PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => NaviExpert => Wątek zaczęty przez: moradin w Maj 06, 2011, 09:58:04
-
Jak mogliście przeczytać w artykule:
http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=20286:nawigacja-orange-42&catid=51:programy&Itemid=93 (http://pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=20286:nawigacja-orange-42&catid=51:programy&Itemid=93)
Najnowsza wersja NaviExpert jest już dostępna, póki co tylko i wyłącznie w sieci Orange, ale w niedługim czasie również pozostali operatorzy dadzą możliwość aktualizacji (do wersji 6.2).
-
w niedługim czasie również pozostali operatorzy dadzą możliwość aktualizacji (do wersji 6.2).
A coś bliżej o długości niedługiego?
-
Aktualnie testy są na etapie czwartej wersji beta, wyjdzie jeszcze maksymalnie jedna i 6.2 trafi w ręce użytkowników.
-
A coś bardziej konkretnego, mniej marketingowego?
-
Nie znam dokładnej daty, wiem, że planowana jest jeszcze jedna ostatnia beta do testów w celu wyłowienia ostatnich poprawek. Wiem, że trwa to już dość długo, ale trzeba pamiętać, że zmiany są dość istotne, zwłaszcza w przypadku wersji przewidzianych dla androida. Będę informował na bieżąco.
Edit
jest już piąta ostatnia wersją Beta fazie testowania
-
Pojawiła się już nowa wersja nawigacji NaviExpert. Wersja 6.2 oferuje wiele nowych i przydatnych funkcji np. wyszukiwanie głosowe, informacje z Wikipedii itd.
Szczególnie pomocna może być informacja o przekroczeniu prędkości. Korzystając z niej możemy ustawić parametry tolerancji, tzn. o ile musimy przekroczyć prędkość, aby nawigacja nas poinformowała o tym fakcie. NE można zintegrować z Faceebokiem, a nowi użytkownicy przez 7 dni mogą testować ją za darmo.
Więcej informacji o nowej wersji NaviExpert, znajdziecie m.in. na blogu NE.
-
Hmm warto tylko pamiętać, że nowa wersja NaviExpert jest dostępna póki co w Orange oraz w formie nie brandowanej. Brandowane wersje dla pozostałych operatorów pojawią się tak jak to było do tej pory z pewnym opóźnieniem.
-
A co w sytuacji, kiedy mam telefon z Ery (ROM Galaxy S oryginalny z Ery), a kartę SIM z Orange?
Pobrałem 6.2 z getne.pl (działa), ale nie wiem, czy to soft "brandowany", czy "niebrandowany" i czym one ewentualnie się różnią?
Z pewnością nie działa mi funkcjonalność tras w komunikacji masowej/miejskiej.
-
A co w sytuacji, kiedy mam telefon z Ery (ROM Galaxy S oryginalny z Ery), a kartę SIM z Orange?
Pobrałem 6.2 z getne.pl (działa), ale nie wiem, czy to soft "brandowany", czy "niebrandowany" i czym one ewentualnie się różnią?
Z tej strony pobiera się niebrandowanego NE i w funkcjonalności niczym się nie różnią, oprócz nazw i kolorów.
Z pewnością nie działa mi funkcjonalność tras w komunikacji masowej/miejskiej.
Na komunikację jest osobny abonament, ale chyba powinna działać w tym 7 dniowym okresie testowym, chyba że instalujesz NE na poprzednią wersję.
-
kilka razy kazal mi skrecac w miejscach gdzie od wielu lat sa zakazy skretu.odinstalowalem,szkoda 14,76pln.
-
kilka razy kazal mi skrecac w miejscach gdzie od wielu lat sa zakazy skretu.odinstalowalem,szkoda 14,76pln.
Śmieszne są takie komentarze :). Jak taki bystry jesteś to pewnie wiesz, że gdybyś zgłosił te zakazy skrętu, to w przeciągu dnia, dwóch zostaną naniesione na mapy i wszyscy będą mieli aktualne mapy.
