Navigo2 - opinia zupełnego laika

  • 31 Odpowiedzi
  • 7155 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« dnia: Styczeń 04, 2007, 11:24:25 »
Właśnie dostałem Navigo2 - okazuje się, że można kupić taniej niż ceny na półkach - nie wiem za ile można kupić najtaniej, mi się udało za 170 zł plus koszta wysyłki.  

Nie jestem w stanie mówić o plusach i minusach w oderwaniu od AM - pojeździłem tydzień z AM i do niej mogę całość porównać. Wszystko oczywiście mocno subiektywne i nie mam dużego doświadczenia w tej materii - jestem zupełnym lajkonikiem.

Plusy:

0. Cena. Ponad 2 razy taniej.

1. Powitanie i komunikaty nie piskliwe. Nie muszę się obawiać komunikatu startowego, że np. obudzę dziecko w samochodzie, czy dziwnych spojrzeń na ulicy co mi tak gada. Zawsze przed włączeniem AM szukałem ustronnego miejsca. Tu nie ma takiej potrzeby.

2. Możliwość nawigacji do ostatnio wyznaczonych punktów docelowych. Nie trzeba nic wpisywać ponownie (w tym nic się nie definiuje) - wybieram z listy i jadę.

3. Ekran czytelny - IMHO bardzo dobrze zaznaczony kierunek jazdy i trochę mniej mówi, choć właśnie zrobiłem aktualizację silnika i mówi trochę więcej.  Już nie usłyszę zza pleców: "tato, kiedy to w końcu wyłączysz i dasz zagrać" (ale to tylko taka moja nadzieja).

4. Dobre dopasowanie skali do prędkości jazdy. Gdy przelicza nową trasę (1-2 sekundy) nie oddala od mapy, tylko dalej pokazuje najbliższą okolicę lub oddala tylko trochę.

5. Rewelacyjna sieć dróg - u mnie w Lublinie widać wszystko włącznie z numeracją budynków. Ciekawe jak się zachowa na trasie. Sieć drogowa wymaga co prawda pewnych korekt - zamierzam to uzupełnić, ale generalnie nowe ulice są w większości odwzorowane, choć zdarzają się przypadki ulic widm.

6. Nawigacja - bardzo zbliżona do mojego wyboru. Kiedy zmieniłem drogę (na skrzyżowaniu typu Y pojechałem w lewo zamiast w prawo) to system zamiast poprowadzić mnie do starej trasy (następna przecznica) wyznaczył nową - dokładnie taką, którą chciałem jechać. Wiem, że przypadek, ale to na razie stwierdziłem.

7. Operowanie palcem, całość bardziej czytelna i intuicyjna (przypominam - zdanie subiektywne).

8. Wydaje mi się, że bardziej intuicyjne poruszanie się po menu (i konsekwentne).

9. Bufor 20-stu ostatnio wprowadzonych ciągów znaków w liniach adresowych - jeżeli szukam ulicy xxxx i jest to Warszawa i wpisywałem ostatnio Warszawę i tylko Warszawę na W to dostanę ją jako podpowiedź. To powinno zostać wydłużone do 40-50 ostatnio wprowadzonych tekstów/ciągów znaków.

10. Szybkie przeliczanie - 1-2 sekundy tak jak wspomniałem - cały czas widzę najbliższą okolicę. Na razie nie natrafiłem na skręty na zakazie skrętu oraz wjazdy pod prąd.

Minusy:

1. Wolny rendering - prędkość rysowania jest wolniejsza, choć w trakcie jazdy to nie przeszkadza. Trochę się poprawia po wybraniu widoku uproszczonego, ale to jeszcze nie jest to. To chyba największa wada N2 - prędkość renderingu.

2. Dużo mniejsza ilość opcji niż w AM - nawet jeżeli nigdy z nich nie skorzystam. Cóż, mniej płacę, mniej mam.

3. Brak dostępu do klawiaturki systemowej choć na dobrą sprawę dla mnie to bardzo mały minus, bo piszę wszystkimi palcami i nie patrzę się na klawiaturę QWERTY, więc w nawigacji wygodniejsze są duże klawisze mimo alfabetycznego ich ustawienia.

4. Brak opcji automatycznego obracania mapy zgodnie z kierunkiem jazdy - pewnie związane z prędkością renderingu.

5. Brak opcji zmiany kolorów poza trybem dzień/noc. Nie żebym marzył o 100 różnych "skórkach", ale jeszcze jedną-dwie opcje kolorystyczne było by miło zobaczyć - nawet, jeżeli będzie to zmiana koloru samych liter.

6. Brak opcji zmiany przybliżenia (zoom) w trakcie nawigacji. Jedna z poważniejszych wad - też chyba powiązana z prędkością renderingu.

7. Wydaje mi się, że trochę opornie N2 reaguje na sygnał z GPSu - więcej czasu zabiera N2 niż AM ustalenie pozycji. To nie autosugestia - AM potrafiła złapać kontakt z satelitami w mieszkaniu przy oknie, N2 nie radzi sobie z tym.

