PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => Nawigacja GPS - ogólnie => Navigo => Wątek zaczęty przez: bikekowal w Maj 05, 2008, 11:39:05
-
W wątku http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=96507.msg654703#msg654703 Yarocz zasugerował założenie wątku ze zmianami, które chętnie widzielibyśmy w N8i.
Jako pierwszą zmianę sugeruję zmniejszenie panelu nawigacyjnego. Mile widziane byłoby, aby ów panel był transparentny.
-
Jako pierwszą zmianę sugeruję zmniejszenie panelu nawigacyjnego. Mile widziane byłoby, aby ów panel był transparentny.
2. Przydałaby się więc funkcja minimalizacji tego programu do paska - wtedy twórca mógłby poćwiczyć powrót programu na pierwszy plan, bo to wyraźnie kuleje.
3. Wyznaczona trasa powinna być pamiętana po ponownym uruchomieniu programu.
4. Wszystkie opcje wyszukujące z POI na dzień dobry powinny być bez limitów odległościowych, albo ten limit powinien być daleko większy niż metry - po wybraniu kategorii POI powinny się wyświetlać wszystkie POI danej kategorii, poczynając od najbliższych.
Tak żeby zamiast zastanawiać się nad tym, w jakiej odległości jest najbliższy hotel, od razu wiedzieć który jest najbliżej, który dalej itd.
5. Obsługa klawiszy sprzętowych (prawo-lewo-góra-dół) i możliwość wyłączenia klawiszy + i - na ekranie - niepotrzebnie zabierają i tak mały ekran.
6. Takie zorganizowanie pobierania informacji o korkach, żeby nie trzeba było ich ściągać wielokrotnie przy dłuższych przejazdach
-
Regulacja głośności + jasności wyświetlacza z poziomu programu ewentualnie:
funkcja minimalizacji tego programu do paska
-
1. W trybie planowania trasy powinny być podawane kilometry do celu i poszczególnych punktów pośrednich a jak jest teraz, że pokazuje odległość od końca trasy.
2. W trybie nawigacji oprócz odległości do końca trasy, powinna być pokazywana również odległość do najbliższego punktu pośredniego.
3. Na ekranie nawigacji powinien być przycisk do zmiany na tryb nocny i odwrotnie
-
Dostęp do usług dodanych bez posiadania modułu GSM, a wykorzystując:
a.) dogrywanie uzupełnień/usług/informacji (paczki przyrostowe lub paczki z określonym czasem życia). Paczka może być przygotowana dla wybranego PDA/użytkownika - szyfrowanie symetryczne - generowana na żądanie.
b.) inne połączenie - przez zestawione połączenie (BT, ActiveSync, Wifi).
-
Dostęp do usług dodanych bez posiadania modułu GSM [ciach]:
To chyba najważniejsze i też jestem ZA.
Oto inne moje:
1. Brak w POI Parkingów Strzeżonych dla samochodów osobowych.
2. Brak informacji o zbliżaniu się do bramek autostradowych. ;-)
3. W trybie nocnym powinno się też zmieniać menu po prawej i u góry aby się nie wybijało i świeciło mocno jak teraz.
-
Po wciśnięciu:"Zapisz lokalizację" powinna być możliwość opisania poi i określenia jego kategorii.
Tak jak dzieje się to przy wyborze:"Opcje Twoich Miejsc",dodaj,....
-
1. Zmieniłbym "wysokość", z której Navigo pokazuje trasę. Teraz ma się wrażenie, ze trasa na widoku 3D jest pokazywana z lotu ptaka.
2. Po zatrzymaniu lub poruszaniu z małą prędkością przydałoby się większe powiększenie widoku, by np. było widać szczegóły skrzyżowania.
-
Oto moje propozycje:
1) mały krzyżyk w prawym górnym rogu do zamknięcia aplikacji po dotarciu do celu
2) mniejszy panel - w zasadzie nawet oba panele (górny i dolny). Obecnie zajmują one łącznie około połowy ekranu. Na mapę zostaje zdecydowanie za mało miejsca.
3) zgadzam się z wcześniejszą sugestią zmiany koloru panelu w trybie nocnym. Obecnie daje zdrowo po oczach I osobiście wolę korzystać z trybu dziennego przy podśeietlenu ekranu ustawionym na minimum.
To tyle jeśli chodzi o grzechy główne. Pozdrawiam!
-
Poprawić podnoszenie aplikacji po uśpieniu i ponownym wybudzeniu PDA. U mnie zarówno N2 jak i 8i powodują zablokowanie PDA (HP iPaq rx3715).
W momencie uruchamiania programu mam wolne 35 MB, po uruchomieniu 18 MB, podczas nawigacji 13 MB.
Wprowadzić kompresję w locie pliku tekstowego z zapisem śladu jakimś popularnym kompresorem, np zip.
-
Wyznaczam trasę z punktami przelotowymi, ale nie po to, by dojechać w konkretne miejsce w miejscowości "przez", ale po to, by wymusić jazdę inną trasą niż wyliczona przez program. Celowo wybieram tylko nazwę miejscowości a nie adres lub punkt z mapy, bo chcę aby program wyznaczy trasę przebiegającą przez miejscowość wybierając optymalną trasę przejazdu. Mimo to nawigacja prowadzi mnie do centrum miejscowości. Myślę, że w takim przypadku powinno wystarczyć otarcie się o granice miejscowości.
A może dobrze by było wprowadzić pojęcie obszarów unikanych, które można by zaznaczyć na mapie jako prostokąt, po którym trasa nie może przebiegać?