A że są jakieś błędy na mapach, a który producent map ich nie ma.
A teraz dwie podpowiedzi.
Błędy, które opisałeś możesz zgłosić:
tu: http://forum.naviexpert.pl/zglaszamy-remonty-i-bledy-na-mapach-t57-1190.html (http://forum.naviexpert.pl/zglaszamy-remonty-i-bledy-na-mapach-t57-1190.html)
bądź tu: http://www.naviexpert.pl/pomoc/zglos-poprawke/na-mapie.html (http://www.naviexpert.pl/pomoc/zglos-poprawke/na-mapie.html)
-
Sytuacja ktora opisalem ma miejsce w centrum prawie cwircmilionowego miasta,niechce sie nawet domyslac jak naviexpert dziala w malych miejscowosciach.
-
Jakby Ci się chciało to byś to zgłosił i było by w Twoim regionie ok, ale to takie typowo polskie tylko narzekać.
Jak przyjedziesz w moje regiony nie trafisz na żaden zakaz skrętu.
Ale wiesz co, podpowiedz mi gdzie to jest, bo ja u siebie nie mam już co zgłaszać, a chętnie bym się załapał na kolejną bonifikatę na zakup programu za zgłoszone błędy na mapach.
-
nie,ja nie narzekam tylko stwierdzam fakt.
dzieje sie to w radomiu,znowogrodzkiej w slowackiego nie mozna skrecac w lewo od 20-tu lat, a z dzierzkowskiej w 25-go czerwca nie mozna skrecac w lewo juz 10 lat. ttakich przykladow moglbym podac jeszcze kilka.
-
No i fajnie, przy okazji jak będę w Radomiu, a czasami tam bywam(z tamtych okolic pochodzę), to sobie sprawdzę i zgłoszę sobie te niedozwolone manewry.
Pozdrawiam
Edit. Możesz podać i inne to je zgłoszę, te już zgłosiłem.
-
Z pewnością nie działa mi funkcjonalność tras w komunikacji masowej/miejskiej.
Na komunikację jest osobny abonament, ale chyba powinna działać w tym 7 dniowym okresie testowym, chyba że instalujesz NE na poprzednią wersję.
Instalowałem na roczną wersję PL.
-
Komunikacja miejska ma osobny roczny abonament, który nie zawiera się w rocznych i 2 letnich abonamentach.
A ten testowy 7 dni, to chyba na czystą instalacje działa.
-
Przeszukiwałem strony NE wczoraj i nie widzę, jak dokupić (lub lepiej - przetestować) samą funkcjonalność komunikacji miejskiej. Nie jest mi ona potrzebna, bo jako człowiek wiejski (nad)używam auta. To raczej ciekawość, za zaspokojenie której gotów jednak jestem zapłacić. Ale nie wiem, gdzie w serwisie internetowym NE mógłbym to uczynić.
-
PS: Obok nowej wersji NaviExpert wprowadził również niższe ceny kilku pakietów: pakiet NaviPlan Polska na 12 miesięcy kosztuje teraz 69 zł (wcześniej 99 zł) i pakiet NaviPlan Polska i Europa na 24 miesiące za 149 złotych (cena standardowa wynosiła 199 zł).
-
Przeszukiwałem strony NE wczoraj i nie widzę, jak dokupić (lub lepiej - przetestować) samą funkcjonalność komunikacji miejskiej. Nie jest mi ona potrzebna, bo jako człowiek wiejski (nad)używam auta. To raczej ciekawość, za zaspokojenie której gotów jednak jestem zapłacić. Ale nie wiem, gdzie w serwisie internetowym NE mógłbym to uczynić.
https://pay.naviexpert.com/order/?process=renew
nazywa się to NaviPlan Urban, trochę nazwa nie kojarząca się z komunikacją miejską, ale to jest to.