8. Brak prędkości chwilowej w trakcie jazdy - jest prędkość średnia, ale dla mnie ważniejsza jest chwilowa.

9. Brak opcji zmiany częstotliwości próbkowania sygnału GPS.

10. Brak opcji zmiany ilości komunikatów głosowych - można zrobić 2-3 poziomy - dla mnie wystarcza rzucenie okiem na ekran oraz informacja, że na najbliższym rondzie skręcam w lewo, nie muszę słuchać "zjedź teraz". Są co prawda ronda, na których nie wiadomo, czy ten zjazd to w lewo, czy prosto, ale to można wyczuć patrząc na mapę (lub włączając tryb gadatliwy, jeżeli ktoś to lubi). Ponadto, skoro problemem jest prędkość wyłączenie gadatliwości może jedynie przyspieszyć całość.

11. Brak opcji, by system lądował po starcie automatycznie w trybie lokalizowania miejsca, w którym się znajduję.

12. Brak standardowego interfejsu do wprowadzania POI - interfejsu pomiędzy producentem, a użytkownikiem.

W przyszłym tygodniu zrobię testy jazd po Warszawie, a później na trasach dłuższych.

*

Offline lechupe

  • ****
  • 781
  • Sprzęt: MDA C3, MDA III, Mio p550, jakies gpsy...
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2007, 11:52:56 »
hm "zupełny laik", ktoremu brakuje zmiany częstotliwosci probkowania sygnału GPSa... :)

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
no to mało doświadczony użytkownik softu nawigacyjnego
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2007, 12:08:53 »
Zębów nie zjadłem na nawigacji stąd też laik. Jak inaczej może nazwać się osoba posiadająca palmtopa od 2 tygodni, a nawigację od kilku dni... laik, zwyczajny laik.

Pewnie za kilka tysięcy kilometrów też będę laikiem, ot, bardziej doświadczonym.  :)

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
kolejne spostrzeżenia
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2007, 10:00:45 »
Kolejne spostrzeżenia/uwagi:

- obracanie mapy zgodnie z aktualnym kierunkiem jazdy - jest, nie ma za to w tym momencie opcji nie obracania mapy;

- operowanie palcem - bardzo fajna sprawa;

- brak zoom'u - bardzo by się to przydało - pytanie - gdzie umieścić - myślę, że w okienku informacyjnym skoro cały obszar mapy jest aktywny i czuły - puknięcie w ten obszar powoduje wejście do menu trasy (kontekstowego); po prawej lub lewej stronie obszaru informacyjnego mogły by być dwa aktywne pola (+/-) do zoom'u;

- brak prędkości chwilowej - może być uśredniona w ciągu 5 sekund - jest w opcjach GPSu, więc nie problem wyciągnąć to na ekran;

- mapy rzeczywiście są bardzo aktualne, poza jakimiś historycznymi zaszłościami - co wymaga korekty; bardzo miłym zaskoczeniem są nowe drogi - w poprzedniej wersji mapy ich nie było;

- nawigacja bardzo poprawna - nie ma w Lublinie koszmaru ulic jednokierunkowych więc nie natrafiłem na skierowanie w niewłaściwym kierunku;

- (gadżet) - fajnie byłoby mieć dodatkową "lampeczkę", np. w kolorze czerwonym, na górze ekranu obok ikonki GPSu - mówiącej o nagrywaniu trasy - wtedy i tylko wtedy - mogłaby się zmieniać na kolor zielony przy odtwarzaniu i być zgaszona przy normalnej pracy.

- błąd - dojeżdżając do punktu pośredniego lub celu słyszę "po 800 metrach dotarłeś do celu", powinno być "po 800 metrach dotrzesz do celu".

I to tyle na razie.

*

Offline barek74

  • ***
  • 384
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: różnie to bywało, obecnieBB BOLD9900 i Galaxy SIII
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2007, 10:45:18 »
Czy navigo2 to dobra alternatywa dla AM?
Powiem szczerze, że coś bym kupił; jest AM, Autopilot, Navigo2, IGO, inne, co wybrać?
Używam nawigacji pewnie do jakiś minimum 30-40 tras w roku- z czego 3-5 to trasy przez Europę i tu się takie zakupy najbardziej amortyzują przy dobrej nawigacji(czas i km).
W Polsce natomiast czasem trzeba przejechać przez kilka miast z kilkoma postojami, lub też dotrzeć pod konkretny adres w nieznanym mieście.
Bardzo ważna jest dobra baza POI - hotele, stacje, Restauracje i inne usługi.
barek ;-)

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2007, 12:38:26 »
Miej na uwadze, że z nawigacji korzystam od 2-3 tygodni, Navigo2 mam od kilku dni.

POI
Siłą AM jest ilość punktów - z uwagi na otwartość interfejsu - użytkownicy mogą sami je definiować/edytować i synchronizować swoje bazy (istnienie strony). W przypadku N2 czegoś takiego nie ma - pozostaje bazowanie na tym, co zdefiniowano w PPWK (producent N2) lub dodawać własne POI, ale brak np. możliwości definiowania własnych grup, w obrębie których będą nowe POI. Rozszerzenie funkcjonalności przy kolejnych aktualizacjach silnika - co będzie - nie mam bladego pojęcia. Baza własna POI w N2 jest obszerna, ale nie modyfikowalna.
 
Adresy
Konkretne adresy działają dobrze - prowadzi pod drzwi - pod środek budynku. Jest opcja wyszukiwania w pobliżu z podaniem promienia od bieżącej lokalizacji.

Mapy
Wydaje mi się, że mapa Lublina jest dokładniejsza, natomiast małe miejscowości (kilka tysięcy mieszkańców) już mniej.

