ktoś gdzieś na stronie?
Napisane: Kwiecień 30, 2008, 09:55:56
hmmm... przed uruchomieniem usługi chciałbym wiedzieć na 100% jaki będzie koszt tych usług dodatkowych.
Może ktoś kto korzystał już z Navigo w połączeniu on-line z PPWK niech sprawdzi swój billing ?
Będzie widać czy to idzie:
- GPRSem - jaka to jest ilość danych
Idzie po gprs.
Około 10 kb za jedno ściągnięcie (przynajmniej wg bilingu - więc faktycznie może być mniej).
-
Błędy i sugestie zawsze można przesłać na maila: navigo@navigo.pl B)
-
Zainteresowała mnie funkcja "możliwość wysyłania i pobierania informacji o aktualnych korkach, utrudnieniach w ruchu, remontach i patrolach" i chciałem, aby działało to u mnie przez złącze bluetooth. Zestawiłem połączenie i... nic... no nie do końca "nic", bo jest komunikat "urządzenie nie posiada karty SIM".
Nie rozumiem skąd takie dziwne ograniczenie (w menu można przecież wybrać sposób połączenia z siecią) i mam nadzieję, że Navigo 8i będzie mogło pobierać dane przez dowolne wybrane z menu łącze.
-
Zainteresowała mnie funkcja "możliwość wysyłania i pobierania informacji o aktualnych korkach, utrudnieniach w ruchu, remontach i patrolach" i chciałem, aby działało to u mnie przez złącze bluetooth. Zestawiłem połączenie i... nic... no nie do końca "nic", bo jest komunikat "urządzenie nie posiada karty SIM".
Nie rozumiem skąd takie dziwne ograniczenie
Aktywacja usługi odbywa się przez sms-a.
Wysyłanie informacji o korkach i utrudnieniach również.
-
Znalazłem coś na temat PDA z GSM
http://navigo.pl/wsparcie/pomoc/9/3
Wynika z tego, że jakby mi się udało wysłać smsa aktywującego subskrypcję z telefonu (nie z PDA) o na razie bliżej nie ustalonej treści pod na razie bliżej nie ustalony numer to mógłbym odbierać dane z serwera Navigo.
Oczywiście trzeba jeszcze ominąć przeszkodę w postaci komunikatu "urządzenie nie posiada karty SIM"
-
Znalazłem coś na temat PDA z GSM
http://navigo.pl/wsparcie/pomoc/9/3
Wynika z tego, że jakby mi się udało wysłać smsa aktywującego subskrypcję z telefonu (nie z PDA) o na razie bliżej nie ustalonej treści pod na razie bliżej nie ustalony numer to mógłbym odbierać dane z serwera Navigo.
Wątpię.
Zapewne program musi otrzymać zwrotne info o aktywacji usługi - ale nie wiem jak to jest zorganizowane (może też sms).
Sms aktywacyjny też jest dziwny, bo nie widać go w Wysłanych w pda (więc czort wie co w nim było), jest natomiast w bilingu, jako sms na jakiś tam numer specjalny (32xx).
Co i jak Navigo dostało z powrotem nie widać.
-
Jechałem dziś do Radomia i pobrałem "inne utrudnienia" wszystkie utrudnienia które rzeczywiście były na trasie dostałem w Navigo 8i ! Zgłosiłem też jedno utrudnienie na trasie z Warszawy do Konstancina i na liście wszystkich utrudnień było widoczne. Jak dla mnie naprawdę fajna rzecz.
-
Jechałem dziś do Radomia i pobrałem "inne utrudnienia" wszystkie utrudnienia które rzeczywiście były na trasie dostałem w Navigo 8i ! Zgłosiłem też jedno utrudnienie na trasie z Warszawy do Konstancina i na liście wszystkich utrudnień było widoczne. Jak dla mnie naprawdę fajna rzecz.
A ja przez dwa dni przejechałem ponad 1200 km z Navigo, nie dostałem żadnego ostrzeżenia, mimo że korków co niemiara.
Pewnie trzebaby co 50 km łączyć się i sprawdzać korki - niewykonalne.
Temat do przemyślenia, powinna być możliwość ściągnięcia wszystkich zgłoszeń za jednym zamachem na życzenie.