-
Istotnie, nazwa nieco myląca: "NaviPlan Urban - całe miasto w Twoim telefonie!". Ja odczytałem ten zapis jako ofertę planu wydzielonego miasta, dostępnego w telefonie w postaci nienawigowalnej mapy. Trochę bezmyślnie to zinterpretowałem, bo cóż by to była za oferta, skoro to samo mamy w Google Maps za free. Niemniej, warto może ujednoznacznić zapis?
OK, biorę (cena 11,07 PLN za rok). Mam nadzieję, że są podwarszawskie miejscowości, objęte wspólnym systemem komunikacji (pod)miejskiej.
Serwis JakDojade.pl działa, moim zdaniem, świetnie. Mam nadzieję, że NE sprostał i dorówna.
Tak czy inaczej, z mojej strony pochwała awansem dla NE za innowacyjność i zagospodarowanie niszy.
Niedawno jeszcze, dwa, trzy lata temu, zachwycałem się faktem, że taka funkcjonalność w nawigacjach GPS istnieje:
http://pdaclub.pl/forum/pocket-pc-gps-ogolnie/navi-dla-pieszych-korzystajacych-z-komunikacji-miejskiej/ (http://pdaclub.pl/forum/pocket-pc-gps-ogolnie/navi-dla-pieszych-korzystajacych-z-komunikacji-miejskiej/)
Jak radzi sobie w tym zakresie NE? - przetestujemy.
-
OK, biorę (cena 11,07 PLN za rok). Mam nadzieję, że są podwarszawskie miejscowości, objęte wspólnym systemem komunikacji (pod)miejskiej.
Serwis JakDojade.pl działa, moim zdaniem, świetnie. Mam nadzieję, że NE sprostał i dorówna.
Tak czy inaczej, z mojej strony pochwała awansem dla NE za innowacyjność i zagospodarowanie niszy.
Jeżeli zadowolony jesteś z serwisu JakDojadę, to będziesz i z tego :) bo to jest to samo. UrbanPlan korzysta z wyszukiwarki JakDojadę, pewnie stąd też osobny abonament.
-
to jest to samo. UrbanPlan korzysta z wyszukiwarki JakDojadę
Nie bez kozery wspomniałem o JakDojadę (City-Nav) :ok: Ale jak zaimplementowano ten mechanizm w NE, zobaczymy. Serwis internetowy wysoko ustawił poprzeczkę.
-
Tak jak Mindzik napisał rozwiązanie NaviExpert bazuje na danych serwisu JakDojadę. Odnośnie działania to nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie sprawdzał się bardzo przyjemnie, wraz z NaviPlan Urban mamy oczywiście również dostępną nawigację pieszą.
-
Tradycyjnie już wraz z nową wersją pojawił się nowy lektor, tym razem głos powinien ucieszyć wszystkich ze Śląska :) - śląski instruktor jest już do pobrania, próbkę głosu możecie znaleźć chociażby w serwisie youtube:
NaviExpert Grzegorz Stasiak v3 (http://www.youtube.com/watch?v=wKcwVusKbxQ#)
-
Jak zwykle "polepszanie" NE to same kretyńskie pierdoły.
I głos idiotki Dżoany, i głos śląskiego instruktora, i komunikacja miejska płatna w oparciu o zewnętrzny serwis Jakdojadę który jest bezpłatny(ręce opadają!). Jakie to zagospodarowanie niszy? Ile % kierowców nagle potrzebuje przeanalizować w drodze nieznaną mu trasę MZK? Kiedy mu się samochód zepsuje albo pijany wraca z imprezy? :-), to już raczej taksówka... Z drugiej strony nie-kierowca nie kupi NE tylko dla komunikacji miejskiej bo za drogo, a w zasadzie jeździmy nią i tak po ustalonych od lat trasach. Ludzie, to nie zagospodarowanie niszy, a desperacka próba dorównania Ovi czy NIENAWIGACYJNYM serwisom społecznościowym w Europie bez szans na powodzenie ze względu na zbyt duże finansowe obciążenie młodego klienta profesjonalną częścią nawigacyjną.