Musisz chyba poszukać odpowiedzi na bardziej ogólniejszym forum, ale jak sam przecież wiesz, sam musisz podjąć decyzję. N2 odstaje od pozostałych ceną i mniejszą ilością opcji - potrzebnych lub nie. Natomiast w nawigacji jest bardzo przyjemne.

*

Offline marekmk

  • *
  • 65
    • Klub Motorowy Energetyk Ratownictwo, BRD, PTTK
  • Sprzęt: HP ipaq rx3715, SD512MB, GPS BT NemeriX.
Re: kolejne spostrzeżenia
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2007, 12:51:21 »
Cytat: "micra"
Kolejne spostrzeżenia/uwagi:

- obracanie mapy zgodnie z aktualnym kierunkiem jazdy - jest, nie ma za to w tym momencie opcji nie obracania mapy;
- brak zoom'u ...
- brak prędkości chwilowej...
- błąd - dojeżdżając do punktu pośredniego lub celu słyszę "po 800 metrach dotarłeś do celu", powinno być "po 800 metrach dotrzesz do celu".


Czy naprawdę potrzebny jest tryb bez obracania podczas nawigacji? - Mi wystarczy z obracaniem.
Podczas jazdy lepiej nie bawić się zoom'em. To ze względu na bezpieczeństwo. :worried:
Błąd komunikatu - czepiasz się  :)

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Re: kolejne spostrzeżenia
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2007, 13:22:00 »
Cytat: "marekmk"

Czy naprawdę potrzebny jest tryb bez obracania podczas nawigacji? - Mi wystarczy z obracaniem.
Podczas jazdy lepiej nie bawić się zoom'em. To ze względu na bezpieczeństwo. :worried:
Błąd komunikatu - czepiasz się  :)


Tryb nawigacji bez obracania mapy jest przydatny wtedy, gdy znam mniej więcej miasto, znam jakiś objazd, a nie wiem tylko gdzie dokładnie mam dojechać - wtedy mapa zorientowana geograficznie (północ na górze) pozwala mi zorientować się gdzie dokładnie jestem i pojechać objazdem - nawet jeżeli jest to tylko jedna przecznica - w przypadku N2 i obecnej prędkości byłoby szybciej bez obracania.

Zoomem lepiej się nie bawić, ale nie mając możliwości przesunięcia mapy na boki w trakcie nawigacji wygodnie byłoby móc przynajmniej oddalić/przybliżyć obraz.

Komunikaty akurat powinny być dokładne - to jest akurat mylące jak się słysz po raz pierwszy, przy kolejnych komunikatach może śmieszyć. W aktualizacji powinna pojawić się nowa kategoria komunikatu mówiącego o "dojechaniu do" ("dojedziesz do").

*

Offline marekmk

  • *
  • 65
    • Klub Motorowy Energetyk Ratownictwo, BRD, PTTK
  • Sprzęt: HP ipaq rx3715, SD512MB, GPS BT NemeriX.
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 05, 2007, 14:02:08 »
W N2 jest plik tekstowy scales.txt, który definiuje skalę mapy w zależności od prędkości. Możesz go sobie edytować w zależności od upodobań. Podobną funkcję, ale w zależności od odległości do manewru pełni plik dist.txt.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Re: Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 05, 2007, 18:20:41 »
Cytat: "micra"
Właśnie dostałem Navigo2 - okazuje się, że można kupić taniej niż ceny na półkach - nie wiem za ile można kupić najtaniej, mi się udało za 170 zł plus koszta wysyłki.  


Jakby ktoś był zainteresowany to mogę sprzedać swoją kopię jeszcze taniej.
Oczywiście nie była rejestrowana.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Re: kolejne spostrzeżenia
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 05, 2007, 21:28:02 »
Cytat: "micra"

Komunikaty akurat powinny być dokładne - to jest akurat mylące jak się słysz po raz pierwszy, przy kolejnych komunikatach może śmieszyć. W aktualizacji powinna pojawić się nowa kategoria komunikatu mówiącego o "dojechaniu do" ("dojedziesz do").


Również uważam, że troche się czepiasz, chociaż sprawa polega na tym aby program był jak najlepszy. Jak już mieliśmy się okazję przekonać nasze uwagi są czytane przez twórców Navigo i są uwzględniane, co więcej, navigo tak jakby się przed nami tłumaczy z tego co zrobiło a czego się nie udało zrealizować, i to się chwali. Ale wracając do komunikatów, nie jest to program mocno "gadulski" choć po długim czasie użytkowania można kilka komunikatów usunąć (wiadomo, nigdy każdego użytkownika się nie zadowoli). A, że jest to program krajowy, wypada, aby miał komunikaty po POLSKU, i tak jest w rzeczywistości.
Na dowód, jeśli będziesz miał okazję przejechać się z MapąMap Traffic Europa, posłuchaj tego co się tam dzieje...:D
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 05, 2007, 23:19:18 »
Nie jestem czepialski - jest to ewidentny błąd w programie - być może trudny do usunięcia - nie wiem, czy znajdą ponownie lektora, który już czytał te teksty. Jedna z osób chwaliła N2 za poprawność językową - w tym wypadku komunikat w obecnej postaci nie może istnieć.

Komunikat "po 800 metrach dotarłeś do celu" informuje mnie, że po przejechaniu 800 metrów dotarłem do celu co mija się z prawdą, bo do celu pozostało jeszcze 800 metrów i po 800 metrach dotrę do celu.