Kolejna rzecz o której już pisałem - szukanie POI.
Albo ja nie wiem jak tej funkcji w tym programie używać - albo jest ona całkowicie spierdzielona.
Ktoś mi podpowie jak będąc gdzieś w trasie znaleźć najbliższy hotel?
W I-go to są ze cztery kliknięcia, w Navigo ni diabła nie idzie tego zrobić w sensowny sposób.
-
Kolejna rzecz o której już pisałem - szukanie POI.
Albo ja nie wiem jak tej funkcji w tym programie używać - albo jest ona całkowicie spierdzielona.
Ktoś mi podpowie jak będąc gdzieś w trasie znaleźć najbliższy hotel?
W I-go to są ze cztery kliknięcia, w Navigo ni diabła nie idzie tego zrobić w sensowny sposób.
Jesteś w nawigacji, klikasz w mape, wybierasz Znajdź na trasie - wybierasz sobie hotel i odległość - zatwierdzasz - jako zwrot masz liste hoteli. Dokładnie 5 kroków.
-
Ja jechałem dziś koło 17 trasą z Ostrołęki do Olsztyna i dostałem 4 remonty, które były na tej trasie. Wysłałem też informację o patrolu w tym rejonie może komuś uratowała parę $ :)
-
Jesteś w nawigacji, klikasz w mape, wybierasz Znajdź na trasie - wybierasz sobie hotel i odległość - zatwierdzasz - jako zwrot masz liste hoteli. Dokładnie 5 kroków.
No.
Chyba że w pierwszej wybranej odległości nic nie ma, w drugiej nic nie ma, w trzeciej też nie i w ogóle w odległości 50 km od trasy Navigo żadnego hotelu nie ma.
I co wtedy?
Bo ja już naliczyłem minimum kilkanaście kroków a hotelu dalej brak.
Szybsze okazało się wyłączenie Navigo i włączenie I-go, inaczej pewnie do teraz bym tego hotelu szukał. ;-)
-
wszystko rozbija sie o logike obu aplikacji. Widocznie w Navigo przyjęto założenie, że użytkownik wie czego szuka i wie gdzie chce szukać - nie jest to rozwiązanie idioto-odporne, ale eliminuje zwracanie niechcianych rekordów. Jeśli chce znaleźć stacje benzynową w pormieniu 2km to szukam w promieniu 2km, a nie w promieniu 100km.
No.
Chyba że w pierwszej wybranej odległości nic nie ma, w drugiej nic nie ma, w trzeciej też nie i w ogóle w odległości 50 km od trasy Navigo żadnego hotelu nie ma.
no to śpisz Pan w samochodzie :P
-
wszystko rozbija sie o logike obu aplikacji. Widocznie w Navigo przyjęto założenie, że użytkownik wie czego szuka i wie gdzie chce szukać - nie jest to rozwiązanie idioto-odporne, ale eliminuje zwracanie niechcianych rekordów. Jeśli chce znaleźć stacje benzynową w pormieniu 2km to szukam w promieniu 2km, a nie w promieniu 100km.
Tia, no bo jeśli szukasz w promieniu bez ograniczeń, to zapewne ta za 2 km się nie znajdzie?
No.
Chyba że w pierwszej wybranej odległości nic nie ma, w drugiej nic nie ma, w trzeciej też nie i w ogóle w odległości 50 km od trasy Navigo żadnego hotelu nie ma.
no to śpisz Pan w samochodzie :P
Całe szczęście że I-go potrafiło znaleźć hotel i nie musiałem kimać w samochodzie podczas ulewy.
-
Obejrzałem to demo, widzę że niestety niewiele się zmieniło od czasu poprzedniego dema Navigo 2. Miałem nadzieję pobawić się ciekawym programem, ale w porównaniu z AM straszna kicha. Zmiana numeracji z 2 do 8 sugerowała przeskok o kilka generacji programu a ja praktycznie nie widzę żadnych zmian. Chodzi bardzo wolno, są spore opóźnienia w reakcji, graficznie dużo gorszej wygląda. Punkty POI to namiastka funkcjonalności znanej z AM, do tego bardzo małe możliwości konfiguracji programu, a cena taka sama jak AM. Niewygodne przeglądanie mapy, uparcie włącza mi GPS po każdym włączeniu programu. Jak dla mnie nie jest warte nawet 100 zł, a co dopiero ceny za którą mam AM. Może się skuszą ci którzy nie mieli jeszcze żadnej nawigacji i nie mają z czym porównać funkcjonalności.