W dodatku ikony głównego Menu 6.2.1 przy debilnym podświetleniu nie do odróżnienia od niepodświetlonych, na szczęście można się ratować klawiszami 1,3,7,9. Czekając na Ovi, Wziąłem na następny rok, bo po mojej cenie wyszło mi 17 zł.
Jak wyjdzie Ovi z omijaniem korków a będzie gorsza od NE, wtedy będę mógł ten produkt w pełni pochwalić.
-
zainstalowalem sobie na probe na androidzie. i musze powiedziec ze ja osobiscie zawiodlem sie strasznie. Myslalem ze przynajmniej mapy online, uwzgledniajace natezenie ruchu itp... ze to da kopa tej nawigacji. i ze warto przymknac oko na transfer danych, oraz na fakt ze nagle na trasie mozemy zjechac z wyznaczonego szlaku w miejscu gdzie przez 2 min nie bedzie zasiegu... tak naprawde liczylem na aktualne mapy uwzgledniajace korki i dobre wyznaczanie tras (w koncu wyznacza je potezny serwer w oparciu o potezna ilosc danych). I tu sie srodze zawiodlem. Trasy po krakowie, jakby ich nie ustawic, wyznaczane sa w abstrakcyjny sposob. nie chce mi sie wszystkich uwag wymieniac. wyznaczylem jakies 10 tras i wszystkie byly poprowadzone w absurdalny sposob, bardzo " na okolo" i w najwieksze korki... jako przyklad: z ul. Bajecznej w krakowie do katowic w srodku dnia (w czasach remontow Nowohuckiej) wyznaczyl trase przez: ofiar dabia, nowohucka :), powstancow slaskich, i na obwodnice (ktora byla w remoncie (korki na 1 h). nie dosyc ze najdluzsza trasa, to jeszcze wpuszczajaca w dwa najwieksze korki w krakowie - nowohucka i obwodnica. dziekuje za taka nawigacje. jesli ta trasa to korzysc z map online... to wole ofline.
-
Należy pamiętać, że wyznaczanie tras 'na sucho' jest w oparciu TYLKO o dane statystyczne, a w opcji 'prowadź' (na daną chwilę) dodatkowo w oparciu o dane online o korkach. Cokolwiek to znaczy.
-
Janeo czy ja wiem czy NaviPlan Urban jest taki drogi? Wychodzi trochę ponad 11zł za licencje na 12-miesięcy. W przypadku danych statystycznych chodzi o dane historyczne.
Co do samych zmian to 6.2 jednak przyniosło kilka istotnych usprawnień, a nowy lektor pojawił się dopiero tydzień po premierze nowej wersji...
-
Brak komunikacji z serwerem, tak jak dziś rano (jakaś awaria, konserwacja?), to totalny dramat dla użytkownika.
I nie był to problem sieci GSM, bo wszystko inne hulało.
-
Dramat w sensie, że się jest pozbawionym możliwości omijania korków, czy w ogóle nawigacji?
Bo jeśli to pierwsze, to całkowicie się zgadzam, cokolwiek to omijanie korków znaczy :smiley:.
-
Nie można było nawet pobrać mapy, trasy, czegokolwiek.
-
No zgadza się, czegokolwiek. Awarie serwera u NaviExperta nie raz już miały miejsce, jak goni czas i chcemy się przebić przez zakorkowanie tereny, to jest się ugotowanym (w tym sensie to rzeczywiście tragedia).
PS: Dla początkujących w nawigacji: gdy mamy czas i chodzi TYLKO o to, żeby się nie zgubić, to w telefonach na Javę wyjściem są:
1. WisePilot, niektórzy producenci telefonów dostarczają wersję próbną na miesiąc, można też ściągnąć trial na 5 dni i sobie trzymać na wszelki wypadek. Jedyna słaba strona tego rozwiązania taka, że jest na jeden raz, bo kupowanie WisePilota, mimo że w obsłudze i nawigacji jest lepszy, nie opłaca się.
