PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => Nawigacja GPS - ogólnie => Navigo => Wątek zaczęty przez: Krzysztof.em w Wrzesień 25, 2007, 09:45:44
-
Witam kolegów.
Przymierzam się do przesiadki na Navigo2 lub Automapę, gdyż obecnie użytkowany program nawigacyjny zbyt często wyprowadził mnie w las (dosłownie). Dlatego mam pytanie: czy warto zainwestować w Navigo2 ? Czy jego mapy można uznać za dokładniejsze od zagranicznej konkurencji i wolne od błędów? Czy po wdrożeniu wersji 3D możliwe będzie zaktualizowanie obecnej, czy też konieczne zakupienie nowej wersji oprogramowania? Przeglądałem już różne fora i recenzje tegoż programu, ale wypowiedzi pochodzą co najmniej sprzed kilku miesięcy i według mnie na chwilę obecną nie są miarodajne. Koledzy liczę na Waszą pomoc i podzielenie się swoimi opiniami na temat Navigo2. Pozdrawiam.
-
Witam kolegów.
Przymierzam się do przesiadki na Navigo2 lub Automapę, gdyż obecnie użytkowany program nawigacyjny zbyt często wyprowadził mnie w las (dosłownie). Dlatego mam pytanie: czy warto zainwestować w Navigo2 ? Czy jego mapy można uznać za dokładniejsze od zagranicznej konkurencji i wolne od błędów? Czy po wdrożeniu wersji 3D możliwe będzie zaktualizowanie obecnej, czy też konieczne zakupienie nowej wersji oprogramowania? Przeglądałem już różne fora i recenzje tegoż programu, ale wypowiedzi pochodzą co najmniej sprzed kilku miesięcy i według mnie na chwilę obecną nie są miarodajne. Koledzy liczę na Waszą pomoc i podzielenie się swoimi opiniami na temat Navigo2. Pozdrawiam.
mam i używam Navigo2 i Automapę - niestety - Navigo przegrywa ze wszystkim - mało dokładne mapy (przynajmniej tutaj gdzie zdarzyło mi się jeździć), wolne działanie, jedyna zaleta to bezpłatne aktualizacje - nie wiem jak długo producent je utrzyma, ale na razie są.
-
Słabym punktem Navigo jest powolne działanie. Program się stopniowo rozwija, aplikacja jest wzbogacana o nowe funkcje. Mapy nie są złe, ale rejon Wrocławia jest ewidentnie niedopracowany. Podobnie miasto Kraków. Zaletą są częste i bezpłatne aktualizacje map. Nowa wersja aplikacji też ma być bezpłatna dla licencjonowanych użytkowników. Support szybko reaguje na zgłaszane błędy i poprawki zamieszcza w najbliższej aktualizacji map (choć czasem są z tym problemy).
-
Jestem od początku z N2 i od jakiegoś czasu z AM.
Plusy N2 (przynajmniej w stosunku do AM):
- cena (na Allegro bywa po 80zł, teraz jest za 120zł),
- aktualizacje map - szybkie, częste (raz na miesiąc), dokładne i darmowe (ja do Krakowa nie mam większych zastrzeżeń, dużo błędów sam poprawiłem :-))
- prostota aplikacji - każdy sobie poradzi.
Minusy N2 (przynajmniej w stosunku do AM):
- aplikacja - wolna, mało funkcjonalna, mimo że prosta w użytkowaniu
- dużo niedokładności na drogach niższych kategorii (na plus, że po zgłoszeniu są szybko poprawiane)
Na dzień dzisiejszy jeżdżę na AM, choć prawie 400zł bym nie dał - różnica w funkcjonalności moim zdaniem nie warta. 150zł na aktualizację AM jestem skłonny jeszcze wydać.
Oczywiście to tylko moja, subiektywna opinia.
-
Używam N2 od samego początku od kiedy mam PDA, czyli od grudnia 2006. Widziałem Automapę w działaniu (wersja 3, najnowsze mapy) i oto wady i zalety N2 w stosunku do Automapy.
Zalety:
- prostota - początkowo myślałem, że to wada, ale przy codziennym jeżdżeniu po Polsce, choć często na stałych trasach ważniejsza jest prostota niż masa opcji;
- cena - 80-150 zł na Allegro i darmowe aktualizacje silnika i map;
- częstotliwość aktualizacji - co miesiąc pozwala posiadać bardzo aktualne mapy; w chwili obecnej w dziedzinie dużych miast jedynym konkurentem co do aktualności (w obszarze, w którym się poruszam) może być tylko AutoPilot;
- bardzo dokładne mapy dużych miast;
Wady:
- brak zoom'u w czasie nawigacji;
- brak przesuwania obrazu w czasie nawigacji/śledzenia położenia;
- prędkość renderingu obrazu w trakcie nawigacji/śledzenia oraz prędkość wyznaczania tras;
- takie sobie mapy poza dużymi miastami i drogami krajowymi.
Jeździłem po Wrocławiu, Katowicach, Warszawie, Krakowie, Gdyni, Gdańsku, Sopocie, Białymstoku, Lublinie, Radomiu, Czętochowie i nie znalazłem większych problemów. Natomiast kiedyś zjechałem z trasy głównej i tu już nie było tak różowo. Sieć małych dróg jest tym, co w najbliższym czasie N2 musi skorygować (równolegle z mapami miejscowości, których jeszcze brak).
-
Słabym punktem Navigo jest powolne działanie. Program się stopniowo rozwija
Chyba żartujesz.
Spojrzyj na zapowiedzi zmian które wydawca tego softu (Redcor) zapowiadał rok temu.
Praktycznie nic z nich nie zostało zrealizowane, doszło kilka nowych, drugorzędnych funkcji i to wszystko.
Obstawiam że jeśli coś sie zmieni na lepsze, to wyjdzie w nowej wersji softu np. Navigo 3 - a ci nieszczęśnicy, którzy zdecydowali się na zakup Navigo 2 zostaną na lodzie (czyli darmowej aktualizacji nie dostaną).
-
Navigo2 - nie polecam. Krakow jest dalej skopany (przede wszystkim kategoryzacja), wiele miejscowosci na wschodzie Polski bez siatki drog (tylko podstawowe), aplikacja 3D miala byc przed wakacjami (mailing do userow), potem na poczatku wrzesnia, etc... Obecna aplikacja wolna. No i RedCor, ktory gadal i gadal i nic z tego nie wynikalo - a od pol roku znikl (moze go zwolnili)
Ja mam Navigo za 80 zl z Allegro - za wiecej nie oplaca sie tego kupowac.