-
To fakt, Navigo 8i nie powala prędkością - nie można płynnie nawigować przy prędkościach 200km/h - bo nie widać kolejnych zawinięć na zakrętach - w ciasnej zabudowie miejskiej można się pogubić. Ostatnio, gdy mknąłem jednokierunkowymi po Poznaniu to znowu przeklinałem N8i, że nie daje szansy normalnie jeżdżącym Polakom (to podobno soft z Polski), no dobrze, ciut szybciej jeżdżących - nie zgubić orientacji w terenie i dojechać do celu.
No i mnie też wkurza ta prostota w N8i, a czego nie ma w AM. Ekran startowy i tylko 4 opcje do wyboru. Co więcej, nawigacja sama włącza GPSa. Zamiast przedzierać się przez 4 ekrany możliwości, mieć opcję ustawienia jako ekranu startowego np. ekranu "O Navigo" to ona tylko 4 opcje i włączony GPS. Co więcej, gdy daję Navigo do ręki laikowi (lamie, mówmy wprost, lamie) to on nie szuka czegoś w opcjach, tylko klika "Nawiguj", określa adres i jedzie. Dziwak. W AM mogę przedzierać się przez gąszcz ustawień, których próżno szukać w N8i. Co ciekawe, AutoPilot, TomTom, I-Go i wielu innych zapatrzyło się pewnie na Navigo i też mają takie proste ekrany startowe.
No i POI. To doprawdy żenada, że można mieć tylko tyle punktów, a tymczasem konkurencyjna AM może mieć ich na ekranie w polu widzenia kilka tysięcy - wszystkie aktywne, na każdym można kliknąć.
-
To fakt, Navigo 8i nie powala prędkością - nie można płynnie nawigować przy prędkościach 200km/h - bo nie widać kolejnych zawinięć na zakrętach - w ciasnej zabudowie miejskiej można się pogubić. Ostatnio, gdy mknąłem jednokierunkowymi po Poznaniu to znowu przeklinałem N8i, że nie daje szansy normalnie jeżdżącym Polakom (to podobno soft z Polski), no dobrze, ciut szybciej jeżdżących - nie zgubić orientacji w terenie i dojechać do celu.
Tego nie sprawdzałem. Zresztą moje auto wyciąga max 150 km/h mierzone GPS. Natomiast zwykłe przysuwanie mapy na ekranie działa wyraźnie wolniej niż w AM. Grafika jest bardzo prymitywna, kanciasta, w AM dużo ładniej wygląda, krawędzie wygładzone, ładne kolory itp. AM wyglądem przypomina papierową mapę.
No i mnie też wkurza ta prostota w N8i, a czego nie ma w AM. Ekran startowy i tylko 4 opcje do wyboru. Co więcej, nawigacja sama włącza GPSa. Zamiast przedzierać się przez 4 ekrany możliwości, mieć opcję ustawienia jako ekranu startowego np. ekranu "O Navigo" to ona tylko 4 opcje i włączony GPS. Co więcej, gdy daję Navigo do ręki laikowi (lamie, mówmy wprost, lamie) to on nie szuka czegoś w opcjach, tylko klika "Nawiguj", określa adres i jedzie. Dziwak. W AM mogę przedzierać się przez gąszcz ustawień, których próżno szukać w N8i. Co ciekawe, AutoPilot, TomTom, I-Go i wielu innych zapatrzyło się pewnie na Navigo i też mają takie proste ekrany startowe.