2. OviMaps, darmowe rozwiązanie tylko dla posiadaczy określonej grupy modeli Nokia;
3. Google Maps - brak nawigacji, ale darmowy i łatwo znajduje cele w bazie danych, jest ścieżka na mapie 2D więc można całkiem sprawnie wyjść z ciężkiej sytuacji;
4. najgorsze z możliwych ale jako tako do przełknięcia, to użycie nawigacji offline GPSMid z Open Street Maps lub WeTravel. Ten ostatni tragicznie znajduje cele wyszukiwarką (w tym jest lepszy GPSMid ale ma gorszą obsługę głosową), w ostateczności w obu można oznaczyć cel jako punkt na mapie.
-
Ostatnio szykowałem się do podroży poza Polskę, dokładnie do Szwecji, i miałem dylemat, którego programu nawigacyjnego używać. Do wyboru były na terenie Polski :
1.AutoMapa
2.NaviExpert Polska
3.Route 66 ( wersja europejska na PND)
W Szwecji: mogłem zrobic upgrade do
1.AutoMapa Europa- niestety, nie ma na Androida
2.NaviExpert Europa
3. pozostać przy Route 66( wersja europejska na PND).
Ponieważ mam SGS,wiec chciałem tez korzystać z internetu - wykupiłem pakiet 500 MB w roamingu na tydzień - po namyśle zdecydowałem się na NaviExperta Polska + Europa oraz równolegle Route 66.
W Polsce żadnych zaskoczeń, oba programy m.w. ok, z przewaga NaviExperta - bardziej dokładny, lepiej i szybciej wyznaczał trasę.
Poza Polska: zjechałem z promu w Karlskronie, Szwecja i jechałem nietypowa dla mnie trasa przez Vetlande do Sztokholmu.
Fix GPS - niemal natychmiastowy SGS + Navi, Route ca 2 minuty. Wyznaczenie trasy do Vetlandy: identyczny przebieg, zdecydowanie dokładniejsze prowadzenie na rondach, rozjazdach, skrzyżowaniach: NaviExpert. Wyznaczenie adresu: tutaj jest pewien problem, gdyż jezyk szwedzki ma 3 literki - å,ö,ä - nie występujące w programach nawigacyjnych. Ale oba programy poradziły sobie z nietypowym adresem, sprawniej w przypadku Navi Experta. Na trasie: Oba programy płynne, lekka przewaga Route 66. Grafika- oszczędniejsza w Route, jasna i klarowna w Navi.
Komunikaty: Bardziej"oszczędne", wiec nie tak meczące w Route 66, lecz Navi częściej i w związku z tym dokładniej informował o manewrach. Dla mnie nie miało to dużego znaczenia, dla kierowców niedoświadczonych i zupełnie obcych w innym kraju, na dodatek z językiem dla większości egzotycznym - może okazać się bardzo przydatne.
Trasa i adres w Sztokholmie: płynniej, sprawniej NaviExpert.
Adresy i jazdy w Sztokholmie: bylem pozytywnie zaskoczony aktualnością, sprawnością i dokładnością NaviExperta. Prowadził mnie bezbłędnie i precyzyjnie w miejsca, których na co dzień nie odwiedzam.
Precyzja NaviExperta była tak duża, ze nawet miałem włączone inne aplikacje, Navi był w tle i słyszałem tylko komendy i mogłem jechać bez widocznej mapy. Zabawnym było, gdy miałem włączoną funkcje "nagrywanie trasy video " poprzez aplikacje w telefonie, czyli obraz 1. na żywo na przed sobą, 2.na żywo na ekranie SGS oraz 3. komunikaty głosowe z Navi.