-
Ja mam Navigo za 80 zl z Allegro - za wiecej nie oplaca sie tego kupowac.
z ciekawości...ile dałbyś za iGo? a ile np. za Automapę 4 - PL/EU? Ciekawi mnie na ile cena faktyczna różni się z realną wyceną przez userów...
-
To może ja odpowiem :)
Za AM dałbym 150zł (tyle dałem) - no może podciągnąłbym do 200.
Z IGO nie dałbym nic, bo Polska jest marna, a europy nie potrzebuję.
A najchętniej zostałbym przy N2 gdyby wreszcie ktoś wprowadził zmiany wielokrotnie proponowane na tym forum. W większości to kosmetyka i dziwi mnie upór twórców N2. Może już nikt tu nie zagląda?
Natomiast dziwi mnie fakt, że nikt nie wpadł na genialny i prosty pomysł - licencja czasowa. Ja chętnie dałbym np. 30zł za AM na Europę na wyjazd na narty.
-
Ja mam Navigo za 80 zl z Allegro - za wiecej nie oplaca sie tego kupowac.
z ciekawości...ile dałbyś za iGo? a ile np. za Automapę 4 - PL/EU? Ciekawi mnie na ile cena faktyczna różni się z realną wyceną przez userów...
nie znam iGo; mam AM 4 i z nia jezdze bedac zadowolony; Navigo2 mozna kupic legalnie za zdecydowanie mniejsze pieniadze i w takim wypadku (za okolo 80 zlotych) mozna ja miec. porownujac subiektywnie obydwa softy na moim sprzecie, w moich realiach, moich trasach, moich miejscach, etc... zdecydowania wybieram AM4 - nawet za wieksze zdecydowanie pieniadze.
jesli jedna chcesz byc zadowolony - najwieksza przewaga i zaleta Navigo2 w stosunku do AM4 jest imho wlasnie mozliwosc kupienia jej legalnie za mniej niz 100 zlotych.
-
nie chodziło mi o to, żebyś pisał czy chcę lub nie chcę być zadowolony, ale ile faktycznie uważasz, że warte jest AM4 - w złotówkach...
-
W takmi razie załóż watek na forum AM i podyskutujemy. To jest o Navigo; watek "Czy warto zainwestować w Navigo2". Opowiedzialem swoje subiektywne wrazenie - odpowiadam, iz moim zdaniem, mozna zainwestowac nie wiecej niz 100 zlotych.
-
nie chodziło mi o to, żebyś pisał czy chcę lub nie chcę być zadowolony, ale ile faktycznie uważasz, że warte jest AM4 - w złotówkach...
Złotówka rzecz względna, więc odpowiem relacją. Minimum 3x więcej niż N2.
-
N2 na MIO A701 działa dobrze (to znaczy nie działa wolno jak to piszą inni).
Zgodnie z tym co było zapowiedziane 3D będzie w aktualizacji bezpłatnej i raczej nic się nie zmieni.
Co do dokładności map, to w różnych częściach Polski jest różnie, zresztą podobnie jest z AM (wystarczy poczytać płacz na forum AM).
Wolne od błędów - takich map nie znajdziesz nigdzie.
Zresztą mapy są dostępne w internecie AM http://mapa.targeo.pl/ i N2 http://mapa.pf.pl/index.html i możesz sam porównać interesujący Cię najbardziej obszar
Witam kolegów.
Przymierzam się do przesiadki na Navigo2 lub Automapę, gdyż obecnie użytkowany program nawigacyjny zbyt często wyprowadził mnie w las (dosłownie). Dlatego mam pytanie: czy warto zainwestować w Navigo2 ? Czy jego mapy można uznać za dokładniejsze od zagranicznej konkurencji i wolne od błędów? Czy po wdrożeniu wersji 3D możliwe będzie zaktualizowanie obecnej, czy też konieczne zakupienie nowej wersji oprogramowania? Przeglądałem już różne fora i recenzje tegoż programu, ale wypowiedzi pochodzą co najmniej sprzed kilku miesięcy i według mnie na chwilę obecną nie są miarodajne. Koledzy liczę na Waszą pomoc i podzielenie się swoimi opiniami na temat Navigo2. Pozdrawiam.
-
matmat
wpisuj swoje komentarze pod cytatem, nie nad
-
Co do dokładności map, to w różnych częściach Polski jest różnie, zresztą podobnie jest z AM (wystarczy poczytać płacz na forum AM).
Wolne od błędów - takich map nie znajdziesz nigdzie.
Zresztą mapy są dostępne w internecie AM http://mapa.targeo.pl/ i N2 http://mapa.pf.pl/index.html i możesz sam porównać interesujący Cię najbardziej obszar
no u mnie N2 wypada gorzej niż TomTom, iGo o AM nie mówiąc :)
-
To może ja odpowiem :)
Za AM dałbym 150zł (tyle dałem) - no może podciągnąłbym do 200.
Z IGO nie dałbym nic, bo Polska jest marna, a europy nie potrzebuję.
Czyli odpowiedziałeś że za Navigo też nie warto dać nic, jako że Polska jest jeszcze bardziej marna niż w I-go, zagranicy nie ma, do tego program o lata świetlne gorszy.
-
Czyli odpowiedziałeś że za Navigo też nie warto dać nic, jako że Polska jest jeszcze bardziej marna niż w I-go, zagranicy nie ma, do tego program o lata świetlne gorszy.
na to ja Ci odpowiem poraz setny chyba, że punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia...dla mnie - użytkownika iGo oraz użytkownika Navigo2 sprawa wygląda tak,że te "bardziej marne mapy" są lepiej pokryte jeśli chodzi o Warszawę oraz tereny Śląska. To ja wiem na 100%, bo na tych terenach jeżdzę regularnie. Wiem, że Poznań jest wg Ciebie dużo gorszy, i jestem w stanie się z Tobą zgodzić w ciemno, bo tam nie jeżdzę i tego nie miałem możliwości sprawdzić. Odnoszę wrażenie, że dla Ciebie możliwość narzekania jest główną zaletą posiadania programu do nawigacji.
