PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => NaviExpert => Wątek zaczęty przez: amber2007 w Styczeń 14, 2007, 09:30:49
-
Zrobiłem właśnie dwie długie trasy po Polsce, jakieś 1500 km. Po drodze minąłem kilkadziesią fotoradarów, z których większości nie było jeszcze kilka miesięcy temu. Można spotkać nawet dwa fotoradary w odleglości 1 km. Mogłem więc ocenić jak działa ostrzeganie przed fotoradarami. Naprawdę nieźle.
Zdarzają się niepotrzebne ostrzeżenia. Głównie są to fotoradary skierowane w drugą stronę - wiem, że niektóre mogą być obracane. Było też parę niepotrzenych ostrzeżeń - może ludzie zgłaszali suszarki. Najważniejsze jednak, że nie zauważyłem fotoradaru, o którym NaviExpert by mnie nie ostrzegł!
Dokładność jest bardzo dobra, rzędu kilkudziesięciu metrów. To ważne bo znaki stoją nieraz nawet kilka kilometrów przed fotoradarem.
Ostrzeżenia przydają się szczególnie w nocy, kiedy bardzo trudno zauważyć znak i fotoradar.
Co ciekawe po drodze nie spotkałem ani jednej tradycyjnej suszarki. To chyba nie przypadek, policja woli teraz inwestować w fotoradary niż organizować tradycyjne kontrole. Na moich typowych trasach też dawno nie widziałem suszarki.
W efekcie ryzyko zapłacenia mandatu za przekrczenie prędkości przy korzystaniu z takiego systemu spada kilkukrotnie. Można sobie pozwolić na dociśnięcie gazu i wykręcenie lepszej średniej.
Panowie z NaviExperta, mam dla was pomysł na promocję. Jeśli skorzystacie, to proszę o darmowy abonament. Moglibyście ogłosić, że zwracacie użytkownikom pieniądze za mandaty z fotoradaru jakiego nie macie w bazie.
-
Ten znak zapytania jest jak najbardziej na miejscu. Zdarzyła mi się dziwna sytuacja - wracając z pracy zniknęło mi z mapy ostrzeżenie o fotoradarze które rano jeszcze było. Z ciekawości przejrzałem w domu najbliższe okolice - z 5 istniejących od ponad roku fotoradarów na mapie jest tylko 1 :shock:
-
Pamiętajmy, że bazę fotoradarów tworzą użytkownicy, tzn sam zgłaszasz nowo zauważony fotoradar albo miejsce częstych kontroli drogowych. Ci sami użytkownicy mogą zgłosić też błędną informację. Takim sytuacjom stara się zapobiec podobno jakiś system, określający priorytety każdego zgłaszającego, jako bardziej lub mniej wiarygodne. Póki co z własnych doświadczeń mogę powiedzieć, że baza fotoradarów działa bardzo dobrze, oprócz chyba 2 sytuacji.
Zdarzyło mi się bowiem z 2 razy (w ciągu prawie roku użytkowania), że niektóre radary zniknęły z map. Zgłosiłem to oczywiście na stronie NaviExperta w specjalnym przeznaczonym do tego formularzu. W odpowiedzi następnego dnia poinforowano mnie, że już usunięto usterkę, a wynikała ona z przebudowy bazy danych (wprowadzano wtedy nową wersję programu). Może tym razem spotkała Cię podobna sytuacja, tym bardziej że niedługo premiera nowej wersji 3.0.
Moim zdaniem, system powinien zgłaszać rozpoczynającemu podróż, że np. są prowadzone prace w systemie i mogą wystąpić błędy w zgłaszanych punktach POI. Rozbudziło by to moją czujność i nie zapomniałbym się np. na drodze na której wiem, że stoi fotoradar. Na szczęście tego typu niedopatrzenia zdarzają się rzadko.
-
Prawdę mówiąc interesuje mnie tylko to czy jest ostrzeżenie czy go nie ma.
Sprawdzałem na mapie w telefonie - o tym pisałem w poprzednim poście fotoradar jest ale nie ma ostrzeżeń, sprawdziłem to samo miejsce na http://webmapa.naviexpert.pl/ , fotoradar jest ale ma źle wpisany kierunek, problem jest tylko taki że w tym drugim kierunku też nie ma ostrzeżeń. Podobnie w innym miejscu jest wpisany fotoradar ostrzeżeń nie ma. Na początku tygodnia zgłaszałem dwa inne fotoradary istniejące od ponad roku (paru znajomych dostało zdjęcia :) - do dzisiaj zero reakcji, nawet nie ma śladu mojego zgłoszenia.
Dlatego mam spore obawy co do funkcjonalności zastosowanych rozwiązań - nigdy nie masz pewności czy będzie ostrzeżenie czy nie.