Co do gadulstwa - wydaje mi się, że po aktualizacji ostatniej - program stał się gadatliwy, choć daleko mu jeszcze do AM. Podrzuciłem tylko pomysł, by wprowadzić (suwak) / (pole typu radio-button) określający gadatliwość. Programy zwykle raportują swój stan zapisując w dzienniku zdarzeń informację. Ilość informacji zależy od poziomu szczegółowości danych, które chcemy otrzymać. Tak samo tu - wystarczy, by komunikaty były wartościowane pod względem istotności, a suwak pozwalał ten próg istotności ustawić co spowodowałoby zmianę ilości komunikatów.

Jeżeli będę mieć okazję do posłuchania innych programów to je ocenię, ale nie zmienię zdania co do tego komunikatu w N2 - powinien zostać skorygowany.

No i dlatego piszę, bo wiem, że forum jest czytane i propozycje oraz korekty są uwzględniane - te też może zostaną rozważone.

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Po kilku dniach...
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2007, 09:36:36 »
tak, największą wadą N2 jest brak dostępu do mapy - do jej przeglądania - ot tak - choćby z ekranu opcji, nie musi być z ekranu głównego. Nie mogę wejść i sobie pooglądać, poszukać jakiegoś obiektu - mam do wyboru nawigowanie do określonego punktu oraz drugie to lokalizowanie obecnego położenia. Można wejść w mapę w trybie nawigacji - wyznaczania punktu pośredniego lub docelowego, ale nie ma wtedy trybu szukania punktu - tylko trzeba palcem lub rysikiem znaleźć to "coś" - wiedząc gdzie się znajduje.

Druga rzecz - to zoom w trakcie nawigacji - ok, mogę sobie to ustalić w pliku (producent mógłby to powiedzieć wprost lub dać taką opcję), ale w trakcie nawigacji dobrze byłoby mieć opcję przybliż/oddal - choćby na 10 sekund by się zorientować gdzie jestem.

Reszta jest jak najbardziej ok. Oczywiście moje uwagi pozostają aktualne (z początku wątku), dla mnie aktualne, ale mają one drugorzędne znaczenie - najbardziej brakuje mi tych dwóch opcji - zoom-u i mapy.

O tym, że brak swobodnego dostępu do mapy jest problemem niech świadczy choćby taki przykład. Jechałem gdzieś - zauważyłem niezgodność mapy z rzeczywistością (brak POI, skrzyżowanie błędnie narysowane). Żeby to wysłać do PPWK muszę później kombinować i szukać tego miejsca w trybie wyznaczania punktu do nawigacji, ale oczywiście przesuwając się po mapie - nie mogę nawet skorzystać z opcji szukania adresu, bo znalezienie adresu powoduje rozpoczęcie nawigacji do tego punktu.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Re: Po kilku dniach...
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 08, 2007, 10:08:02 »
Cytat: "micra"
tak, największą wadą N2 jest brak dostępu do mapy - do jej przeglądania - ot tak - choćby z ekranu opcji, nie musi być z ekranu głównego.


Nie jest z tym tak do końca. Wybierz Planuj Trasę->Z mapy i możesz sobie przeglądać mapę do woli.

Cytuj
O tym, że brak swobodnego dostępu do mapy jest problemem niech świadczy choćby taki przykład. Jechałem gdzieś - zauważyłem niezgodność mapy z rzeczywistością (brak POI, skrzyżowanie błędnie narysowane). Żeby to wysłać do PPWK muszę później kombinować i szukać tego miejsca w trybie wyznaczania punktu do nawigacji, ale oczywiście przesuwając się po mapie - nie mogę nawet skorzystać z opcji szukania adresu, bo znalezienie adresu powoduje rozpoczęcie nawigacji do tego punktu.


Jeśli jeździsz z włączonym zapisem trasy (śladu GPS, sesji) to możesz odtworzyć sobie dokładny przebieg trasy na tej właśnie podstawie.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Re: Po kilku dniach...
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 08, 2007, 11:10:41 »
Cytat: "bikekowal"

Nie jest z tym tak do końca. Wybierz Planuj Trasę->Z mapy i możesz sobie przeglądać mapę do woli.


Tak, tylko żeby będąc na mapie Lublina obejrzeć ulicę Czereśniową w Warszawie muszę oddalić mapę, wycentrować na Warszawie i zbliżając się znaleźć ulicę Czereśniową (wiedząc gdzie ona jest). Nie mam możliwości znalezienia jej automatycznie - te dane są, tylko nie mogę z nich skorzystać. Wiem, że jest Navigo ... Plus, ale tam znowu nie ma chyba nawigacji.

Cytat: "bikekowal"
Jeśli jeździsz z włączonym zapisem trasy (śladu GPS, sesji) to możesz odtworzyć sobie dokładny przebieg trasy na tej właśnie podstawie.

Ok, mogę sobie włączyć zapis trasy na krótkim odcinku, ale nie będę jeździł z zapisem cały czas, bo to się mija z celem - w końcu głównym zdaniem mapy jest nawigacja, nie wyszukiwanie błędów i korygowanie ich.