Pozdrawiam
-
To może ja odpowiem :)
Za AM dałbym 150zł (tyle dałem) - no może podciągnąłbym do 200.
Z IGO nie dałbym nic, bo Polska jest marna, a europy nie potrzebuję.
Czyli odpowiedziałeś że za Navigo też nie warto dać nic, jako że Polska jest jeszcze bardziej marna niż w I-go, zagranicy nie ma, do tego program o lata świetlne gorszy.
A kto ci powiedział, że Polska w N2 jest gorsza niż w IGO??? O jakiej mapie IGO mówisz: oficjalnej, czy od emapy (jak się nią bawiłem to miałem wrażenie, że kategoryzacja w ogóle nie istniała)?
Tak jak pisał Bikekowal "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia": Spróbuj znaleźć w AM np. rondo Mogilskie albo estakadę nad rondem Polsadu - zgłosiłem równocześnie do obu firm. Różnica jest taka, że Navigo opublikowało poprawkę w najbliższej aktualizacji, a z poprawkami w AM poczekam jeszcze parę miesięcy (o IGO już nie wspomnę).
Za N2 nie dałem nic, ale jakbym miał dać 80 zł w porównianiu z 350zł za AM to wybrałbym N2. Inaczej sprawa by wyglądała, gdybym miał kasy jak lodu lub zarabiał na jeżdżeniu samochodem - tu zdecydowanie wybrałbym AM, moim zdaniem to najlepszy produkt z mapami Polski.
-
A kto ci powiedział, że Polska w N2 jest gorsza niż w IGO??? O jakiej mapie IGO mówisz: oficjalnej, czy od emapy (jak się nią bawiłem to miałem wrażenie, że kategoryzacja w ogóle nie istniała)?
Mapa od Emapy jest już oficjalną mapą I-go.
I oczywiście o niej właśnie mówię.
Na tym forum były już porównywane mapy z Navigo i z Emapy - pod każdym względem lepsza była mapa Emapy.
A z własnych doświadczeń - kategoryzacja kuleje w i jednej i w drugiej mapie, przy czym mapa Emapy jest NIEPORÓWNYWALNIE bardziej szczegółowa - mówię głównie o Zachodzie kraju.
W Navigo, w Wielkopolsce praktycznie dane adresowe ma tylko Poznań i kilka innych głównie kilkudziesięciotysięcznych miast.
Plusem dla producenta Navigo jest za to szybsza aktualizacja map po zgłoszeniu błędu, przy czym to co poprawią w jednej aktualizacji, to psują w następnej - tak można zgłaszać w kółko.
O programie to w ogóle szkoda gadać - zapowiedzi sprzed roku okazały się czczą gadaniną, interfejs jak był tragiczny, tak jest, publicznie złożona mi w marcu obietnica poprawy jednego błędu, w następnej wersji programu - również.
-
Mapa od Emapy jest już oficjalną mapą I-go.
I oczywiście o niej właśnie mówię.
Na tym forum były już porównywane mapy z Navigo i z Emapy - pod każdym względem lepsza była mapa Emapy.
No to pozostaje jeszcze różnica w cenie - to praktycznie rząd wielkości...
Co do map Polski - moim zdaniem wszyscy producenci startowali z tych samych map bazowych (powtarzalne, bzdurne błędy).
AM ma najlepiej - jest już kilka lat na rynku i rzesza ludzi te mapy poprawiła.
Emapa zrobiła genialny ruch - sprzedała mapy producentowi jednej z najlepszych aplikacji do nawigacji. Tu można liczyć, że za jakiś czas sytuacja będzie podobna jak w AM. Na Teleatlas bym w ogóle nie liczył, bo do nich błędy można zgłaszać...
W N2 niestety kuleje aplikacja. Dopóki nie zostanie poprawiona, nie ma co liczyć na upowszechnienie tego produktu, więc mapy będzie poprawić tylko sam producent i kilku zapaleńców. Szansa jeszcze jest - N2 bije ceną wszystkich.
Tak w ogóle chciałbym poznać udział w rynku wszystkich producentów (tak na popracie powyższej tezy) - pewnie nigdy się nie dowiem, bo to dane tajne...
-
Tak w ogóle chciałbym poznać udział w rynku wszystkich producentów (tak na popracie powyższej tezy) - pewnie nigdy się nie dowiem, bo to dane tajne...
nie wiem czy tajne, ale sam bym chętnie poznał statystyki
-
Mapa od Emapy jest już oficjalną mapą I-go.
I oczywiście o niej właśnie mówię.
Na tym forum były już porównywane mapy z Navigo i z Emapy - pod każdym względem lepsza była mapa Emapy.
No to pozostaje jeszcze różnica w cenie - to praktycznie rząd wielkości...
I tu też się mylisz.
PNA z I-go potrafi kosztować tyle samo co z Navigo2Go, sam widziałem wersję z 32 krajami za 799.
Sam program (zarówno I-go jak i jego bliźniak Miomap) w wersji z samą Polską też mocno staniał, poniżej 400 zł już można go kupić.
Na allegro pewnie jeszcze taniej.
Tu nawet za 289 (z kartą).
http://www.navistore.pl/,na%20kartach%20flash,igomapapolski,2007530747242161622.htm
-
I tu też się mylisz.
PNA z I-go potrafi kosztować tyle samo co z Navigo2Go, sam widziałem wersję z 32 krajami za 799.
Nie mylę się. Cały czas piszę o PDA, i tak zrozumiałem pytanie.
Ceny porównywałem z tym co jest na Allegro - tam jest tylko cała europa.
-
Na tym forum były już porównywane mapy z Navigo i z Emapy - pod każdym względem lepsza była mapa Emapy.
A z własnych doświadczeń - kategoryzacja kuleje w i jednej i w drugiej mapie, przy czym mapa Emapy jest NIEPORÓWNYWALNIE bardziej szczegółowa - mówię głównie o Zachodzie kraju.
Porównałem pobieżnie Świnoujście w N2 i Emapie i zdecydowanie lepiej jest w N2, w emap jest mniej szczegółowo i kuleje kierunkowość ulic.
-
Porównałem pobieżnie Świnoujście w N2 i Emapie i zdecydowanie lepiej jest w N2, w emap jest mniej szczegółowo i kuleje kierunkowość ulic.