-
Wyznaczam trasę z punktami przelotowymi, ale nie po to, by dojechać w konkretne miejsce w miejscowości "przez", ale po to, by wymusić jazdę inną trasą niż wyliczona przez program.
Tutaj wystarczyłaby opcja "nawiguj do następnego" - z bardzo prostej przyczyny - program nie może zgadywać, czy wybrałeś ten punkt, by go nie odwiedzać, czy by do niego dojechać. Dla programu musi być to jednoznaczne - jest punkt do którego chcesz dojechać, no to Cię do niego prowadzi.
Moim pomysłem jest: "nawiguj do następnego" (czy też "następny punkt trasy).
-
Niezupełnie. Program wie, kiedy jesteś w granicach miasta, bo ma je zaznaczone. Powiedzieć, że dotarłeś do punktu przelotowego może, a nawet powinien. Natomiast, jeśli chcesz nawigować do konkretnego punktu to jest to albo punkt wskazany rysikiem na mapie, albo przynajmniej zdefiniowana ulica. Jeśli w adresie podam tylko nazwę miejscowości to nie widzę potrzeby prowadzenia mnie do ratusza. Wystarczy informacja, że osiągnąłem punkt przelotowy. Jak będę chciał, to się zatrzymam.
-
Niezupełnie. Program wie, kiedy jesteś w granicach miasta, bo ma je zaznaczone. Powiedzieć, że dotarłeś do punktu przelotowego może, a nawet powinien. Natomiast, jeśli chcesz nawigować do konkretnego punktu to jest to albo punkt wskazany rysikiem na mapie, albo przynajmniej zdefiniowana ulica. Jeśli w adresie podam tylko nazwę miejscowości to nie widzę potrzeby prowadzenia mnie do ratusza. Wystarczy informacja, że osiągnąłem punkt przelotowy.
Ale punktem który w sten sposób wybrałeś jest właśnie ratusz (czy tam inny KONKRETNY punkt w centrum miasta), a nie całe miasto jako takie.
To nie TomTom.
-
Właśnie o to mi chodzi, żeby wprowadzić zmianę, która wybrany w ten sposób punkt podniesie na wyższy poziom ogólności - nie punkt tylko obszar. W końcu wątek dotyczy propozycji zmian.
-
A ja nie chcę takiego uogólnienia - jeżeli wpisuję Szczecin - to wiem, że doprowadzi mnie do Centrum Szczecina, jeżeli Gdańsk - takowoż. Owszem, mnie też to denerwuje, ale wyznaczając trasę wiem o tym i brak mi tylko funkcji - "nawiguj do następnego punktu".
-
Myślicie, że w przyszłości pobieranie danych o utrudnieniach, patrolach będzie możliwe również na PDA bez kart sim (np. przez bluetooth)?
Na razie oficjalnego zaprzeczenia na ten temat ze strony P.P.W.K nie ma więc żyję nadzieją ;-)
-
Oto inne moje:
1. Brak w POI Parkingów Strzeżonych dla samochodów osobowych....
To jest chyba najistotniejsze ! Kiedy ruszy jakiś serwis z wymianą POI dla Navigo - tym bardziej, że teraz można już bez problemu eksportować i importować ulubione, a to tylko kroczek od funkcjonalności wymiany POI :-|
Chyba, że już coś jest, a mnie umknęło :mysli:
-
1. Zmieniłbym "wysokość", z której Navigo pokazuje trasę. Teraz ma się wrażenie, ze trasa na widoku 3D jest pokazywana z lotu ptaka.
Wystarczy wcisnąć i przytrzymać ikonkę kompasu - program zmienia wtedy płynnie nachylenie, a potem puścić ją w odpowiednim momencie.
-
Brakuje mi funkcji wyboru rodzaju trasy (najszybsza, najkrótsza, piesza) po wyborze punktów trasy. Zeby zmieniać rodzaj trasy trzeba albo cofać sie do ustawień, albo przejść w tryb nawigacji. Jest to niewygodne.
-
Dodanie ustawiania prędkości dla dróg gruntowych i możliwość uwzględnienia tego w wyliczaniu trasy najszybszej - to dla rowerzystów.
POI ustawienie od jakiej skali i jakie POI mają być widoczne. Dodane: POI z wybieralnymi telefonami, @dresami mialowymi i www; możliwość dodania własnych kategorii POI, które można segregować według nazwy i adresu oraz przestawiać ręcznie.
Bugi: Brak możliwość wyłączenia dźwięku pikania, a może to tylko brak mojej umiejętności?
Nowa prędkość poruszania się wprowadzona klawiaturą, aby została zapamiętana, musi być zmieniona jeszcze strzałkami. Dodane Możliwość używania klawiatury sprzętowej, bo tekstu tak wprowadzonego w ogóle nie akceptuje.
Dodane: Menu kontekstowe mapy ze wszystkimi opcjami, co można zrobić z punktem.
-
1. Pokazywał stan baterii.
2. Automatycznie przechodził w stan nocny
3. Aby przy uruchomieniu pokazywał odrazu mape.
4. Większą możliwość wyboru trasy
5. Większe zbliżenia przy nawigowaniu zwłaszcza na zakrętach.
6. Możliwość przesuwania mapy w trakcje nawigowania.
7. Zapamietywanie trasy , która znika gdy się wyłączy N8i
8. Płynna regulacja lini grubości dróg.
9. Zmiane częstotliwości odczytu GPS
10. c.d.n.
Jeśli ktoś nie miał do czynienia z AM to polecam N8i w innym przypadku napewno wrócicie do AM.