No właśnie o to mi chodzi w AM mogę wybrać czy chcę żeby mi się automatycznie włączał GPS po starcie programu czy też tego nie chcę. Ja często używam AM jako mapy więc GPS mi wtedy nie potrzebny, zresztą w budynku i tak nie zadziała. Jak ktoś używa tylko do jazdy to mu się sam GPS włącza, tak jest w domyślnej konfiguracji. Również w domyślnej konfiguracji można wybrać jaki się chce mieć ekran startowy. Ja lubię ekran z mapą do przeglądania. Jak ktoś chce inny to sobie może zmienić. W Navigo właściwie nie ma co konfigurować. Wszystko musi być tak jak się wymyśliło producentowi. W AM można dopasować do swoich upodobań prawie wszystko, nawet można zmienić interfejs ładując skórki. Duża ilość opcji konfiguracyjnych nie jest wadą, jak ktoś się nie zna może nic nie zmieniać pozostając na domyślnych ustawieniach, a jak komuś coś nie pasuje to sobie przestawi. Na wypadek gdyby coś przestawił i nie pamiętał jak to odkręcić zawsze może przywrócić ustawienia domyślne.
Do do Navigacji to w AM daje się Menu/Prowadź do i można wybierać więc nie trzeba się przez nic przedzierać. Można też klknąć w dowolnym punkcie mapy podczas przeglądania i wybrać że się chce jechać do tego punktu.
No i POI. To doprawdy żenada, że można mieć tylko tyle punktów, a tymczasem konkurencyjna AM może mieć ich na ekranie w polu widzenia kilka tysięcy - wszystkie aktywne, na każdym można kliknąć.
No właśnie w AM można mieć punkty w wielu interesujących kategoriach. Każdy znajdzie coś dla siebie i sobie ściągnie. Te co mu nie są potrzebne w danej chwili może wyłączyć w menu. Żeby nie było ich za dużo na ekranie można też wybrać od jakiego powiększenia mają się pokazywać. Do tego ma kolorowe ikonki po których od razu można rozpoznać co to za punkt, a jak się chce znać szczegóły to wystarczy kliknąć na punkcie. Chcę znać godziny otwarcia ZOO, czy cenę biletu, nie ma sprawy, klikam i już wiem. Jeśli do punktu POI jest podany telefon a urządzenie ma możliwość dzwonienia to można też zadzwonić wprost z programu. W Navigo wszystkie ikony są bardzo podobne do siebie i nie mają żadnych dodatkowych informacji o punkcie. Nie każdego interesują wyłącznie radary.
-
No i mnie też wkurza ta prostota w N8i, a czego nie ma w AM. Ekran startowy i tylko 4 opcje do wyboru. Co więcej, nawigacja sama włącza GPSa. Zamiast przedzierać się przez 4 ekrany możliwości, mieć opcję ustawienia jako ekranu startowego np. ekranu "O Navigo" to ona tylko 4 opcje i włączony GPS. Co więcej, gdy daję Navigo do ręki laikowi (lamie, mówmy wprost, lamie) to on nie szuka czegoś w opcjach, tylko klika "Nawiguj", określa adres i jedzie. Dziwak. W AM mogę przedzierać się przez gąszcz ustawień, których próżno szukać w N8i. Co ciekawe, AutoPilot, TomTom, I-Go i wielu innych zapatrzyło się pewnie na Navigo i też mają takie proste ekrany startowe.
Mnie się wydaje, że to kwestia przyzwyczajenia do aplikacji. Ja używająć długi czas iGo mam problem z dostosowaniem się do AM. Gdy natomiast pojeżdzę z AM, nie umiem się przyzwyczaić do iGo. Z N8i jest podobnie. Każdy program pozostawia po sobie jakieś przyzwyczajenia i jedynym sposobem aby było inaczej - musielibyśmy mieć jedną aplikację, jedno menu itp.
-
Cóż, nie jestem ekspertem, z nawigacją mam do czynienia raptem półtora roku, jeździłem z kilkoma, ale zawsze się zastanawiam co zrobić przy AM - w wersji 3.x, czy też 4.x - 5.x nie widziałem jeszcze. Pozostałe aplikacje, owszem, różnią się, ale na tyle mało, że tego nie zauważam.
Co do prędkości N8i - tak, jest ciągle wolniejsza niż pozostałe produkty, ale nad tym się nie zastanawiałem - równie dobrze jeździ mi się z płynną nawigacją a'la AM, czy ze skokową w N2/N8i.