Lubicie dyskutować z faktami prawda?
Dokładne porównania wraz z liczbami są w wątku obok - wystarczy je przeczytać, ile miast z adresami jest w jednej mapie, a ile w drugiej.
Zapodam dla przypomnienia dane z maja:
Porównanie z danymi dla map Auto Pilota , a więc i I-go/MioMap a Navigo (tylko te pozycje które zostały podane przez obu producentów):
Procent pozostałych dróg twardych reprezentowany w systemie: 96% (AP 100% - ale dotyczy dróg prowadzących do miejsc zamieszkania)
Ogólna liczba szczegółowych baz (planów) miejscowości: 574 (AP miast 826, wszystkich miejscowości 3015)
Ogólna liczba szczegółowych baz (planów) miejscowości z punktami adresowymi: 315 (AP 464)
Procent populacji objętej szczegółowymi bazami (planami) miejscowości: 52% (AP 69%)
Procent populacji miejskiej objętej szczegółowymi bazami (planami) miejscowości: 81% (AP 95%)
Procent populacji objętej bazami punktów adresowych: 40% (AP 57%)
Ogólna liczba miejscowości reprezentowanych w bazie danych: ok. 51 000 (AP ponad 65 000)
Błędy są w każdej mapie, ale ja osobiście wolę mapę nawet z błędami, za to z dużo większym pokryciem, niż taką bez błędów, ale i bez ulic, gdziekolwiek się nie udam.
-
Zapodam dla przypomnienia dane z maja:
Porównanie z danymi dla map Auto Pilota , a więc i I-go/MioMap a Navigo (tylko te pozycje które zostały podane przez obu producentów):
Procent pozostałych dróg twardych reprezentowany w systemie: 96% (AP 100% - ale dotyczy dróg prowadzących do miejsc zamieszkania)
Ogólna liczba szczegółowych baz (planów) miejscowości: 574 (AP miast 826, wszystkich miejscowości 3015)
Ogólna liczba szczegółowych baz (planów) miejscowości z punktami adresowymi: 315 (AP 464)
Procent populacji objętej szczegółowymi bazami (planami) miejscowości: 52% (AP 69%)
Procent populacji miejskiej objętej szczegółowymi bazami (planami) miejscowości: 81% (AP 95%)
Procent populacji objętej bazami punktów adresowych: 40% (AP 57%)
Ogólna liczba miejscowości reprezentowanych w bazie danych: ok. 51 000 (AP ponad 65 000)
A ja mam takie pytanie, czy jesteś w stanie zweryfikować informacje zamieszczane na stronie producenta map? Czy wiesz że czasami się naciąga pewne fakty właśnie po to żeby osoba czytająca informacje wybrała dany produkt? Nie mówię, że wszyscy tak robią ale czy tak naprawdę jesteśmy w stanie sprawdzić jak to naprawdę wygląda, jedna miejscowość będzie zrobiona lepiej w tym programie a inna w innym ... dla mnie N2 w okolicy której się poruszam czyli Konstancin, Piaseczno i jeszcze kilka miejscowości leżących pod Warszawą wypada zdecydowanie lepiej na tle konkurencji.
-
A ja mam takie pytanie, czy jesteś w stanie zweryfikować informacje zamieszczane na stronie producenta map? Czy wiesz że czasami się naciąga pewne fakty właśnie po to żeby osoba czytająca informacje wybrała dany produkt?
Nie jestem.
I gdyby nie Wasze opinie że na wschodzie jest lepiej, to w życiu bym nie uwierzył, że Navigo 2 ma więcej niż 10% pokrycia - bo tak to wygląda w moich okolicach.
Kiedy rok temu I-go miało mapę TeleAtlasa o pokryciu koło 30% to i tak było tu o wiele dokładniejsze niż obecne Navigo.
Tyle że teraz I-go ma pokrycie ponad 70%, ma każdą ścieżkę przez las, a Navigo zmieniło się niewiele - praktycznie widzę tylko zmiany, które sam zgłosiłem - plus doszło Gniezno i Swarzędz.
-
... dla mnie N2 w okolicy której się poruszam czyli Konstancin, Piaseczno i jeszcze kilka miejscowości
leżących pod Warszawą wypada zdecydowanie lepiej na tle konkurencji.
Co to znaczy wypada lepiej?
W moich okolicach mapy N2 też są wyraźnie bardziej szczegółowe niż mapy AM. Oprócz ulic zawierają
wiele alejek w parkach, na ogródkach działkowych i cmentarzach, poza tym bywają też leśne ścieżki,
polne miedze i chodniki. Całkiem fajna i dokładna mapa, tyle że raczej do pieszych wycieczek
czy wypraw rowerowych, a nie do samochodowej nawigacji. A wszystko dlatego,
że N2 wielokrotnie potrafi korzystać z tych chodników ścieżek i alejek przy wyznaczaniu
najszybszej trasy z włączonym omijaniem dróg gruntowych.
To jedno, a drugie to fakt, że poza obszarami "full DH" ;-) pokrycie map bywa strasznie mizerne.
Częsta aktualizacja map jest też tylko iluzoryczną zaletą.
Co z tego, że co miesiąc zostanie naniesionych kilkadziesiat, czy nawet kilkaset poprawek, w tym kilka
najnowszych, 'jeszcze ciepłych' odcinków dróg, których ślady akurat podesłał któryś z zaangażowanych
użytkowników Navigo, skoro jednocześnie wciąż pozostaja do zrealizowania tysiące innych poprawek
i wciąż brak odcinków dróg (nawet na obszarach "full HD") które zostały oddane do użytku
znacznie wcześniej (np. rok, czy 2 lata temu), tylko nikt ich do Navigo nie podesłał?
Dałem za N2 79zł mając już wcześniej inne programy no nawigacji, nie żałuję, chciałem mieć możliwość porównania.
Gdybym jednak dziś miał wybierać między N2 a AM, bez wahania dałbym za AM wielokrotność tej kwoty.
-
Cytat: TTT Wczoraj
Tyle że teraz I-go ma pokrycie ponad 70%, ma każdą ścieżkę przez las, a Navigo zmieniło się niewiele - praktycznie widzę tylko zmiany, które sam zgłosiłem - plus doszło Gniezno i Swarzędz.