*

Offline marekmk

  • *
  • 65
    • Klub Motorowy Energetyk Ratownictwo, BRD, PTTK
  • Sprzęt: HP ipaq rx3715, SD512MB, GPS BT NemeriX.
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 08, 2007, 14:37:19 »
Ja jednak myślę, że jesteś malkontentem. Rozumiem, że tak jak większość, chciałbyś, żeby aplikacja robiła wszystko, co od niej zażądasz. Ja też widziałbym w niej wiele dodatkowych funkcji. Zdaję sobie jednak sprawę, że N2 nie jest kombajnem a obecnie jest w początkowej fazie wdrażania. Dajmy autorom czas na uporanie się z podstawowymi mankamentami jakimi są szybkość, stabilność i błędy map. Potem przyjdzie (mam nadzieję) czas na widok 3D, "skórki", dodatkowe przyciski i wodotryski. Jest jeszcze problem filozofii, jaką przyjęli autorzy. Wiem, że aplikacja miała być prosta w użyciu i intuicyjna. Jeśli będziemy ją burzyć,to powstanie totalna "kaszana".
Ze swej strony, staram się pomóc w dopracowywaniu map i poprawianiu interfejsu poprzez wysyłanie jak najbardziej szczegółowych informacji o znalezionych błędach.

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 08, 2007, 14:52:05 »
Jesteś w błędzie posądzając mnie o malkontenctwo - jestem daleki od takiego widzenia świata, choć to oczywiście mój osąd.

Ja generalnie jestem zadowolony z N2, czy muszę o tym pisać na każdym kroku, by nie być wziętym za malkontenta? Nie wspominam o przesunięciu opcji w prawo lub dodaniu dwóch czerwonych kropek w przycisku. Starałem się wypunktować tylko to, co jest moim zdaniem do skorygowania i akurat dla mnie zoom i opcja przeglądania mapy są tym, czego mi brakuje... Czy muszę kupować dodatkowo Navigo Professional Plus, by obejrzeć co jest dookoła bez jakichś karkołomnych ruchów?

Doskonale zdaję sobie sprawę, że celem nadrzędnym twórców Navigo było zrobienie aplikacji prostej w obsłudze - w szczególności obsługiwanej palcem - "finger friendly" - udało się to znakomicie, a ja mam tylko taką małą uwagę, że może w opcjach, by nie psuć tego wizerunku łatwego w obsłudze programu - dodać możliwość przejrzenia i przeszukania mapy (dodatkowa opcja - przycisk) oraz dodać zoom - tyle i aż tyle.

Czym burzę wizję programu łatwego w obsłudze? Co takiego chcę zmienić, że tak to oceniasz?

Też wysyłam poprawki - zacząłem - było by mi łatwiej gdyby była opcja przeglądania swobodnego mapy.

A zresztą, co mi tam: wskaż co takiego napisałem, że nazwałeś mnie malkontentem.

*

Offline marekmk

  • *
  • 65
    • Klub Motorowy Energetyk Ratownictwo, BRD, PTTK
  • Sprzęt: HP ipaq rx3715, SD512MB, GPS BT NemeriX.
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 08, 2007, 18:11:36 »
"malkontent - człowiek niezadowolony ze wszystkiego, we wszystkim doszukujący się wad, niedostatków, ujemnych stron."
Założyłeś wątek, w którym wymieniłeś 10 zalet i 12 wad aplikacji. Potem wymieniłeś jeszcze kilka wad i swoich życzeń do programu, o którym w momencie zakupu zapewne wszystko wiedziałeś. Następnie z uporem broniłeś swojej opinii na temat jego niedostatków. Stąd moje odczucia - jeśli błędne to wybacz.
Ja po prostu nie należę do grona krytyków N2. Zaakceptowałem je "takim, jakim jest", starając się jednocześnie wpływać na jego ulepszenie poprzez współpracę z producentem.
Wierzę, że i Ty tego chcesz.
Jeśli można, dam Ci tutaj wskazówkę, jak raportować błąd podając ścisłą jego lokalizację:
Uruchom przed jazdą aplikację do zrzucania screen'ów posiadającą "gorący klawisz" (np. snap it). W miejscu błędu trasy zrzucasz ekran do pliku. Jeśli jedziesz w trybie lokalizacji to na ekranie masz wyświetlane aktualne współrzędne. W trybie nawigacji masz inne informacje, np. ulicę z następnym manewrem.

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 08, 2007, 18:30:31 »
A ja jakkolwiek jestem zadowolony z tej aplikacji to nie widzę przeszkód, by nie wskazywać kierunków, w których moim zdaniem należy pójść. Zresztą sam napisałeś o prędkości N2, która pozostawia wiele do życzenia, ale z którą daje się żyć.

Uważasz mnie za masochistę, który kupił sobie coś, z czego wiedział, że nie będzie zadowolony lub też, że kupiłem N2 ot tak, w przypływie chwilowej miłości do N2? Nie, wziąłem wszystkie za i przeciw i wybrałem N2.

Jak sobie wyobrażasz informowanie innych o swoich spostrzeżeniach, w tym producenta? Czy mogę mówić tylko o tym co mi się podoba w N2? Zachowujesz się teraz jak hierarchowie Kościoła Rzymskokatolickiego w Polsce - krytykę uznajesz za atak, przepraszam, za malkontenctwo. Producent czytuje to forum i wybrałem tą drogę informowania o tym, co można zmienić właśnie via forum. Korekty mapowe podsyłam bezpośrednio.