Co do skórek i wyglądu - na początku uważałem, że to ma znaczenie - obecnie - nawet mi to przez myśl nie przejdzie, ale to moja subiektywna ocena. Nie twierdzę, że N8i to produkt idealny - ale mając do wyboru na półce N8i i AM 5.x (choć tej jeszcze nie widziałem) sięgnąłbym po N8i właśnie ze względu na obsługę, po AM 5.x ze względu na mapy w małych miejscowościach.
-
Co do prędkości N8i - tak, jest ciągle wolniejsza niż pozostałe produkty, ale nad tym się nie zastanawiałem - równie dobrze jeździ mi się z płynną nawigacją a'la AM, czy ze skokową w N2/N8i.
nie wiem jak sprawa wygląda na Twoim PDA, ale jeśli chodzi o płynność poruszania kursora na mapie, różnica między N2 a N8i jest kolosalna. N2 skakało po mapie, N8i porusza się płynnie. Nie testowałem żadnej nawigacji przy prędkości 200km/h ale prawdę powiedziawszy, nawet gdybym próbował to zrobić, ważniejszą czynnością byłoby skupienie się na drodze niż na nawigacji.
Co do skórek i wyglądu - na początku uważałem, że to ma znaczenie - obecnie - nawet mi to przez myśl nie przejdzie, ale to moja subiektywna ocena.
ja akurat uważam, że produkt powinien wyglądać ładnie - czasy kiedy królował TomTom z pokryciem Polski w granicach 15% i topornym wyglądem na szczęście już minęły. A czy komuś wygląd Navigo się podoba czy też nie, to kwestia gustu. Nie można natomiast przyznać, że jest nieestetyczne.
-
To fakt, Navigo 8i nie powala prędkością - nie można płynnie nawigować przy prędkościach 200km/h - bo nie widać kolejnych zawinięć na zakrętach - w ciasnej zabudowie miejskiej można się pogubić. Ostatnio, gdy mknąłem jednokierunkowymi po Poznaniu to znowu przeklinałem N8i, że nie daje szansy normalnie jeżdżącym Polakom (to podobno soft z Polski), no dobrze, ciut szybciej jeżdżących - nie zgubić orientacji w terenie i dojechać do celu.
Ja ostatnio jeździłem po Krakowie, którego kompletnie nie znam. Parę razy naciąłem się ponieważ Navigo 8i nie dało na czas informacji o zakręcie, zmianie pasa itp. Trzeba jechać wolniej niż reszta użytkowników drogi, aby Navigo8i sprawnie poprowadziło.
-
Chciałem tylko przypomnieć, że Navigo miało być proste w obsłudze z założenia.
Z drugiej strony ze względu na opinie użytkowników w AM jest możliwość przełączenia menu na proste.
Wszystkim nie da się dogodzić.
Może należałoby na forum otworzyć wątek z propozycjami zmian do nowej wersji Navigo 8i.
-
załóżone:
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=97186.new#new
-
A gdzie się podział system zgłaszania błędów w mapach?
Znalazł go ktoś gdzieś na stronie?
http://www.navigo.pl/wsparcie/zglos
No i system zgłoszeń wreszcie działa z innymi przeglądarkami niż IE (testowałem na Operze i Mozilli) :ok:
-
faktycznie, działa pod operą i FF. A dawno tam nie zaglądałem.
-
A gdzie się podział system zgłaszania błędów w mapach?
Znalazł go ktoś gdzieś na stronie?
http://www.navigo.pl/wsparcie/zglos
No i system zgłoszeń wreszcie działa z innymi przeglądarkami niż IE (testowałem na Operze i Mozilli) :ok:
Dziwne mnie po kliknięciu kontynuuj wchodzi na starą stronę navigo, na której sa aktualizacje, a serwisu zgłoszeń brak.
-
Dziwne mnie po kliknięciu kontynuuj wchodzi na starą stronę navigo, na której sa aktualizacje, a serwisu zgłoszeń brak.