[/quote]
I w tym jest problem ! I-go w Polsce nie rozróżnia drogi twardej od ścieżki leśnej - prowadzi gdzie popadnie. Dlatego, po przeczytaniu Waszych recenzji, zdecydowałem się na zakup Navigo2. Wyłożę mniej niż na AM, a przynajmniej mam perspektywy na przyszłość-wierzę, że Copernicus przyłoży starań od strony marketingowej by przejąć klientelę od konkurencji. Co do AP, to mam negatywne odczucia co do tego programu. W mojej ocenie to poziom nie do przyjęcia, a nadrabianie braków głosem Wisławskiego na niewiele się zda.
Dziękuję za pomoc w ocenie Navigo i pozdrawiam.
-
Porównałem pobieżnie Świnoujście w N2 i Emapie i zdecydowanie lepiej jest w N2, w emap jest mniej szczegółowo i kuleje kierunkowość ulic.
Lubicie dyskutować z faktami prawda?
Dokładne porównania wraz z liczbami są w wątku obok - wystarczy je przeczytać, ile miast z adresami jest w jednej mapie, a ile w drugiej.
Zapodam dla przypomnienia dane z maja:
Porównanie z danymi dla map Auto Pilota , a więc i I-go/MioMap a Navigo (tylko te pozycje które zostały podane przez obu producentów):
Procent pozostałych dróg twardych reprezentowany w systemie: 96% (AP 100% - ale dotyczy dróg prowadzących do miejsc zamieszkania)
Ogólna liczba szczegółowych baz (planów) miejscowości: 574 (AP miast 826, wszystkich miejscowości 3015)
Ogólna liczba szczegółowych baz (planów) miejscowości z punktami adresowymi: 315 (AP 464)
Procent populacji objętej szczegółowymi bazami (planami) miejscowości: 52% (AP 69%)
Procent populacji miejskiej objętej szczegółowymi bazami (planami) miejscowości: 81% (AP 95%)
Procent populacji objętej bazami punktów adresowych: 40% (AP 57%)
Ogólna liczba miejscowości reprezentowanych w bazie danych: ok. 51 000 (AP ponad 65 000)
Błędy są w każdej mapie, ale ja osobiście wolę mapę nawet z błędami, za to z dużo większym pokryciem, niż taką bez błędów, ale i bez ulic, gdziekolwiek się nie udam.
I Ty w to wierzysz? Cavalino...nie chcę Cię obrażać, ale wiara w takie dane zakrawa o naiwność...
-
W pełni się zgadzam z przedmówcą. Przypuszczam, że przytoczone powyżej dane dot.pokrycia map AP pochodzą właśnie ze strony AP :ohreally: . Wszystko wskazuje, że niebawem norma 100% zostanie przekroczona :D
-
Wszystko wskazuje, że niebawem norma 100% zostanie przekroczona :D
a to by było ciekawe...
-
Cytat: TTT Wczoraj
Tyle że teraz I-go ma pokrycie ponad 70%, ma każdą ścieżkę przez las, a Navigo zmieniło się niewiele - praktycznie widzę tylko zmiany, które sam zgłosiłem - plus doszło Gniezno i Swarzędz.
I w tym jest problem ! I-go w Polsce nie rozróżnia drogi twardej od ścieżki leśnej - prowadzi gdzie popadnie. [/quote]
Po pierwsze - rzeczywiście wiele dróg gruntowych w mapach Emapy ma zwaloną kategoryzację - rzecz z którą Emapa musi mocno walczyć. Na szczęśćie I-go to nie przeszkadza zbytnio, wystarczy nie używać opcji "trasa najkrótsza", to takie ścieżki bez kategorii są pomijane.
Po drugie - problem złej kategoryzacji dróg grunotwych ma również Navigo2 i to nie mniejszym stopniu, co prawda z racji gorszego pokrycia, tych dróg gruntowych oznaczonych jako asfaltowe jest siłą rzeczy mniej, ale jest inny problem - Navigo ma zdecydowanie mniejsze możliwości w kwestii wyboru rodzaju trasy, jeśli wyrzucisz drogę najkrótszą to już niewiele Ci pozostaje.
Napisane: Wrzesień 30, 2007, 08:49:22
I Ty w to wierzysz? Cavalino...nie chcę Cię obrażać, ale wiara w takie dane zakrawa o naiwność...
Przecież piszę że nie wierzę.
Wg moich obserwacji (tam gdzie jeżdżę) Navigo ma tak z 10% pokrycia.
Niemniej skoro piszecie, że są rejony w których jest lepiej do DOPUSZCZAM taką możliwość, że jednak ma te 30-40% w sumie.
Napisane: Wrzesień 30, 2007, 08:51:24
W pełni się zgadzam z przedmówcą. Przypuszczam, że przytoczone powyżej dane dot.pokrycia map AP pochodzą właśnie ze strony AP
Tak, a dane o Navigo od producenta Navigo.
Ty byś chciał odwrotnie? ;-)
Porównując do map TA, które miały ok 30% pokrycia, dwa razy większe pokrycie przez Emapę oceniam jako jak najbardziej możliwe - jeszcze chyba nie spotkałem miasta, które nie miałoby pokrycia w tej mapie.
-
Przecież piszę że nie wierzę.
no to zdecyduj się, najpierw się podpierasz tymi danymi a później się tego wypierasz... :-?
Wg moich obserwacji (tam gdzie jeżdżę) Navigo ma tak z 10% pokrycia.
Niemniej skoro piszecie, że są rejony w których jest lepiej do DOPUSZCZAM taką możliwość, że jednak ma te 30-40% w sumie.
ciekawy sposób przeliczania, bo z niego wynika, że poznań i jego okolice to 90% obszaru naszego kraju ...
-
no to zdecyduj się, najpierw się podpierasz tymi danymi a później się tego wypierasz... :-?
Coś Ci się pozajączkowało, nie podpieram się tymi danymi, tylko je PODAJĘ.
Wg mnie są mocno przewartościowane na korzyść Navigo.
ciekawy sposób przeliczania, bo z niego wynika, że poznań i jego okolice to 90% obszaru naszego kraju ...
A Ty myślałeś że Warszawa? ;-)
Producent Navigo też tak myślał - i efektem jest moja ocena, mnie akurat okolice Warszawy nisko zwisają i powiewają, pokrycie tam nie ma dla mnie ŻADNEGO znaczenia.