Plusem informacji na forum jest to, że ktoś to skrytykuje, ew. producent może dowiedzieć się, o ile zechce, czy jakaś funkcjonalność jest ważna. Przecież nie piszę o wbudowaniu odtwarzacza mp3 w mapę, a jedynie o minimalne jej rozszerzenie (3d mnie osobiście nie interesuje).

Jestem zadowolony z Navigo2, jestem bardzo zadowolony

Cytat: "marekmk"

Jeśli można, dam Ci tutaj wskazówkę, jak raportować błąd podając ścisłą jego lokalizację:
Uruchom przed jazdą aplikację do zrzucania screen'ów posiadającą "gorący klawisz" (np. snap it). W miejscu błędu trasy zrzucasz ekran do pliku. Jeśli jedziesz w trybie lokalizacji to na ekranie masz wyświetlane aktualne współrzędne. W trybie nawigacji masz inne informacje, np. ulicę z następnym manewrem.

Dziękuję za radę - dokładnie tak robię lub prawie dokładnie tak. Tylko że w ruchu ulicznym mogę o tym zapomnieć lub nie zdążyć - to jest tylko wykorzystanie i tak istniejącego mechanizmu - więc przeglądanie mapy nie jest przebudowaniem całej aplikacji.

*

Offline marekmk

  • *
  • 65
    • Klub Motorowy Energetyk Ratownictwo, BRD, PTTK
  • Sprzęt: HP ipaq rx3715, SD512MB, GPS BT NemeriX.
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 08, 2007, 18:52:24 »
OK. Poddaję się. Mamy ten sam cel, ale różne środki. Ja wysyłam poprawki bezpośrednio, Ty zgłaszasz je na forum, poddając krytyce forumowiczów. Obydwie metody są dobre.
Proponuję pokój, choć ubodło mnie porównanie do purpuratów.

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 08, 2007, 19:09:32 »
Hmm, czyżbyśmy byli w stanie wojny? Nie porównałem Cię do purpuratów - wszędzie są ludzie - jedni lepsi, drudzy gorsi.

Na tym forum jest mało informacji - produkt jest, a jakby go nie było - wiem, że od niedawna, ale mimo wszystko mało tu informacji. Chciałem, by ktoś rozważający kupno N2 znał jego cechy funkcjonalne okraszone co prawda moim komentarzem.

Poprawki wysyłamy obaj, Ty uwagi zgłaszasz bezpośrednio do PPWK, ja zostawiam tutaj.

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 11, 2007, 00:29:29 »
Pojeździłem trochę po nieznanych rejonach Warszawy, cóż, nawigacja poprawna - zarówno na trasie jak i w mieście.

Myliłem się co do ilości komunikatów - jest odpowiednia, trochę więcej niż w wersji bazowej, RH200000 (instalowanej bez żadnych poprawek), ale nie ma przegadania jak w AM. Przy starcie N2, jeżeli wyłączę dźwięk w systemie, to N2 sama sobie nie włączy dźwięku. Sieć ulic jest aktualna i jedyne co się można przyczepić to lokalizacja kamer na mapach - jest ich zdecydowanie za dużo, być może są to lokalizacje planowane, ale część jest wyraźnie przesunięta.

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 11, 2007, 19:07:56 »
Dopiero dzisiaj naciąłem się na pierwszy skręt w lewo na zakazie - czyli mam poprawkę - w Warszawie, ale za chwilę, po przejechaniu niemożliwego do wykonania skrętu, zostałem skierowany w zakręt w prawo i wjechałem na właściwy kierunek.

Jest bardzo dużo punktów pomiaru prędkości - z rozmów z kolegą mieszkającym w Warszawie na codzień - w tych miejscach stoją radary przenośne. Więc może to stąd.

NAVIGO2
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 12, 2007, 12:24:34 »
Witam,

Czas na wypowiedź producenta w tym dość długim wątku.  NAVIGO2 zostało pomyślane jako aplikacja prosta w obsłudze, intuicyjna i przede wszystkim realizująca jedną funkcję – skuteczną nawigację do celu (bezpośrednią lub poprzez punkty przelotowe). Dlatego też, na ekranie głównym nie ma bezpośredniego dostępu do mapy. I taka myśl przewodnia będzie nam towarzyszyć w dalszym rozwoju aplikacji. Niemniej, program jest realizowany przede wszystkim z myślą o jego Użytkownikach i dlatego wszystkie uwagi bierzemy pod uwagę. Dlatego też, chcielibyśmy zaprezentować kilka komentarzy do zgłoszonych uwag.

Zagadnienie znaczącego przyśpieszenia rysowania mapy i płynnego jej przyśpieszania jest obecnie realizowane. Ta cecha zostanie z pewnością usprawniona. Podobnie w przypadku menu szybkiego dostępu do wybranych funkcji i możliwości chwilowej regulacji skali podczas nawigacji w celu „podejrzenia” kolejnego/kolejnych manewrów. Będzie też możliwość wymiany POI pomiędzy użytkownikami.

Jeśli chodzi o możliwość wyszukiwania obiektów na mapie, w aktualizacji dostępnej na stronie www.navigo.pl jest już możliwość dwukrotnego tapnięcia na obiekt na liście rezultatów wyszukiwania i zobaczenia go na mapie – mapę można wtedy przesuwać i dowolnie skalować. Można też powrócić do listy rezultatów i obejrzeć kolejny obiekt na niej. A więc, można wyszukać obiekt i zobaczyć go na mapie (zarówno przy NAWIGUJ jak i PLANUJ TRASĘ) bez konieczności skalowania i przesuwania mapy. W kolejnej aktualizacji będzie można również zobaczyć na mapie poprzez dwukrotne tapnięcie każdy z obiektów na liście TWOICH MIEJSC.