-
Proponuje zgłosić to, dokładnie opisując sytuacje (tzn. tą, że istnieje na mapie POI o nazwie RADAR, ale brak o nim ostrzeżenia) na stronce NaviExperta http://www.naviexpert.pl/error_report/
Podejrzewam, że ich reakcja będzie dość szybka.
-
Tak też zrobiłem, jak będzie ok to oczywiście poinformuję :smile:
-
Pozwolę sobie zacytować info, jakie właśnie firma rozesłała do uzytkowników. Co sądzicie?
"NaviExpert 3.0 – nawigacja bez korków z technologią Community Traffic
W dniu wczorajszym na konferencji prasowej w Centrum Konferencyjnym Rondo w Warszawie, w obecności licznych dziennikarzy oraz zaproszonych gości, została zaprezentowana wersja 3.0 NaviExperta - nawigacja bez korków z innowacyjną technologią Community Traffic. Technologia ta pozwala zwykłym kierowcom poruszać się w miastach i na drogach Polski ze sprawnością lokalnych taksówkarzy, kurierów czy zawodowych kierowców wytyczając najszybsze trasy z ominięciem typowych korków. W praktyce, dla kierowcy oznacza to szybszy, od kilku do kilkudziesięciu minut, a w skrajnych wypadkach nawet kilku godzin, dojazd do celu.
Jak to jest możliwe skoro w Polsce nie działa np. żaden centralny system monitorowania ruchu? Specjaliści z firmy proponują zupełnie inne rozwiązanie – opracowaną w laboratoriach NaviExpert technologię Community Traffic. Dane o prędkościach jazdy na poszczególnych odcinkach zbierane są od samych użytkowników systemu. NaviExpert to system nawigacji on-line, w którym telefon jest połączony łączem internetowym, np. gprs, z serwerem systemu. Telefon, na, którym działa oprogramowanie do nawigacji, nie tylko pobiera z serwera trasy i mapy cyfrowe, ale też, co jakiś czas, za zgodą użytkownika, wysyła do serwera anonimowe informacje o rzeczywistych prędkościach jazdy na poszczególnych odcinkach. Dzięki tym danym NaviExpert uczy się gdzie i w jakich godzinach występują korki i zawsze układa trasy zapewniające najszybszy dojazd do celu. .
Trasy bez korków w systemie NaviExpert są optymalizowane pod kątem pory dnia oraz dnia tygodnia. Optymalna trasa pomiędzy tymi samymi punktami może różnić się więc np. w godzinach szczytu rannego, popołudniowego lub poza szczytem.
Technologia Community Traffic jest unikalna w skali światowej. „Nie jest nam znane inne rozwiązanie tego typu. Także znane w innych krajach systemy monitorowania ruchu wykorzystujące czujniki montowane pod jezdnią lub kamery nie dostarczają wszystkich informacji, jakie daje Community Traffic, ponieważ mierzą one liczbę pojazdów, a nie prędkość i czas przejazdu poszczególnych odcinków” - mówi Andrzej Jaszkiewicz wiceprezes, pomysłodawca i architekt systemu.
„Szybki dojazd do celu z NaviExpertem zapewnia nie tylko funkcja Community Traffic. Kierowcy oszczędzają także czas dzięki temu, że system uwzględnia nawet bieżące remonty. Także mapa cyfrowa przechowywana na serwerze jest na bieżąco aktualizowana, planując optymalną trasę system nie pominie więc np. żadnej nowej obwodnicy, która może skrócić czas dojazdu” dodaje Maciej Hapke, prezes zarządu firmy „NaviExpert”.
Oczywiście użytkownik nie może oczekiwać, że NaviExpert w każdej sytuacji poprowadzi go trasą bez jakichkolwiek korków. W większości miast Polski w godzinach szczytu jest to po prostu niemożliwe. Nadal jednak można ominąć przynajmniej część korków, oszczędzając średnio 10-15% czasu w stosunku do jazdy ze zwykłą nawigacją.
Zobacz animację ilustrującą działanie technologii Community Traffic na stronie
http://www.naviexpert.pl/produkty/naviexpert/technologia/community-traffic.html.
Pytania
Jak często są aktualizowane informacje o średnich prędkościach?
Codziennie.
Czy system wykrywa także bieżące, nietypowe korki?
Obecnie nie, ponieważ dane aktualizowane są raz dziennie. Zakładamy jednak, że będzie to możliwe w ciągu kilku miesięcy w największych miastach Polski, o największej liczbie użytkowników.
Warto jednak dodać, że według naszych analiz największe oszczędności czasu (10-15% w stosunku do zwykłych nawigacji) da kierowcom aktualna technologia omijania typowych korków. Szacujemy, że uwzględnianie nietypowych korków pozwoli zaoszczędzić średnio co najwyżej dalsze 5%. Takie korki nie zdarzają się po prostu zbyt często.