Co innego Zachód - pokrycie tutaj to blisko 100% tego co mnie interesuje i co mam okazję weryfikować.
-
Coś Ci się pozajączkowało, nie podpieram się tymi danymi, tylko je PODAJĘ.
Wg mnie są mocno przewartościowane na korzyść Navigo.
hmmm....chyba jednak nie mnie się pozajączkowało...
Zapodam dla przypomnienia dane z maja:
Porównanie z danymi dla map Auto Pilota , a więc i I-go/MioMap a Navigo (tylko te pozycje które zostały podane przez obu producentów):
Błędy są w każdej mapie, ale ja osobiście wolę mapę nawet z błędami, za to z dużo większym pokryciem, niż taką bez błędów, ale i bez ulic, gdziekolwiek się nie udam.
dla przypomnienia podałeś dane, które akurat uważasz za nieprawdziwe...ciekawa logika...
A Ty myślałeś że Warszawa? ;-)
Producent Navigo też tak myślał - i efektem jest moja ocena, mnie akurat okolice Warszawy nisko zwisają i powiewają, pokrycie tam nie ma dla mnie ŻADNEGO znaczenia.
Co innego Zachód - pokrycie tutaj to blisko 100% tego co mnie interesuje i co mam okazję weryfikować.
powoli zaczynam rozumieć Twoją "niechęć" do Navigo...producent pochodzi z Warszawy a nie z Poznania... :D
-
dla przypomnienia podałeś dane, które akurat uważasz za nieprawdziwe...ciekawa logika...
A masz inne?
Bo ja nie.
Producent Navigo skrzętnie unika podawania pokrycia, słusznie zresztą - bo nawet po tych danych widać że nie ma się czym chwalić.
powoli zaczynam rozumieć Twoją "niechęć" do Navigo...producent pochodzi z Warszawy a nie z Poznania... :D
To na pewno nie jest jego plus, tyle że ma to małe znaczenie.
Gorzej że swoje produkty kieruje do mieszkańców wschodniej części kraju - skoro tylko tam pokrycie jest zadowalające.
Trudno żeby go mieszkańcy zachodniej części chwalili za to że ich olewa.
-
dla przypomnienia podałeś dane, które akurat uważasz za nieprawdziwe...ciekawa logika...
A masz inne?
Bo ja nie.
Producent Navigo skrzętnie unika podawania pokrycia, słusznie zresztą - bo nawet po tych danych widać że nie ma się czym chwalić.
Czy Ty naprawdę wierzysz w dane podawane przez producentów map? Przecież to są suche statystyki, których w żaden sposób nie da się zweryfikować lub porównać. Te liczby są NIC NIE WARTE - obojętnie czy chodzi o Navigo, AutoPilota czy o jakikolwiek inny program. Jeśli AM podawałaby, że posiada 50% pokrycia kraju a iGo 78.9% uwierzyłbyś? Pewnie tak...
-
Czy Ty naprawdę wierzysz w dane podawane przez producentów map? Przecież to są suche statystyki, których w żaden sposób nie da się zweryfikować lub porównać.
No przecież mówię że nie bardzo wierzę.
I zgadzam się że te blisko 40% pokrycia Navigo jest warte dla mnie dużo mniej niż 30% w mapach TeleAtlasa - jako że TA miał to rozmieszczone równomiernie, a Navigo większość tam gdzie bywam rzadko, albo wcale nie bywam.
-
Witam !
Jestem nowy na forum. Używam Navigo2go. Forum przeglądam od jakiegoś czasu, ale zarejestrowałem się specjalnie aby odpowiedzieć Cavallino:
1. Czy twoim zdaniem użytkowanie takiego sprzętu jak nawigacja to pierwszy etap aby się doktoryzować, ponieważ z tego co mogę wyczytać w twoich wątkach jest to pewnik?
2. Jeśli masz takie opory, aby korzystać z Navigo radzę ci przesiąść się na inną mapę, która da ci więcej satysfakcji a nie same frustracje (jak widzę twoje wątki to wydaje mi się, że Navigo stało się twoją negatywną obsesją).
3. Jeśli można spytać - do jakich celów używasz Navigo? Z tego co piszesz do jakichś bardzo profesjonalnych, ponieważ wymagasz aby poprowadziło cię przez leśne ścieżki, dróżki nieznane większości śmiertelnych i zaułki w których straszy.
4. Czy ty tego w ogóle używasz, czy siedzisz na balkonie i wytyczasz trasy, żeby zobaczyć jakie powstały błędy?
Używam Navigo2go w Krakowie prawie codziennie. Żadna mapa nie poradzi sobie z rozkopanym miastem - to pewne, ale od czerwca 2007 kiedy nabyłem to urządzenie jazda po Krakowie nie stwarza mi żadnych problemów. Więcej powiem - podczas urlopu zrobiłem z N2g około 3000 km po Polsce północnej - dla mnie BOMBA !!
Moim zdaniem trzeba rozróżnic profesjonalnych użytkowników tego urządzenia - jakim jest niewątpliwie Cavallino od przeciętnych śmiertelników, którym użytkowanie tego sprawia po prostu frajdę - a to, że niekiedy poprowadzi w las? Cavallino, można poznać takie miejsca, o którym się filozofom nie śniło.
Pozdrawiam wszystkich na forum
delta01w
-
3. Jeśli można spytać - do jakich celów używasz Navigo? Z tego co piszesz do jakichś bardzo profesjonalnych, ponieważ wymagasz aby poprowadziło cię przez leśne ścieżki, dróżki nieznane większości śmiertelnych i zaułki w których straszy.
Leśne dróżki?
Navigo2 w Wielkopolsce nie ma nawet sporej części asfaltowych dróg powiatowych, o ulicach w większości miast i miasteczek nie wspominając, a co dopiero mówić o ścieżkach.
Problem z leśnymi ścieżkami miewa za to konkurencja, które je ma ale za to czasem źle skategoryzowane.
Możesz sobie wierzyć że Navigo jest siódmym cudem świata, byle w podobne głupoty nie uwierzył producent.
Jak na razie bezczynność przez ostatnie pół roku wskazuje że mogło się tak stać, a tak podobnie bzudrne posty jak Twój mogą go niestety w tym utwierdzać.