Jest też oczywiście tryb nocny mapy (OPCJE MAPY/ TRYB NOCNY). Zagadnienie komunikatu „po ośmiuset metrach dotarłeś do celu” jest nam znane i choć wynika ze struktury wygłaszania komunikatów, planujemy zmiany.

Jeśli chodzi o prędkość średnią i chwilową, jako producent wyszliśmy z założenia że prędkość chwilowa jest na liczniku pojazdu, natomiast średnia prędkość wydawała nam się bardziej interesująca w tym miejscu. Prędkość chwilową można podejrzeć w OPCJE GPS/USTAWIENIA GPS/ODCZYTY.

Będą też zmiany w menu lokalizacji, uwzględniające możliwość realizacji pewnych wymienionych w wątku funkcji. W roku 2007 nastąpi też uszczegółowienie danych nawigacyjnych poprzez znaczące zwiększenie liczby szczegółowych planów miast i wsi. Zachęcamy jednocześnie do dalszego nadsyłania uwag do mapy i programu – to wszystko pozwoli nam na rozwój programu dla Państwa satysfakcji.

Zespół NAVIGO.

*

Offline marekmk

  • *
  • 65
    • Klub Motorowy Energetyk Ratownictwo, BRD, PTTK
  • Sprzęt: HP ipaq rx3715, SD512MB, GPS BT NemeriX.
Re: NAVIGO2
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 12, 2007, 14:11:28 »
Cytat: "REDCor"
jest już możliwość dwukrotnego tapnięcia na obiekt na liście rezultatów wyszukiwania

O tej możliwości wiedziałem, ale gdy program wyszuka tylko jedną nazwę to pomija listę rezultatów i wyświetla okno punktów trasy. Dlatego podwójne tapnięcie przyda się też w tym oknie.

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 12, 2007, 19:17:34 »
Cytat: "REDCor"
NAVIGO2 zostało pomyślane jako aplikacja prosta w obsłudze, intuicyjna i przede wszystkim realizująca jedną funkcję – skuteczną nawigację do celu (bezpośrednią lub poprzez punkty przelotowe). Dlatego też, na ekranie głównym nie ma bezpośredniego dostępu do mapy.

Ta filozofia jest widoczna cały czas podczas pracy z programem - dlatego jedna z propozycji - przeglądania mapy - może być dostępna gdzieś w środku - ale z możliwością wyszukania interesującego fragmentu (ulicy/miejscowości).

Cytat: "REDCor"
Będzie też możliwość wymiany POI pomiędzy użytkownikami.

Ta funkcjonalność myślałem, że będzie dopiero w kolejnej "dużej" wersji N2 - jako że jest to bardzo poważna zmiana funkcjonalna, ale skoro Producent już nad tym pracuje, to fantastycznie.

Cytat: "REDCor"
Jeśli chodzi o prędkość średnią i chwilową, jako producent wyszliśmy z założenia że prędkość chwilowa jest na liczniku pojazdu, natomiast średnia prędkość wydawała nam się bardziej interesująca w tym miejscu. Prędkość chwilową można podejrzeć w OPCJE GPS/USTAWIENIA GPS/ODCZYTY.

No to już tłumaczę dlaczego zależy mi na chwilowej - wynik pomiaru pomiędzy licznikiem samochodu, a odczytem z GPSu różni się u mnie dosyć znacznie - później dziwię się, dlaczego moja średnia w Navigo jest taka niska - jest niska, bo moja prędkość rzeczywista (chwilowa) jest niższa. Staram się raczej nie przekraczać zbytnio prędkości dopuszczalnych, choć różnie z tym bywa. Chciałbym dlatego znać moją prawdziwą, a nie licznikową, prędkość, a nie chcę w tym celu przechodzić do opcji tudzież mieć uruchomiony inny program w tle.

Cytat: "REDCor"
W roku 2007 nastąpi też uszczegółowienie danych nawigacyjnych poprzez znaczące zwiększenie liczby szczegółowych planów miast i wsi. Zachęcamy jednocześnie do dalszego nadsyłania uwag do mapy i programu – to wszystko pozwoli nam na rozwój programu dla Państwa satysfakcji.

No to może Producent będzie prowadził listę zaimplementowanych zmian nawet jeżeli są one w takiej fazie jak w wersji beta AutoMapy (można poznać stan wersji beta czytając wątek w dziale AutoMapy) - czyli już zaimplementowane w jakiejś początkowej wersji, nie zostaną usunięte - jeszcze nie działają do końca poprawnie, ale trwają nad nimi prace, a użytkownicy obecni i potencjalni dowiedzą się, co za chwilę się pojawi.

Tak jak jest teraz lista co się zmieniło w obecnej wersji programu/map, tak samo można dodać listę co już zaimplementowano w kolejnej wersji nad którą pracujecie.

Podobnie lista miejscowości, nad którymi pracujecie - co prawda nie zamierzam przejechać najbliższych okolic wzdłuż i wszerz, ale jeżeli widzę jakieś braki to staram się je udokumentować - na razie nie przesyłałem jeszcze śladu z przejazdu, choć kilka i takich już mam. Czasami korci mnie by pojeździć po bocznych uliczkach, by uzupełnić białe plamy w miejscowości, w której jestem i nie wiem, czy nie będzie to daremny trud, bo ktoś już nad tym pracuje.