Słabo szukasz :E Serwis zgłoszeń jest jeszcze na starym serwerze, wiec i stara strona jest... Masz link (http://navigo.navigo.pl/dokument.aspx?lang=pl&id=80 (http://navigo.navigo.pl/dokument.aspx?lang=pl&id=80)) bezpośrednio do 'zgłoszeń' , wystarczy się zalogować i odświeżyć stronę :ok:
-
Ja ostatnio jeździłem po Krakowie, którego kompletnie nie znam. Parę razy naciąłem się ponieważ Navigo 8i nie dało na czas informacji o zakręcie, zmianie pasa itp. Trzeba jechać wolniej niż reszta użytkowników drogi, aby Navigo8i sprawnie poprowadziło.
Chyba wiem dlaczego taka sytuacja miała u mnie miejsce. Po prostu widok 3D nie sprawdza się w mieście, gdzie jest dużo uliczek koło siebie. W widoku "z góry" lepiej widać do którego zakrętu się zbliżamy, a w 3D się wszystko zmywa i trudno ustalić odległość od prawidłowego skrętu.
Być może kto kwestia przyzwyczajenia, wolniejsze działanie programu w widoku 3D lub może niedociągnięcie programu.
Warto też wspomnieć, że Navigo chyba już nie robi numerów typu "trzymaj sie lewej... po 300 metrach skręć w prawo" ;-) Na trzech pasach był to problem.
-
A ja się wścieknę zaraz z tym systemem powiadamiania o utrudnieniach. Juz drugi dzień próbuję z niego skorzystać. Urządzenie wysyła SMS, odbieram SMS i dalej już tylko komunikat o oczekiwaniu na realizację zlecenia. Szlag mnie trafia. Mam nadzieję, że dziś dostanę jakąś sensowną odpowiedź z działu wsparcia.
-
A nie macie wrażenia, że to co Navigo w tej chwili udostępnia jako demo wersji 8-ej to jakaś wersja beta ? A produkt docelowy jeszcze daleko, daleko .... Ani nie można go jeszcze kupić ani uaktualnić wersji 2-iej.
-
W jednym ze sklepów internetowych oferujących Navigo 2 znalazłem informację:
... przy zakupie Navigo 2 darmowa aktualizacja do wersji Navigo 8i po 10 czerwca.
-
Pierwszy test Navigo8i na dość wolnym MEDION'ie (Samsung S3C2440 266MHz) i małej ilości pamięci (niestety nie mogą być razem N2 i N8i ).
Pierwsza myśl - skoro N2 odświeża ekran stosunkowo powoli to co będzie z N8i ? Wynik - odświeża tak samo, momentami gubi otoczenie 3D (drogę widać).
Wydaje mi się, że panel nawigacyjny jest lepszy od N2 (N2 podaje prędkość pojazdu chyba wg własnego algorytmu :-| co niekoniecznie przekłada się na aktualną prędkość, wiem bo mierzyłem drugim GPS'em GARMIN Forerunner 301).
Ma także chorobę wieku dziecięcego N2, czyli nie dociąganie pozycji do drogi, ale w sumie to drobiazg.
Jako, że jechałem jako pasażer to oczywiście obsługa nie sprawiała większego problemu.
Jedna rzecz mnie zastanawia od dłuższego czasu. Wyznaczanie tras (najkrótsza i najszybsza) niestety się nie sprawdza w pewnych warunkach drogowych. Mianowicie jadę w nocy i przejazd przez uśpione miasto korzystniejsze jest dla opcji "trasa najkrótsza" (wtedy jest równocześnie najszybszą :ok:) natomiast poza miastem interesuje mnie jednak trasa najszybsza. Czyli taki mix : pomiędzy miejscowościami najszybsza, ale w samej miejscowości najkrótsza.
W dzień (np.świąteczny, kiedy mam więcej czasu, czy też na wakacjach - mnóstwo czasu) opcja : pomiędzy miejscowościami najkrótsza (coś w rodzaju wycieczki krajoznawczej) a w miejscowościach najszybsza (jak najszybciej ominąć i wyjechać).
W chwili obecnej po prostu wyznaczam trasę przed podróżą i ją zapisuję, co niestety wymaga poświęcenia od 10 do 40 minut (jako, że w 60% wykonuję to w pracy, mogę powiedzieć, że "pracuję nad sobą" :mrgreen:)