-
Będzie krótko, zwięźle i na temat :)
IMHO: Navigo2 jest warte w tyle ile kosztuje, pozostałe programy zdecydowanie nie.
Więc, jesli nie chcesz przepłacać kup Navigo.
-
Będzie krótko, zwięźle i na temat :)
IMHO: Navigo2 jest warte w tyle ile kosztuje, pozostałe programy zdecydowanie nie.
Ile programów sprawdziłeś żeby tak kategoryczne opinie wygłaszać?
Ja osobiście mam dokładniej odwrotne zdanie
Jeśli np. I-go z mapą Polski od Emapy (czyli taką samą jak ma AutoPilot) kosztuje w sklepie (wg ceneo) od 289 do 296 zł, a Navigo 2 od 164 do 222 zł, to I-go jest zdecydowanie lepszą propozycją.
-
to nie była kategoryczna ocena, ale ja kupiłem Navigo 2 za 99,00 zł i do nawigacji typowej dla zwykłego kierowcy nie widze różnicy.
Gdybym był kurierem i potrzebował adres z dokładnościa do 3 [mm] to pewnie poszukałbym rozwiązania za większe pieniądze.
-
to nie była kategoryczna ocena, ale ja kupiłem Navigo 2 za 99,00 zł i do nawigacji typowej dla zwykłego kierowcy nie widze różnicy.
W stosunku do czego, do jakiego programu który przetestowałeś?
Gdybym był kurierem i potrzebował adres z dokładnościa do 3 [mm] to pewnie poszukałbym rozwiązania za większe pieniądze.
Tyle że tu się rozbija o brak dokładności rzędu 3 km, a nie mm.
Bo zapewniam Cię, że jest różnica, jeśli chcesz dostać się do np. 30 tysięcznego miasta, pomiędzy faktem czy to miasto ma jakiekolwiek ulice (jak w większości softu) czy nie ma żadnej (jak w Navigo 2 w Wielkopolsce).
-
oczywiście Cavallino zaokrągla Wielkopolskę do całej Polski, bo to Wielka-Polska :grin:
-
Kolego Bikekowal - nie wiesz, że dla niektórych ten zakątek zachodniej Polski jest pępkiem Świata :mrgreen: Poznaniak wydał parę groszy na mapę i rozpacza :mrgreen: jak to Poznaniak zresztą.
Navigo2 za tę cenę, według mnie jest b.dobre (sprawdzone na ścianie Wschodniej, poprzez Centrum, Pomorze i powrót na Dolny Śląsk) - zakładając, że nie jeździ się po siedziskach Wielkopolan :mrgreen:
-
Kolego Bikekowal - nie wiesz, że dla niektórych ten zakątek zachodniej Polski jest pępkiem Świata :mrgreen:
Nie, no pewnie, że pępkiem świata jest Warszawa i jej okolice - i tylko to się liczy w nawigacji.
Nawet jeśli ktoś nigdy tam samochodem nie zajedzie, bo i po co, skoro baną wygodniej (tory nie kończą się w okolicach Strykowa)?
Pewnie nikt nie powinien zważać na takie szczegóły że gdzie się nie uda to pokrycia brak, skoro w Warszawie jest......
Całe szczęście że konkurencja nie prezentuje takich centralnowarszawskich poglądów i pokrycie ma w miarę równo rozłożone - to i jest wybór.
-
Kolego Bikekowal - nie wiesz, że dla niektórych ten zakątek zachodniej Polski jest pępkiem Świata :mrgreen:
Nie, no pewnie, że pępkiem świata jest Warszawa i jej okolice - i tylko to się liczy w nawigacji.
Nawet jeśli ktoś nigdy tam samochodem nie zajedzie, bo i po co, skoro baną wygodniej (tory nie kończą się w okolicach Strykowa)?
Pewnie nikt nie powinien zważać na takie szczegóły że gdzie się nie uda to pokrycia brak, skoro w Warszawie jest......
Całe szczęście że konkurencja nie prezentuje takich centralnowarszawskich poglądów i pokrycie ma w miarę równo rozłożone - to i jest wybór.
chyba nie zauważyłeś, że Dzeju jest z Wrocławia, nie z Warszawy...a jeśli do mnie pijesz...wymyśl lepsze poparcie swoich frustracji :grin:
-
@bikekowal: Pytałeś się o porównanie cen iGO z AM PL/EU. O Polsce już wiele napisaliscie, więc dorzucę ci odpowiedź o EU. Po EU jeżdżę najwięcej, z długimi trasami, ale także po różnych dziurach. Testowłem AM jak i iGO na takich samych odcinkach i muszę jednoznacznie powiedzieć, że w przypadku AM jazda z nią to koszmar. Może ona na autostradach to się spisuje dobrze, ale jak już z tej autostrady się zjedzie to się zaczynają szopki. To ci pokazuje że jedziesz 100metrów obok drogi, to przeskakuje na boczne uliczki, to skacze z wiaduktów. Jak dla mnie makabra. Ilość poi do tego jest mizerna. Jest to niby Polski soft a nie doszukasz się często Polskiej ambasady na obczyźnie. Jak dla mnie AM EU to jedna wielka porażka. Musi jeszcze wiele czasu upłynąć by konkurowała w rejonie europy z iGO.
-
wiem jak iGo spisuje się za granicami kraju i naprawdę jest w porządku, oprócz kilku niuansów. AM4 - poza granicami nie testowałem
-
Całe szczęście że konkurencja nie prezentuje takich centralnowarszawskich poglądów i pokrycie ma w miarę równo rozłożone - to i jest wybór.
To ja mam taką propozycję dla Ciebie. Używaj map konkurencji i nie będziesz miał problemu z poruszaniem się po Wielkopolsce ... ! Usuń Navigo2 ze swojego palma i po kłopocie.
-
Całe szczęście że konkurencja nie prezentuje takich centralnowarszawskich poglądów i pokrycie ma w miarę równo rozłożone - to i jest wybór.
To ja mam taką propozycję dla Ciebie. Używaj map konkurencji i nie będziesz miał problemu z poruszaniem się po Wielkopolsce ... ! Usuń Navigo2 ze swojego palma i po kłopocie.
A niby dlaczego?
Navigo ma też swoje plusy, inaczej bym się nim nie interesował.
Wolę powodować jego rozwój i poprawianie braków, niż rezygnować tak łatwo.