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 12, 2007, 19:40:44 »
Cytat: "micra"

No to już tłumaczę dlaczego zależy mi na chwilowej - wynik pomiaru pomiędzy licznikiem samochodu, a odczytem z GPSu różni się u mnie dosyć znacznie - później dziwię się, dlaczego moja średnia w Navigo jest taka niska - jest niska, bo moja prędkość rzeczywista (chwilowa) jest niższa. Staram się raczej nie przekraczać zbytnio prędkości dopuszczalnych, choć różnie z tym bywa. Chciałbym dlatego znać moją prawdziwą, a nie licznikową, prędkość, a nie chcę w tym celu przechodzić do opcji tudzież mieć uruchomiony inny program w tle.


To, że prędkość z GPSu różni się znacznie od prędkości licznikowej wiąże się z tym, że ani GPS nie pokazuje dokładnie ani licznik samochodowy tego nie robi. Liczniki samochodowe pokazują z założenia prędkość mniejszą lub równą rzeczywistej. GPS ze względu na zakłócenia i ograniczoną dokładność również nie pokazuje poprawnej prędkości.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
Re: NAVIGO2
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 12, 2007, 21:59:31 »
Cytat: "REDCor"
Witam,

Czas na wypowiedź producenta w tym dość długim wątku.  NAVIGO2 zostało pomyślane jako aplikacja prosta w obsłudze, intuicyjna i przede wszystkim realizująca jedną funkcję – skuteczną nawigację do celu (bezpośrednią lub poprzez punkty przelotowe). Dlatego też, na ekranie głównym nie ma bezpośredniego dostępu do mapy.


To pomyślcie w jaki inny sposób można zaimplementować dodawanie punktów "przez" już po rozpoczęciu nawigacji (np. kiedy stwierdzimy, że program źle wytyczył trasę - a to mu się zdarza - i chcemy mu pomóc).
Najlepiej tak trzema kliknięciami, więc powrót do menu głównego nie wchodzi w rachubę.

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Navigo2 - opinia zupełnego laika
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 18, 2007, 18:10:36 »
No może nie w trzech krokach, ale:

1. tupnięcie w ekran;
2. (nowa opcja) "jedź przez" - wybranie jej;
3. znany ekran, do wyboru adres, z mapy, punkty użytkownika itd.; po decyzji co wybrać i wybraniu lokalizacji następuje automatyczne przeliczenie.

Nie wiem, może mi się tylko wydaje, ale jeżeli jadę z opcją "Nawiguj...", czyli wybieram tylko miejsce docelowe i nie podoba mi się trasa, po której mnie Navigo prowadzi to (a wiem gdzie mniej więcej jestem) to jadę tamtędy, którędy chciałbym pojechać i Navigo się nie kłóci - "skoro chcesz tędy to proszę bardzo, jedź...", choć na początku delikatnie sugeruje zjechanie do poprzedniej trasy, ale nie upiera się długo przy swoim wyborze.

Generalnie podczas jazdy ciężko jest coś dodawać do trasy. Ponadto, hmm, jeżeli wiesz, że prowadzi Cię w dziwny sposób, to dlaczego nie pojedziesz po swojemu? Jeżeli jest to długa trasa, np. Ustrzyki-Szczecin - zjechanie o kilka kilometrów z trasy nie spowoduje chyba popsucia trasy?

Zresztą - zaraz (za 2-3 godziny) spróbuję wyznaczyć trasę i później z premedytacją pojechać inaczej - nie korzystać z opcji "Nawiguj", ale jechać wyznaczoną trasą - czasem z niej zbaczając. Obce duże miasto, deszcz, noc, wiatr - w sam raz by się zgubić ze zwykłą mapą.

*

Offline micra

  • **
  • 180
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P550
Obce duże miasto, noc, deszcz
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 18, 2007, 18:16:55 »
no właśnie, jestem w Katowicach. Wiedziałem gdzie jadę, ale pojechałem tak, jak mnie Navigo poprowadziło - akurat ten adres znałem. Przejechałem się po mieście - nie powiem, trasa nie była zapchana, nawet szybko dostałem się na miejsce, ale przed zaparkowaniem musiałem zawrócić no i po nawrotce nie trafiłem w parking - przejechałem za daleko (noc, deszcz), a powrót w to miejsce zająłby mi sporo czasu. Skręciłem w prawo, na podglądzie mapy zobaczyłem, że jadę prosto w ślepą uliczkę, ale w jest uliczka w lewo (między blokami), pojechałem, znowu wyznaczyłem miejsce docelowe, N2 wskazało mi konieczność skrętu, później następnego - dojechałem do zakrętu, a tu brama.

Myślę sobie - fajnie - zrzuciłem ekran, by wskazać brak przejazdu wydawcy, ale tak się patrzę, patrzę (noc, deszcz, wiatr, obce duże miasto), a kawałek za bramą jest jednak przejazd, co prawda droga dziurawa, ale droga, na szerokość samochodu tylko. Pojechałem, znowu między blokami (tu już droga lepsza), wyjazd na ulicę, jedno skrzyżowanie i jestem. Nie wiem jak mogłem żyć bez nawigacji...