Mogę wiec z cala odpowiedzialnością stwierdzić, ze NaviExpert sprawdził się skutecznie " w boju" poza granicami Polski. Minusem są oczywiście koszty w roamingu, na trasę ca 1500 km potrzeba ca 30 MB, wiec nie jest to program dla oszczędnych. Tesli ktoś jedzie jeden raz, na tydzień, może wykupić u swego operatora jakiś pakiet" zagraniczny" - ja miałem 500 MB /tydzień w T-mobile, ale chciałem tez korzystać z internetu a nie chciałem kupować karty szwedzkiej.
Jedna rzecz, która mnie "wkurza" w NaviExpert : idiotyczne komunikaty : skręć łagodnie w prawo /lewo, gdy po prostu jadę trasa przed siebie. Tutaj lepsza jest Route 66, która zaczyna "mówić" gdy jest konieczność manewru.
Drugi mały minus NaviExperta: przy wyznaczonej trasie , w tunelach - a jest ich trochę :D w Sztokholmie- po stracie sygnału GPS nie prowadził nawigacji przez czas przejazdu tunelu , lecz wznawiał ja natychmiast po złapaniu fixa- co w przypadku SGS następowało w 1-2 sekundy po wyjedzie z tunelu. Szybkość złapania fixa ma znaczenie, gdyż wyjazd z tunelu czasem kończy się rozjazdem i trzeba szybko podejmować decyzje. Route 66 "kontynuuje" w takim przypadku nawigacje intuicyjnie.
1. Dodam, ze Sztokholm znam lepiej niż bardzo dobrze i mam go "zjeżdżonym " wzdłuż i wszerz jak mało kto i to w czasach, gdy podstawowym narzędziem nawigacyjnym kierowcy w tym mieście były wyrwane z książki telefonicznej super dokładne mapy aglomeracji lub "Taxi-mapa Stockholmu"
2. Szwecja jest naprawdę doskonale oznaczona i nie ma kłopotów z przejazdem. Dojazdy pod wskazany adres. Tutaj jest potrzebna mapa.
3. Ciekawostka: w Sztokholmie działała !! nawigacja Google Maps, co odkryłem przypadkowo. I ku memu zdziwieniu włączyła się, gdy miałem tez włączonego NaviExperta, wiec nagle miałem komunikaty w j.szwedzkim z Google Maps i w j.polskim z NaviExperta. Obie trasy były identycznie wyznaczone.
-
Szkoda, że nie przetestowałeś szwedzkiego WisePilot (Appello Systems AB) - mógłbyś doznać szoku :P w sensie pozytywnym.
A można było wziąć na testowanie 7 dni.
-
[mod]usunięto zbędny cytat[/mod]
gdyby babcia :D Opisz swoje doświadczenia, zamiast stwierdzeń bez opisu.
Napisalem, dlaczego byl Navi. To są moje subiektywne doświadczenia. Pozytywne w przypadku NE.
Mnie tam jest obojętne , jaki program, byle działał. NE dziala dobrze i sprawnie. Testowalem w warunkach drogowych w kraju,. ktory swietnie znam i tak naprawde obywam sie bez nawigacji.
Trasa Sztokholm via adres w Sztokholmie do Karlskrony : "dałem w kość" programowi w jednej miejscowości, nie słuchając wskazowek, jadąc znana mi trasa. Szybko mnie odnajdował , dopóki byla szansa, proponował uparcie alternatywne drogi wyjazdu na "stara" trasę , aż wreszcie dopasowal się do mojej trasy. To była taka zabawa z mej strony, gdyz są 2-3 alternatywne trasy do Karlskrony i jest kwestia smaku, którą sie wybierze. Ale to jest dla znających Szwecje, nie dla tych, korzy po prostu musza dojechać do celu. I tutaj mogą sie zdać w pełni na NaviExperta.