Inne zmiany w wersji 3.0
Poza nawigacją bez korków w oparciu o technologię Community Traffic w wersji 3.0 wprowadzono także szereg innych zmian:
przebudowany został układ menu oraz zostały wprowadzono szereg zmian w obsłudze programu. Najczęściej używane opcje są teraz łatwiej dostępne, a korzystanie z programu znacznie łatwiejsze.
Korzystając z funkcji Ułóż trasę (dawniej Z... do...) można podać datę i godzinę wyjazdu. Trasa zostanie zoptymalizowana z uwzględnieniem tej informacji. W przypadku opcji Prowadź do (dawniej Stąd do...) NaviExpert optymalizuję trasę pod kątem aktualnego czasu.
W funkcji Widok trasy wyświetlany jest także oczekiwany czas jazdy (bez postojów) wyznaczony na podstawie danych statystycznych zbieranych w technologii Community Traffic z uwzględnieniem terminu wyjazdu.
Wprowadzony został nowy typ trasy „najkrótsza-terenowa”.
Dodany program podtrzymujący podświetlenie i eliminujący włączanie się wygaszacza ekranu na wybranych telefonach nokia seria 60 (symbian).Program ten o nazwie NaviStarter automatycznie uruchamia też NaviExperta.
Dodana została możliwość przeglądania on-line pełnej mapy Polski wraz ze wszystkimi planami miejscowości – menu Mapa. Możliwości te zastępują i znacznie rozszerzają znaną z poprzednich wersji funkcję Mapa sąsiedztwa.
Została dodana funkcja „Wskaż kierunek” (w menu Mapa), która pokazuje kierunek do podanego punktu docelowego bez układania trasy. Funkcja szczególnie przydatna grzybiarzom i osobom, które mają problemy z odnalezieniem zaparkowanego samochodu.
Wprowadzone zostały nowe typy zgłoszeń – miejsca częstych kontroli drogowych oraz niebezpieczne punkty.
Poprawiona została ocena wiarygodności fotoradarów. Obecnie wykorzystuje ona zaawansowane algorytmy statystyczne, zapewniające największą wiarygodność naszej bazy fotoradarów. Wyeliminowany został błąd powodujący czasowe „znikanie” fotoradarów.
Uproszczony został sposób weryfikacji adresu, zapewniający znacznie szybsze przejście do pobierania trasy lub mapy.
Tryb dzienny/nocny jest teraz przełączany automatycznie w zależności od pory dnia.
Poprawiona została estetyka rysowania mapy.
Programu został przystosowany do obsługi map Europy.
Dziękujemy za liczne uwagi, w tym zgłoszenia błędów, dotyczące wersji beta1-beta4."
Napisane: Listopad 29, 2007, 16:58:58
Dla niezorientowanych NE to nawigacja w telefonie.
Nie trzeba nic synchronizować, zawsze mamy najnowsze dane o fotoradarach. Nowe fotoradary można zgłaszać z telefonu mijając radar, lub na mapie http://webmapa.naviexpert.pl/. Tak samo można zgłaszać nieprawdziwe fotoradary. Wiarygodność bazy jest rewelacyjna. Bez zalogowania można zobaczyć mapę na http://webmapa.naviexpert.pl/public?action=staticMap.
W dodatku od wersji 3.0 NX omija korki. Tego nie ma żadna inna nawigacja.
-
Przepraszam a co to ma wspólnego z Miplo i z tym działem?
-
Pozwolę sobie zacytować info, jakie właśnie firma rozesłała do uzytkowników. Co sądzicie?
Sądzimy, że namolnym/płatnym naganiaczom już dziekujemy ...
-
Pewnie by się chciało takie coś w MIPLO oj chciało by się. :O~
-
Muszę wyjasnić, że nigdy nie zaczynałem wątku pod tytułem "NaviExpert wszystkie radary i żadnych korków". Rozumiem, że to "dzieło" moderatorów forum. Co do radarów ta nawet dość bliskie prawdy, ale "żadnych korków" to gruba przesada. Pomysł mimo to jest wg. mnie bardzo ciekawy i warto się dowiedzieć na czym to polega. Ogólnie chodzi o omijanie części typowych w danej porze korków.
Żadnych korków, to nie ma w helikopterze ;-)
-
Uwaga od moderatora :
amber 2007 rozpocząłeś trzy różne watki o wręcz identycznej treści pod różnymi tytułami - scaliłem je w jeden i nadałem tytuł bedący komplilacją trzech różnych tytułów - być moze bardzo podoba Ci się ten program - i bardzo nas to cieszy ale nie musisz o tym w identyczny sposób wypowiadać się - a tytuły które nadałeś/ tematy w których się wypowiadałeś są wciąż tytułami postów.
-
Czytajac posty Ambera zachodze w glowe czy to nie ten sam człowiek ktory wystepuje w reklamie Naviexperta na ich stronach, tez uzywa do nawigowania V3xx z zewn modułem, tylko auto troche inne... :E
Jezdziłem na Naviexpercie i rzeczywiście mozna polubic ta nawigacje, ale od razu taki zachwyt?