Natomiast jeśli Tobie nie podoba się opisywanie na forum błędów i braków w Navigo, to nie musisz tego forum czytać.
W przeciwieństwie do wszystkich głoszących jakie to Navigo jest wspaniałe i bezbłędne, to ja piszę prawdę o nim.
A prawda ma pierwszeństwo przez każdym kłamstwem lub półprawdą (np. milczeniem o wadach).
-
A niby dlaczego?
Navigo ma też swoje plusy, inaczej bym się nim nie interesował.
Wolę powodować jego rozwój i poprawianie braków, niż rezygnować tak łatwo.
Natomiast jeśli Tobie nie podoba się opisywanie na forum błędów i braków w Navigo, to nie musisz tego forum czytać.
W przeciwieństwie do wszystkich głoszących jakie to Navigo jest wspaniałe i bezbłędne, to ja piszę prawdę o nim.
A prawda ma pierwszeństwo przez każdym kłamstwem lub półprawdą (np. milczeniem o wadach).
Ty za to głosisz, że wszystkie programy są lepsze od Navigo a to nie zawsze jest prawda, więc na jedno wychodzi ... czy ja twierdząc że Navigo jest dobre piszę nie prawdę? Dla mnie Navigo jest bardzo dobre i mam plan go jeszcze długo używać. Ja nie doszukałem się tutaj wypowiedzi, że Navigo jest bezbłędne bo chyba każda myśląca osoba zdaję sobie sprawę z tego, że nie ma aplikacji bezbłędnych. Forum czytam bo można się dowiedzieć czegoś ciekawego i pośmiać z ludzi, którzy trafili na pewien program i starają się na siłę wszystkim udowodnić że on jest kiepski ...! Pozdrawiam!
-
W przeciwieństwie do wszystkich głoszących jakie to Navigo jest wspaniałe i bezbłędne, to ja piszę prawdę o nim.
A prawda ma pierwszeństwo przez każdym kłamstwem lub półprawdą (np. milczeniem o wadach).
Ty za to głosisz, że wszystkie programy są lepsze od Navigo [/quote]
Po pierwsze to nieprawda.
Po drugie - nie wszystkie, za to wszystkie te które dane mi było używać.
Po trzecie - nie w każdym aspekcie.
Po czwarte - tak wygląda niestety rzeczywistość.
Zwłaszcza że mówiąc programy mocno zawęziłeś obsza porównań, zdecydowanie na niekorzyśc Navigo który sam soft ma bardzo kiepściutki i w żadnym chyba przypadku nie jest jego atutem.
-
W przeciwieństwie do wszystkich głoszących jakie to Navigo jest wspaniałe i bezbłędne, to ja piszę prawdę o nim.
A prawda ma pierwszeństwo przez każdym kłamstwem lub półprawdą (np. milczeniem o wadach).
Ty za to głosisz, że wszystkie programy są lepsze od Navigo
Po pierwsze to nieprawda.
Po drugie - nie wszystkie, za to wszystkie te które dane mi było używać.
Po trzecie - nie w każdym aspekcie.
Po czwarte - tak wygląda niestety rzeczywistość.
Zwłaszcza że mówiąc programy mocno zawęziłeś obsza porównań, zdecydowanie na niekorzyśc Navigo który sam soft ma bardzo kiepściutki i w żadnym chyba przypadku nie jest jego atutem.
Moim skromnym zdaniem wszystkie programy mają błędy i przy wyborze programu, którego używamy wybieramy taką aplikację która nam najbardziej odpowiada bo tak naprawdę ich funkcje są porównywalne. Nikt nie jest w stanie porównać i ocenić wszystkich programów w sposób obiektywny. Jedno mam jeszcze tylko pytanie, jak myślisz jak sytuacja by wyglądała wtedy gdy wszystkie firmy startowały by w tym samym momencie i miały stworzyć soft nawigacyjny?
-
Moim skromnym zdaniem wszystkie programy mają błędy i przy wyborze programu, którego używamy wybieramy taką aplikację która nam najbardziej odpowiada bo tak naprawdę ich funkcje są porównywalne.
Niestety - nie są.
Niestety - Navigo funkcji ma najmniej spośród wszystkich programów które testowałem i wykonane jest zdecydowanie najgorzej.
I co gorsze - nic się tutaj nie dzieje.
Lepiej jest z mapami - częste aktualizacje pozwalają widzieć efekty swojej pracy, szkoda że mam wrażenie że w mojej okolicy tylko mojej i że startowały z tak niskiego poziomu, niemniej to jest NAJWIĘKSZY moim zdaniem plus Navigo
Nikt nie jest w stanie porównać i ocenić wszystkich programów w sposób obiektywny.
Też nie ma potrzeby porównywania wszystkich.
Ja Navigo porównuję do tych, które używałem (testowałem) i niestety wygląda cieniutko.
Soft jest zdecydowanie najgorszy i gdyby nie częste aktualizacje map pewnie dałbym sobie z nim spokój.
-
Soft jest zdecydowanie najgorszy i gdyby nie częste aktualizacje map pewnie dałbym sobie z nim spokój.
Ja mam takie dziwne wrażenie, że nawet gdyby Navigo poprawiło soft co podejrzewam, że niebawem nastąpi znajdziesz jakąś kolejną dziurę w programie i będziesz wylewał swoje żale przy pomocy klawiatury za miast pokonywać kolejne nieznane Navigo zakątki Wielkopolski klikając w perfekcyjnym programie I-go.
Tak na zakonczenie, bo już nie chciał bym ciągnąć dalej tego tematu. Różni ludzie różne gusta.
-
Ja mam takie dziwne wrażenie, że nawet gdyby Navigo poprawiło soft co podejrzewam, że niebawem nastąpi znajdziesz jakąś kolejną dziurę w programie i będziesz wylewał swoje żale przy pomocy klawiatury za miast pokonywać kolejne nieznane Navigo zakątki Wielkopolski klikając w perfekcyjnym programie I-go.
Nie tylko wrażenie masz dziwne, teksty też.
Oczywiste jest, że Navigo musi poprawić i soft i mapy.
Dociągnięcie tylko jednego elementu do poziomu konkurencji, sprawy nie załatwiłoby, ale i tak byłoby dużym krokiem naprzód, krokiem który miał być wykonany już prawie rok temu i nie został.