-
Dziwi mnie, jak ktoś testując jakąś nawigację po Szwecji choćby nawet na trasie kilkudziesięciu km porównuje ją do Route 66, a nie do produktu szwedzkiego WisePilot który w Szwecji i Polsce jest dodawany do wielu komórek.
-
Janeo, Tobie placa za marketing WisePilota? :D od kazdego postu?
Czytac umiesz ze zrozumieniem?
Testowalem, bo mialem ochote i takie mialem do dyspozycji . Acha,jeszcze MapeMap moglem testowac. Oraz Sygica, Aure , Navigona i pare innych.
Acha, gdyby zliczyc kilometry, to na terenie Szwecji i Sztokholmu przejechalem ca 1700 km. Chwatit?
-
Swoją drogą warto wspomnieć, że ostatnio NaviExpert wygrał w plebiscycie na najlepszą nawigację (decydowali użytkownicy) przeprowadzonym przez android.com :) NE pozytywnie też wypadł w ostatnim numerze PC Format gdzie testowano między innymi nawigacje na telefony komórkowe.
-
A odcinka S-7 z Pasłęka do Elbląga jak nie było, tak nie ma... :O
-
Pewnie pojawi się dopiero przy aktualizacji map, czyli w 3 kwartale.
-
A odcinka S-7 z Pasłęka do Elbląga jak nie było, tak nie ma... :O
Zawsze można wysłać zgłoszenie braku takowego odcinka, aczkolwiek trzeba mieć świadomość, że nie wszystko załoga NE jest wstanie nanieść na mapy i czasami trzeba czekać do aktualizacji map przez Imagis.
-
A odcinka S-7 z Pasłęka do Elbląga jak nie było, tak nie ma... :O
Zawsze można wysłać zgłoszenie braku takowego odcinka, aczkolwiek trzeba mieć świadomość, że nie wszystko załoga NE jest wstanie nanieść na mapy i czasami trzeba czekać do aktualizacji map przez Imagis.
Już jest zgłoszony http://forum.naviexpert.pl/topic242-220.html#p17470 (http://forum.naviexpert.pl/topic242-220.html#p17470) . Choć nie wiem czy jest sens zgłaszania (choć sam to robię:) ), przecież producent map, na pewno wie co się wybudowało, jeśli chodzi o najważniejsze drogi w kraju (drogi krajowe i autostrad). To już tylko od niego zależy, jaki ma cykl wydawniczy map, no i potem od producenta nawigacji, kiedy te mapy zobaczymy w naszych urządzeniach.
-
trzeba mieć świadomość, że nie wszystko załoga NE jest wstanie nanieść na mapy i czasami trzeba czekać do aktualizacji map przez Imagis.
Jeśli NaviExpert jest w stanie w ogóle nanosić drogi na mapy, nie czekając na podrzucane cykliczne aktualizacje Imagisu, to znaczy, że cała uciążliwość on-line'owości systemu kompletnie nie jest kompensowana przez tę firmę przez dostarczanie użytkownikowi najbardziej aktualnych map.
-
cała uciążliwość on-line'owości systemu kompletnie nie jest kompensowana przez tę firmę ...
Zacznijmy od tego, że cała ta online'ość w NE jest od początku w stanie szczątkowym, do dziś bardziej to rozdmuchane marketingowo niż rzeczywistość pokazuje.
-
trzeba mieć świadomość, że nie wszystko załoga NE jest wstanie nanieść na mapy i czasami trzeba czekać do aktualizacji map przez Imagis.
Jeśli NaviExpert jest w stanie w ogóle nanosić drogi na mapy, nie czekając na podrzucane cykliczne aktualizacje Imagisu, to znaczy, że cała uciążliwość on-line'owości systemu kompletnie nie jest kompensowana przez tę firmę przez dostarczanie użytkownikowi najbardziej aktualnych map.
W stanie są, ale robią to bardzo, bardzo rzadko, tak dorzucili S8 w Warszawie, A4 ten ostatni odcinek koło Krakowa.
Szkoda, że tak rzadko.